Graspop Metal Meeting 2024

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
153
303
EC is nog te veel een lovers/haters band waar de haters nog aan de winnende hand zijn. Ik verwacht ze halvelings wel op GMM, maar nog zeker niet als headliner.
Met nog maar 1 album en een paar leuke covers kan het wel een leuk feestje worden.
Maar in mijn opinie horen EC en bvb Alestorm gewoon een uurtje, niet langer, te vullen ergens tussen 16:00 en 20:30, het moment dat de mensen leuk dronken beginnen te worden zonder al te zat te zijn en dus in the mood zijn voor een feestje.
(vorig jaar op Hellfest stond EC ook gewoon rond 17u op de affiche, de hele set is nog te vinden om terug te kijken op bvb arte tv)
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.818
2.569
EC is nog te veel een lovers/haters band waar de haters nog aan de winnende hand zijn. Ik verwacht ze halvelings wel op GMM, maar nog zeker niet als headliner.
Met nog maar 1 album en een paar leuke covers kan het wel een leuk feestje worden.
Maar in mijn opinie horen EC en bvb Alestorm gewoon een uurtje, niet langer, te vullen ergens tussen 16:00 en 20:30, het moment dat de mensen leuk dronken beginnen te worden zonder al te zat te zijn en dus in the mood zijn voor een feestje.
(vorig jaar op Hellfest stond EC ook gewoon rond 17u op de affiche, de hele set is nog te vinden om terug te kijken op bvb arte tv)

Nice GIF by MOODMAN
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
236
431
EC is nog te veel een lovers/haters band waar de haters nog aan de winnende hand zijn. Ik verwacht ze halvelings wel op GMM, maar nog zeker niet als headliner.
Met nog maar 1 album en een paar leuke covers kan het wel een leuk feestje worden.
Maar in mijn opinie horen EC en bvb Alestorm gewoon een uurtje, niet langer, te vullen ergens tussen 16:00 en 20:30, het moment dat de mensen leuk dronken beginnen te worden zonder al te zat te zijn en dus in the mood zijn voor een feestje.
(vorig jaar op Hellfest stond EC ook gewoon rond 17u op de affiche, de hele set is nog te vinden om terug te kijken op bvb arte tv)
1 album??? Je loopt er 6 achter begrijp ik?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.342
EC is nog te veel een lovers/haters band waar de haters nog aan de winnende hand zijn. Ik verwacht ze halvelings wel op GMM, maar nog zeker niet als headliner.
Met nog maar 1 album en een paar leuke covers kan het wel een leuk feestje worden.
Maar in mijn opinie horen EC en bvb Alestorm gewoon een uurtje, niet langer, te vullen ergens tussen 16:00 en 20:30, het moment dat de mensen leuk dronken beginnen te worden zonder al te zat te zijn en dus in the mood zijn voor een feestje.
(vorig jaar op Hellfest stond EC ook gewoon rond 17u op de affiche, de hele set is nog te vinden om terug te kijken op bvb arte tv)
waarom denk je dat electric callboy nog maar 1 album heeft? die zijn al 13 jaar bezig 6 albums en 2 ep's al op de teller
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon en Chronicbias

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
153
303
waarom denk je dat electric callboy nog maar 1 album heeft? die zijn al 13 jaar bezig 6 albums en 2 ep's al op de teller
In dat geval 1 bij mij bekend album.
Maar als ze al zolang bezig zijn en de meerderheid nauwelijks iets van hun kende voor ze vorig jaar (of is dat al twee jaar geleden) in de afrekening een hitje scoorden, zegt eigenlijk ook al iets over het feit of ze wel of niet headliner waardig zijn, imho.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
986
1.069
In dat geval 1 bij mij bekend album.
Maar als ze al zolang bezig zijn en de meerderheid nauwelijks iets van hun kende voor ze vorig jaar (of is dat al twee jaar geleden) in de afrekening een hitje scoorden, zegt eigenlijk ook al iets over het feit of ze wel of niet headliner waardig zijn, imho.
Alsof de eerste albums van de gekende headliners altijd meteen wereldsuccesen waren...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.916
5.342
In dat geval 1 bij mij bekend album.
Maar als ze al zolang bezig zijn en de meerderheid nauwelijks iets van hun kende voor ze vorig jaar (of is dat al twee jaar geleden) in de afrekening een hitje scoorden, zegt eigenlijk ook al iets over het feit of ze wel of niet headliner waardig zijn, imho.
ik ken ook maar 1 album van kiss maar dat wil niet zeggen dat ze daarom niet headliner waardig zijn. er zijn zeker redenen waarom ze nog niet headliner waardig zijn maar de redenen die je aanhaalt zijn er gewoon geen
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
153
303
Omdat ik het nog niet zag voorbijkomen tussen alle andere festivalaankondigingen in dit topic.
En omdat er sommige namen ook genoemd werden als mogelijkheden voor GMM.
Durbuy Rock is ongeveer halverwege hun affiche.
De bands staan gesorteerd per dag, in volgorde van hun aankondiging, dus nog geen specifieke timetable ofzo.

Vrijdag 10/05/2024
Soilwork
High Voltage covers AC/DC
Amorphis
Delain

Zaterdag 11/05/2024
Feuerschwanz
Equilibrium
Suicidal Angels
Baraka
Insanity Alert
Heidevolk
Exhorder
Sonata Arctica
The Raven Age
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
370
754
Nu denk ik wel dat Eskimo Callboy en Electric Callboy als verschillende bands kunnen worden beschouwd, aangezien Electric vrijwel niets meer speelt uit de Eskimo periode toen ze nog de andere naam en sound hadden.

En dat Electric dus 1 album en 1 EP heeft en heel sporadisch eens een covertje van Eskimo speelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
343
721
Man man man, ik begin echt nooit meer over die band. Mensen doen net of ze hun puppy geschopt zien worden. Het is maar een bandje joh.

Dat stoort mij denk ik nog meer dan de band zelf, dat mensen gaan doen alsof het ''helemaal de shit is''.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
493
1.570
geloof niet dat ik ooit zoveel haat heb gezien voor een band op het graspop forum hier
een coverband, een circusact, een eurodance act en talloze andere termen
gaat echt niet goed met mensen volgens mij
laten we maar weer terug gaan naar mensen valse hoop geven over metallica, dat was toch gezelliger
Mijn reactie is toch geen haatreactie omdat ik het een eurodance act noem? Ik koppel er geen waardeoordeel aan, dat gebeurt door de fans die zich op de tenen getrapt voelen omdat zij het wel een metalband vinden.
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
153
303
Man man man, ik begin echt nooit meer over die band. Mensen doen net of ze hun puppy geschopt zien worden. Het is maar een bandje joh.

Dat stoort mij denk ik nog meer dan de band zelf, dat mensen gaan doen alsof het ''helemaal de shit is''.

Dat is nu eens de best gekozen uitdrukking (pun intended) ooit.
Dat kan gewoon door iedereen gebruikt worden, het werkt voor wie het de beste band ooit vindt en voor wie het helemaal niks vindt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
236
431
In dat geval 1 bij mij bekend album.
Maar als ze al zolang bezig zijn en de meerderheid nauwelijks iets van hun kende voor ze vorig jaar (of is dat al twee jaar geleden) in de afrekening een hitje scoorden, zegt eigenlijk ook al iets over het feit of ze wel of niet headliner waardig zijn, imho.
De eerste albums ms minder bekend maar hun eerste grote hit MC Thunder is van The Scene uit 2017, in 2021 de grote hits Hypa Hypa en MC Thunder II van MMXX, en We got The Moves, Pump it, Tekkno Train en Spaceman van Tekkno 2022 ( ik neem aan dat je dat album bedoelt??) en nu dus de grote tour en tussendoor 1 cover Everytime we Touch van Eurodance act Cascade ( die het ook coverden). Voldoende hits dus. Dat jou kennis niet toereikend is zegt ws meer over jou dan de artiest die je probeert af te kraken😂
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.822
8.808
Mijn reactie is toch geen haatreactie omdat ik het een eurodance act noem? Ik koppel er geen waardeoordeel aan, dat gebeurt door de fans die zich op de tenen getrapt voelen omdat zij het wel een metalband vinden.
Ik doelde op niemand specifiek maar vind het gewoon bijzonder dat mensen zulke vreemde termen bedenken die nergens op slaan
maar als jij vaak metalcore en deathmetal grunts is eurodance acts hoort, dan prima. dan zal het wel eurodance zijn. ben niet zo bekend met dat genre
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken