Ik ben naar … geweest en het was …

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Een drankje halen moet kunnen, maar dat dan weer naar voren bomen is wel echt irritant. Als dat continu gebeurt haalt het mij echt wel uit de muziek. Als je weet dat je graag veel drinkt tijdens een concert ga dan nabij de bar staan oid.
Als ik merk dat ik ergens sta waar continue mensen langs willen, probeer ik een rustiger plekje te zoeken. Want dat is inderdaad wel irritant, maar je houdt het toch niet tegen, dus kun je je maar beter aanpassen imo… voor je eigen gemoedsrust :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ja idem. Zorg er zelf toch altijd voor dat ik wat gedronken heb voor de show begint. De kans dat ik de volgende 1,5-2u dorst krijg, is redelijk klein. ;) Niets irritanter (voor mezelf en voor anderen)dan tijdens een show naar achter moeten stappen. Idem met voor de show naar het toilet gaan.
Paar weken terug bij een comedyshow gezien dat iemand na een kwartier vertrok om naar de wc te gaan. Die kwam ook terug. Dat vond ik wel indrukwekkend.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.616
Ik haal zelf ook nooit echt te drinken, tenzij als het echt niet druk is. Jezelf door de menigte heenwurmen, uit het moment worden gehaald, moeten wachten op je biertje, teruglopen en er dan weer proberen in te komen is niet voor mij weggelegd. Een concert beleef je, en is niet per se leuk vermaak met m'n maten. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. Maar dit zal voor iedereen anders zijn en tevens 1 van de redenen waarom er zoveel wordt geluld tijdens optredens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies en Timmetje

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Ja idem. Zorg er zelf toch altijd voor dat ik wat gedronken heb voor de show begint. De kans dat ik de volgende 1,5-2u dorst krijg, is redelijk klein. ;) Niets irritanter (voor mezelf en voor anderen)dan tijdens een show naar achter moeten stappen. Idem met voor de show naar het toilet gaan.
Wat een luxe. Mijn drinktempo ligt toch echt wat hoger. Drink ook vooral liters water op een dag, voordat jullie allemaal denken dat ik alcoholist ben. Ik heb gewoon veel vloeistoffen nodig :)

Mijn excuses aan iedereen die dat irritant vindt. Maar ik blijf wel gewoon lekker drinken halen als ik dorst heb. En andere mensen ook, gok ik. Dus de beste optie is toch om je er niet teveel over op te winden, denk ik…
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Raskolnikov

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
De zaal vormt zichzelf wel enigszins voorafgand aan het optreden. Mensen die niets willen missen en niet gestoord willen worden zullen zo ver mogelijk vooraan staan. De rest groepeert zichzelf er wel omheen, is mijn ervaring. En iedereen staat uiteindelijk omgeveer op dezelfde plek.

En ik heb ook optredens waarvan ik niets wil missen en dan kies ik er ook voor om niets te gaan drinken tussendoor. Als ik bij Radiohead sta of Nick Cave, dan blijf ik staan waar ik sta. Bij een ander optreden haal je wel biertjes tussendoor.

Maar gewoon bereid zijn om voor mensen opzij te gaan, dat is toch een basisvoorwaarde voor mij om een concert te bezoeken. Anders wordt het voor anderen en jezelf heel naar. Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Je kunt prima van een concert genieten, bier drinken en toch gewoon sociaal zijn naar anderen toe,
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Wat een luxe. Mijn drinktempo ligt toch echt wat hoger. Drink ook vooral liters water op een dag, voordat jullie allemaal denken dat ik alcoholist ben. Ik heb gewoon veel vloeistoffen nodig :)

Mijn excuses aan iedereen die dat irritant vindt. Maar ik blijf wel gewoon lekker drinken halen als ik dorst heb. En andere mensen ook, gok ik. Dus de beste optie is toch om je er niet teveel over op te winden, denk ik…
Proost! En schol!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529

Hoeveel water of vocht moet ik per dag drinken?​

Het advies aan volwassenen en kinderen vanaf 14 jaar is om elke dag tussen de 1,5 en 2 liter te drinken. Kinderen vanaf 1 jaar tot en met 13 jaar hebben ongeveer tussen de 1 en 1,5 liter drinken nodig. (https://www.voedingscentrum.nl/nl/s...veel-water-vocht-moet-ik-per-dag-drinken.aspx)
Er blijft buiten het concert nog 22 uur over om 1,5 tot 2 liter achterover te tikken ;)

Mijn ervaring is gelukkig dat men vooraan niet veel terug loopt om tijdens de show drinken te halen. Zijn toch de fans die graag het hele concert meemaken. De eerste 5 rijen zeg maar. Als je verder achteraan staat zo'n beetje vanaf het midden van de zaal, dan loopt er vaker iemand langs.

Persoonlijk stoort mij dat wel, ik kan een concert dan ook echt op die manier herinneren. Kan er zo twee van vorig jaar opnoemen. Yo La Tengo in december, daar waren we pas laat binnen waardoor we eigenlijk midden in een looppad stonden. Iedereen in de hele zaal die er even vandoor ging kwam daar langs. Gruwelijk irritant. En de show van Peter Hook weet ik ook nog goed. Daar leek aan elke zijde wel een bar te zijn en de zaal stond vol met 45+'ers die daar samen hun weekendplannen kwamen bespreken. Ook hier maar de halve show mee gekregen denk ik zo.

Doe je niks aan inderdaad maar het heeft wel degelijk invloed op je ervaring.

Op festivals is het nog erger. Zo heb ik Beach House 3x gezien in mijn leven - waarvan 2x op BKS - maar door omstandigheden telkens 3x vrij ver van achter. Ik kan je vertellen dat ik nog steeds niet weet hoe die zangeres eruit ziet. En hoe de rest van hun muziek klinkt behalve Myth en Space Song.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Er blijft buiten het concert nog 22 uur over om 1,5 tot 2 liter achterover te tikken ;)
Als je het warm hebt, wat vaak de homeostatische gang van zaken is tijdens een concert, dan verbruik je meer vocht en krijg je dorst. Als je dus op een hele fysiek actieve manier een concert beleeft, dan is het wel begrijpelijk dat je tussendoor wat te drinken gaat halen. Die 2L water verspreid over 22 uur gaat daar geen verschil in maken.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Veel hangt toch ook af van de persoon die drank haalt. Als die netjes u passeert, geen problemen mee, maar sommigen zijn zodanig 'lomp' dat je de helft van hun bier in uw nek hebt bij het passeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
573
423
Gister naar Henry Rollins zijn show geweest in 013, spoken-word. Ik ben groot fan van Black Flag en Henry Rollins zelf, ook zijn filmpjes op YouTube, maar de vorm waarin hij verhalen verteld vond ik erg vermoeiend. Zeker gezien de show 2 uur en een kwartier duurde en hij aan een stuk door aan het praten was. Het werd nergens ook écht grappig of iets dergelijks, dus het was eigenlijk 30 euro voor kijken hoe een oude punker rant over de staat van de wereld. Voor sommige mensen wellicht een leuke avond uit, maar ik sla volgende keer over.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en wenteldave

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
gisteren naar I prevail geweest, nog zo een metalcore (kunnen we het zelfs nog metalcore noemen) die meer en meer mensen binnen brengt die anders helemaal niks te zoeken hebben in het metal genre en ik kan het alleen maar toejuichen. samen met bad omens wat misschien zelfs nog veel extremer was heb ik nog nooit zo veel vrouwen op een metaloptreden gezien.

catchy refrein en af en toe een hevige riff of grunt om het allemaal wat ruwer en explosiever te maken. ik zie deze band vrij snel een oversteek naar werchter en pukkelpop maken.

next up: starset nog zo een band die pop en metal met elkaar verbind
 

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
Gisteren Morrissey gezien in de Antwerpse Stadsschouwburg. Die setting was natuurlijk vreemd. Een chique theater, met alleen maar krappe zitplaatsen. Maar dat was buiten de fanatieke Morrissey-fans gerekend, die vanaf de beste man het podium betrad (bijna een half uur te laat) meteen naar voren stormden. Morrisey kreeg een respectvolle staande ovatie van de hele zaal en de zitjes zouden de hele avond niet meer gebruikt worden.

Charismatisch als altijd én met een bijzonder sterke band, kregen we een mooie setlist met maar liefst vijf Smiths-liedjes (bij vorige tournees waren dat er een pak minder). Die vormden meteen ook de hoogtepunten, dankzij een opzwepend Stop Me If You Think You've Heard This One Before, Girlfriend in A Coma en prachtige, intieme versies van Please, Please, Please, Let Me Get What I Want en Half A Person, twee persoonlijke favorieten.

Morrissey zong ook - in primeur - enkele liedjes van zijn nog te verschijnen nieuwe album. Die pasten eigenlijk perfect in het geheel en deden de show nooit inzakken.

Overigens was Morrissey prima bij stem en goed gemutst, met veel (fysiek) contact met de fans op de eerste rijen - die hij blijkbaar zelfs bij naam kent. Alleen tijdens de laatste nummers werd hij een beetje geïrriteerd, omdat er heel wat stage-invasions plaatsvonden.

Veel fans (eigenlijk Sweet and Tender Hooligans, zoals het toepasselijke bisnummer heette) wilden Morrissey nog een knuffel geven, maar werden met veel geweld tegen de grond gewerkt door de security. Dat zorgde voor een beetje een vreemd einde, na een show van zo'n 1 uur en 20 minuten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Gisteren Morrissey gezien in de Antwerpse Stadsschouwburg. Die setting was natuurlijk vreemd. Een chique theater, met alleen maar krappe zitplaatsen. Maar dat was buiten de fanatieke Morrissey-fans gerekend, die vanaf de beste man het podium betrad (bijna een half uur te laat) meteen naar voren stormden. Morrisey kreeg een respectvolle staande ovatie van de hele zaal en de zitjes zouden de hele avond niet meer gebruikt worden.

Charismatisch als altijd én met een bijzonder sterke band, kregen we een mooie setlist met maar liefst vijf Smiths-liedjes (bij vorige tournees waren dat er een pak minder). Die vormden meteen ook de hoogtepunten, dankzij een opzwepend Stop Me If You Think You've Heard This One Before, Girlfriend in A Coma en prachtige, intieme versies van Please, Please, Please, Let Me Get What I Want en Half A Person, twee persoonlijke favorieten.

Morrissey zong ook - in primeur - enkele liedjes van zijn nog te verschijnen nieuwe album. Die pasten eigenlijk perfect in het geheel en deden de show nooit inzakken.

Overigens was Morrissey prima bij stem en goed gemutst, met veel (fysiek) contact met de fans op de eerste rijen - die hij blijkbaar zelfs bij naam kent. Alleen tijdens de laatste nummers werd hij een beetje geïrriteerd, omdat er heel wat stage-invasions plaatsvonden.

Veel fans (eigenlijk Sweet and Tender Hooligans, zoals het toepasselijke bisnummer heette) wilden Morrissey nog een knuffel geven, maar werden met veel geweld tegen de grond gewerkt door de security. Dat zorgde voor een beetje een vreemd einde, na een show van zo'n 1 uur en 20 minuten.
Dat klinkt als een heel bijzondere setting ja, met zo'n einde ook. Vermakelijk om te lezen, ook al heb ik niets met Morrissey, dus dank voor het delen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoogie

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
185
130
Gisteren John Coffey in de kelderbar van Vera gezien, met een mannetje of 80. Die mannen hadden er echt weer zin in, de muziek is nog steeds lekker en de nieuwe nummers doen het ook goed live. Ze melden ook in de AFAS te staan - zit er toch wel aan te denken om daar ook heen te gaan.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Gisteren Damien Rice in de Antwerpse Stadsschouwburg. Prachtige avond, aandachtige zaal. De snijdende emotie van zijn passage in Cirque Royal in 2014 voelde ik niet zo, maar het blijft toch buitencategorie wat deze man met 1 gitaar en gouden stembanden presteert. Ook fijn dat er toch een nummer van zijn laatste plaat (ook alweer uit 2014) op de setlist stond. Bravo et merci, Damien!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Gisteren John Coffey in de kelderbar van Vera gezien, met een mannetje of 80. Die mannen hadden er echt weer zin in, de muziek is nog steeds lekker en de nieuwe nummers doen het ook goed live. Ze melden ook in de AFAS te staan - zit er toch wel aan te denken om daar ook heen te gaan.
Mannetje of 80 😳 en Afas, wat mis ik 🤷🏼‍♂️
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Mannetje of 80 😳 en Afas, wat mis ik 🤷🏼‍♂️
John Coffey heeft vier heel exclusieve comebackshows gegeven in kleine zaaltjes (en barretjes), gratis of voor bijna niets. De laatste was gisteren in Vera. Hebben daarnaast een aantal dagen terug een show aangekondigd in december voor AFAS Live, waar je toch al gauw weer bijna veertig euro voor moet aftikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Timmetje

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
John Coffey heeft vier heel exclusieve comebackshows gegeven in kleine zaaltjes (en barretjes), gratis of voor bijna niets. De laatste was gisteren in Vera. Hebben daarnaast een aantal dagen terug een show aangekondigd in december voor AFAS Live, waar je toch al gauw weer bijna veertig euro voor moet aftikken.
Sorry mannen, nieuws had ik meegekregen. Ben meer fan van Beachdog dan JC. Alleen verbaasd het mij dat ze inderdaad een dure Afas show gaan doen terwijl er maar 80 mensen zijn bij een gratis show. Hoe ga je dan die Afas vol krijgen? Is dit niet gedoemd om te mislukken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • JK79