Graspop Metal Meeting 2024

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Er zijn hier vast wel wat forumleden beter bekend met het solowerk van Bruce Dickenson. Heb het eens opgezet want ken er werkelijk geen nummer van. Tears of the Dragon. Klinkt als een softrock variant van een Iron Maiden B kantje. Tegelijkertijd luistert het ook wel fijn weg en het wordt ook een stuk steviger gedurende het nummer. Zit de rest van zijn materiaal in het verlengde van die sound?
Ja, maar ik zou zeggen dat het ietsje harder wordt op latere albums (Tears of the Dragon is van zijn 2e album), dus wat meer heavy metal dan soft/hard rock, maar nergens zwaarder dan de hardste Iron Maiden nummers. 'The Chemical Wedding' wordt gezien als zijn beste plaat (of 'Accident of Birth' maar ik geef de voorkeur aan eerstgenoemde), daar staat ook wel zwaarder materiaal op zoals 'Killing Floors' en 'Trumpets of Jericho', maar ook sterke meezing heavy metal zoals 'The Tower' en epics zoals wij van Iron Maiden gewend zijn in 'Book of Thel'.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Ja, maar ik zou zeggen dat het ietsje harder wordt op latere albums (Tears of the Dragon is van zijn 2e album), dus wat meer heavy metal dan soft/hard rock, maar nergens zwaarder dan de hardste Iron Maiden nummers. 'The Chemical Wedding' wordt gezien als zijn beste plaat (of 'Accident of Birth' maar ik geef de voorkeur aan eerstgenoemde), daar staat ook wel zwaarder materiaal op zoals 'Killing Floors' en 'Trumpets of Jericho', maar ook sterke meezing heavy metal zoals 'The Tower' en epics zoals wij van Iron Maiden gewend zijn in 'Book of Thel'.
Ah thanks voor deze mooie toelichting! Ik heb Trumpets of Jericho nu ook even opgezet. Inderdaad al een veel stevigere heavy metal riff als basis. Klinkt niet verkeerd. Lijkt erop dat hij wel een aardige set van 50 minuten in elkaar kan zetten voor in de namiddag op de main. Zonder gekke overlappen ga ik wel ff kijken met verse pint.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
bovenstaande post in het pinkpop topic
kans op Graspop lijkt me ook wel erg groot dan
waar zullen die ongeveer staan denken jullie? eind middag/begin avond op de mainstages ofso?
Realistically speaking, sub-headliner or the slot before that.
Although I'd be okay with them closing the North Stage, as well.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Yes I remember, but that was on the same day as Judas Priest, Ozzy, A Perfect Circle and Hollywood Vampires. Good luck finding that many big bands for a single day of the 2024 edition :D
Hollywood Vampires is not a 'big' band. I didn't even know what it was until i saw Johnny Depp on stage and thought somebody put something in my drink.
Priest will play almost 100% and with names floating around like BMTH or A7X and maybe even Metallica, Limp Bizkit is never gonna get a sub-headline spot.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Yes I remember, but that was on the same day as Judas Priest, Ozzy, A Perfect Circle and Hollywood Vampires. Good luck finding that many big bands for a single day of the 2024 edition :D
LB zie ik eerder lager dan hoger staan dan 17.30 uur. Zij worden niet meer groter, veel andere acts wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Veld op Pinkpop was afgeladen vol voor Hollywood Vampires. Juist door Depp een echte publiekstrekker.
Laten we deze volgende vruchteloze discussie alvast de kop indrukken voor hij begint aub. Hollywood Vampires zullen komende editie ook niet op herhaling komen dus totaal niet relevant hoe groot ze nu precies zijn, en wat iedereens mening is over de rol van Depp daarin.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Op die spot van Hollywood vampires zal Alice Cooper wel staan volgend jaar in ieder geval
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Hollywood Vampires is not a 'big' band. I didn't even know what it was until i saw Johnny Depp on stage and thought somebody put something in my drink.
They're a band that sells a lot of tickets (although I also believe it's mostly because of the Johnny Depp hype), the universe doesn't revolve around your taste in music or mine. Doesn't matter if we're talking about Electric Callboy, Hollywood Vampires or some other band.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Yes I remember, but that was on the same day as Judas Priest, Ozzy, A Perfect Circle and Hollywood Vampires. Good luck finding that many big bands for a single day of the 2024 edition :D
My point is, I think due to a lack of big acts, Limp Bizkit might take a later spot than usual @Loek123 :) I think I didn't communicate that as well as I should have.
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Man man man, ik begin echt nooit meer over die band. Mensen doen net of ze hun puppy geschopt zien worden. Het is maar een bandje joh.

Dat stoort mij denk ik nog meer dan de band zelf, dat mensen gaan doen alsof het ''helemaal de shit is''.
Ik vrees dat men vooral zo reageert door jouw ongefundeerde, slecht onderbouwde en domweg denigrerende antwoorden en dezelfde manier waarop jij je mening over hun antipathie uit!

Door deze shit ben ik (en meerderen met mij) ook wel ver klaar met deze discussie en zelfs het veelvuldig gebruik vh forum!

Ik geef even 1 tip aan iedereen mee:
Als je het niet in je zak hebt, om een antwoord of mening te geven, zonder respect, doe het dan gewoon NIET!

Sometimes it's better to chew, then to talk!

#waarblijftmetallica
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ik denk dat een 'classic rock/metal' dag al redelijk in kaart gebracht kan worden. Bijv. een dag met Judas Priest als headliner, en daaronder Bruce Dickinson, Alice Cooper, Accept, Deep Purple, Saxon, Uriah Heep, Warlock en mogelijk aangevuld met Yngwie Malmsteen en wat power metal waar ik niet zo in thuis ben.
Dat laatste gezegd hebbende, er is wel 1 power metal act waar ik erg op hoop voor de undercard: Sacred Outcry. Een Griekse formatie met Daniel Heiman als zanger, bekend van Lost Horizon, die echt een ongelooflijke zangperformance neerzet op dit album. Voor mij een van de beste platen van dit jaar, en dat zegt wat voor deze doorgewinterde black en prog metal fan.

Het populairste nummer qua streams die er heerlijk inhakt:

Mijn persoonlijke favoriet:
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Dat laatste gezegd hebbende, er is wel 1 power metal act waar ik erg op hoop voor de undercard: Sacred Outcry. Een Griekse formatie met Daniel Heiman als zanger, bekend van Lost Horizon, die echt een ongelooflijke zangperformance neerzet op dit album. Voor mij een van de beste platen van dit jaar, en dat zegt wat voor deze doorgewinterde black en prog metal fan.

Het populairste nummer qua streams die er heerlijk inhakt:

Mijn persoonlijke favoriet:
Damn ik wist niet dat hij nog actief was. Ik heb de laatste jaren een beetje een power metal burnout maar dit klinkt wel als iets wat me weer een beetje terug kan brengen. Zou ik graag zien op Graspop!
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.278
3.851
Er zijn hier vast wel wat forumleden beter bekend met het solowerk van Bruce Dickenson. Heb het eens opgezet want ken er werkelijk geen nummer van. Tears of the Dragon. Klinkt als een softrock variant van een Iron Maiden B kantje. Tegelijkertijd luistert het ook wel fijn weg en het wordt ook een stuk steviger gedurende het nummer. Zit de rest van zijn materiaal in het verlengde van die sound?
The Chemical Wedding vind ik een erg gaaf album van Bruce. Dat was in de periode toen Blaze Bailey bij Iron Maiden zanger was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken