Lowlands 2023

Athos

Support act
13 jul 2023
998
1.553
Hi, nieuwkomer op het forum hier!

Mijn vriendengroep en ik komen voor zowel het dag- als het nachtprogramma. Nu viel het ons op dat de grote namen van de nacht vorig jaar (en waarschijnlijk ook dit jaar met VTSS invites) met name op de zondag stonden/staan. Na hele dagen en nachten genieten, voelt het voor ons een beetje als zonde, dat de deze grote namen niet op de zaterdag staan. Op zo'n zondagnacht is de tank bij veel toch wel redelijk leeg en voor de chauffeurs onder ons al helemaal geen aanrader om tot de vroege uurtjes wakker te blijven. Iemand enig idee waarom er voor een planning als deze gekozen wordt?
Underworld en Charlotte de Witte staan dit jaar iig respectievelijk op vrijdag en zaterdag. Bicep en Palms Trax ook op vrijdag meen ik. En Job Jobse op zaterdag. Genoeg leuks te beleven dus de eerste 2 nachten. Het lijkt al wat evenwichtiger dan vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en davadude

Kdh

Playlistbediener
21 jun 2023
11
33
Ik heb ze beide een hartje gegeven. Je kunt ook het zoek knopje gebruiken…
Dat is het eerste wat ik probeerde en leverde ook geen resultaat op. Maar lijkt dus alleen bij mij zo te zijn, was meer bang dat ze gecancelled zouden hebben of iets dergelijks. Thanks voor het antwoord!
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Knakworst

Campingartiest
25 jul 2023
58
120
Underworld en Charlotte de Witte staan dit jaar iig respectievelijk op vrijdag en zaterdag. Bicep en Palms Trax ook op vrijdag meen ik. En Job Jobse op zaterdag. Genoeg leuks te beleven dus de eerste 2 nachten. Het lijkt al wat evenwichtiger dan vorig jaar.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in, er staan een hoop grote namen op de andere dagen , zou zelf alleen liever house etc op een zondag zien en de wat hardere techno etc acts op een zaterdag. Als ik het me goed herinner was dat ‘vroeger’ meer het geval: Zaterdagavond technoavond in de Bravo
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
91
184
Hi, nieuwkomer op het forum hier!

Mijn vriendengroep en ik komen voor zowel het dag- als het nachtprogramma. Nu viel het ons op dat de grote namen van de nacht vorig jaar (en waarschijnlijk ook dit jaar met VTSS invites) met name op de zondag stonden/staan. Na hele dagen en nachten genieten, voelt het voor ons een beetje als zonde, dat de deze grote namen niet op de zaterdag staan. Op zo'n zondagnacht is de tank bij veel toch wel redelijk leeg en voor de chauffeurs onder ons al helemaal geen aanrader om tot de vroege uurtjes wakker te blijven. Iemand enig idee waarom er voor een planning als deze gekozen wordt?
Lowlands doet er al jaren op zondagavond een schepje bovenop qua bpm. Als je toevallig van het rauwere en hardere werk houdt, kom je op Lowlands automatisch op de zondagavond/nacht terrecht.
 

NatteHanddoek

Nieuw lid
25 jul 2023
2
3
Lowlands doet er al jaren op zondagavond een schepje bovenop qua bpm. Als je toevallig van het rauwere en hardere werk houdt, kom je op Lowlands automatisch op de zondagavond/nacht terrecht.

Ik kan dat van de afgelopen jaren niet echt terugvinden, kan dat kloppen? Ik pak even de Bravo specifiek om het vergelijken makkelijk te maken. Op de overige stages kon ik ook niet snel hogere bpm acts vinden. Naar mijn idee blijkt hieruit dat de zaterdag voorheen harder was dan de zondag. Tot vorig jaar dus.

2019
Zaterdag
Courtesy, Helena Hauff, Matrixxman

Zondag
Sluwe Vos, Mail Grab, Marcel Dettmann

2018
Zaterdag
Charlotte de Witte, Surgeon, Dr. Rubenstein

Zondag
Oceanic, âme II âme, Max Cooper

2017
Zaterdag
Deniro, Aurora Halal, Robert Hood, Nina Kraviz

Zondag
Talaboman, Konstantin, Ben Klock
 
  • Leuk
Waarderingen: Knakworst

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
683
801
Begin er ook ontzettend veel zin in te krijgen!!! Ben toch wel benieuwd naar alle veranderingen sinds 2006, kreeg vh weekend nog van iemand te horen dat ie dacht dat LL voor jongeren was ☺️, gelukkig voel ik me af en toe nog best jong, denk dat dat na 20 aug. wel anders zal zijn... 😅

Is er op donderdag al veel te doen? De laatste keer had je toen alleen nog maar de 24-uurstent buiten het festivalterrein.
M'n zoon is de 17de jarig dus ik ben in dubio wat te doen. We hebben wel n ingerichte tent dus dat scheelt wel al veel als we pas vrijdags zouden komen, maar missen we dan veel?
Daarbij komt m'n zus uit 't westen en ik uit het zuiden, ruim 2u rijden. Iemand tips qua logistiek? Zijn er bijv. veilige carpoolplekken in omgeving Utrecht?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en davadude

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Begin er ook ontzettend veel zin in te krijgen!!! Ben toch wel benieuwd naar alle veranderingen sinds 2006, kreeg vh weekend nog van iemand te horen dat ie dacht dat LL voor jongeren was ☺️, gelukkig voel ik me af en toe nog best jong, denk dat dat na 20 aug. wel anders zal zijn... 😅

Is er op donderdag al veel te doen? De laatste keer had je toen alleen nog maar de 24-uurstent buiten het festivalterrein.
M'n zoon is de 17de jarig dus ik ben in dubio wat te doen. We hebben wel n ingerichte tent dus dat scheelt wel al veel als we pas vrijdags zouden komen, maar missen we dan veel?
Daarbij komt m'n zus uit 't westen en ik uit het zuiden, ruim 2u rijden. Iemand tips qua logistiek? Zijn er bijv. veilige carpoolplekken in omgeving Utrecht?
Vorig jaar was er een silent disco op de helft van het terrein met 30k koptelefoons. Een leuk feestje dus, maar imo niet onmisbaar.
 

saffje

Playlistbediener
31 jan 2023
7
5
even een vraagje. als je alleen gaat zou je dan op donderdag middag nog een plekkie vinden over de brug of meteen naar 5+6. (1 tent kun je mischien nog ergens tussen zetten maar weet niet echt hoe druk het dan al is)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik vind dat de donderdag echt bij Lowlands hoort. Nog geen programma maar wel die k*t rij waar we meerdere biertjes drinken. Daarna sporen naar een plekje voor het weekend, de buren leren kennen op de camping, gezellig biertjes, muziekjes en gezelligheid bij de tent, kort rondje over het terrein (dat gevoel van thuis komen), daarna ergens lekker een happie eten (waarschijnlijk patatje stoof) dan een paar uurtjes silent disco, misschien nog een dansje in de Haciënda, afteren op de camping en dan het allerbelangrijkste van de donderdag. Vrijdag wakker worden en je weer realiseren dat je weer net te hard bent gegaan op de donderdag. Zonder dat “spijt” gevoel is het niet echt Lowlands.
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
348
324
even een vraagje. als je alleen gaat zou je dan op donderdag middag nog een plekkie vinden over de brug of meteen naar 5+6. (1 tent kun je mischien nog ergens tussen zetten maar weet niet echt hoe druk het dan al is)
Moet lukken met een kleine tent, al zal het wel zoeken worden en niet de allerbeste plek zijn.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.003
1.164
Aarghh mijn OCD trekt dit niet
Ik vind dat de donderdag echt bij Lowlands hoort. Nog geen programma maar wel die k*t rij waar we meerdere biertjes drinken. Daarna sporen naar een plekje voor het weekend, de buren leren kennen op de camping, gezellig biertjes, muziekjes en gezelligheid bij de tent, kort rondje over het terrein (dat gevoel van thuis komen), daarna ergens lekker een happie eten (waarschijnlijk patatje stoof) dan een paar uurtjes silent disco, misschien nog een dansje in de Haciënda, afteren op de camping en dan het allerbelangrijkste van de donderdag. Vrijdag wakker worden en je weer realiseren dat je weer net te hard bent gegaan op de donderdag. Zonder dat “spijt” gevoel is het niet echt Lowlands.
Ja de donderdag hoort onlosmakelijk bij Lowlands. Al zit je de hele dag lekker voor je tentje bij te kletsen met iedereeen en biertjes te doen: ik zou er niet zonder kunnen. Mijn vriendin kwam jaren terug altijd pas in de avond aan, maar die is inmiddels ook al een paar jaar overstag vanwege de donderdaggezelligheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Camping2

Randprogramma
6 jun 2022
162
344
Begin er ook ontzettend veel zin in te krijgen!!! Ben toch wel benieuwd naar alle veranderingen sinds 2006, kreeg vh weekend nog van iemand te horen dat ie dacht dat LL voor jongeren was ☺️, gelukkig voel ik me af en toe nog best jong, denk dat dat na 20 aug. wel anders zal zijn... 😅

Is er op donderdag al veel te doen? De laatste keer had je toen alleen nog maar de 24-uurstent buiten het festivalterrein.
M'n zoon is de 17de jarig dus ik ben in dubio wat te doen. We hebben wel n ingerichte tent dus dat scheelt wel al veel als we pas vrijdags zouden komen, maar missen we dan veel?
Daarbij komt m'n zus uit 't westen en ik uit het zuiden, ruim 2u rijden. Iemand tips qua logistiek? Zijn er bijv. veilige carpoolplekken in omgeving Utrecht?
De legendarische 24-uurstent 🤩 De hele donderdagavond met 5.000 man/vrouw in en om een tent met een capaciteit van 500 😄
De donderdag is wel veranderd met de komst van de Silent Disco over het hele terrein, alleen blijft het voor de tent hangen er ook nog steeds bij horen.
Ik ga de donderdag voor het eerst alleen doorbrengen, aangezien mijn vrienden vrijdag pas kunnen en ik wil toch wel zeker zijn van een leuk plekje. Gelukkig voel ik mij op de donderdag ook nog wel jong haha.

Veilige carpoolplekken bestaan in mijn beleving niet. Wij laten in soortgelijke situaties de auto achter in een woonwijk in de buurt van een snelweg afrit en rijden van daaruit met 1 auto verder.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
pfff baal echt
kaarten misgelopen dus voor t eerst sinds 2005 geen LL
wel kaarten voor pukkelpop dit jaar
maar is toch anders:(

ik heb al 30 hartjes in de LL line up, en ik heb nog niet eens ingeluisterd.
 

Camping2

Randprogramma
6 jun 2022
162
344
pfff baal echt
kaarten misgelopen dus voor t eerst sinds 2005 geen LL
wel kaarten voor pukkelpop dit jaar
maar is toch anders:(

ik heb al 30 hartjes in de LL line up, en ik heb nog niet eens ingeluisterd.
Idem hier, sinds nog langer 😅
Maar ze beginnen al sporadisch beschikbaar te komen, dus we gaan vanaf morgen gewoon weer puzzelen 😃
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

stijnos7

Campingartiest
9 jul 2022
69
115
Heb gisteren met verbazingwekkend gemak nog een doorverkoopticket gekocht voor een vriendin. Ik dacht, ik kijk eens of er wat op de site van TM staat en ja hoor, kon gelijk één kopen. Dus als er mensen zijn die nog tickets zoeken, houd hoop!
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en nieuwsgierig

Lowlandicus

Support act
10 apr 2019
828
862
Ik verwacht dat tot Lowlands het steeds makkelijker wordt om kaarten te kopen, prijs zal ook wel steeds verder gaan zakken naarmate er meer aanbod komt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
pfff baal echt
kaarten misgelopen dus voor t eerst sinds 2005 geen LL
wel kaarten voor pukkelpop dit jaar
maar is toch anders:(

ik heb al 30 hartjes in de LL line up, en ik heb nog niet eens ingeluisterd.
Ik trakteer je er graag ene op Pukkelpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken