De cliché`s van Sziget kloppen wel; er is zoveel te doen dat je je altijd wel vermaakt.
Afgelopen jaar heb ik er een goede tijd gehad. Toegegeven, ik heb met 3 vrienden een verzorgde trip gewonnen en zou voor die line-up niet als betalende bezoeker gegaan zijn.
Achteraf kan ik zeggen dat ik best nog wat toffe dingen heb gezien.
- Interpol was werkelijk briljant. Hadden een ijzersterke setlist en het hele moment klopte gewoon.
- Balthazar; hadden net een sterk album afgeleverd en ook hun live performance was erg goed
- Selah Sue; ik had haar nog nooit live gezien. Iets hield me tegen omdat ze me, vanwege haar zang intonatie, altijd deed denken aan Duffy. Compleet onterecht en ik ben wel fan van haar geworden.
- Future Islands; stond al een tijdje op mijn wishlist om eens te zien. Is natuurlijk een geweldige live act.
- Robbie Williams; weinig credible natuurlijk, maar toch vet om hem eens live te zien. In de categorie guilty pleasure natuurlijk, maar wat een entertainer.
- Florence & the Machine; is live ontzettend sterk en leuk om die eens gezien te hebben
- Cro; is een hip-hop hype uit Duitsland. Gigantisch populair daar en lachen om een hele zaal Duitsers los op hem te zien gaan
Verder is Sziget perfect te combineren met Boedapest als stad. Het programma begint (vanwege de hitte waarschijnlijk?) best laat, waardoor je overdag de tijd hebt om de stad in te gaan. Een tip; bezoek niet het meest populaire badhuis daar, want dat is stervensdruk.
Als muzikale purist moet je zeker even een knop omzetten wellicht, maar vermaken kun je er prima