@Marc wrote:
Indiaantje89 wrote:
Raskolnikov wrote:
Tja ik vind het wel een echt zwaktebod als headliner hoor, The Opposites. Hartstikke sympathiek, maar afsluiter van de Alpha vind ik zwaar overdreven. net zoals De Staat twee jaar geleden, al leek dat vooral een noodgreep.
Maar goed, aan de andere kant ook wel weer tof dat Lowlands zoiets gewoon doet en als je er geen zin in hebt kun je gelukkig ergens anders naar toe.
De Staat was vorig jaar nog hoor .
Verder eens.
Inderdaad het grote voordeel van LL er zijn altijd nog wel 1 of 2 opties die tegelijkertijd aanspreken.
Ik denk dat ze vooral bang zijn omdat de onzekerheid over Amerikaanse artiesten nog groter is, dan Europese acts. Nu nog maar 2 Alpha spots te vullen. En dat zal vooral over Europese acts gaan denk ik. The XX? Muse?
Waarom denk je dat? Er touren toch een heleboel grote Amerikaanse acts volgend jaar? (verhoudinggewijs niet minder dan anders). Ik denk aan The Strokes, Pearl Jam, The National, Red Hot Chili Peppers, Bon Iver, SOAD, Tyler The Creator, Foo Fighters, The Killers, Faith No More, Deftones, Twenty One Pilots, Pixies en Beck om maar een paar groten te noemen.
Klopt, ik zou niks liever willen, maar tours plannen en ook daadwerkelijk komen is een wereld van verschil. Ze moeten ook wel. Is het huidige business model voor live muziek. Vroeger zat dat hem meer in het verkopen van geluidsdragers. Tegenwoordig in de live optredens. Ik ben ook bang dat als dit te lang gaat duren dat bands / artiesten er mee stoppen. Muziek maken is mooi, maar dit live ten gehore brengen is het allermooiste.
Wat betreft Amerikaanse acts, wat zijn de risico’s om naar Europa te reizen of misschien dat straks Amerikanen niet meer welkom zijn in Europa vanwege de situatie daar? Het kan zijn dat die straks tegen reisbeperkingen aanlopen. Ik denk dat het ook te maken heeft met verzekeringen etc. Uiteindelijk draait het allemaal om geld.
Ik hoop echt dat het niet zo is, maar ik heb liever een festival met alleen maar Europese acts, dan geen festival.