Twee jaar camping Alternativa gehad, en dat is echt een hele fijne camping. Wij kwamen steeds twee dagen voor het festival begon en voordat die treinen vol Nederlanders aankwamen. Je kan dan al gewoon de camping op, en zo hebben we ieder jaar een goede plek kunnen vinden. Even bekijken waar de zon opkomt is wel slim, scheelt een hoop uren slaap anders word je inderdaad al vroeg je tent uitgebrand. Verder heb ik nooit op de camping gedoucht, kan je veel beter in de stad doen bij het bezoeken van een badhuis. Dat is gelijk iets wat je moet bezoeken, er zijn er verschillende in de stad.
Wij zijn met de auto gegaan en dat was erg relaxed, lekker roadtrippen op je eigen tempo en binnen 11 uur in Budapest aangekomen steeds. Veel fijner dan met een trein vol Nederlanders daarheen te moeten lijkt me.
Eten in de stad kost niks, op het festivalterrein is het eten trouwens ook goedkoper dan op de festivals hier. Er zit een grote supermarkt in de buurt waar wij elke ochtend ontbijt haalden. Wij waren met een grote groep, en iedere dag waren er twee mensen die ontbijt gingen halen. Toch fijn om gewoon een normaal ontbijt te hebben in plaats van het festivalvoer. In de stad kan je ook prima eten al zijn er wel heel veel Italiaanse restaurant, bier kost er ook niks.
In 2013 heb ik een ruinbar bezocht doordat ik een Hongaarse leerde kennen, dat is zeker een aanrader! Vorig jaar hebben we die niet meer terug kunnen vinden helaasch. Een ruinbar is een soort bar in een verlaten pand waar de locals uitgaan en waar vrijwel geen Sziget-bezoekers komen. Ruinbars zijn typisch Budapest, en net als de badhuizen zeker een bezoekje waard!
Heel veel plezier!