Ik ben naar … geweest en het was …

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Roger Waters in de ZiggoDome. Show kwam beetje langzaam op gang, maar de eerste helft eindige erg sterk. Tweede helft vond iets constanter met een prachtig einde. Toffe productie, alleen wel een podium van 4 kanten gezien vind ik toch minder tof, ik miste wel chemie tussen de artiesten.

En wat betreft de statements werd soms een beetje langdradig en soms een beetje cringe.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.250
3.815
Roger Waters in de ZiggoDome. Show kwam beetje langzaam op gang, maar de eerste helft eindige erg sterk. Tweede helft vond iets constanter met een prachtig einde. Toffe productie, alleen wel een podium van 4 kanten gezien vind ik toch minder tof, ik miste wel chemie tussen de artiesten.

En wat betreft de statements werd soms een beetje langdradig en soms een beetje cringe.
Daar was ik al bang voor (dat cringe gedeelte). Heb je iets gemerkt van playbacken of vooraf opgenomen zang, zoals in de OOR werd beschreven?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Nou daar gaan we dan, RW voor de 7e of 8e keer. Wat was ik gaan twijfelen vooraf om te gaan. Toch overgehaald door iemand hier op het forum dat het wel een gave productie zou zijn. Het alternatief om te verkopen was geen alternatief. Wat een aanbod op TicketSwap (hoe zou dat komen?).

Wat wel fijn is om in je eentje te gaan, is dat je lekker kan rondlopen. Zeker met een podiumopbouw als bij RW. Wat is nou het beste plekje? Dus voor de pauze ergens anders gestaan dan na de pauze. Toen stond ik behoorlijk dichtbij het podium.

Eerst 15 minuten vertraging. Dan de stoere teksten vooraf. Tja, ik ben er niet voor de Pink Floyd nummers en zeker niet voor pollitieke statements.
De start met comfortably numb leek me al apart, maar goed met deze versie begreep ik het beter. Zonde, want één van mijn favoriete nummers met één van de gaafste gitaarsolo’s werd in een slappe versie gespeeld. Zonde. Gelukkig sprak het mij daarna meer aan. Alleen die statements tussendoor. Veel Amerikaanse presidenten neerzetten als war criminal en de grootste van dit moment niet? Why? Grappig dat ik twee mensen achter mij zag zwaaien met hun telefoon met de Oekraïense vlag erop.
Ik zie de meerwaarde niet van al die statements. Het gaat mij om de muziek en dan niet eens perse van Pink Floyd. Ik heb regelmatig teruggedacht aan de tijd van In The Flesh. Wat een gave tour was dat. Toen ging het om de muziek en waren er niet zoveel statements. Ook betere zangeressen en een grotere band. Echt de productie en visuals zijn gaaf en dik in orde nu. Alleen vind ik de muzikale uitvoering minder. Braver, niet zo rauw waar het rauw kan zijn. Ook de response van het publiek was minder dan normaal voor mijn gevoel. Toch wat schaamte om deze gevallen rockheld? Ik vond het juist leuk en interessant worden als hij stopte met politiek. Vooral het stuk over Syd Barret was gaaf.

Voor mijn gevoel is de beste man doorgeslagen. Hoezo bijna 17.000 x 100,00 vangen en je publiek als schapen neerzetten. Het regelmatig terugkeren van BLM voor een overwegend wit publiek van oude mannen. Ik snap het niet. Ik vraag me af of alle muzikanten op het podium er net zo radicaal in staan als RW. Of dat ze gewoon een goede boterham kunnen verdienen. Na de optocht van deze muzikanten ging ik snel richting de uitgang naar de auto om lekker Amused to Death aan te zetten voor de terugweg. Blij dat ik hem toen gezien heb en dat er veel nummers van dat album gespeeld werden. Voor mij wellicht het beste wat hij gemaakt heeft. Het is zijn afscheidstournee, maar ook al mocht hij terugkomen, mij ziet hij niet meer terug.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
****1/2 Roger Waters - Ziggo Dome 04-04 Bevat spoilers

Het eerste concert in een grote zaal van dit jaar, de eerste in de Ziggo Dome sinds The Cure eind november. Deze keer weer eens met pa, ook al zijn we geen van beiden énorme Pink Floyd-fans. Een plekje ver linksvoor opgezocht op zo'n 15 meter van het podium in het midden van de zaal. Ik had van tevoren al wel wat meegekregen van de podiumopstelling, dus tactisch een plek gekozen waar je de schermen goed kon zien, net als Mr. Waters himself.

Als intro de 2022 Lockdowns session-versie van Comfortably Numb, die vooral indruk maakte door de productie in plaats van de muziek, want geen gitaarsolo. Gelukkig weinig reden tot treuren want wanneer Roger Waters het podium bestijgt en de schermen een paar meter de lucht in worden gehesen kunnen we écht beginnen. Al vroeg valt Another Brick In The Wall te horen en meteen wordt het duidelijk dat dit inderdaad een avond vol politieke statements gaat worden. Maar als je daar geen zin in had was Waters' advies 'to fuck off to the bar'. Ik zal de politieke uitingen buiten beschouwingen laten verder, ik vind het een heleboel heisa en na het zien van deze show (wat de meeste schreeuwerds uiteráárd niet doen) kun je wat mij betreft echt on-mo-ge-lijk concluderen dat Waters antisemitisch zou zijn. Hij heeft kritiek op de staat Israël, niet op het ras Joden, en daar geef ik hem groot gelijk in.

Na 3 solo nummers waaronder het in de lockdown geschreven ingetogen The Bar is het tijd voor een eerbetoon aan oud Pink Floyd-lid Syd Barrett. Enorm blij dat één van mijn favoriete Pink Floyd-nummers Have A Cigar in deze setlist zat. Wish You Were Here deed me dan weer niet zoveel, maar misschien kwam dat ook omdat Waters zelf toen relatief ver weg stond. Vervolgens Sheep en zeker Shine On You Crazy Diamond wel heel erg vet, die saxofoonsolo was echt magisch.

Dat stukje na de pauze met dat pak van hem had van mij niet gehoeven. Vind Run Like Hell ook niet zo'n tof nummer, In The Flesh dan weer wel. Dan mijn lievelingsgedeelte van de set met achtereenvolgens de volledige B-side van Dark Side of the Moon. Vooral Us and Them was echt fenomenaal, écht ademloos staan kijken op dat moment. En ook de gitaarsolo in Money, waar ik toch liever Time had gehoord (of The Great Gig In The Sky), en Brain Damage dat veel indruk maakte. Two Suns in the Sunset ook een indrukwekkend nummer waar ik nog niet zo bekend mee was.

Qua productie en show mag dit zich naast die van Kendrick Lamar een halfjaar terug zetten. Ondanks dat de tekst op het scherm af en toe wat afleidt van wat zich op het podium afspeelt. De laser prisma's waren erg mooi en ook het vliegende schaap en het varken waren leuk.

Uiteindelijk vond ik het gewoon een erg goede show waarbij ik blij ben dat ik een deel van Pink Floyd live heb gezien. Een prachtig begin van het live-seizoen!
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.611
7.331
Geoff Tate in de Boerderij. 35 jaar bestaan van Operation: Mindcrime. Album werd in z’n geheel gespeeld en daarna aangevuld met wat greatest hits.

Een enorme aanrader! Staat morgen nog in Drachten en overmorgen in Amersfoort dacht ik.

Sowieso de laatste drie tours waren allen iets speciaals, Mindcrime volledig; Empire en Rage for Order volledig; en een akoestische tour. Genieten!

En na afloop ook nog even de tijd nemen om te signeren5C6DEE2E-F34D-4F27-9AD9-0C18655611DC.jpeg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
****1/2 Roger Waters - Ziggo Dome 04-04 Bevat spoilers

Het eerste concert in een grote zaal van dit jaar, de eerste in de Ziggo Dome sinds The Cure eind november. Deze keer weer eens met pa, ook al zijn we geen van beiden énorme Pink Floyd-fans. Een plekje ver linksvoor opgezocht op zo'n 15 meter van het podium in het midden van de zaal. Ik had van tevoren al wel wat meegekregen van de podiumopstelling, dus tactisch een plek gekozen waar je de schermen goed kon zien, net als Mr. Waters himself.

Als intro de 2022 Lockdowns session-versie van Comfortably Numb, die vooral indruk maakte door de productie in plaats van de muziek, want geen gitaarsolo. Gelukkig weinig reden tot treuren want wanneer Roger Waters het podium bestijgt en de schermen een paar meter de lucht in worden gehesen kunnen we écht beginnen. Al vroeg valt Another Brick In The Wall te horen en meteen wordt het duidelijk dat dit inderdaad een avond vol politieke statements gaat worden. Maar als je daar geen zin in had was Waters' advies 'to fuck off to the bar'. Ik zal de politieke uitingen buiten beschouwingen laten verder, ik vind het een heleboel heisa en na het zien van deze show (wat de meeste schreeuwerds uiteráárd niet doen) kun je wat mij betreft echt on-mo-ge-lijk concluderen dat Waters antisemitisch zou zijn. Hij heeft kritiek op de staat Israël, niet op het ras Joden, en daar geef ik hem groot gelijk in.

Na 3 solo nummers waaronder het in de lockdown geschreven ingetogen The Bar is het tijd voor een eerbetoon aan oud Pink Floyd-lid Syd Barrett. Enorm blij dat één van mijn favoriete Pink Floyd-nummers Have A Cigar in deze setlist zat. Wish You Were Here deed me dan weer niet zoveel, maar misschien kwam dat ook omdat Waters zelf toen relatief ver weg stond. Vervolgens Sheep en zeker Shine On You Crazy Diamond wel heel erg vet, die saxofoonsolo was echt magisch.

Dat stukje na de pauze met dat pak van hem had van mij niet gehoeven. Vind Run Like Hell ook niet zo'n tof nummer, In The Flesh dan weer wel. Dan mijn lievelingsgedeelte van de set met achtereenvolgens de volledige B-side van Dark Side of the Moon. Vooral Us and Them was echt fenomenaal, écht ademloos staan kijken op dat moment. En ook de gitaarsolo in Money, waar ik toch liever Time had gehoord (of The Great Gig In The Sky), en Brain Damage dat veel indruk maakte. Two Suns in the Sunset ook een indrukwekkend nummer waar ik nog niet zo bekend mee was.

Qua productie en show mag dit zich naast die van Kendrick Lamar een halfjaar terug zetten. Ondanks dat de tekst op het scherm af en toe wat afleidt van wat zich op het podium afspeelt. De laser prisma's waren erg mooi en ook het vliegende schaap en het varken waren leuk.

Uiteindelijk vond ik het gewoon een erg goede show waarbij ik blij ben dat ik een deel van Pink Floyd live heb gezien. Een prachtig begin van het live-seizoen!
Leuk om te lezen! Maar als ik het zo lees heeft hij veel van de Us and Them tour gerecycled met laser prisma en de vliegende beesten. Us and Them tijdens sie tour met het laserprisma is dan wel een van mijn mooiste concertherinneringen die ik ooit heb. En de reden dat ik niet meer naar hem toega, beter kan niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Dr. Hannibal

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Via Studio Brussel tickets gewonnen voor shame in de AB. Ik had al gelezen dat ze live goed waren, maar zó goed had ik het niet verwacht. Wat een muzikanten, wat een frontman, wat een stem, wat een passie, wat een energie, hoe intens.

Na het optreden kon je gewoon met frontman Steen een praatje slaan aan het podium, signeerde hij ook. Bescheiden en verlegen gast na de show zeg :)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Na het optreden kon je gewoon met frontman Steen een praatje slaan aan het podium, signeerde hij ook. Bescheiden en verlegen gast na de show zeg :)
Is vooral heel persoonlijk hoor, maar ik vind een praatje met bandleden altijd heel veel magie wegnemen. Ik denk dat het een stukje onbereikbaarheid is dat de artiest voor mij echt op een voetstuk komt te staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Is vooral heel persoonlijk hoor, maar ik vind een praatje met bandleden altijd heel veel magie wegnemen. Ik denk dat het een stukje onbereikbaarheid is dat de artiest voor mij echt op een voetstuk komt te staan.
Geen last van hier :)
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Via Studio Brussel tickets gewonnen voor shame in de AB. Ik had al gelezen dat ze live goed waren, maar zó goed had ik het niet verwacht. Wat een muzikanten, wat een frontman, wat een stem, wat een passie, wat een energie, hoe intens.

Na het optreden kon je gewoon met frontman Steen een praatje slaan aan het podium, signeerde hij ook. Bescheiden en verlegen gast na de show zeg :)

One Rizla was de kers op de taart: grote mosh, crowdsurfers, massaal meezingen en een dude die getackeld werd op het podium.
 

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
The Lathums in Trix Club in Antwerpen. Vorig jaar deze indierockband leren kennen op Pukkelpop, nu hun eerste clubtour buiten de UK met een nieuw album onder de arm.

De zaal was verre van uitverkocht, maar de mensen die er waren kreeg de band goed mee. Veel gezang en gedans voorin, wat vaak voor een leuke sfeer zorgde. Alleen tussen de nummers door rekten de mannen het soms (veel) te lang, en al zeker bij de encore. Zonde, want de sterke nummers kwamen daardoor soms iets minder uit de verf. Zanger Alex heeft een fantastische stem, maar maakt het - zeker tussen de nummers door - nog iets te genant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en @Marc

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
The Lathums in Trix Club in Antwerpen. Vorig jaar deze indierockband leren kennen op Pukkelpop, nu hun eerste clubtour buiten de UK met een nieuw album onder de arm.

De zaal was verre van uitverkocht, maar de mensen die er waren kreeg de band goed mee. Veel gezang en gedans voorin, wat vaak voor een leuke sfeer zorgde. Alleen tussen de nummers door rekten de mannen het soms (veel) te lang, en al zeker bij de encore. Zonde, want de sterke nummers kwamen daardoor soms iets minder uit de verf. Zanger Alex heeft een fantastische stem, maar maakt het - zeker tussen de nummers door - nog iets te genant.
En maakt hij het dan genant door onzin te kramen of duurt het te lang? Ik ga zelf vanavond voor het eerst naar The Lathums in Rotown, dus ben benieuwd. Op album klinken ze in ieder geval erg goed.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Gisteravond bij The Lathums geweest in Paradiso Noord. Aangename kennismaking met deze zaal en prima met de trein te doen vanuit Haarlem. Pondje over en je bent er. Voorprogramma gemist, maar ruim op tijd om een biertje te halen en ter hoogte van de geluidsman een mooi plekje te vinden.

Voor mij wasThe Lathums één van de leukste acts op LL in 2022. Het laatste album vind ik erg geslaagd. Toen ik zag dat ze naar A’dam kwamen heb ik gelijk kaarten gekocht. Kaarten, dit keer niet alleen. Ik had voor een vriend van mij als verassing een kaartje gekocht en alleen gezegd dat hij 18:45 op het station moest zijn.

Het leuke van The Lathums is dat het antihelden zijn, maar vreselijk veel lol en plezier hebben en mooie liedjes maken. Gewoon liedjes. De eerste indruk die ze op mij maakten live, dat gold ook voor de vriend die mee was. Hij kende de band niet, maar was zwaar onder de indruk.

Het concert zelf? Uitverkocht en ze speelden een gewonnen wedstrijd. Vanaf de opener “Say my name” ging er zaal uit zijn plaat en dat hebben ze ruim een uur gedaan. Respect en stilte bij “All my life” die solo en akoestisch werd gedaan. Bijna ieder nummer was een feestje. De afsluiter “Artificial Screens” is een heerlijk nummer met een vette gitaarsolo. Blij dat ik ze voor een zacht prijsje op een dergelijk locatie nog heb kunnen zien. Benieuwd waar ze de volgende keer spelen. Voor degenen op Paaspop, ik zou zeggen gaat dat zien vanmiddag om 17:00.

Enige smetje, alle, maar dan ook echt alle vinyl van de band was uitverkocht 😉 Wat zegt dat over de populariteit 🤔

The Lathums rule 🔥‼️
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.250
3.815
Vanavond bij Godspeed You! Black Emperor geweest op Rewire. Meer dan zes uur moeten reizen maar het was het meer dan waard. Wat een fantastisch optreden. Ik raad iedereen aan om ze morgen mee te pakken in Paradiso.
Tof om te lezen. Ik zie via setlist.fm dat ze met Hope Drone hebben geopend. Toch wel één van mijn favo songs van GY!BE. Verheug me enorm op hun show in Keulen op 18 april. Zal er waarschijnlijk wel eentje worden voor de eindejaarslijst.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Vanavond bij Godspeed You! Black Emperor geweest op Rewire. Meer dan zes uur moeten reizen maar het was het meer dan waard. Wat een fantastisch optreden. Ik raad iedereen aan om ze morgen mee te pakken in Paradiso.
Helemaal eens, wat een geweldig optreden. Dat laatste half uur met Moya en BBF3 was echt magisch.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Broccoli Rob

Gebruikers die dit onderwerp bekijken