Graspop Metal Meeting 2024

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
2 Avonden Metallica is mij ook wat overdreven. Snap dat dat format werkt voor hun zelf maar het maakt het inderdaad een Metallica Meeting en niet Metal Meeting. Als ze nou net zo lang als GnR zouden spelen op 1 avond dan ben ik er wel helemaal voor.

Ik zie echter PWD en Machine Head echt totaal niet gebeuren. Zijn beide dit jaar geweest.
Dus als ik zo vrij mag zijn:

Metallica - Avenged Sevenfold
BMTH - Within Temptation
Foo Fighters - Judas Priest
Sabaton - Avantasia

En voor de Marquee afsluiters: Dimmu Borgir - Cannibal Corpse - Bad Omens - ?
De helft interesseert me niet heel veel, maar zou veel sneller geneigd zijn een weekend kaart te kopen en het wel allemaal mee pakken. Als het bij BMTH - A7X - Priest zou blijven bijvoorbeeld, dan is het mij de 300+ euro niet waard.
Within Temptation gaat er ook niet staan hoor, die doen in het najaar een zaal tour voor hun nieuwe album. Die zullen pas 2025 weer festivals doen (zou ze alvast met stift opschrijven)
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
292
445
Mijn gok:
South stage headNorth stage headSub southSub north5th bandMarquee headJupiler head
DonderdagQOTSASabatonThe OffspringCorey TaylorBruce DickinsonAmenraChanel Zero
VrijdagAvenged SevenfoldBring me the horizonSlash ft. MylesLamb of godFear FactoryEmperorKittie
ZaterdagJudas PriestAerosmithDeep PurpleAlice CooperAcceptSaxonOpeth
ZondagGreendayAvril LavigneDropkick MurphysSum 41Limp BizkitFlogging MollyMudvayne
Zou Saxon inderdaad de Marquee headlinen? Ik verwacht ze persoonlijk eerder op de main ergens als 4/5e band. Verder mooi lijstje!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Within Temptation gaat er ook niet staan hoor, die doen in het najaar een zaal tour voor hun nieuwe album. Die zullen pas 2025 weer festivals doen (zou ze alvast met stift opschrijven)

Zie het nog wel gebeuren hoor, lijkt me puur toeval dat zo'n show zo ver vooruit is aangekondigd.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Mijn gok:
South stage headNorth stage headSub southSub north5th bandMarquee headJupiler head
DonderdagQOTSASabatonThe OffspringCorey TaylorBruce DickinsonAmenraChanel Zero
VrijdagAvenged SevenfoldBring me the horizonSlash ft. MylesLamb of godFear FactoryEmperorKittie
ZaterdagJudas PriestAerosmithDeep PurpleAlice CooperAcceptSaxonOpeth
ZondagGreendayAvril LavigneDropkick MurphysSum 41Limp BizkitFlogging MollyMudvayne
Alle stokheid op een gekje:

- Als Aerosmith komt, is dat voor niet minder dan South Stage head. Maar de kans is wel heel miniem dat ze er zullen staan.
- Green Day & Avril Lavigne zie ik niet naar GMM komen.
- Saxon niet in Marquee
- Corey en Bruce zie ik op aparte dagen op dezelfde spot staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Within Temptation gaat er ook niet staan hoor, die doen in het najaar een zaal tour voor hun nieuwe album. Die zullen pas 2025 weer festivals doen (zou ze alvast met stift opschrijven)
Voor mijn gevoel doen ze dat altijd op die manier en zijn die onderhand de huisband van GMM. Even voor 2022 opgezocht en inderdaad, stonden op GMM en eind november 2 avonden Ziggo Dome.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Vind ik trouwens wel mooi
intro-1686144123.jpg
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
Voor mijn gevoel doen ze dat altijd op die manier en zijn die onderhand de huisband van GMM. Even voor 2022 opgezocht en inderdaad, stonden op GMM en eind november 2 avonden Ziggo Dome.
Die in november waren de shows die ooit in 2020 waren gepland, dus weet niet of dat voor hun de standaard is. Die shows zijn zo'n 4 keer verplaatst
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
2 Avonden Metallica is mij ook wat overdreven. Snap dat dat format werkt voor hun zelf maar het maakt het inderdaad een Metallica Meeting en niet Metal Meeting. Als ze nou net zo lang als GnR zouden spelen op 1 avond dan ben ik er wel helemaal voor.

Ik zie echter PWD en Machine Head echt totaal niet gebeuren. Zijn beide dit jaar geweest.
Dus als ik zo vrij mag zijn:

Metallica - Avenged Sevenfold
BMTH - Within Temptation
Foo Fighters - Judas Priest
Sabaton - Avantasia

En voor de Marquee afsluiters: Dimmu Borgir - Cannibal Corpse - Bad Omens - ?
De helft interesseert me niet heel veel, maar zou veel sneller geneigd zijn een weekend kaart te kopen en het wel allemaal mee pakken. Als het bij BMTH - A7X - Priest zou blijven bijvoorbeeld, dan is het mij de 300+ euro niet waard.
Is wel moelijk om niet teleurgesteld te worden, als je hoort dat ze achter de schermen strugglen om genoeg headliners te hebben en jij komt met een line up met 2 stadion headliners die nog nooit op Graspop hebben gestaan en er dit jaar zeker niet gaan staan
als deze headliners geboekt waren stonden ze daar met een glas champagne in de hand in plaats van met hoofdpijn over de headliners
 

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
149
197
Avril Lavigne? Wat is het volgende... Lil Nas X?

Hou toch op.
When we where young festival in Las Vegas geeft die jaren 90 bands echt wel weer gigantische boost. Daarom dat ik graspop wel zo een dag zie plannen.
Kan natuurlijk wel ook zijn dat Werchter zo iets doet... Maar het is maar een gok é!! :)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
When we where young festival in Las Vegas geeft die jaren 90 bands echt wel weer gigantische boost. Daarom dat ik graspop wel zo een dag zie plannen.
Kan natuurlijk wel ook zijn dat Werchter zo iets doet... Maar het is maar een gok é!! :)
Festivals in de USA hebben haast niets van impact op EU festivals.
Daarnaast is graspop niet echt van het genre-gericht boeken, integendeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Is wel moelijk om niet teleurgesteld te worden, als je hoort dat ze achter de schermen strugglen om genoeg headliners te hebben en jij komt met een line up met 2 stadion headliners die nog nooit op Graspop hebben gestaan en er dit jaar zeker niet gaan staan
als deze headliners geboekt waren stonden ze daar met een glas champagne in de hand in plaats van met hoofdpijn over de headliners
Metallica heeft vorig jaar op Hellfest, Copenhell, Firenze Rocks, Prague Rocks en Mad Cool gestaan. Allemaal festivals waar ze ook nog nooit geweest waren. Dus ik vind dat echt geen argument. Alleen Werchter en NOS Alive waren dat jaar een terugkerend festival.

Ik zie gewoon graag een keer wat meer dan dezelfde acts van 10 a 15 jaar geleden. De ticketprijs is meer dan verdubbeld in die tijd, dan mogen de namen ook wel eens mee groeien.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Metallica heeft vorig jaar op Hellfest, Copenhell, Firenze Rocks, Prague Rocks en Mad Cool gestaan. Allemaal festivals waar ze ook nog nooit geweest waren. Dus ik vind dat echt geen argument. Alleen Werchter en NOS Alive waren dat jaar een terugkerend festival.

Ik zie gewoon graag een keer wat meer dan dezelfde acts van 10 a 15 jaar geleden. De ticketprijs is meer dan verdubbeld in die tijd, dan mogen de namen ook wel eens mee groeien.

Parkway Drive, Ghost, Sabaton en Gojira zijn toch aardig meegegroeid in de afgelopen 10 a 15 jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
493
1.567
Metallica heeft vorig jaar op Hellfest, Copenhell, Firenze Rocks, Prague Rocks en Mad Cool gestaan. Allemaal festivals waar ze ook nog nooit geweest waren. Dus ik vind dat echt geen argument. Alleen Werchter en NOS Alive waren dat jaar een terugkerend festival.

Ik zie gewoon graag een keer wat meer dan dezelfde acts van 10 a 15 jaar geleden. De ticketprijs is meer dan verdubbeld in die tijd, dan mogen de namen ook wel eens mee groeien.
Maar waarom continu Metallica blijven aanhalen als zij 100% zeker niet op Graspop staan in 2024? Al die discussies over Metallica zijn zo zinloos.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken