Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.675
5.001
Ze zullen toch wel komen, onderstaande is door Simple Plan op hun socials gepost, staan enkele extra namen op.
heel wat namen op andere posities. vind het vreemd dat bad omens toch zou beslist hebben om niet aangekondigd te worden. kan alsnog weggevallen zijn
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
288
599
Ze zullen toch wel komen, onderstaande is door Simple Plan op hun socials gepost, staan enkele extra namen op.
Interessant, hier staat Bad Omens wel als sub genoemd voor zaterdag. Thy Art Is Murder, Bane en Biohazard vallen een plekje naar beneden (kleiner lettertype). Wat raar dat een band iets anders deelt dan het festival!
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
389
879
Of je 't nou leuk vindt of niet, denk dat je uiteindelijk moet accepteren dat BMTH en EC headliners van de toekomst zijn voor Graspop. Al helemaal als het concept met 8 headliners er blijft.
Maar ik zou er blij mee zijn :) Ik ben al jaren fan van EC (nog voor hypa hypa had ik al wat in mijn afspeellijst van hen) en BMTH is 1 van mijn eerste bands geweest, nog van hun eerste albums en dan vooral Suicide Season!
Dus voor mij mogen ze zeker komen. En de plaats boeit me geen hol persoonlijk, ik ga toch kijken.. Of ze nu de Jupiler Stage openen of de MS afsluiten. Allemaal goed voor mij
 

Morpheus32

Nieuw lid
2 nov 2023
3
7
Maar ik zou er blij mee zijn :) Ik ben al jaren fan van EC (nog voor hypa hypa had ik al wat in mijn afspeellijst van hen) en BMTH is 1 van mijn eerste bands geweest, nog van hun eerste albums en dan vooral Suicide Season!
Dus voor mij mogen ze zeker komen. En de plaats boeit me geen hol persoonlijk, ik ga toch kijken.. Of ze nu de Jupiler Stage openen of de MS afsluiten. Allemaal goed voor mij
Gisteren EC gezien op Rock Circus en het was gewoon weer meer dan prima, al was de show identiek aan 013. Een gegarandeerd feestje iig.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
452
818
Kijkend naar jera eigenlijk alleen fit for a king overkomen naar graspop.
Luister nog maar zelden metalcore maar gewoon omdat ik de albums ken en nooit gezien hebt.
Begin wel al weer meer zin in te krijgen.
2 of 3 knallers per dag , hoor je mij niet klagen.
#vandaag
#bands
 

MeisterV27

Playlistbediener
14 jun 2023
10
27
metallica at hellfest!
they will be at the graspop
369888875ee1a985c2e9a7f7cc9dc219.jpg
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
147
204
Wat mij nou tof zou lijken: Dimmu Borgir als één van de mainstage afsluiters in het donker.

Wel grappig dat je EC als headliner afserveert maar Dimmu naar mainstage afsluiter praat.
Ik vind beiden prima, hoewel ik twijfel of Dimmu als laatste act reeël is (dan zal het niet zijn op basis van tickets die ze verkopen).
Ik vind alleen die haat een beetje jammer.
Je weet dat ze altijd een contra-band programmeren dat als je de headliner niets vind, daar naar toe kan.

alleen heb je geen weide met die bands, je moet ook het volk kunnen lokken. de zondag van alcatraz was de drukste dag die ze ooit al gehad hebben. dat moet ook al iets zeggen.
en om er dan ook over te stoppen.
2 bands hebben elk evenveel of zelfs meer merch verkocht dan alle andere bands samen op alcatraz en dat waren 1. electric callboy, meeste merch ooit verkocht op alcatraz en op 2 alestorm.
Dit geeft voor mij toch aan dat het in potentie al gewoon headliners kunnen zijn.
En zeker bij een mindere bezetting van headliners.
Het l;iefst zie ik dat EC en Alestorm als een sterke sub-headliner worden gebracht met potentie om door te groeien.
Zeker bij EC is de groei er nog niet uit.

better lovers is volgens mij een zekerheidje nu, greg puciato is kind aan huis bij graspop.

ice nine kills dubbel ziet er meer en meer waarschijnlijk uit. sum41 ook lager dan verwacht

bleed from within na hun goeie set op alcatraz mag ook overkomen
Bleed From Within, Better Lovers en Ice Nine Kills zijn van die namen die voor mij de bezetting van Graspop sterk in zijn geheel kunnen maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en MarcoReusel

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
275
424
Sorry maar wat is dit nu weer voor onzin, omdat een random vriend van jou het metal noemt kan EC Graspop headlinen? Het wordt steeds gekker hier :LOL:
Ging niet over dat ze HL zijn. Dat is mijn persoonlijke mening inderdaad.
Het 1e gedeelte ging vooral over dat sommige mensen ze bepaalde namen noemen die echt nergens op slaan. Want t is gewoon een metal band met een techno element dat ze dan hun gimmick is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.532
11.734
Wel grappig dat je EC als headliner afserveert maar Dimmu naar mainstage afsluiter praat.
Ik vind beiden prima, hoewel ik twijfel of Dimmu als laatste act reeël is (dan zal het niet zijn op basis van tickets die ze verkopen).
Ik vind alleen die haat een beetje jammer.
Je bent al de tweede die het woord 'haat' in de mond neemt. Ik kan daar weinig mee. Bij de eerste doorkomst op Alcatraz stond ik zelf vooraan in de pit bij EC en heb er van genoten. Ben helemaal in voor een fout feestje af en toe. Maar tegelijkertijd vind ik het echt te vroeg om ze headliner te maken en heb dat geprobeerd zo goed mogelijk te onderbouwen. En als je mijn onderbouwing volgt dan is Dimmu Borgir een logischere afsluiter ja. Dat afserveren als haat omdat ik niet op dezelfde hypetrain zit als jullie is flauw en een dooddoener.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
235
422
Je bent al de tweede die het woord 'haat' in de mond neemt. Ik kan daar weinig mee. Bij de eerste doorkomst op Alcatraz stond ik zelf vooraan in de pit bij EC en heb er van genoten. Ben helemaal in voor een fout feestje af en toe. Maar tegelijkertijd vind ik het echt te vroeg om ze headliner te maken en heb dat geprobeerd zo goed mogelijk te onderbouwen. En als je mijn onderbouwing volgt dan is Dimmu Borgir een logischere afsluiter ja. Dat afserveren als haat omdat ik niet op dezelfde hypetrain zit als jullie is flauw en een dooddoener.
Ik denk dat het woord haat ook zeker niet aan jou gericht was maar aan een andere poster op het forum. Ik zou zowel met Dimmu of EC als afsluiter tevreden zijn. Dimmu overdag in de zon is net als Behemoth op zo’n moment compleet kansloos. Maar als je mij nu zou vragen wie er voor zou zorgen dat de dagtickets verkocht gaan worden. Dan denk ik eerder EC.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Joslittel

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
334
688
Dit geeft voor mij toch aan dat het in potentie al gewoon headliners kunnen zijn.
EC is geen, ik herhaal: geen headliner materiaal voor Graspop.

Ik snap dat je anders kijkt naar een band die je leuk vind maar Rock Circus was ook gewoon niet uitverkocht, dus stop toch met roepen dat EC wel even het hele weiland in Dessel vol gaat krijgen.

Dimmu Borgir + orkest is vooral vanwege de exclusiviteit iets wat te benoemen was, maar meer niet. Maar denken dat EC headliner op GMM kan zijn is echt volledig van de wereld naar mijn mening.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken