Grappig dat iedereen dat totaal anders beleeft. Ik hoef geen sloten bier te drinken, maar een biertje tijdens het optreden is wel vaste prik.Ik heb werkelijk nog nooit een drankje gehaald tijdens de show. Alleen voor- of achteraf. Dat snap ik echt niet. Behalve op festivals waar je misschien niet eens weet wie er op het podium staan.
Als je al drank wil halen tijdens de show, verwacht dan in elk geval niet dat je weer vooraan kan staan. Zo asociaal en irritant.
Nu sta ik nooit helemaal vooraan en zou ik als drank ga halen ook niet verwachten dat mijn plekje vooraan beschikbaar blijft als ik weg ben. Maar ik sta meestal aan de zijkant vooraan en daar is het nooit een probleem.
Sterker nog: als iemand naast me weggaat en die komt later weer terug met drankjes in zijn handen, dan maak ik weer plaats voor die persoon. Omgekeerd gebeurt dat ook gewoon. Heel veel mensen zijn daar heel chill in doorgaans. En waarom ook niet?
Ik heb veel meer moeite met mensen die op het allerlaatste moment of tijdens het optreden naar voren dringen. Kom dan gewoon op tijd denk ik dan. Of neem genoegen met een plekje een paar rijen achteruit.