[HU] Sziget 2015

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
je kan het amper een line-up noemen. er is nog bijna niks bekend gemaakt. maar 1 headliner en die is toevallig teleurstellend (robbie williams). kensington is op dit moment de populairste nederlandse band en ik vind het persoonlijk een hele prima nederlandse inzending

Florence is ook gewoon headliner hoor. Daarnaast zal Alt-J ook wel een erg hoge spot krijgen (sub?). Kensington is de populairste band van Nederland, maar ik vind het een boutnaam. Zelfde met Jett Rebel. Maar die zullen vast volle tenten trekken met al die Nederlanders.

Sziget is aan het uitgroeien tot een klein Chersonissos. Dat merkte ik afgelopen jaar al. Daarom houd ik het nu voor gezien en ga ik Pukkelpop weer eens bezoeken. Maar erg jammer vind ik het wel, Sziget is namelijk een erg tof festival.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Sziget is aan het uitgroeien tot een klein Chersonissos. Dat merkte ik afgelopen jaar al. Daarom houd ik het nu voor gezien en ga ik Pukkelpop weer eens bezoeken. Maar erg jammer vind ik het wel, Sziget is namelijk een erg tof festival.

Dit inderdaad. Ik ben er dan inderdaad maar een jaar geweest, maar als ik zie wat voor mensen er van mijn facebook vrienden dit jaar heen gaan, dan ben ik blij dat ik niet kan. Sziget heeft afgelopen jaar aangegeven een andere richting in te gaan qua programmeren, ivm financiele terugval de jaren daarvoor. Welke richting dat is, is voor mij wel onderhand duidelijk. Neemt niet weg dat het komend jaar ongetwijfeld ongelofelijk tof zal worden :).
 

Gehaktbal80

Playlistbediener
9 jun 2014
18
0
Wij hebben een jaar op de camping Alternativa gezeten en een jaar in een appartement in het centrum.

Met die camping maak je wel wat meer van de “sfeer” mee maar verder vond ik het een ramp. Douches klote, ‘s ochtends om 8 uur weer die tent uit door de zon of het sound checken van een podium terwijl je om 7 uur thuis komt.

Eten in Budapest zelf kost niet veel, een euro of tien en je hebt goed gegeten. Ook als je luxer uit eten gaat ben je misschien 25 / 30 euro kwijt. Ontbijt kost helemaal geen knoop daar.

Twee jaar camping Alternativa gehad, en dat is echt een hele fijne camping. Wij kwamen steeds twee dagen voor het festival begon en voordat die treinen vol Nederlanders aankwamen. Je kan dan al gewoon de camping op, en zo hebben we ieder jaar een goede plek kunnen vinden. Even bekijken waar de zon opkomt is wel slim, scheelt een hoop uren slaap anders word je inderdaad al vroeg je tent uitgebrand. Verder heb ik nooit op de camping gedoucht, kan je veel beter in de stad doen bij het bezoeken van een badhuis. Dat is gelijk iets wat je moet bezoeken, er zijn er verschillende in de stad.

Wij zijn met de auto gegaan en dat was erg relaxed, lekker roadtrippen op je eigen tempo en binnen 11 uur in Budapest aangekomen steeds. Veel fijner dan met een trein vol Nederlanders daarheen te moeten lijkt me.

Eten in de stad kost niks, op het festivalterrein is het eten trouwens ook goedkoper dan op de festivals hier. Er zit een grote supermarkt in de buurt waar wij elke ochtend ontbijt haalden. Wij waren met een grote groep, en iedere dag waren er twee mensen die ontbijt gingen halen. Toch fijn om gewoon een normaal ontbijt te hebben in plaats van het festivalvoer. In de stad kan je ook prima eten al zijn er wel heel veel Italiaanse restaurant, bier kost er ook niks.

In 2013 heb ik een ruinbar bezocht doordat ik een Hongaarse leerde kennen, dat is zeker een aanrader! Vorig jaar hebben we die niet meer terug kunnen vinden helaasch. Een ruinbar is een soort bar in een verlaten pand waar de locals uitgaan en waar vrijwel geen Sziget-bezoekers komen. Ruinbars zijn typisch Budapest, en net als de badhuizen zeker een bezoekje waard!

Heel veel plezier!

Oeps, even een tijdje afwezig geweest nadat ik mijn vraag had gesteld. Thanks voor jullie mooie ervaringen! Ik neem aan dat het festivalgevoel wat minder aanwezig is (dan wanneer je alleen maar op de camping en het festivalterrein bent) als je ook de stad in kunt gaan? En zoals ik al eerder aangaf, zeven dagen alleen maar feesten op het eiland lijkt me ook vrijwel niet vol te houden? :p

Stiekem wel blij dat ik dit jaar andere plannen heb, ben ook niet zo kapot van de line up.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Van de line up is nog nauwelijks iets bekend, dus daar kun je niet echt over oordelen.

Chemical Brothers staan 15 augustus in Japan, die kunnen we afstrepen denk ik?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Van de line up is nog nauwelijks iets bekend, dus daar kun je niet echt over oordelen.

Maar je kan wel oordelen over de gekozen richting van de organisatie, en in de nu bevestigde namen zien dat ze zich nog meer naar die richting aan het verplaatsen zijn.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
True. Ken de historie van Sziget niet zo goed, maar bij andere festivals zegt het toch helemaal niets over de rest van het programma, dat kan toch heel divers zijn?

Of heb ik nu het verkeerde festival uitgekozen ;)
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Nieuwe acts voor Sziget Festival 2015!

Main Stage: End Show hosted by MARTIN GARRIX / GOGOL BORDELLO

A38 Tent: THE TING TINGS / PASSENGER / ELLA EYRE / MILKY CHANCE / JUNGLE / TYLER, THE CREATOR / INFECTED MUSHROOM / ENTER SHIKARI / GRAMATIK / Hospitality presents: CAMO & KROOKED, HIGH CONTRAST, FRED V & GRAFIX, DANNY BYRD & MC DYNAMITE

Telekom Arena: W&W / SANDER VAN DOORN / BASSJACKERS / JAGUAR SKILLS / JULIAN JORDAN / SIDNEY SAMSON

MasterCard World Music Stage: MARIZA / LENINGRAD / CHE SUDAKA / GORAN BREGOVIC WEDDING AND FUNERAL BAND / CANZONIERE GRECANICO SALENTINO

Colosseum: APOLLONIA / DIXON / GUI BORATTO / MICHAEL MAYER / MARCEL DETTMANN / MY FAVORITE ROBOT



Wanneer komen ze eens met namen die er echt toe doen? Ik vind het 3x niks.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Erg matig zeg. En dan moet je er rekening mee houden Robbie Williams eigenlijk op dag -1 staat en Florence + The Machine op dag 0.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Sziget legt de focus meer op dance lijkt wel. Lekker veul tickets verkopen want dance is hip.

Jammer...
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
De vetwachtingen worden (helaas) waargemaakt dus. Het aantal interessante namen is op een hand te tellen, het colosseum niet meegerekend. Wat een grap.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Dotan nu ook. Nou, nu ben ik er zeker bij hoor.

We're Staying Home Now, We're Staying HOOOOMMEEEE Now!!!


Ik en een vriend hadden het erover om dit jaar misschien dus naar Sziget te gaan. Maar voorlopig kan geen één naam ons overtuigen om helemaal naar Budapest te gaan. Iets wat Nederlandse artiesten, die je overal in Nederland kan zien, al helemaal niet gaan doen.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
haha klopt,

maar het is zo'n treurig vooruitzicht dat ik wil dat ze meer aankondigen. Liever vandaag dan morgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken