The Teskey Brothers + CMAT, 10 maart 2023, AFAS Live
Ik weet niet wie verzonnen heeft om
CMAT als voorprogramma neer te zetten, maar die mogen ze gelijk ontslaan. Paste er totaal niet bij en dat was ook te merken aan het publiek dat er doorheen praatte en, als ik het goed heb gehoord, ook ging juichen toen ze aankondigde dat ze haar laatste nummer spelen. Je moet jezelf ook niet voorstellen als 'award-winning artist' trouwens, dan sta je bij mij ook gewoon met 1-0 achter. Aan alles merkte je dat ze zenuwachtig is, wat op zich logisch is voor 6500 man, maar toch. Ik zou d'r niet bepaald aanraden om op Werchter te gaan bekijken.
Dan
The Teskey Brothers zelf. Ik was huiverig na de ervaring van
@simonbolivar in Berlijn en die kwam helaas ook uit. Ik zat er vanaf het begin al niet lekker in, aangezien John Teskey, de zanger, volgens mij zo verkouden was als maar kon, al heeft hij daar zelf niks over losgelaten. De setlist was op zich prima, maar anderhalf uur is wel aan de korte kant. De nieuwe nummers pakten me ook niet echt, dus heel erg benieuwd of dat album me wel weet te pakken. Covers moeten achterwege gelaten worden... Instrumenteel zat het meer dan prima in elkaar, wat ook bleek uit de jams-achtige inbreng, zoals bij
Paint My Heart, waar ze wat mij betreft ook het gehele optreden mee hadden mogen vullen. Dan had ik het wel een fantastisch optreden gevonden! Deze show leek totaal niet op de twee eerdere shows die ik van ze heb gezien. Deels door zijn stem, deels door het ontbreken van wat bezieling. Uiteraard was ik, voor mijn gevoel, weer zo'n beetje de enige in het publiek die er zo over dacht, want na afloop heb ik alleen maar lof gehoord. Ik heb ze nu wel gezien., dus om het dan zo tot een einde te brengen is wel jammer.