Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Machine head had met beschikbaarheid te maken (ze tourden niet).
Metallica gaat niet gebeuren omdat het een stadionband die te veel van het budget zou innemen.

Machine Head had niet te maken met dat ze niet tourden, Machine Head had te maken met dat ze niet op festivals wilden spelen voor een Flynnk aantal jaren
 
  • Leuk
Waarderingen: Dovytn

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
292
445
Maar waarom continu Metallica blijven aanhalen als zij 100% zeker niet op Graspop staan in 2024? Al die discussies over Metallica zijn zo zinloos.
Mee eens. Daarom ben ik daar nu ook wel mee gestopt (en als ik t zeg is t meer voor de grap). Maar ik blijf hopen🤣.

Maar realistischer hoop is BMTH voor mij🤣 en Judas!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik denk dat we voor graspop gaan moeten wachten tot volgende week, tot na QOTSA hun doorgang in het sportpaleis. al is die wel zo goed als uitverkocht
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Morgenochtend om 8u de eerste namen voor Werchter... hopelijk zit EC erbij 🤞
Of de eerste naam gewoon. Waarschijnlijk foo Fighters. Tot lang vroeg ik me af of ze wel zouden komen doordat Dave in 2015 het festival liet verplaatsen omdat hij op de Amerikaanse onafhankelijkheidsdag wou thuis zijn (mijn betoog staat in het Rock Werchter topic) maar nu ze Roskilde lijken te doen zullen ze Werchter ook wel doen.


Als EC op Werchter staat zal het niet als headliner zijn denk ik. Er kan hier zoveel gediscusieerd of ze voor Graspop headliner waardig maar voor Werchter lijkt het antwoord mij duidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
984
1.069
Metallica heeft vorig jaar op Hellfest, Copenhell, Firenze Rocks, Prague Rocks en Mad Cool gestaan. Allemaal festivals waar ze ook nog nooit geweest waren. Dus ik vind dat echt geen argument. Alleen Werchter en NOS Alive waren dat jaar een terugkerend festival.

Ik zie gewoon graag een keer wat meer dan dezelfde acts van 10 a 15 jaar geleden. De ticketprijs is meer dan verdubbeld in die tijd, dan mogen de namen ook wel eens mee groeien.
Stonden twee jaar geleden op hellfest en niet vorig jaar. HF heeft ook hun festival ervoor uitgebreidt
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Stonden twee jaar geleden op hellfest en niet vorig jaar. HF heeft ook hun festival ervoor uitgebreidt
2022 was vorig jaar hè ;)
ik denk dat we voor graspop gaan moeten wachten tot volgende week, tot na QOTSA hun doorgang in het sportpaleis. al is die wel zo goed als uitverkocht
aangezien ze meestal hun headliners los aankondigen zie ik geen reden om tot volgende week te wachten voor QOTSA
kunnen deze week prima A7X of BMTH aankondigen toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: nepticot

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Beetje out of the box denkende: zou Post Malone niet een keer geboekt kunnen worden als headliner? Je ziet de laatste jaren steeds vaker dat crossover artiesten verdienstelijk hun intrede doen in de wereld van de Metal. We hebben natuurlijk Body Count + Ice T en ook Sleep Token heeft duidelijk invloeden van hip-hop in hun muziek. Nu is het natuurlijk niet zo dat elke artiest dan maar kan komen. Maar Post Malone heeft wel een beetje dat edgy randje. En overduidelijk iets met (hard)rock, gelet op zijn tributes aan o.a. Nirvana en Alice in Chains en zelfs een nummer dat 'Rockstar heet'.

Je zult toch een keer de switch moeten maken om een wat jongere generatie naar je festival te lokken. En weeral Scorpions of Priest voor de 80e keer gaat toch een keer uitwerken. Zou het wel mooi vinden als Graspop met goeie artiesten als Post Malone een weg weet te vinden om voor een broodnodige aanwas aan nieuwe headliners te boeken.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Haha, Post Malone lijkt een heel gekke naam om hier op te werpen, maar die kerel is zelf wel giga metalfan, dus als die een conceptje zou kunnen / willen uitwerken met zijn bekende rockcovers en wat gastartiesten uit de rock/metal meeneemt zie ik dat wel kunnen. Is zelf blijkbaar ooit gestart in een metalcore band en heeft al op het podium gestaan met aerosmith... don't believe me? youtube bewijst alles!



Misschien dat we Nothing else matters dan toch eens live over de wei horen schallen (laatste filmpje 12min30)!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Haha, Post Malone lijkt een heel gekke naam om hier op te werpen, maar die kerel is zelf wel giga metalfan, dus als die een conceptje zou kunnen / willen uitwerken met zijn bekende rockcovers en wat gastartiesten uit de rock/metal meeneemt zie ik dat wel kunnen. Is zelf blijkbaar ooit gestart in een metalcore band en heeft al op het podium gestaan met aerosmith... don't believe me? youtube bewijst alles!



Misschien dat we Nothing else matters dan toch eens live over de wei horen schallen (laatste filmpje 12min30)!
Dank voor de aanvulling. Ik zie dit echt wel gebeuren hoor!
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken