Graspop Metal Meeting 2024

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Logisch aangezien er geen ander festival in Frankrijk is. Metallica heeft een band met Rock Werchter en zie ik dus niet op Graspop komen
Tijdens Werchter staan ze in Polen dus die vlieger gaat niet op. Zie ze sowieso niet met het huidige dubbele show concept op Werchter staan trouwens, is teveel metal en past daar gewoon niet.

Hellfest gerucht geloof ik op zich wel. Maakt Graspop aannemelijker dan het tot nu toe geweest is. Maar het zal niet voor het eerst zijn dat Hellfest wel iets heeft, waar Graspop naast grijpt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik vind afsluiter Juup stage juist de perfecte plek voor Sum 41. Zeker na de aanpassingen aan het terrein van afgelopen jaar, waardoor dat qua grootte de derde stage is geworden na de twee mainstages. Gelet op hun positie op andere festivals, lijkt het me erg sterk dat ze bij Graspop één van de twee mainstages gaan headlinen. Dus dan zouden ze een set van hoogstens een uur in het licht krijgen. Terwijl als ze de Juup afsluiten, er dan ruimte is om ze 75 minuten in het donker en met een mooie productie te geven. Lijkt me voor de liefhebbers meer memorabel dan die andere optie.
vraag me toch af of Jupiler stage nog steeds niet wat klein is voor ze, zeker als het een afscheidstour is
tenzij ze tegelijk met een grote naam op de mainstage spelen wellicht
Ligt het aan men leeftijd, of is dat te zwak voor een festival als Download?
tja dan moet je eerst gaan kijken hoe veel tickets een QOTSA of Fallout Boy verschuift in de UK
Ik weet dat zelf ook niet zo goed, heb begrepen dat fallout boy stadions vult daar maar heb het niet gechekt
Ik vind het een standaard Download affiche. Een verzameling van grote (hard)rock en metal namen aan de bovenkant. En een undercard wat vooral gedomineerd wordt door onbekende acts uit de UK. Vorig jaar was precies zo, maar dat beeld werd wat vertekend door die dubbele show van Metallica. Sterker nog, ik vind dit affiche in de breedte sterker dan die van vorig jaar.
voor mij was de affiche van dit jaar de beste die ze in een lange tijd hebben gehad, maar zal er mee te maken hebben dat ik groot metalcore fan ben want daar stond het wel vol mee.
vind deze lineup dan wel een stuk minder persoonlijk maar is een kwestie van smaak natuurlijk
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
369
752
Tijdens Werchter staan ze in Polen dus die vlieger gaat niet op. Zie ze sowieso niet met het huidige dubbele show concept op Werchter staan trouwens, is teveel metal en past daar gewoon niet.

Daarom bestaat Werchter Classic, hè. Een festival zonder vaste datum, dat wel enkele weken kan opschuiven om een datum te vinden die ook voor de headliner past. Er vanuit gaande dat het bij de nog aan te kondigen Metallica-data telkens over 1 show gaat.

En als 't echt moet, maak je ene dag Werchter Boutique en de andere Werchter Classic.
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
147
204
Tijdens Werchter staan ze in Polen dus die vlieger gaat niet op. Zie ze sowieso niet met het huidige dubbele show concept op Werchter staan trouwens, is teveel metal en past daar gewoon niet.

Hellfest gerucht geloof ik op zich wel. Maakt Graspop aannemelijker dan het tot nu toe geweest is. Maar het zal niet voor het eerst zijn dat Hellfest wel iets heeft, waar Graspop naast grijpt.
Hmm je hebt gelijk dat Metallica dit jaar niet op Rock Werchter kan.

Hellfest begin ik ook meer te geloven en dat weekend er voor staat er ook nog niks op de planning.
Ik ga er niet op rekenen omdat ze er nog nooit hebben gestaan en ik het al vaak heb gehoopt.
En inderdaad Hellfest heeft wel vaker exclusieve bands die Graspop niet had.

Trouwens is Empire State Bastard een optie voor Graspop?
Het gloednieuwe zijproject van Biffy Clyro-frontman Simon Neil en Oceansize's Mike Vennart met Slayer legende Dave Lombardo achter de drums, vergezeld door Naomi Macleod (Bitch Falcon) op bass.
Zondag stonden ze blijkbaar in de Melkweg ontdekte ik door een Oor recensie.
Album Rivers of Heresy uitgebracht op 1 september

TDEP achtig.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Dit jaar was bijna de helft van het affiche nieuwe artiesten (voor het festival). Als Graspop dit doorzet nomineer ik bij deze Before the Dawn en Wolfheart voor vroege tentspots. Hebben gisteravond Baroeg even uit elkaar gespeeld. Twee overtuigende livebands met veel sterk materiaal
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
292
445
Dit jaar was bijna de helft van het affiche nieuwe artiesten (voor het festival). Als Graspop dit doorzet nomineer ik bij deze Before the Dawn en Wolfheart voor vroege tentspots. Hebben gisteravond Baroeg even uit elkaar gespeeld. Twee overtuigende livebands met veel sterk materiaal
Ik hoop het wel. Vind opzich het idee om op die manier 'kleinere' bands een groter publiek te geven zeker goed! Maak bv de metal dome in t begin vooral kleinere opkomende bands die nog niet het grote publiek hebben bereikt, en geef die op die manier de mogelijkheid te groeien. En wie weet. Miss breekt er 1 door tot headliner zoal Sleep token (want denk dat als die zo door gaan echt wel HL kunnen worden, zeker nu nog niet hoor!)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Zegut staat ook vooral bekend voor insider info over Franse festivals en concerten. Dus op zich zegt die comment heel weinig.

Los daarvan zie ik hen niet op Graspop staan.
Metallica staat niet op Graspoppppppp :ROFLMAO:

Soit, als ze een losse show spelen op Hellfest zou je in principe de 1 + 1 zelf kunnen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken