[HU] Sziget 2015

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Onder het Sziget 2014 topic van vorig jaar staan wat tips/ervaringen. Misschien kunnen jullie daar eens doorheen lezen.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
hey leuke mensen,

Wij gaan voor het eerst naar Sziget en willen wat tips hebben
icon_smile.gif

Wij komen zelf uit brabant en zitten een beetje te twijfelen hoe we moeten reizen,
aangezien wij graag nog wat meer van Europa willen zien.
Iemand enig idee? Of ga je dit ook doen of heb je het al gedaan?

Veel groetjes Danisha en Simone
icon_smile.gif

Kei gezellig! Hoe meer Brabanders hoe beter he :-D
Als je meer van Europa wil zien kan ik wel een interrail aanraden. Kan je relatief goedkoop veel reizen. Ook is daarmee veel mogelijk en kan je zelf een beetje samenstellen van hoelang je wil en hoeveel plekken je wil bezoeken. Moet je even op de site kijken als je er meer over wil weten.

Dit jaar ga ik met wat vrienden een roadtrip doen van zeven dagen. Geen idee hoe dat is maar ook een goede manier wat meer van Europa te zien. Sziget organiseert zelf ook een roadtrip dus daar kan je ook altijd aan meedoen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik heb nog nooit een positief verhaal over die trein gehoord, ook de beide keren dat ik op Sziget was waren alle Nederlanders er totaal niet over te spreken. Afgelopen jaar was zelfs het water 'op', dus moest iedereen betalen voor lauwe cola. Komt bij dat wanneer je Hongarije binnenrijd er een delegatie Hongaarse politienazi's de trein binnenwalst en de boel gaat doorzoeken op drugs. En met dat Hongaarse drugsbeleid in je achterhoofd kan ik je vertellen dat de halve trein dan wel aan het billenknijpen is. Lijkt me ook zeker niet relaxed om met al het Oh Oh Chersovolk in zo'n trein te moeten, want dat soort mensen maken natuurlijk dankbaar gebruik van dit soort mogelijkheden. Natuurlijk zijn er ook genoeg toffe Nederlanders in die trein en op het festival te vinden, maar de klojo's lijken ieder jaar met grotere getalen aanwezig te zijn.

Doe mij de auto maar, lekker op je eigen tempo en met fijne mensen naar Budapest rijden. Veel fijner en leuker.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Haha dat wist ik niet, hoe slecht is het dat het water is op.. Nu ik wat rondkijk op het internet zie je inderdaad weinig positieve reacties. Geen idee wat die mensen die ik ken gedaan hebben om het zo naar hun zin te hebben dan.

Maar inderdaad auto is sowieso beter. Heb ook erg veel zin om een weekje rond te trekken en dan op Sziget een feestje te bouwen. Ook al is de line up zeeeeer matig dit jaar.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Dat van die drugscontroles en watertekort heb ik niet eens meegekregen/last van gehad. Het is gewoon extreem verkracht dat je met een hoop malloten in de trein zit dat je niet laat slapen. Niet dat je dat wel mag verwachten maar als je dan na een feestje in een teringsaaie feestcoupé om vier uur je coupé duikt lig je dus met z'n zessen op 3 vierkante meter(letterlijk op en over elkaar, in het slechtste geval met onbekenden) als je geen slaapcoupé hebt geboekt. Bovendien bonkt er om het kwartier wel een of andere mafklapper op de deur en als je pech hebt zit je naast een stel ongelofelijk irritante buren. Op de heenweg is dat nog enigszins te hebben(al kom je wel gesloopt aan in Budapest) maar de terugweg is gewoon een grote verneuking.

Gloeilamps idee is denk ik inderdaad het beste. Mocht ik nog nooit naar Sziget gaan dan in ieder geval niet met die trein, ik wil er nog niet dood gevonden worden.

@Luud ga sowieso enkele dagen vantevoren naar Budapest. Er is zo ongelofelijk veel te beleven daar. Wij waren er twee dagen, en we hadden er achteraf spijt van dat we geen avondje Sziget opgeofferd hadden voor een extra avondje Budapest.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heb ook weinig positiefs gehoord over de trein, Vliegtuig lijkt me ookt nog altijd een goed alternatief als je niet met de auto gaat. Misschien wat minder spullen bij maar lijkt me wel ongelooflijk fijn dat je fris en fruitig in Budapest aankomt.
 

suus

Playlistbediener
2 apr 2015
11
0
Er zitten inderdaad malloten in de trein. Maar ook genoeg leuke mensen. En inderdaad je hebt bijna geen slaapruimte en je slaapt bijna niet maar zie het als een soort schoolreisje.. Hartstikke gezellig. Ben de afgelopen 2 keer dat ik geweest ben met de trein geweest en ga nu weer met de trein. Maar het ik wel iets waar je je op in moet stellen.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
@mynoseknows nice! Ik ben er drie dagen van te voren dus als je tips hebt graag!
 

suus

Playlistbediener
2 apr 2015
11
0
@mynoseknows nice! Ik ben er drie dagen van te voren dus als je tips hebt graag!

Budapest is een hele mooie stad. Waar sowieso wel genoeg te zien en te bewonderen is. Het 1e jaar dat we gingen zijn we naar de Budapest zoo geweest. Dit is echt de moeite waard. Het is een hele mooie dierentuin waar de dieren goed verzorgd worden en waar ook genoeg aan "decor" gedaan is. Toen (2012) kregen we ook nog eens korting met de citypass. En de dierentuin is goed te bereiken met het OV omdat het ook in het centrum ligt.
Dus mocht je het leuk vinden om naar de dierentuin te gaan dan is dit een echte aanrader.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@Luud een paar dingetjes:
- Absolute nummer één: Sky Bar Corvinteto. We zagen de avond van tevoren dat er een enorme rij stond voor de ingang(we dachten dat het 'gewoon' een nachtclub was). De avond erop was het erg rustig en konden we zo doorlopen. We kwamen in een vervallen trappenhuis terecht, het leek erop alsof we in een of andere duister drugshol kwamen, maar het bleek uiteindelijk een superhippe skybar/nachtclub met geweldige muziek(er stond een kerel vinyl te draaien), prachtige mensen en een majestueus uitzicht te zijn. Volgens mij is boilerroom er zelfs eens geweest. Een van de meest awesome momenten die ik vorig jaar heb meegemaakt. Prijzen waren helemaal niet hoog. Een halve liter bier was 'gewoon' twee euro.
- De citadel. Leuk om overdag de berg/citadel te beklimmen. Het uitzicht is een mooie beloning(je kijkt over heel Budapest).
- De Ruin pubs. Prima plek om 'savonds een (aangenaam geprijsd) biertje te pakken. Superchille sfeer, veel locals(al zal dat rond Sziget zelfs minder zijn) en een erg gave aankleding.

Verder ben ik ook geen expert, we waren er maar tweeënhalve dag, maar ik denk dat je deze dingen gewoon gedaan moet hebben.

Edit: en wat @suus zegt, meteen een citypass halen. Je krijgt op heel veel plekken korting. We zijn één keer naar een badhuis geweest(ook sowieso doen!) tijdens Sziget, en daarmee haal je het er al uit. OV is ook gratis met de citypass, en dat is handig want je brengt veel tijd door in de tram.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Ik twijfel vooral of het handig is om bijv. de Alternativa camping te pakken of gewoon de reguliere. Scheelt toch 65 euro, maar is het dat waard? Iemand ervaring met beide campings?

Ik geloof wel dat het handig is om zo'n Moving in ticket te kopen zodat je een goed plekje kunt pakken op de camping.
 

suus

Playlistbediener
2 apr 2015
11
0
Ik heb geen ervaring met de andere Camping maar aan de verhalen van anderen te horen maakt het nix uit of je nou op alternativa zit of de gewone camping. Ik zou die 65 euro lekker gebruiken voor de nodige drankjes daar heb je veel meer aan.
 

Martin

Nieuw lid
2 jan 2015
3
0
Ik heb wel voor de Alternativa Camping gekozen inclusief moving in.
Wordt voor mij de eerste keer, dus heb geen praktijk ervaring. :)

Maar de reden waarom ik voor Alternativa heb gekozen is om toch net even iets verder van de podia's af te zitten wat het slapen iets ten goede komt (goede oordoppen helpen ook). Verder scheelt het iets dat alleen mensen die op de camping staan de camping op mogen. dus iets rustiger en iets minder kans op jatterij. En je hebt verhoudingsgewijs iets meer faciliteiten.

Of je hier de extra euro's voor over hebt is aan jezelf natuurlijk.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik heb geen ervaring met de andere Camping maar aan de verhalen van anderen te horen maakt het nix uit of je nou op alternativa zit of de gewone camping. Ik zou die 65 euro lekker gebruiken voor de nodige drankjes daar heb je veel meer aan.

Haha nee hoor, daar zit echt heel veel verschil in. Ten eerste ben je op Alternativa altijd verzekerd van een redelijk goede campingplaats, heb je goede douches en toiletten, minder last van podia die 24/7 doorgaan en bovenal is de camping bewaakt. Zoek maar eens op hoeveel Nederlanders slachtoffer worden van diefstal, zeker de Nederlandse paspoorten zijn erg gewild. De Alternativa camping is mij velen malen beter bevallen dan de reguliere camping.

Ik zou die 65 euro lekker gebruiken om je paspoort bij je te houden, daar heb je veel meer aan ;)
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Top bedankt voor de tips! Zal eens gaan kijken wat we allemaal gaan en kunnen doen in drie dagen! Die SKy Bar Corvinteto en de badhuizen klinken alvast veelbelovend!

Ik heb trouwens ook camping Alternativa, heb wel wat extra geld over voor inderdaad een wat meer beveiligd stukje camping.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken