Hardrock & Metal Chat

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Bedankt voor de tips, eind juni zal ik er eens even rustig voor gaan zitten om me in te luisteren. Kans is in ieder geval wel vrij groot dat ik er de zondag bij ben, wellicht als het inluisteren goed bevalt dat ik alsnog wel 2 dagen mee pak.
Heb je trouwens al wat geluisterd van de Pelagic Fest line-up? Daar gaan Jos, Nikita en ik ook naartoe. En als ik jouw muzieksmaak een beetje inschat, zou ik denken dat je met die line-up nog meer uit de voeten kunt dan met Samhain.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.653
Heb je trouwens al wat geluisterd van de Pelagic Fest line-up? Daar gaan Jos, Nikita en ik ook naartoe. En als ik jouw muzieksmaak een beetje inschat, zou ik denken dat je met die line-up nog meer uit de voeten kunt dan met Samhain.
Thanks voor de tip, ik zal me in dit festival ook wat meer verdiepen.
Insahn is eigenlijk de enige naam van de line up die ik echt goed ken, het nieuwe album heb ik al aardig wat geluisterd ook. Al zie ik die natuurlijk ook al op Graspop. Staan veel bands tussen waar ik veel lovende woorden over heb gehoord hier op het forum maar nog nooit echt veel heb geluisterd zoals The Ocean en Psychonaut (en Amenra op Samhain).
In ieder geval hoef ik me niet te vervelen, als ik klaar ben met inluisteren voor Graspop dan heb ik nog genoeg te doen :)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Thanks voor de tip, ik zal me in dit festival ook wat meer verdiepen.
Insahn is eigenlijk de enige naam van de line up die ik echt goed ken, het nieuwe album heb ik al aardig wat geluisterd ook. Al zie ik die natuurlijk ook al op Graspop. Staan veel bands tussen waar ik veel lovende woorden over heb gehoord hier op het forum maar nog nooit echt veel heb geluisterd zoals The Ocean en Psychonaut (en Amenra op Samhain).
In ieder geval hoef ik me niet te vervelen, als ik klaar ben met inluisteren voor Graspop dan heb ik nog genoeg te doen :)
Oké, alvast drie tips voor je luistersessies na Graspop van Pelagic Fest en dan niet de bands die je noemt. Want inderdaad, The Ocean en Psychonaut liggen wel erg voor de hand.
Ben zeer benieuwd wat je hiervan gaat vinden!



 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Heb je trouwens al wat geluisterd van de Pelagic Fest line-up? Daar gaan Jos, Nikita en ik ook naartoe. En als ik jouw muzieksmaak een beetje inschat, zou ik denken dat je met die line-up nog meer uit de voeten kunt dan met Samhain.
Baal er nog steeds van dat ik daar niet bij kan zijn..
Ik sta dan op het strand in Oostende te luisteren naar o.a. Boney M, Bonnie Tyler en Adam Ant.. 😅

Ook leuk natuurlijk, zeker met een grote groep vrienden, en er staan een hoop geweldige bands/artiesten als Fischer-Z, Hugh Cornwell (van The Stranglers), XTC, Chicago, en veel meer.

Maar ik wordt ook heel blij van 2 bands die je daar helemaal niet zou verwachten: Combichrist en het Belgische Splendidula!
Met name die laatste (doom/sludge/stoner), die niet zou misstaan op een festival als Samhain, is een grote verrassing, en kijk ik echt wel naar uit:

 
Laatst bewerkt:
  • On fire
  • Verdrietig
Waarderingen: Joslittel en Jamel

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.853
4.809
Oké, alvast drie tips voor je luistersessies na Graspop van Pelagic Fest en dan niet de bands die je noemt. Want inderdaad, The Ocean en Psychonaut liggen wel erg voor de hand.
Ben zeer benieuwd wat je hiervan gaat vinden!



Briqueville mag ook niet ontbreken:



En uiteraard Year Of No Light:

 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Baal er nog steeds van dat ik daar niet bij kan zijn..
Ik sta dan op het strand in Oostende te luisteren naar o.a. Boney M, Bonnie Tyler en Adam Ant.. 😅

Ook leuk natuurlijk, zeker met een grote groep vrienden, en er staan een hoop geweldige bands/artiesten als Fischer-Z, Hugh Cornwell (van The Stranglers), XTC, Chicago, en veel meer.

Maar ik wordt ook heel blij van 2 bands die je daar helemaal niet zou verwachten: Combichrist en het Belgische Splendidula!
Met name die laatste (doom/sludge/stoner), die niet zou misstaan op een festival als Samhain, is een grote verrassing, en ik kijk ik echt wel naar uit:

Oh da's inderdaad balen! Ik ging er eigenlijk al vanuit dat we daar weer een biertje zouden drinken. Maar hey, jouw alternatief klinkt ook hartstikke leuk. Weliswaar iets anders, maar als je met fijne mensen bent dan zal het vast heel tof worden!

Briqueville mag ook niet ontbreken:



En uiteraard Year Of No Light:

Ja ook hier zou ik eigenlijk weer zowat de hele line-up kunnen noemen. Ik kijk in elk geval ook enorm uit naar Briqueville en YONL.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Briqueville mag ook niet ontbreken:



En uiteraard Year Of No Light:

Mijn grootste ontdekking van die line-up is Oh Hiroshima. Wat een fantastische post rock. Kan daar uren naar luisteren.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Mijn grootste ontdekking van die line-up is Oh Hiroshima. Wat een fantastische post rock. Kan daar uren naar luisteren.
Sta er eigenlijk van te kijken dat je Oh Hiroshima nog niet kende. Dacht dat je wel aardig in de post-rock zat.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Mag ik even van jullie ervaring en expertise gebruik maken?

Het wordt langzaam toch eens de hoogste tijd dat ik een paar degelijke oordopjes ga aanschaffen, merk ik steeds meer tijdens gesprekken waarbij ik mijn best moet doen om mensen te verstaan en regelmatig moet vragen om zinnen te herhalen... 😐🧏‍♂️

Kunnen jullie me advies geven welke ik het best kan kopen?
Vanzelfsprekend zoek ik oordoppen die voldoende geluid dempen, maar waarbij de geluidskwaliteit zo goed als gelijk blijft (of wellicht zelfs beter wordt?).
Ik sta bij vrijwel alle optredens die ik bezoek links of rechts vooraan, doorgaans ter hoogte van en op slechts enkele meters afstand van de geluidsboxen.

Prijs is van ondergeschikt belang. Ik koop liever in één keer een wat duurder, kwalitatief goed, degelijk paar oordopjes, dan een goedkoper paar dat ik uiteindelijk vrijwel nooit draag, omdat ze het geluid teveel verpesten of gewoon niet lekker zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.853
4.809
Mag ik even van jullie ervaring en expertise gebruik maken?

Het wordt langzaam toch eens de hoogste tijd dat ik een paar degelijke oordopjes ga aanschaffen, merk ik steeds meer tijdens gesprekken waarbij ik mijn best moet doen om mensen te verstaan en regelmatig moet vragen om zinnen te herhalen... 😐🧏‍♂️

Kunnen jullie me advies geven welke ik het best kan kopen?
Vanzelfsprekend zoek ik oordoppen die voldoende geluid dempen, maar waarbij de geluidskwaliteit zo goed als gelijk blijft (of wellicht zelfs beter wordt?).
Ik sta bij vrijwel alle optredens die ik bezoek links of rechts vooraan, doorgaans ter hoogte van en op slechts enkele meters afstand van de geluidsboxen.

Prijs is van ondergeschikt belang. Ik koop liever in één keer een wat duurder, kwalitatief goed, degelijk paar oordopjes, dan een goedkoper paar dat ik uiteindelijk vrijwel nooit draag, omdat ze het geluid teveel verpesten of gewoon niet lekker zitten.

Al jaren super tevreden mee. Ze hebben nu weer een actie met 30% korting. Service van Beter Horen is ook top.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.883
4.020
Mag ik even van jullie ervaring en expertise gebruik maken?

Het wordt langzaam toch eens de hoogste tijd dat ik een paar degelijke oordopjes ga aanschaffen, merk ik steeds meer tijdens gesprekken waarbij ik mijn best moet doen om mensen te verstaan en regelmatig moet vragen om zinnen te herhalen... 😐🧏‍♂️

Kunnen jullie me advies geven welke ik het best kan kopen?
Vanzelfsprekend zoek ik oordoppen die voldoende geluid dempen, maar waarbij de geluidskwaliteit zo goed als gelijk blijft (of wellicht zelfs beter wordt?).
Ik sta bij vrijwel alle optredens die ik bezoek links of rechts vooraan, doorgaans ter hoogte van en op slechts enkele meters afstand van de geluidsboxen.

Prijs is van ondergeschikt belang. Ik koop liever in één keer een wat duurder, kwalitatief goed, degelijk paar oordopjes, dan een goedkoper paar dat ik uiteindelijk vrijwel nooit draag, omdat ze het geluid teveel verpesten of gewoon niet lekker zitten.

Er is een apart topic over oordopjes, of je er veel wijzer van wordt is een andere vraag :)
 

WTTNightMare

Playlistbediener
7 nov 2023
27
39

Al jaren super tevreden mee. Ze hebben nu weer een actie met 30% korting. Service van Beter Horen is ook top.
Nog even één vraagje in het verkeerde topic, heeft u enig idee wat ik van de levertijd van Beter Horen kan verwachten? Op de site staat maximaal 20 dagen, dus dan zou het wel heel spannend worden voor graspop :(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken