<div class="d4p-bbt-quote-title">
Gloeilamp wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>
mynoseknows wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>
Black Lies wrote:</div><br><br>
Sziget is wel facking duur trouwens, of zit ik nou helemaal verkeerd te kijken? Festival met camping is al 210 euro en vervoer per trein is ook nog eens 180 euro (= 390).
Inderdaad, en je hebt de keuze. Als je met 4-5 vrienden gaat kun je net zo goed met de auto gaan. Dan deel je de kosten. Een vliegtuig bovendien is ook maar 100 euro(zonder bagage). En zoals Gloeilamp al zei, het eten en drinken is blijkbaar erg goedkoop. Mooi weer, 7 dagen feest en goeie muziek, met gezellige mensen. Goedkoop bier. Dat klinkt voor mij als het paradijs
Sziget is ook een paradijs!
Die trein is sowieso klote. Vorig jaar waren de Nederlanders die ik tegenkwam er niet over te spreken. Op de helft van de reis was het water op en was er alleen nog warme cola. Toen de trein Hongarije binnenreed is er een heel politieteam binnengekomen om alles te checken, ik hoorde dat veel mensen het toen bijna in hun broek deden omdat er mensen in de trein zaten met drugs bij zich. Hongarije heeft de strengste drugsregeling van Europa, en je kan dus best lang vast komen te zitten als je gepakt word. Bovendien is het geen pretje om met 40 graden in een stikhete trein te zitten. Je bent al gesloopt als je aankomt.
Een halve liter Dreher pils (uit blik!) kost ruim een euro. Zonder water aangelengd, koud, en niet van dat pisbier dat we hier krijgen op de festivals. Het is echt een uniek festival.
Wat een onzin. Ik ben in 2012 naar Sziget geweest met de trein en dit was een geweldige ervaring. Natuurlijk is het niet altijd even comfortabel en is 20 uur een lange rit, maar de sfeer is fantastisch. De trein stoomt door allerlei landschappen terwijl jij met je vrienden en alle andere mensen in de trein een enorm feest bouwt. Je kan de hele nacht door feesten in de party coupe of gewoon in de gangen van de trein. En de volgende ochtend wordt je wakker en ben je in Boedapest. Verder ook geen last gehad van controles door de (Hongaarse) politie, waarschijnlijk hadden ze bij het incident dat jij beschrijft aanwijzingen dat er veel drugs aanwezig was. Daarnaast ben je ook gewoon een domme lul als je het probeert mee te nemen..
Verder maak jij de prijzen van het bier wel heel rooskleurig. Toen ik er was, betaalde ik geloof ik 750 florijnen voor een blik Dreher, dit komt neer op ongeveer 2.50 euro. Het lijkt me namelijk heel sterk dat de prijzen zijn gedaald. Dit is natuurlijk nog steeds spotgoedkoop in vergelijking met de Nederlandse festivals.
Maar begrijp me niet verkeerd, Sziget is inderdaad een geweldig festival. Heb er de tijd van mijn leven gehad en ga zeker proberen dit jaar weer te gaan! Zeker nu QOTSA en Placebo aanwezig zijn!