Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Ik verwacht morgen een aanpassing van het logo eigenlijk. Gewoon een voorgevoel. Stel nu dat ze inderdaad Metallica hebben (STEL), zou het logo dan geel zijn dit jaar?
is geen enkel verband tussen line up en huisstijl/logo volgens mij
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Kanshebber voor Graspop misschien? De nieuwe band van Kerry King die zal klinken als de Slayer nummers van Kerry King vermoed ik
"You know me, so you know what it's going to sound like. I played this new song for a buddy, and I said to him, 'If there's anything I've written in the last few years that sounds like Slayer, it's this.' And he said, 'That sounds like you could have pulled it off of any Slayer record.' I actually made that riff up backstage at a Slayer show. We were walking to the stage and I got my phone out and recorded it so I wouldn't forget it."
KERRY KING's New Band Set To Debut In 2024
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
Trouwens een gekeken naar de Jera On Air line up. Hoezo Sum 41 onder Dropkick Murphy's!? Die gingen toch alleen headline shows doen? Oké ik wist natuurlijk al dat ze ook op Rock Am Ring spelen als niet headliner, toch blijf ik verbaasd daarover. Zeker op Jera On Air geen headliner vind ik echt raar, want eerder waren ze daar al wel headliner (dus dit is een degradatie, vind ik toch, maar ben ook wel geen grote Dropkick Murphy's fan, hebben een paar leuke nummers maar dat is het voor mij). Bovendien, op Hellfest speelden ze dit jaar wel gewoon een headline set en dat festival is nu net wat groter dan Jera On Air. In ieder geval, als Sum 41 zo'n lage eisen lijkt te hebben, laat ze dan maar als sub op Graspop spelen op north of south stage of als headliner op de Jupiler stage. Als headliner mag van mij natuurlijk ook, op north of south, maar ik denk niet dat dit nog gaat gebeuren (of Graspop moest echt een headliner tekort hebben).

Verder van Jera hoop ik op Erra en Bad Religion heel hard. Rest van de line up allemaal al gezien (zelfs enkele bands die ik niet graag hoor). Erra en Bad Religion ook wel al gezien natuurlijk maar Bad Religion zijn Punk rock goden gewoon en Erra is al lang geleden en nog nooit als fan gezien (enkel in voorprogramma zonder ze te kennen). En ja Sum 41 aub, hopelijk komen die ook af!


Gelekte line up van Download doet me weinig. Hoop heel hard wel op Slaughter To Prevail. Maar de headliners spreken me echt niet aan en de rest van de goede bands heb ik allemaal al gezien (mogen er wel enkele (terug) van gerust op de line up komen van Graspop)


Kerry King met een nieuwe band? Zeer benieuwd! Zeker als Paul meedoet!


Ook opvallend (dit is niet heel hard Graspop related maar ok, maar ook even dus terug naar Jera On Air), Sum 41 wordt aangekondigd als hun laatste Nederlandse FESTIVALshow ooit. En trouwens, een andere festival in Oostenrijk dacht ik (of in Zwitserland) kondigde het aan als hun laatste Oostenrijkse (of Zwitserse, ik weet het niet meer van buiten) FESTIVALshow ooit. Dus dat wil zeggen dat ze voor 24 november 2024 (wanneer ze hun laatste show ooit lijken te spelen, nota bene in Parijs trouwens, dat vind ik ook raar voor een Canadese band) nog een indoor europese tour zouden moeten doen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nepticot en Chronicbias

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Even de traantjes opdweilen bij jullie. Ik vind de meeste namen stuk voor stuk leuke namen. Daarom ga ik ook altijd naar pukkelpop en soms naar werchter. Voor een tool of soad ofzo...
Maar als je de geschiedenis bekijkt van download zit er elk jaar wel wat werchter spul tussen. Ik kijk maar even...
2023: pendululm, placebo, simple plan
2022: biffy clyro, pretty reckless, distellers, bush
2021: biffy clyro, pretty reckless, distellers, frank carter
2020: my chemical romance (graspop plz), jimmy eat world
enfin, kwas covid vergeten, vandaar veel herhalingen in bands. Ma ge snapt mijn punt.
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Even de traantjes opdweilen bij jullie. Ik vind de meeste namen stuk voor stuk leuke namen. Daarom ga ik ook altijd naar pukkelpop en soms naar werchter. Voor een tool of soad ofzo...
Maar als je de geschiedenis bekijkt van download zit er elk jaar wel wat werchter spul tussen. Ik kijk maar even...
2023: pendululm, placebo, simple plan
2022: biffy clyro, pretty reckless, distellers, bush
2021: biffy clyro, pretty reckless, distellers, frank carter
2020: my chemical romance (graspop plz), jimmy eat world
enfin, kwas covid vergeten, vandaar veel herhalingen in bands. Ma ge snapt mijn punt.
Ondanks dat ik Placebo nogal klinisch vind live (en dus niet goed live), vind ik wel dat ze op Graspop zouden passen qua muziek
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
699
639
1699306638520.jpeg
Nog een Download concept: Lijkt erop dat we niet veel moeten verwachten.

Tenzij de echt headliners er niet opstaan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Nog een Download concept: Lijkt erop dat we niet veel moeten verwachten.

Tenzij de echt headliners er niet opstaan.
die andere die hier net werd gepost is geen concept, dat is gewoon de lineup. dit wat jij nu stuurt is een fanmade iets
de 3 headliners waren al een tijdje terug geleaked dus eigenlijk ging iedereen er al van uit dat het dat ging worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Wargasm zie ik ook op veel posters opduiken,als niks clasht ga ik die eens checken.

Ik verwacht gebaseerd op andere festival affiches onder andere deze ook op graspop
A7X
Mudvayne
Wargasm
Bad Omens
QOTSA
BMTH
Fear Factory
Electric Callboy (hebben naam veranderd omdat Eskimo naar het schijnt een scheldwoord is,Inuit zou het correcte woord zijn)
Corey Taylor
Bruce Dickinson
Judas Priest
Baby Metal
AsInHell
Beartooth

Metalllica als die zouden komen wat ik betwijfel zullen wel als laatste headliner bekend gemaakt worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Even de traantjes opdweilen bij jullie. Ik vind de meeste namen stuk voor stuk leuke namen. Daarom ga ik ook altijd naar pukkelpop en soms naar werchter. Voor een tool of soad ofzo...
Maar als je de geschiedenis bekijkt van download zit er elk jaar wel wat werchter spul tussen. Ik kijk maar even...
2023: pendululm, placebo, simple plan
2022: biffy clyro, pretty reckless, distellers, bush
2021: biffy clyro, pretty reckless, distellers, frank carter
2020: my chemical romance (graspop plz), jimmy eat world
enfin, kwas covid vergeten, vandaar veel herhalingen in bands. Ma ge snapt mijn punt.
die 2020 klopt niet, je kijkt naar Download Australia denk ik.
MCR was niet geboekt voor Download UK
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Vergsising, hebben dacht ik een show gespeeld in Duitsland. Maar het zal wel download australië zijn. Hebben ook een back to the 2000's when we were young festival gedaan. Kweet niet of my chemical romance in Duitsland is doorgegaan. Enfin, hun tourschema's lijken een beetje op die van system of a down. dromen met een lage maar heel kleine kans.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.413
6.722
Komop graspop maak niet nog eens de fout door sum 41 op de jupiler te zetten. Afscheidstour moet op de mainstage
Ik vind afsluiter Juup stage juist de perfecte plek voor Sum 41. Zeker na de aanpassingen aan het terrein van afgelopen jaar, waardoor dat qua grootte de derde stage is geworden na de twee mainstages. Gelet op hun positie op andere festivals, lijkt het me erg sterk dat ze bij Graspop één van de twee mainstages gaan headlinen. Dus dan zouden ze een set van hoogstens een uur in het licht krijgen. Terwijl als ze de Juup afsluiten, er dan ruimte is om ze 75 minuten in het donker en met een mooie productie te geven. Lijkt me voor de liefhebbers meer memorabel dan die andere optie.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
699
639
die andere die hier net werd gepost is geen concept, dat is gewoon de lineup. dit wat jij nu stuurt is een fanmade iets
de 3 headliners waren al een tijdje terug geleaked dus eigenlijk ging iedereen er al van uit dat het dat ging worden.
Ligt het aan men leeftijd, of is dat te zwak voor een festival als Download?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.413
6.722
Ligt het aan men leeftijd, of is dat te zwak voor een festival als Download?
Ik vind het een standaard Download affiche. Een verzameling van grote (hard)rock en metal namen aan de bovenkant. En een undercard wat vooral gedomineerd wordt door onbekende acts uit de UK. Vorig jaar was precies zo, maar dat beeld werd wat vertekend door die dubbele show van Metallica. Sterker nog, ik vind dit affiche in de breedte sterker dan die van vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken