Ik ga er even van uit dat ik een stuk minder ''insider-knowledge'' heb dan anderen hier, maar waarom zie ik meerdere keren de uitspraken en ideeën dat: Metallica nooit, maar dan ook echt nooit op Graspop staat omdat ze persoonlijk iets tegen GMM in het bijzonder zouden hebben en eigenlijk alleen maar vriendjes met Werchter zouden zijn? Terwijl Metallica wel op Pinkpop, Werchter, Copenhell, Download en Hellfest heeft gestaan?
Of dat Sabaton gewoon ineens een tour gaat opzetten omdat GMM een tekort aan headliners zou hebben? Terwijl er 0 tekenen van leven zijn over een tour, en geen enkel ander festival ze wel aankondigd? Zo zie ik ook heel veel namen die afgelopen jaar al geweest zijn, waarom zou een band 2x achter elkaar komen? Zelfs de grote publiekstrekkers doen dat niet. Beetje het gevoel dat we dan steeds in rondjes lopen.
Hellfest en GMM zijn dit jaar in aparte weekenden. Metallica speelt tijdens Werchter in Polen maar heeft tijdens GMM nog niks. Een losse show voor België in dezelfde week als GMM zou alleen maar kaartverkoop voor GMM nog slechter maken (al helemaal als de headliners niet heel denderend zijn). Daarnaast heeft Rock Werchter dit jaar een uitgebreide keuze. Foo Fighters, Avril Lavigne, Ed Sheeran, Green Day, ze zijn allemaal rond die tijd in de buurt en zijn wat mij betreft allemaal perfect voor Werchter. Dus die hebben naar mijn mening keus zat voor een leuke poster, en die hebben niet een naam als Metallica nodig om uit te verkopen.
Als GMM het moet doen met BMTH, Judas Priest, A7X en nog iets enigszins groots als headliners (en daar lijkt het nu wel heel sterk op) dan ziet dat er totaal niet sterk uit. Zelfs dat duivelsbedrijf Live Nation moet dat zien.