Jera On Air 2018

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Vanavond bij Architects en Beartooth geweest.

Na de show deelde Jera flyers uit, ze kondigde bovenstaande namen aan plus 12 anderen waaronder No Turning Back :)!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Vanavond bij Architects en Beartooth geweest.

Na de show deelde Jera flyers uit, ze kondigde bovenstaande namen aan plus 12 anderen waaronder No Turning Back :)!

wat nog :D
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
nevermind, vond de hele lijst :D
Architects, Beartooth, Municipal Waste, No Turning Back, CANDY, Chaser, Darko, Death By Stereo, Employed To Serve, Insanity Alert, Not On Tour, Polaris, Searching For Relief, Smoke Or Fire en This Means War!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Architects is 2e headliner, 3e headliner kondigen ze in februari aan, zou me niet verwonderen dat het Parkway drive is.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Geen Parkway Drive, dat is duidelijk :)

De 27e is een pre-party dag, vorig jaar stonden er volgens geen grote acts toen op het programma
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Geen Parkway Drive, dat is duidelijk
1f642.svg


De 27e is een pre-party dag, vorig jaar stonden er volgens geen grote acts toen op het programma

De zaterdag headlinerspot is nog steeds vrij, Parkway dus nog niet van de tafel
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Klopt. Architects is de vrijdag headliner en Sum 41 is de sub voor de zaterdag. Dit is vooral omdat groot deel van het publiek niet komt voor een poppunk headliner van de jaren 2000. Hoewel ze toch genoeg publiek trekken, komt er nog een klapper bovenop. In februari weten we het!
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Klopt. Architects is de vrijdag headliner en Sum 41 is de sub voor de zaterdag. Dit is vooral omdat groot deel van het publiek niet komt voor een poppunk headliner van de jaren 2000. Hoewel ze toch genoeg publiek trekken, komt er nog een klapper bovenop. In februari weten we het!
Volgens de website van Jera On Air speelt Sum 41 net als Architects op de vrijdag. Volgens mij zijn dat "co-headliners" (die allebei op de bovenste regel van de affiche staan). En Parkway Drive noem ik geen "klapper", maar dat is mijn persoonlijke smaak.
 

tijsl

Nieuw lid
14 jan 2019
1
0
Architects en Sum 41 staan inderdaad op vrijdag geprogrammeerd. Zou de headlinerspot op zaterdag inderdaad niet voor Parkway Drive kunnen zijn? Wordt in februari aangekondigd en tegenwoordig is het de gewoonte om de aankondiging pas publiek te maken na het passeren van een zaalshow (toevallig speelt Parkway begin februari in Brussel en Amsterdam)? Deze zijn ook nog niet uitverkocht dus dat zou verklaren waarom ze nog niet aangekondigd zijn. Zo werd Stick To Your Guns aangekondigd voor Groezrock op de dag dat ze in België in de Trix stonden en hetzelfde verhaal geldt voor Architects afgelopen weekend. Normaal worden headliners op Jera ook wel wat vroeger bevestigd dan februari. Daarbovenop komt nog eens dat Parkway op vrijdag in Duitsland speelt en op zaterdag nog een plekje vrij heeft. Zou het?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Pim wrote:
Klopt. Architects is de vrijdag headliner en Sum 41 is de sub voor de zaterdag. Dit is vooral omdat groot deel van het publiek niet komt voor een poppunk headliner van de jaren 2000. Hoewel ze toch genoeg publiek trekken, komt er nog een klapper bovenop. In februari weten we het!

Volgens de website van Jera On Air speelt Sum 41 net als Architects op de vrijdag. Volgens mij zijn dat “co-headliners” (die allebei op de bovenste regel van de affiche staan). En Parkway Drive noem ik geen “klapper”, maar dat is mijn persoonlijke smaak.
Klopt, had Sum 41 idd even fout. Staan ook op de vrijdag als coheadliners met Architects, mijn fout.
Zaterdag is inderdaad een vrije headline positie. Zou Parkway niet wat groot zijn? Ik bedoel, die hebben op Graspop een van de mainstages afgesloten. En dan op Jera. Waar ze vorig jaar Billy Talent als headliner hadden, die stonden halverwege de dag op GMM op de main...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
sledgehammer wrote:

Pim wrote:
Klopt. Architects is de vrijdag headliner en Sum 41 is de sub voor de zaterdag. Dit is vooral omdat groot deel van het publiek niet komt voor een poppunk headliner van de jaren 2000. Hoewel ze toch genoeg publiek trekken, komt er nog een klapper bovenop. In februari weten we het!


Volgens de website van Jera On Air speelt Sum 41 net als Architects op de vrijdag. Volgens mij zijn dat “co-headliners” (die allebei op de bovenste regel van de affiche staan). En Parkway Drive noem ik geen “klapper”, maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Klopt, had Sum 41 idd even fout. Staan ook op de vrijdag als coheadliners met Architects, mijn fout.
Zaterdag is inderdaad een vrije headline positie. Zou Parkway niet wat groot zijn? Ik bedoel, die hebben op Graspop een van de mainstages afgesloten. En dan op Jera. Waar ze vorig jaar Billy Talent als headliner hadden, die stonden halverwege de dag op GMM op de main…
Maar Billy Talent is op Rock Am Ring sub, en verschillende festivals daar weer headliner ;).
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Ja dat is ook weer waar. Maar kijk ook eens naar de podia.
De stage setup van Parkway is wel erg groot. En Jera heeft best een klein podium en tent eromheen. Dan zouden ze al de halve show niet mee mogen nemen ivm veiligheid. En met al headliners als Sum en Architects gaat dit dan lijkt me wel erg duur worden voor een festivalletje als Jera.
Hatebreed en Heideroosjes zouden al goede headliners zijn, nu zijn er weer een stapel grotere namen bovenop gekomen. Dit is al een duur en uitverkopend jaar.
Ik verwacht iets in de richting van Pennywise, Me First, Rancid.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ja dat is ook weer waar. Maar kijk ook eens naar de podia.
De stage setup van Parkway is wel erg groot. En Jera heeft best een klein podium en tent eromheen. Dan zouden ze al de halve show niet mee mogen nemen ivm veiligheid. En met al headliners als Sum en Architects gaat dit dan lijkt me wel erg duur worden voor een festivalletje als Jera.
Hatebreed en Heideroosjes zouden al goede headliners zijn, nu zijn er weer een stapel grotere namen bovenop gekomen. Dit is al een duur en uitverkopend jaar.
Ik verwacht iets in de richting van Pennywise, Me First, Rancid.
Enerzijds lijkt Parkway Drive mij ook erg duur voor Jera On Air. Anderzijds moet je de grootte van Parkway Drive ook weer niet overschatten. Twee of drie jaar geleden stond die band nog op het tweede podium van Paaspop. Dat Parkway Drive een mainstage afsloot op Graspop, kwam daarnaast doordat Avenged Sevenfold om logistieke redenen al eerder op de avond wilde spelen en wellicht ook doordat Ayreon liever in een overdekte tent wilde optreden. In elk geval Avenged Sevenfold stond (die dag) naast hoofdact Iron Maiden nog boven Parkway Drive op de affiche.

Maar ik geef toe dat als Parkway Drive er nog bij komt, dat Jera On Air met deze line-up weer een stap groter wordt. Gezien de hierboven door anderen genoemde argumenten lijkt Parkway Drive me echter wel de meest logische kanshebber om de zaterdag van Jera On Air te headlinen. Of tourt er in februari nog een andere punk/hardcore/metalcore act van naam door Europa en de Benelux, waarvan de organisatie van Jera op dit moment de komst nog niet bekend zou mogen maken?
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Of tourt er in februari nog een andere punk/hardcore/metalcore act van naam door Europa en de Benelux, waarvan de organisatie van Jera op dit moment de komst nog niet bekend zou mogen maken?

Misschien Good Charlotte. Of dat een logische naam voor Jera zou zijn weet ik niet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Dropkick Murphys (staan wel al op Paaspop), Descendents, Me First & The Gimme Gimmes en Refused staan een week vroeger op Hellfest in Frankrijk.
Sick Of It All (en Refused ook weer) staan een week vroeger ook op Graspop.

Kan nog veel kanten op met die zaterdag headliner dus maar doe mij maar Descendents... Momenteel nog verre van overtuigd om de zaterdag te gaan (de vrijdag sowieso op Rock Werchter dus als ik ga zal het alleen de zaterdag zijn).
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Dropkick Murphys (staan wel al op Paaspop), Descendents, Me First & The Gimme Gimmes en Refused staan een week vroeger op Hellfest in Frankrijk.
Sick Of It All (en Refused ook weer) staan een week vroeger ook op Graspop.

Kan nog veel kanten op met die zaterdag headliner dus maar doe mij maar Descendents… Momenteel nog verre van overtuigd om de zaterdag te gaan (de vrijdag sowieso op Rock Werchter dus als ik ga zal het alleen de zaterdag zijn).
Dit zijn nog heel erg goede namen die ik ook graag bovenaan het affiche wil zien staan! Refused of Descendants lijken me wel echt steengoede headliners voor een festival als Jera.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Enerzijds lijkt Parkway Drive mij ook erg duur voor Jera On Air. Anderzijds moet je de grootte van Parkway Drive ook weer niet overschatten. Twee of drie jaar geleden stond die band nog op het tweede podium van Paaspop. Dat Parkway Drive een mainstage afsloot op Graspop, kwam daarnaast doordat Avenged Sevenfold om logistieke redenen al eerder op de avond wilde spelen en wellicht ook doordat Ayreon liever in een overdekte tent wilde optreden. In elk geval Avenged Sevenfold stond (die dag) naast hoofdact Iron Maiden nog boven Parkway Drive op de affiche.
Onderschat dat 2e podium van Paaspop ook niet. Die tent is al zeker 1,5x zo groot als die van Jera. En daar kregen ze nog niet eens de volledige stage opbouw in. De draaiende drumkooi paste daar niet eens. Het podium is al een stuk groter.
En doordat Jera al een groter podium moeten halen voor ze en het toch al een vrij prijzige band is. Ik weet 't niet hoor. Zou mooi zijn, maar zie 't niet zo snel gebeuren. Denk dat ze daarvoor momenteel nog wel wat moeten groeien als festival zijnde...
 

Mallorn

Playlistbediener
21 okt 2015
12
0
Full Force is hetzelfde weekeinde en heeft al aardig wat overeenkomsten qua lineup met Jera.
Ik zie daar idd een Parkway Drive en Limp Bizkit headline. PWD zou kunnen hoor, Limp Bizkit niet, die hebben zo'n absurde eisen.
PWD zie ik ook wel zonder die kermis met dat draaiende drumset komen. Qua ruimte zie ik het probleem dan niet.
maar een Flogging Molly heeft ook nog een gaatje de 28e. Geen headliner dus maar zou zo maar kunnen.
En stiekem hoop ik op The Mighty Mighty Bosstones. Ook geen headliner materiaal maar zou wel een hele mooie toevoeging zijn.
Ze zitten de week erop in Duitsland en er zijn geruchten dat ze in de week van Jera in Engeland zitten. (Een kennis van mij gaat elk jaar naar Boston voor de HomeTown Throwdown en daar komen deze geruchten vandaan. Hem zou het niet verbazen als ze op Jera zouden staan.)
En Malevolence een 3e keer rop rij? Velen zouden dat ook wel kunnen waarderen, maar dan wel op een grotere stage.

Parkway Drive is in 2006 nog geboekt voor een krat bier en 100 euro ;). Sliepen ze bij een maat van me op zolder. Rumoer Fest in OJC Walhalla Sevenum. Destijds speelde Amen Ra ook op dat festivalletje, die zijn inmiddels ook redelijk groot geworden. Leuk om nu beseffen dat ze te duur kunnen zijn voor een Jera en destijds voor een habbekrats voor 200 man op kwamen treden. Waren toen al hele serieuze muzikanten, geen afterparty voor hun.

EDIT: Zag net de update van de giglist van de Bosstones. Nope, zitten heel het weekeinde in Engeland. Helaas.
 

Mallorn

Playlistbediener
21 okt 2015
12
0
Ik verwacht Walls of Jericho ook op de lijst.
En wellicht Betraying the Martyrs.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken