Ik ben naar … geweest en het was …

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ga er inderdaad mee akkoord dat Igorrr de vreemde eend in de bijt is. Langs de andere kant, bestaat er een band die wél perfect bij Igorrr past? :D

Ruby My Dear komt een beete in de buurt, het heeft wel niet het metalelement die Igorr wel uitdrukkelijk heeft, maar grote Igorrr-fans kunnen er wel terecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Het kostte mij niks en het was een kwartiertje wandelen, anders had ik er waarschijnlijk ook geen 40 euro voor neergeteld. Maar juist de combinatie van vier bands die ik allemaal wel in meerdere en mindere mate wilde zien zorgde dat ik het wel degelijk geblockt had in mijn agenda. Mooie gelegenheid om ze allemaal een keer af te vinken. Amenra had ik al eens gezien in de middag op Lowlands, maar daar wilde ik graag een herkansing voor.

In het kort nog even wat ik er van vond:

  • Hangman's Chair instrumentaal tof, maar de zang wat zeikerig. De poses van de kale heren links voelden dan ook een beetje raar
  • Der Weg Einer Freiheit enorm goed live, zoals ze ook op die live plaat klinken. Vond de lichten alleen te fel waardoor ik me niet helemaal af kon sluiten
  • Amenra simpelweg fantastisch
  • Igorrr leuk op de grens tussen gimmick en daadwerkelijk goede muziek. Geinig voor een keer, niet perse voor herhaling vatbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.622
Gisteren Ada Oda, Peuk en Cloudsurfers gezien in de Muziekgieterij. Vooral Ada Oda maakte indruk, fijne band.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.197
The Teskey Brothers + CMAT, 10 maart 2023, AFAS Live
Ik weet niet wie verzonnen heeft om CMAT als voorprogramma neer te zetten, maar die mogen ze gelijk ontslaan. Paste er totaal niet bij en dat was ook te merken aan het publiek dat er doorheen praatte en, als ik het goed heb gehoord, ook ging juichen toen ze aankondigde dat ze haar laatste nummer spelen. Je moet jezelf ook niet voorstellen als 'award-winning artist' trouwens, dan sta je bij mij ook gewoon met 1-0 achter. Aan alles merkte je dat ze zenuwachtig is, wat op zich logisch is voor 6500 man, maar toch. Ik zou d'r niet bepaald aanraden om op Werchter te gaan bekijken.

Dan The Teskey Brothers zelf. Ik was huiverig na de ervaring van @simonbolivar in Berlijn en die kwam helaas ook uit. Ik zat er vanaf het begin al niet lekker in, aangezien John Teskey, de zanger, volgens mij zo verkouden was als maar kon, al heeft hij daar zelf niks over losgelaten. De setlist was op zich prima, maar anderhalf uur is wel aan de korte kant. De nieuwe nummers pakten me ook niet echt, dus heel erg benieuwd of dat album me wel weet te pakken. Covers moeten achterwege gelaten worden... Instrumenteel zat het meer dan prima in elkaar, wat ook bleek uit de jams-achtige inbreng, zoals bij Paint My Heart, waar ze wat mij betreft ook het gehele optreden mee hadden mogen vullen. Dan had ik het wel een fantastisch optreden gevonden! Deze show leek totaal niet op de twee eerdere shows die ik van ze heb gezien. Deels door zijn stem, deels door het ontbreken van wat bezieling. Uiteraard was ik, voor mijn gevoel, weer zo'n beetje de enige in het publiek die er zo over dacht, want na afloop heb ik alleen maar lof gehoord. Ik heb ze nu wel gezien., dus om het dan zo tot een einde te brengen is wel jammer.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik ben een van de anderen waar @wenteldave het over heeft.

CMAT was idd verschrikkelijk. Niet om aan te horen en aandachtspanne was heel snel weg.

Ik vond John Teskey goed bij stem. Zong zuiver met een rauw randje en een snikje. De cover van The Zombies viel bij goed, mede omdat ik die de laatste tijd wel eend heb opgezet. Een cover die ze zelf op een album zetten vind ik ook prima in zo'n set. Wel vond ik het eerste gedeelte iets te tam. Veel bindteksten (en zangers moeten stoppen met het zeggen van "my new record". Komop, er werken zoveel mensen aan mee.) en teveel volgens stramien gespeeld. Na de band introductie was het wat losser en speelser. Jams, meer variatie, iets scheurende. Toegift met pain and misery en het acapella Hold Me waren top. 2 kritiekpuntjes. Er mocht wel meer gebruik van samenzang zijn en de hammond was slecht te horen, die had wel harder gemogen of meer naar voren in de mix. Ik ben het trouwens helemaal eens dat de vorige keer dat ik ze zag, ik ze leuker vond. Spontaner, opener, sympathieker. Maarja, er is ook wel een verschil tussen de Afas Live of het 2de podium van Tuckerville qua intiemiteit.

(Lang verhaal kort. Prima optreden, niet geweldig)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Zaterdag naar dEUS geweest in Doornroosje. Denk inmiddels de 10e keer of zo dat ik ze zag. En het was weer goed. Veel nieuw werk gespeeld en een mooie greep uit het oudere repertoire. Paar verrassende nummers uit de set gelaten (Suds&Soda, Roses, Little arythmetics) maar als geheel een mooie evenwichtige dwarsdoorsnede van hun werk. Eigenlijk stellen ze gewoon nooit teleur.

Wat wel irritant was: beide zijbarren mochten tijdens het optreden op verzoek van de band niets verkopen tijdens het optreden. Met als gevolg dat je helemaal naar de achterste bar of het cafe moest lopen om iets te drinken te halen. Gezien de drukte niet heel fijn; zo heb ik Instant Street (toch een van mijn grootste favorieten) volledig gemist. Je vraagt je toch af waarvoor dat nodig is. Het is niet zo dat ze een hele intieme set spelen waarbij je last hebt van verkoop; qua geluid overstemmen ze alles. Beetje jammer. En Tom Barman was wel af en toe heel geïrriteerd aan het doen richting de geluidsmensen. Niet erg sympathiek.

Maar verder blijft het een geweldige band met een geweldig goede voorman/barman. Echt genoten.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Oh en nog een dikke pluim voor Meltheads in het voorprogramma van dEUS. Die gaven werkelijk alles. Sympathiek bandje.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Wat wel irritant was: beide zijbarren mochten tijdens het optreden op verzoek van de band niets verkopen tijdens het optreden. Met als gevolg dat je helemaal naar de achterste bar of het cafe moest lopen om iets te drinken te halen. Gezien de drukte niet heel fijn; zo heb ik Instant Street (toch een van mijn grootste favorieten) volledig gemist. Je vraagt je toch af waarvoor dat nodig is. Het is niet zo dat ze een hele intieme set spelen waarbij je last hebt van verkoop; qua geluid overstemmen ze alles. Beetje jammer.
Mogen ze van mij standaard invoeren. Nijmegen heeft kroegen zat waar je heen kan weet ik als student, dus de bar die anderhalfuur dicht is lijkt me geen ramp.

Voor mij de eerste keer dat ik ze zag, blij verrast dat ze Nothing Really Ends speelden gezien vorige setlisten. Goed optreden met inderdaad meer dan leuk voorprogramma.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Mogen ze van mij standaard invoeren. Nijmegen heeft kroegen zat waar je heen kan weet ik als student, dus de bar die anderhalfuur dicht is lijkt me geen ramp.

Voor mij de eerste keer dat ik ze zag, blij verrast dat ze Nothing Really Ends speelden gezien vorige setlisten. Goed optreden met inderdaad meer dan leuk voorprogramma.
Nee het is zeker geen ramp, maar ook gewoon enigszins onnodig. Mensen gaan toch wel drank halen, alleen minder. Voor het poppodium zelf lijkt het me ook niet zo fijn, als je daardoor minder omzet. Dat er genoeg kroegen in Nijmegen zijn beaam ik, maar dat heeft weinig te maken met een optreden in Doornroosje toch? Je staat op dat moment in Doornroosje, niet bij een andere kroeg.

Ik heb het al vaker meegemaakt, bijvoorbeeld bij hele intieme optredens. En daar heb ik dan ook zeker begrip voor. Maar voor een bak geluid zoals dEUS die maakt, dan kun je toch niet echt spreken van overlast?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik heb werkelijk nog nooit een drankje gehaald tijdens de show. Alleen voor- of achteraf. Dat snap ik echt niet. Behalve op festivals waar je misschien niet eens weet wie er op het podium staan.

Als je al drank wil halen tijdens de show, verwacht dan in elk geval niet dat je weer vooraan kan staan. Zo asociaal en irritant.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Vrijdag en zaterdag Death Cab For Cutie in de 013 en Paradiso.

Blijft een leuke band. Voor de verandering tourden ze dit maal met een goed nieuw album. Veel nieuwe nummers klinken live erg goed. Vooral Foxglove Through The Clearcut, die mogen ze erin houden na deze tour.

En ongelooflijk eigenlijk dat ze de encore in Tilburg begonnen met Lightness! Supergaaf. Die spelen ze maar zelden. En zaterdag voor het eerst Brothers in a Hotel Bed en We Looked Like Giants gezien. Ook qua oudere nummers dus twee mooie concerten.

Dat ze deze tour op andere shows 405 en Why You'd Want to Live Here hebben gespeeld maar in NL niet neem ik dan maar even voor lief :cry:
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Zaterdag naar dEUS geweest in Doornroosje. Denk inmiddels de 10e keer of zo dat ik ze zag. En het was weer goed. Veel nieuw werk gespeeld en een mooie greep uit het oudere repertoire. Paar verrassende nummers uit de set gelaten (Suds&Soda, Roses, Little arythmetics) maar als geheel een mooie evenwichtige dwarsdoorsnede van hun werk. Eigenlijk stellen ze gewoon nooit teleur.

Wat wel irritant was: beide zijbarren mochten tijdens het optreden op verzoek van de band niets verkopen tijdens het optreden. Met als gevolg dat je helemaal naar de achterste bar of het cafe moest lopen om iets te drinken te halen. Gezien de drukte niet heel fijn; zo heb ik Instant Street (toch een van mijn grootste favorieten) volledig gemist. Je vraagt je toch af waarvoor dat nodig is. Het is niet zo dat ze een hele intieme set spelen waarbij je last hebt van verkoop; qua geluid overstemmen ze alles. Beetje jammer. En Tom Barman was wel af en toe heel geïrriteerd aan het doen richting de geluidsmensen. Niet erg sympathiek.

Maar verder blijft het een geweldige band met een geweldig goede voorman/barman. Echt genoten.
Ga ze over een maandje voor het eerst aanschouwen! Ben benieuwd
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik heb werkelijk nog nooit een drankje gehaald tijdens de show. Alleen voor- of achteraf. Dat snap ik echt niet. Behalve op festivals waar je misschien niet eens weet wie er op het podium staan.

Als je al drank wil halen tijdens de show, verwacht dan in elk geval niet dat je weer vooraan kan staan. Zo asociaal en irritant.
Wat snap je er niet aan? Als ik dorst heb, ga ik drinken halen, zo simpel is het. Ik mis liever een paar minuutjes (wacht meestal wel de start van een nummer af wat me iets minder boeit) dan dat ik de rest van de show afgeleid word door een droge mond en andere dorstprikkels. En afhankelijk van de situatie vind ik het niet meer dan normaal dat je daarna weer terug kunt lopen naar je eigen plekje. Maar ik ben dan ook meestal met een groepje, dus dan haalt iemand een rondje en brengt dat terug naar de groep. Ik laat mensen die duidelijk net drinken gehaald hebben ook altijd zonder morren passeren, als ik me daar al over ga opwinden wordt zo’n concertbezoek wel een hele zure bedoening vind ik…
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik heb werkelijk nog nooit een drankje gehaald tijdens de show. Alleen voor- of achteraf. Dat snap ik echt niet. Behalve op festivals waar je misschien niet eens weet wie er op het podium staan.

Als je al drank wil halen tijdens de show, verwacht dan in elk geval niet dat je weer vooraan kan staan. Zo asociaal en irritant.
Grappig dat iedereen dat totaal anders beleeft. Ik hoef geen sloten bier te drinken, maar een biertje tijdens het optreden is wel vaste prik.

Nu sta ik nooit helemaal vooraan en zou ik als drank ga halen ook niet verwachten dat mijn plekje vooraan beschikbaar blijft als ik weg ben. Maar ik sta meestal aan de zijkant vooraan en daar is het nooit een probleem.

Sterker nog: als iemand naast me weggaat en die komt later weer terug met drankjes in zijn handen, dan maak ik weer plaats voor die persoon. Omgekeerd gebeurt dat ook gewoon. Heel veel mensen zijn daar heel chill in doorgaans. En waarom ook niet?

Ik heb veel meer moeite met mensen die op het allerlaatste moment of tijdens het optreden naar voren dringen. Kom dan gewoon op tijd denk ik dan. Of neem genoegen met een plekje een paar rijen achteruit.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Wat snap je er niet aan? Als ik dorst heb, ga ik drinken halen, zo simpel is het. Ik mis liever een paar minuutjes (wacht meestal wel de start van een nummer af wat me iets minder boeit) dan dat ik de rest van de show afgeleid wordt door een droge mond en andere dorstprikkels. En afhankelijk van de situatie vind ik het niet meer dan normaal dat je daarna weer terug kunt lopen naar je eigen plekje. Maar ik ben dan ook meestal met een groepje, dus dan haalt iemand een rondje en brengt dat terug naar de groep. Ik laat mensen die duidelijk net drinken gehaald hebben ook altijd zonder morren passeren, als ik me daar al over ga opwinden wordt zo’n concertbezoek wel een hele zure bedoening vind ik…
Haha precies dit en op hetzelfde moment gepost.
 
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wat snap je er niet aan? Als ik dorst heb, ga ik drinken halen, zo simpel is het. Ik mis liever een paar minuutjes (wacht meestal wel de start van een nummer af wat me iets minder boeit) dan dat ik de rest van de show afgeleid wordt door een droge mond en andere dorstprikkels. En afhankelijk van de situatie vind ik het niet meer dan normaal dat je daarna weer terug kunt lopen naar je eigen plekje. Maar ik ben dan ook meestal met een groepje, dus dan haalt iemand een rondje en brengt dat terug naar de groep. Ik laat mensen die duidelijk net drinken gehaald hebben ook altijd zonder morren passeren, als ik me daar al over ga opwinden wordt zo’n concertbezoek wel een hele zure bedoening vind ik…
Een drankje halen moet kunnen, maar dat dan weer naar voren bomen is wel echt irritant. Als dat continu gebeurt haalt het mij echt wel uit de muziek. Als je weet dat je graag veel drinkt tijdens een concert ga dan nabij de bar staan oid.

Edit: Lijkt door de quote zo maar niet perse naar jou gericht trouwens haha. Meer een reactie op mensen die vooraan staan en continu heen en weer lopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ik heb werkelijk nog nooit een drankje gehaald tijdens de show. Alleen voor- of achteraf. Dat snap ik echt niet. Behalve op festivals waar je misschien niet eens weet wie er op het podium staan.

Als je al drank wil halen tijdens de show, verwacht dan in elk geval niet dat je weer vooraan kan staan. Zo asociaal en irritant.
Ja idem. Zorg er zelf toch altijd voor dat ik wat gedronken heb voor de show begint. De kans dat ik de volgende 1,5-2u dorst krijg, is redelijk klein. ;) Niets irritanter (voor mezelf en voor anderen)dan tijdens een show naar achter moeten stappen. Idem met voor de show naar het toilet gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken