[HU] Sziget 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Top! Dat ga ik dan eens even voorleggen aan mijn vrienden. Bedankt iig, en ze mogen trouwens toch wel een keertje wat namen de wereld inslingeren. Weet iedereen ook weer waar hij aan toe is :p

No problemo! Vind ik ook, we wachten al erg lang. Vorig jaar was de eerste naam voor kerst al bekend. Dat was ook gelijk dé act van het festival, Blur.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Pfff er is inderdaad nog weinig verschenen. Zelfs op de officiele fb pagina word nauwelijks iets gepost door de organisatie. Stilte voor de storm misschien ;). Laten we het hopen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
De eerste namen komen deze maand nog lees ik op Facebook. Word tijd ook, ik ben erg benieuwd! Ik hoop vooral op QOTSA.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ja ik ook. Ontbreekt toch wel deze festivalzomer. Neil Young(& the Crazy Horses) is eigenlijk waar ik ook op hoop... Ik ben benieuwd waar ze mee komen
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Deze week de eerste namen!! Was ook wel te verwachten want Lowlands gooit er ook namen uit deze week dacht ik :)

https://www.facebook.com/SzigetNL
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Queens of the Stone Age, Placebo, Imagine Dragons, Bastille, Stromae, Calvin Harris, Laiback Luke, Klaxons, Starlighe Girls.

Heel erg tevreden!!!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Sziget is wel facking duur trouwens, of zit ik nou helemaal verkeerd te kijken? Festival met camping is al 210 euro en vervoer per trein is ook nog eens 180 euro (= 390).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Sziget is verschrikkelijk goedkoop. 210 euro voor 7 dagen festival is echt niks! Net zo duur als fucking Lowlands van drie dagen. Dat de reis prijzig is komt omdat het zo ver veg is. Ik ga steeds met de auto, en dat kost veel minder en is een fijnere reis. Bier en voedsel kost ook geen drol op het eiland, en voor 15 euro kan je prima uiteten in Budapest. Het is echt een heel goedkoop festival hoor!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
zozo, Queens of the Stone age en Klaxons vind ik persoonlijk geweldige namen. Vooral Qotsa, omdat die in de vroegere zomer ontbreken natuurlijk(specifiek: Rock Werchter). Calvin Harris en Laidback Luke zijn dan weer tof om aan het einde van de dag nog even los te gaan. Erg tevreden ook!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Sziget is wel facking duur trouwens, of zit ik nou helemaal verkeerd te kijken? Festival met camping is al 210 euro en vervoer per trein is ook nog eens 180 euro (= 390).

Inderdaad, en je hebt de keuze. Als je met 4-5 vrienden gaat kun je net zo goed met de auto gaan. Dan deel je de kosten. Een vliegtuig bovendien is ook maar 100 euro(zonder bagage). En zoals Gloeilamp al zei, het eten en drinken is blijkbaar erg goedkoop. Mooi weer, 7 dagen feest en goeie muziek, met gezellige mensen. Goedkoop bier. Dat klinkt voor mij als het paradijs ;)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Sziget is wel facking duur trouwens, of zit ik nou helemaal verkeerd te kijken? Festival met camping is al 210 euro en vervoer per trein is ook nog eens 180 euro (= 390).

Inderdaad, en je hebt de keuze. Als je met 4-5 vrienden gaat kun je net zo goed met de auto gaan. Dan deel je de kosten. Een vliegtuig bovendien is ook maar 100 euro(zonder bagage). En zoals Gloeilamp al zei, het eten en drinken is blijkbaar erg goedkoop. Mooi weer, 7 dagen feest en goeie muziek, met gezellige mensen. Goedkoop bier. Dat klinkt voor mij als het paradijs
icon_wink.gif

Sziget is ook een paradijs! :) Die trein is sowieso klote. Vorig jaar waren de Nederlanders die ik tegenkwam er niet over te spreken. Op de helft van de reis was het water op en was er alleen nog warme cola. Toen de trein Hongarije binnenreed is er een heel politieteam binnengekomen om alles te checken, ik hoorde dat veel mensen het toen bijna in hun broek deden omdat er mensen in de trein zaten met drugs bij zich. Hongarije heeft de strengste drugsregeling van Europa, en je kan dus best lang vast komen te zitten als je gepakt word. Bovendien is het geen pretje om met 40 graden in een stikhete trein te zitten. Je bent al gesloopt als je aankomt.

Een halve liter Dreher pils (uit blik!) kost ruim een euro. Zonder water aangelengd, koud, en niet van dat pisbier dat we hier krijgen op de festivals. Het is echt een uniek festival.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Als je met de auto gaat met wat vrienden valt de reis idd reuze mee en het is ook vele malen relaxter. Ik vermaak me iig altijd prima op roadtrips, muziek aan en beetje mee schreeuwen :D
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Als je met de auto gaat met wat vrienden valt de reis idd reuze mee en het is ook vele malen relaxter. Ik vermaak me iig altijd prima op roadtrips, muziek aan en beetje mee schreeuwen
icon_biggrin.gif

Precies! Spotifyplaylistje van het festival erbij :) Het is prima te doen. Wij zijn vorig jaar om 20:00 's avonds vertrokken en waren om 09:00 uur in Budapest. We hebben flink doorgereden, maar 's nachts rijden heeft echt voordelen. De andere helft van onze groep heeft er 6 uur langer over gedaan door files in Duitsland en Oostenrijk overdag. Ik kan het erg aanraden om met de auto te gaan.
 

Lipton

Nieuw lid
3 dec 2013
3
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div><br>
Sziget is wel facking duur trouwens, of zit ik nou helemaal verkeerd te kijken? Festival met camping is al 210 euro en vervoer per trein is ook nog eens 180 euro (= 390).


Inderdaad, en je hebt de keuze. Als je met 4-5 vrienden gaat kun je net zo goed met de auto gaan. Dan deel je de kosten. Een vliegtuig bovendien is ook maar 100 euro(zonder bagage). En zoals Gloeilamp al zei, het eten en drinken is blijkbaar erg goedkoop. Mooi weer, 7 dagen feest en goeie muziek, met gezellige mensen. Goedkoop bier. Dat klinkt voor mij als het paradijs
icon_wink.gif



Sziget is ook een paradijs!
icon_smile.gif
Die trein is sowieso klote. Vorig jaar waren de Nederlanders die ik tegenkwam er niet over te spreken. Op de helft van de reis was het water op en was er alleen nog warme cola. Toen de trein Hongarije binnenreed is er een heel politieteam binnengekomen om alles te checken, ik hoorde dat veel mensen het toen bijna in hun broek deden omdat er mensen in de trein zaten met drugs bij zich. Hongarije heeft de strengste drugsregeling van Europa, en je kan dus best lang vast komen te zitten als je gepakt word. Bovendien is het geen pretje om met 40 graden in een stikhete trein te zitten. Je bent al gesloopt als je aankomt.

Een halve liter Dreher pils (uit blik!) kost ruim een euro. Zonder water aangelengd, koud, en niet van dat pisbier dat we hier krijgen op de festivals. Het is echt een uniek festival.

Wat een onzin. Ik ben in 2012 naar Sziget geweest met de trein en dit was een geweldige ervaring. Natuurlijk is het niet altijd even comfortabel en is 20 uur een lange rit, maar de sfeer is fantastisch. De trein stoomt door allerlei landschappen terwijl jij met je vrienden en alle andere mensen in de trein een enorm feest bouwt. Je kan de hele nacht door feesten in de party coupe of gewoon in de gangen van de trein. En de volgende ochtend wordt je wakker en ben je in Boedapest. Verder ook geen last gehad van controles door de (Hongaarse) politie, waarschijnlijk hadden ze bij het incident dat jij beschrijft aanwijzingen dat er veel drugs aanwezig was. Daarnaast ben je ook gewoon een domme lul als je het probeert mee te nemen..

Verder maak jij de prijzen van het bier wel heel rooskleurig. Toen ik er was, betaalde ik geloof ik 750 florijnen voor een blik Dreher, dit komt neer op ongeveer 2.50 euro. Het lijkt me namelijk heel sterk dat de prijzen zijn gedaald. Dit is natuurlijk nog steeds spotgoedkoop in vergelijking met de Nederlandse festivals.

Maar begrijp me niet verkeerd, Sziget is inderdaad een geweldig festival. Heb er de tijd van mijn leven gehad en ga zeker proberen dit jaar weer te gaan! Zeker nu QOTSA en Placebo aanwezig zijn!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mynoseknows wrote:</div>


<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div><br><br>
Sziget is wel facking duur trouwens, of zit ik nou helemaal verkeerd te kijken? Festival met camping is al 210 euro en vervoer per trein is ook nog eens 180 euro (= 390).


Inderdaad, en je hebt de keuze. Als je met 4-5 vrienden gaat kun je net zo goed met de auto gaan. Dan deel je de kosten. Een vliegtuig bovendien is ook maar 100 euro(zonder bagage). En zoals Gloeilamp al zei, het eten en drinken is blijkbaar erg goedkoop. Mooi weer, 7 dagen feest en goeie muziek, met gezellige mensen. Goedkoop bier. Dat klinkt voor mij als het paradijs
icon_wink.gif



Sziget is ook een paradijs!
icon_smile.gif
Die trein is sowieso klote. Vorig jaar waren de Nederlanders die ik tegenkwam er niet over te spreken. Op de helft van de reis was het water op en was er alleen nog warme cola. Toen de trein Hongarije binnenreed is er een heel politieteam binnengekomen om alles te checken, ik hoorde dat veel mensen het toen bijna in hun broek deden omdat er mensen in de trein zaten met drugs bij zich. Hongarije heeft de strengste drugsregeling van Europa, en je kan dus best lang vast komen te zitten als je gepakt word. Bovendien is het geen pretje om met 40 graden in een stikhete trein te zitten. Je bent al gesloopt als je aankomt.

Een halve liter Dreher pils (uit blik!) kost ruim een euro. Zonder water aangelengd, koud, en niet van dat pisbier dat we hier krijgen op de festivals. Het is echt een uniek festival.


Wat een onzin. Ik ben in 2012 naar Sziget geweest met de trein en dit was een geweldige ervaring. Natuurlijk is het niet altijd even comfortabel en is 20 uur een lange rit, maar de sfeer is fantastisch. De trein stoomt door allerlei landschappen terwijl jij met je vrienden en alle andere mensen in de trein een enorm feest bouwt. Je kan de hele nacht door feesten in de party coupe of gewoon in de gangen van de trein. En de volgende ochtend wordt je wakker en ben je in Boedapest. Verder ook geen last gehad van controles door de (Hongaarse) politie, waarschijnlijk hadden ze bij het incident dat jij beschrijft aanwijzingen dat er veel drugs aanwezig was. Daarnaast ben je ook gewoon een domme lul als je het probeert mee te nemen..

Verder maak jij de prijzen van het bier wel heel rooskleurig. Toen ik er was, betaalde ik geloof ik 750 florijnen voor een blik Dreher, dit komt neer op ongeveer 2.50 euro. Het lijkt me namelijk heel sterk dat de prijzen zijn gedaald. Dit is natuurlijk nog steeds spotgoedkoop in vergelijking met de Nederlandse festivals.

Maar begrijp me niet verkeerd, Sziget is inderdaad een geweldig festival. Heb er de tijd van mijn leven gehad en ga zeker proberen dit jaar weer te gaan! Zeker nu QOTSA en Placebo aanwezig zijn!

Nou nou, even rustig. Ik heb duidelijk gezegd dat dit geen ervaring was van mijzelf, maar dit waren de verhalen die ik hoorde van veel Nederlanders. Die waren er vrijwel allemaal niet over te spreken en gaan volgend jaar met het vliegtuig of de auto. 2,50 euro was het zeker niet voor een blik bier. Misschien heb ik het fout, maar ik vroeg het zojuist nog aan een vriend die zei dat het honderd procent zeker onder de 2 euro lag. Die gaat al jaren, dus dat geloof ik dan maar. Blijft heel goedkoop natuurlijk.
 
G

Guest

Guest
Een blik Dreher koste in 2013 inderdaad 750 HUF
Dat komt neer op €2,45..

In 2012 waren de prijzen nog als volgt:

Dreher Classic csapolt 0,5 l 580,-
Dreher Classic dobozos 0,5 l 690,-
Dreher 24 dobozos 0,5 l 690,-
Pilsner Urquell dobozos 0,5 l 790,-
HB Natur Citromos 0,5 l 790,-
 
G

Guest

Guest
Het is alsnog goedkoop.. €2,50 voor een halve liter blik.
In Nederland krijg je voor €2,60 een 0.2 liter slap festival biertje.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken