Lowlands 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.987
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben ooit bij Gesaffelstein gaan staan tijdens Metallica.
Was dat op Werchter '14, toevallig? Staat me iets van bij dat die toen clashten, vond ik ook best jammer. Lol gehad bij Metallica maar ze waren niet heel goed, je hebt er niet heel veel aan gemist denk ik...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.987
Ik vind eender welke keuze ook altijd beter dan Metallica ;-)

Kan werkelijk geen band bedenken die me meer tegenstaat dan Metallica.
Ride the Lightning en Master of Puppets behoren toch tot de beste albums van hun tijd, naar mijn mening. Maar anno 2014 waren er inderdaad helaas veel keuzes beter dan Metallica, gezien het gebrek aan kwaliteit wat er in de live shows gebracht werd. Is na het Hardwired... album wel weer een stuk beter geworden, maar helaas spelen ze sindsdien uitsluitend in de galmbak.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.530
6.195
Ride the Lightning en Master of Puppets behoren toch tot de beste albums van hun tijd, naar mijn mening. Maar anno 2014 waren er inderdaad helaas veel keuzes beter dan Metallica, gezien het gebrek aan kwaliteit wat er in de live shows gebracht werd. Is na het Hardwired... album wel weer een stuk beter geworden, maar helaas spelen ze sindsdien uitsluitend in de galmbak.
Oprechte zonde dat daar zoveel concerten worden gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ride the Lightning en Master of Puppets behoren toch tot de beste albums van hun tijd, naar mijn mening. Maar anno 2014 waren er inderdaad helaas veel keuzes beter dan Metallica, gezien het gebrek aan kwaliteit wat er in de live shows gebracht werd. Is na het Hardwired... album wel weer een stuk beter geworden, maar helaas spelen ze sindsdien uitsluitend in de galmbak.
Oh ik zeg ook niet dat het slechte muziek is hoor. Maar het is gewoon een band die me totaal niet aanspreekt en zelfs afstoot. Terwijl ik wel van het genre houd in principe.

Heb je soms. Ik kan ABBA bijvoorbeeld ook heel slecht trekken. Terwijl dat objectief gezien in het genre gewoon goede muziek is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
691
633
Blur past heel goed op Lowlands hoor, maar heb een klein beetje m'n twijfels als Alpha headliner. Eigenlijk zou het een perfecte Bravo afsluiter zijn, maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Oh ik zeg ook niet dat het slechte muziek is hoor. Maar het is gewoon een band die me totaal niet aanspreekt en zelfs afstoot. Terwijl ik wel van het genre houd in principe.

Heb je soms. Ik kan ABBA bijvoorbeeld ook heel slecht trekken. Terwijl dat objectief gezien in het genre gewoon goede muziek is.
Ik heb dat probleem een beetje met Pink Floyd.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Raskolnikov

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.576
2.053
Ik vind eender welke keuze ook altijd beter dan Metallica ;-)

Kan werkelijk geen band bedenken die me meer tegenstaat dan Metallica.
Op basis van hun muziek of op basis van hun karakter?
Ze zijn namelijk wel een goede instapper voor mensen die (nog) niet zo veel met metal hebben.
Qua liveoptredens heb ik een show in KBS gezien, die heel goed was. Afgelopen jaar op Pinkpop was dan weer vreselijk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Ik heb dat probleem een beetje met Pink Floyd.
Referee Yellow Card GIF by Plieger
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Op basis van hun muziek of op basis van hun karakter?
Ze zijn namelijk wel een goede instapper voor mensen die (nog) niet zo veel met metal hebben.
Qua liveoptredens heb ik een show in KBS gezien, die heel goed was. Afgelopen jaar op Pinkpop was dan weer vreselijk.
Eigenlijk een beetje beiden. Vind de muziek echt gemaakt en opgeblazen klinken en dan altijd die boze hoofden met grimassen erbij. Kan het verder ook niet zo goed plaatsen.

Maar goed he dat is een smaakding. Snap ook wel weer heel goed dat anderen dit geweldig vinden.

Wat me ook opvalt: ik heb in al die jaren festivals maar twee keer vechtpartijen en opstootjes meegemaakt. Dat was twee keer tijdens Metallica. Zal wel toeval zijn hoor, maar ik vond het wel bijzonder. Herkennen anderen dit misschien ook?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.987
Wat me ook opvalt: ik heb in al die jaren festivals maar twee keer vechtpartijen en opstootjes meegemaakt. Dat was twee keer tijdens Metallica. Zal wel toeval zijn hoor, maar ik vond het wel bijzonder. Herkennen anderen dit misschien ook?
Waarschijnlijk geen toeval. Metallica fans zijn echt kut op festivals. Hebben in ieder geval een bar slechte naam op dat gebied. Sfeer in het voorvak op Werchter was ook totaal niet chill toen, doorgesnoven gasten die gewoon met de vuisten in het rond stonden te maaien in de pit enzo. Dus ja op festival sfeer gebied moet ik je zeker gelijk geven.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Eigenlijk een beetje beiden. Vind de muziek echt gemaakt en opgeblazen klinken en dan altijd die boze hoofden met grimassen erbij. Kan het verder ook niet zo goed plaatsen.

Maar goed he dat is een smaakding. Snap ook wel weer heel goed dat anderen dit geweldig vinden.

Wat me ook opvalt: ik heb in al die jaren festivals maar twee keer vechtpartijen en opstootjes meegemaakt. Dat was twee keer tijdens Metallica. Zal wel toeval zijn hoor, maar ik vond het wel bijzonder. Herkennen anderen dit misschien ook?
Ik afgelopen jaar ook op werchter! Echt bizar. Een of andere chagrijn moest ff iemand in z'n gezicht meppen omdat ie voor z'n vriendin ging staan.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Ook een andere keer toen ik ze in de ziggo zag ook twee gasten met elkaar op de vuist zien gaan. T trekt inderdaad een bepaald publiek (niet dat elke metallica fan kut is natuurlijk).
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Zou me eigenlijk niet verbazen als Lowlands Blur laat lopen. Er is geen indicatie van een nieuw album en vooralsnog weinig hype rond hun 'comeback' tour.

Met een laatste album 8 jaar terug en het voorlaatste alweer 20 jaar terug lijkt het me meer wat voor festivals als Bospop.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Zou me eigenlijk niet verbazen als Lowlands Blur laat lopen. Er is geen indicatie van een nieuw album en vooralsnog weinig hype rond hun 'comeback' tour.

Met een laatste album 8 jaar terug en het voorlaatste alweer 20 jaar terug lijkt het me meer wat voor festivals als Bospop.
Hmm nee, denk toch eerder Pinkpop/Werchter/DTRH/LL/BKS voor Blur hoor. Of nergens. Kan me niet voorstellen dat zij op Bospop gaan staan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Blur op Lowlands gaat gewoon gebeuren en ik kan er niet anders dan blij om zijn. Heb ik mijn derde kaart van het Damon Albarn kwartet binnen, enkel nog hem solo hierna.
 

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
373
480
Het kan een generatieding zijn maar als headliner trekt Blur toch geen publiek dat normaal gesproken niet zou willen komen en als Alpha afsluiter lijkt t me ook beperkt druk. Ik zal wel weer ergens anders te vinden zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

Gebruikers die dit onderwerp bekijken