vrijdagavond 24-03-2023,
Blackbird - Poppodium Nieuwe Nor Heerlen
voorprogramma - Sophia Kruithof
Laatste keer dat ik in Poppodium Nieuwe Nor was 12 oktober 2019 bij Dog Eat Dog, inmiddels hebben we een pandemie achter de rug en Nieuwe Nor een flinke verbouwing. Inmiddels voorzien van een grote nieuwe zaal (max 750 p), helaas de nieuwe zaal niet gezien. Blackbird stond in een redelijk gevulde oude zaal (max 250 p), geen idee hoe druk het was maar bij lang na niet uitverkocht.
Voorprogramma met oud The Voice winnares Sophia Kruithof, Jeetje wat heeft die een stem! Ze was door de pandemie behoorlijk uit het zicht geraakt als je het vergelijkt met carrière van andere The Voice/Idols winnaars vlak na de winst...
Blackbird weet je goed te boeien, heel fijn om naar te luisteren ook...Vrolijk en ook zeer krachtige stem.
Ze haalt haar inspiratie uit artiesten als Alanis Morissette, Sheryl Crow, Joni Mitchell en Fleetwood Mac en dat hoor je goed.
Fijne mix van haar eerste nummers en van de nieuwe EP (
Spotify : Green Lights), plus een nieuw nummer voor haar toekomstige album.
Ze gaf aan eerst de EP uit te brengen en nog door te willen schrijven/werken aan een nieuw (tweede) album. Eerder gaf ze al in een
radiointerview aan dat deze dit jaar nog te verwachten is. Ik ben alvast enthousiast...
ik zeg:
op naar de grote podia Merel !
Setlist :
Down Down Down Down (van de nieuwe EP)
Green Lights (van de nieuwe EP, titeltrack)
I'm Like You
Lost in the Middle
Restless
Wicked Song
Back
Falling Easy (van de nieuwe EP)
Lean On Me (cover)
Pink Shades (nieuw nummer, voor nieuw album)
Shine Forever (van de nieuwe EP)
The One
Built and Broken (van de nieuwe EP)
Encore:
Tell Your Mama
Moonshine Motel
Bekijk bijlage 4409
Bekijk bijlage 4410