Graspop Metal Meeting 2024

Wat ik vermoed voor Graspop, en neen ik weet geen exacte namen, enkel aanwijzingen:

Wat ik zeker weet:
- geen Metallica, er is sprake van nog een losse (geen festival) show in België, is nog niet rond en kan even goed niet doorgaan, zullen we snel meer over weten. Punt met Metallica is toch echt wel of ze ooit zelf bereid zijn om GMM te doen... het is niet dat Herman de grote wens van Peter niet in vervulling zou willen laten gaan hoor. Alle wilde verhalen ten spijt.
- geen SOAD, die zijn effectief wel een serieuze optie geweest een tijdje terug, maar hebben dan aangegeven niet te komen... zou wel een stevige streep door de rekening zijn geweest

Wat ik dus vermoed, maar dat is eerder door aanwijzingen (en combineren puzzelstukken), letterlijk zeggen: die headliner komt, doen ze ook niet tegen mij hoor:
- de niet verrassende zaken zoals AV7X, Judas Priest
- dat BMTH 1 van de headliners zou zijn
- mij benieuwd het enorm of ze Machine Head en Parkway Drive op herhaling gaan laten komen, nood breekt wet?
- meermaals gehoord dat ze aan het struggelen zijn om al hun headliners te scoren, maar dat kan even goed gedateerde info zijn, het feit dat ze veel later aankondigen wijst er wel op dat er iets van aan is

In elk geval, ben er zeker van dat team Graspop, ondersteund door de boekers van LN, wel een goed programma bij mekaar zal krijgen. In 2017 hebben ze zich ook eens uit een erg moeilijke situatie kunnen redden, zal nu ook gebeuren.

Weet iemand wanneer Hellfest komt met hun aankondiging?
2 weken geleden of bedoel je de volledige affiche?

Voor de volledige affiche hadden ze 2 weken geleden gezegd:
We're giving you an appointment in a few weeks to discover the 160 bands that will join the 2024 line-up!

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Wat ik vermoed voor Graspop, en neen ik weet geen exacte namen, enkel aanwijzingen:

Wat ik zeker weet:
- geen Metallica, er is sprake van nog een losse (geen festival) show in België, is nog niet rond en kan even goed niet doorgaan, zullen we snel meer over weten. Punt met Metallica is toch echt wel of ze ooit zelf bereid zijn om GMM te doen... het is niet dat Herman de grote wens van Peter niet in vervulling zou willen laten gaan hoor. Alle wilde verhalen ten spijt.
- geen SOAD, die zijn effectief wel een serieuze optie geweest een tijdje terug, maar hebben dan aangegeven niet te komen... zou wel een stevige streep door de rekening zijn geweest

Wat ik dus vermoed, maar dat is eerder door aanwijzingen (en combineren puzzelstukken), letterlijk zeggen: die headliner komt, doen ze ook niet tegen mij hoor:
- mij benieuwd het enorm of ze Machine Head en Parkway Drive op herhaling gaan laten komen, nood breekt wet?
- meermaals gehoord dat ze aan het struggelen zijn om al hun headliners te scoren, maar dat kan even goed gedateerde info zijn, het feit dat ze veel later aankondigen wijst er wel op dat er iets van aan is

In elk geval, ben er zeker van dat team Graspop, ondersteund door de boekers van LN, wel een goed programma bij mekaar zal krijgen. In 2017 hebben ze zich ook eens uit een erg moeilijke situatie kunnen redden, zal nu ook gebeuren.
Thanks for giving us an update, much appreciated!

400431868_890458482438561_1481462832160922454_n.jpg

Wat ik zeker weet:

Acht je de kans groot dat ze iets als QOTSA overhalen om een keer naar Graspop te gaan?
Gezien het headliner tekort en het feit dat ze dit jaar al op RW stonden

Wat ik zeker weet:

Niet om jou in twijfel te trekken, maar kan het bij Metallica ook zijn dat dat als groot geheim bewaard blijft en dat maar een minimaal aantal personen dit zou weten? Of gebeurd dat in het algemeen sowieso bij headliners?

Dat er nog steeds sprake is van een losse show en dat het nog niet rond is, dan kan natuurlijk Graspop ook op tafel worden gelegd (wat ongetwijfeld al gebeurd is).

*Volbeat & Sabaton entered the chat*
Die waren toch (godzijdank) om verschillende redenen niet beschikbaar of op zijn minst erg onwaarschijnlijk? Zal dit jaar eerder om herhalingen van PWD en MH gaan, als ze in nood zitten, wat ik muzikaal stukken beter te pruimen vind, maar nog steeds duidelijk niet ideaal om zulke kleinere headliners zonder nieuw werk direct op herhaling te boeken natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Die waren toch (godzijdank) om verschillende redenen niet beschikbaar of op zijn minst erg onwaarschijnlijk? Zal dit jaar eerder om herhalingen van PWD en MH gaan, als ze in nood zitten, wat ik muzikaal stukken beter te pruimen vind, maar nog steeds duidelijk niet ideaal om zulke kleinere headliners zonder nieuw werk direct op herhaling te boeken natuurlijk.

Volbeat had zelf aangegeven niet te touren komend jaar, explicieter dan Powerwolf ook volgens mij (want die zijn in het najaar al weer terug)
Sabaton geen idee.

Machine Head lijkt op andere festivals niet als headliner te staan, maar na dit jaar op Graspop als headliner te hebben gespeeld, kunnen ze moeilijk terug in het geval van herhaling lijkt me.

Voor Parkway Drive is het misschien ook wel goed om direct op herhaling te komen, om gewoon maar meteen zich duidelijk in het rijtje gevestigde headliners te manifesteren

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Volbeat tourt volgend jaar niet. Asinhell wel (ander project van de frontman van Volbeat).

Sabaton blijft voorlopig verdacht kalm. Maar die flansen altijd wel iets in elkaar denk ik. Een 25 jarig bestaan show zoals op Wacken met dubbele mainstage zou ik geen neen tegen zeggen

Welja, Michael Poulsen is op stap met z'n zij-project Asinhell. Maar het is toch wel al vaker gebeurd dat én Volbeat, én Sabaton worden aangesproken om even Graspop uit de nood te helpen. Zeg niet dat het zo zal zijn, verrevan. Maar het kan in principe wel.

Daarnaast ga ik wel mee in de gedachte van @Koekdoos, in het verlengde van Rammstein op GMM in 2017, kan het evengoed zijn dat de onderhandelingen nu zodanig lopen dat Metallica alsnog op tafel kan worden gegooid tijdens de eventuele onderhandelingen.

En anders promoveren ze toch gewoon Electric Callboy tot headliner?! *Grabs popcorn*

Ik ga er even van uit dat ik een stuk minder ''insider-knowledge'' heb dan anderen hier, maar waarom zie ik meerdere keren de uitspraken en ideeën dat: Metallica nooit, maar dan ook echt nooit op Graspop staat omdat ze persoonlijk iets tegen GMM in het bijzonder zouden hebben en eigenlijk alleen maar vriendjes met Werchter zouden zijn? Terwijl Metallica wel op Pinkpop, Werchter, Copenhell, Download en Hellfest heeft gestaan?

Of dat Sabaton gewoon ineens een tour gaat opzetten omdat GMM een tekort aan headliners zou hebben? Terwijl er 0 tekenen van leven zijn over een tour, en geen enkel ander festival ze wel aankondigd? Zo zie ik ook heel veel namen die afgelopen jaar al geweest zijn, waarom zou een band 2x achter elkaar komen? Zelfs de grote publiekstrekkers doen dat niet. Beetje het gevoel dat we dan steeds in rondjes lopen.

Hellfest en GMM zijn dit jaar in aparte weekenden. Metallica speelt tijdens Werchter in Polen maar heeft tijdens GMM nog niks. Een losse show voor België in dezelfde week als GMM zou alleen maar kaartverkoop voor GMM nog slechter maken (al helemaal als de headliners niet heel denderend zijn). Daarnaast heeft Rock Werchter dit jaar een uitgebreide keuze. Foo Fighters, Avril Lavigne, Ed Sheeran, Green Day, ze zijn allemaal rond die tijd in de buurt en zijn wat mij betreft allemaal perfect voor Werchter. Dus die hebben naar mijn mening keus zat voor een leuke poster, en die hebben niet een naam als Metallica nodig om uit te verkopen.

Als GMM het moet doen met BMTH, Judas Priest, A7X en nog iets enigszins groots als headliners (en daar lijkt het nu wel heel sterk op) dan ziet dat er totaal niet sterk uit. Zelfs dat duivelsbedrijf Live Nation moet dat zien.

Ik weet, ben niet door de wol geverfd als meerdere hier op het forum. Ik vind het hilarisch hoe er nog steeds verscheidene zijn die vasthouden aan een dun halmpje dat Metallica zou komen. Ik geloof gerust dat ze op Hellfest komen, maar dat zou zomaar ook hun enige metal festival kunnen zijn, gezien de 'mainstream' festivallen een stuk interessanter zijn.
Al op zoveel fora geweest en dit soort discussies gezien, om vervolgens de presentatie van een line up te krijgen en dan toch een licht gevoel van teleurstelling te ervaren omdat ze dan TOCH niet komen, terwijl je dit eigenlijk ook wel wist.
Zie trouwens veel namen voorbij komen die ik inmiddels ook wel verwacht ja. BMTH bijvoorbeeld..

Users who are viewing this thread