Graspop Metal Meeting 2024

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Machine head had met beschikbaarheid te maken (ze tourden niet).
Metallica gaat niet gebeuren omdat het een stadionband die te veel van het budget zou innemen.
Metallica kan budgetair wel indien ongeveer 40 euro extra die dag voor de dagkaart en ongeveer 40 euro extra voor de combi. De vraag is willen we dat.
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Dus we zijn van Toto, Journey en Bon Jovi naar Green Day en Avril Lavigne gegaan? En nu zitten we aan Post Malone? Waar gaat dit eindigen? Madonna? Harry Styles? Robbie Williams?

Ik ben nog mee in het feit dat Post Malone ooit in een metalcore band speelde. En ja de Nirvana tribute was zonder gezever goed gebracht. En ja hij heeft samen gewerkt met Matt Heafy, Ozzy Osbourne en andere metal artiesten.

Maar met zijn huidige repertoire op Graspop? Nee. Een Post Malone goes metal set (met evt enkele metal versies van zijn popsongs), dan ben ik wel benieuwd.


Mocht Post Malone trouwens zijn Nirvana set samen met Travis Barker willen brengen tijdens de nacht in de Metal Dome dan zou ik dat wel cool vinden trouwens. Maar gaat niet gebeuren vrees ik. (Travis speelt dan trouwens met Blink in de States. Allee in 2024 toch.)


Er zijn trouwens wel meerdere zo een artiesten die ooit metal speelde. Skrillex bv. Was eerst zanger bij metal core band From First To Last. Daarom Skrillex op Graspop (after party op de mainstage)? Ik denk dat de mainstage dan ontploft. Maar echt ONTPLOFT. Maar er zou minstens even veel gezeik op komen. En persoonlijk zie ik dan nog liever The Prodigy (like actually for real) of Pendulum maar dan wel een live set en liefst met gast optreden van Anders Firden van In Flames.
Tja de nieuwe Hellmut zeker ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Metallica kan budgetair wel indien ongeveer 40 euro extra die dag voor de dagkaart en ongeveer 40 euro extra voor de combi. De vraag is willen we dat.
Alsof Guns n Roses en Iron Maiden voor een krat bier en zakje chips komen. Een snelle zoek en je ziet dat (blijkbaar) Metallica $1.3 miljoen vraagt voor een show en GnR $2.5 tot $6 MILJOEN. Iron Maiden zal ook wel rond een miljoentje liggen.

Heel nauwkeurig zijn die bedragen natuurlijk niet, maar het idee dat Metallica te duur zou zijn vind ik echt flauwekul. Rock Werchter combiticket is toch ook net zo duur? Copenhell is wat duurder maar in Denemarken is bier ook 30% duurder.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Metallica kan budgetair wel indien ongeveer 40 euro extra die dag voor de dagkaart en ongeveer 40 euro extra voor de combi. De vraag is willen we dat.
Ik geloof hier niet zo in eerlijk gezegd
Het idee dat Metallica niet in het budget zou passen is gewoon niet waar.
Copenhell met 35k capaciteit (gmm heeft 55k) kon ze ook gewoon boeken
De enige reden dat Metallica nog niet op Graspop heeft gestaan is omdat Werchter bestaat, niet meer dan dat.
Werchter heeft Metallica nodig om uit te verkopen en Graspop niet. Lijkt me dus niet logisch voor Livenation om te proberen Metallica te overtuigen om een keer naar Graspop te gaan ipv Werchter
Daar komt nog bij dat Metallica gewoon graag op Werchter speelt, dit is geen speculatie maar is gewoon meerdere keren bevestigd door insiders

Heeft dus niets te maken met geld of capaciteit.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
Alsof Guns n Roses en Iron Maiden voor een krat bier en zakje chips komen. Een snelle zoek en je ziet dat (blijkbaar) Metallica $1.3 miljoen vraagt voor een show en GnR $2.5 tot $6 MILJOEN. Iron Maiden zal ook wel rond een miljoentje liggen.

Heel nauwkeurig zijn die bedragen natuurlijk niet, maar het idee dat Metallica te duur zou zijn vind ik echt flauwekul. Rock Werchter combiticket is toch ook net zo duur? Copenhell is wat duurder maar in Denemarken is bier ook 30% duurder.
Voor dat kratje bier en die chips wil ik wel even op het podium gaan staan. Of het volk trekt weet ik niet😜
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.912
4.870
Alsof Guns n Roses en Iron Maiden voor een krat bier en zakje chips komen. Een snelle zoek en je ziet dat (blijkbaar) Metallica $1.3 miljoen vraagt voor een show en GnR $2.5 tot $6 MILJOEN. Iron Maiden zal ook wel rond een miljoentje liggen.

Heel nauwkeurig zijn die bedragen natuurlijk niet, maar het idee dat Metallica te duur zou zijn vind ik echt flauwekul. Rock Werchter combiticket is toch ook net zo duur? Copenhell is wat duurder maar in Denemarken is bier ook 30% duurder.
Waar haal je die prijzen vandaan? De contracten met gages die ik de afgelopen jaren voorbij heb zien komen, geven iets totaal anders aan namelijk.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ik heb Bon Jovi nog nooit live gezien. Het lijkt me opzich best een leuke naam om een keer afgevinkt te hebben. Op zich zou ik dat liever hebben dan weer Volbeat of Judas Priest als headliner.
Dit dus. Zelfs al is het slecht, het is iets nieuw
 
  • Thinking
Waarderingen: nikita

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Waar haal je die prijzen vandaan? De contracten met gages die ik de afgelopen jaren voorbij heb zien komen, geven iets totaal anders aan namelijk.
Die gnr prijzen waren de eerste met Slash terug, die zijn al weer een pak gedaald naar realistische prijzen naargelang het volk ze trekken
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ja dat lijkt me meer realistisch inderdaad
Maar naast bon Jovi moet je eigenlijk geen grote main 2 headliner hebben om uit te verkopen terwijl Judas priest dat wel nodig heeft. Uiteindelijk event dat zijzelf wel uit in prijs denk ik dan
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Maar naast bon Jovi moet je eigenlijk geen grote main 2 headliner hebben om uit te verkopen terwijl Judas priest dat wel nodig heeft. Uiteindelijk event dat zijzelf wel uit in prijs denk ik dan
Mijn punt was vooral dat je voor de prijs van alleen Bon Jovi waarschijnlijk een Judas Priest en nog een jongere headliner kunt betalen waarschijnlijk. Een boeking als Bon Jovi zou dus ten kosten gaan van de rest van de line up.

Al zou ik zelf liever Bon Jovi hebben dan Judas Priest
Als ik moet kiezen tussen:
- Bon Jovi met een tweede headliner als alestorm/powerwolf
- Judas priest met Parkway Drive of BMTH

zal ik toch eerder de laatste optie kiezen ook al heb ik geen enkele interesse in JP.
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
438
653
Alsof Guns n Roses en Iron Maiden voor een krat bier en zakje chips komen. Een snelle zoek en je ziet dat (blijkbaar) Metallica $1.3 miljoen vraagt voor een show en GnR $2.5 tot $6 MILJOEN. Iron Maiden zal ook wel rond een miljoentje liggen.

Heel nauwkeurig zijn die bedragen natuurlijk niet, maar het idee dat Metallica te duur zou zijn vind ik echt flauwekul. Rock Werchter combiticket is toch ook net zo duur? Copenhell is wat duurder maar in Denemarken is bier ook 30% duurder.
On Hellfest forum someone said that Metallica paycheck last year was 3 million
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
De enige reden dat Metallica nog niet op Graspop heeft gestaan is omdat Werchter bestaat, niet meer dan dat.
Werchter heeft Metallica nodig om uit te verkopen en Graspop niet.
En omdat dit jaar de keuze dus wat beperkt is voor GMM en naar mijn mening een stuk meer voor Werchter, zou er nu een uitzondering kunnen zijn. Een Foo Fighters, QOTSA en Ed Sheeran zet je veel makkelijker weg op RW, en je verkoopt dan echt wel uit.
Of GMM ook uitverkoopt met BMTH, A7X, Judas Priest en Sabaton betwijfel ik echt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Bon Jovi moet je niet meer willen. Vergane glorie.
Niet verkeerd bedoeld, maar Graspop is toch ook wel een festival waar regelmatig dat soort type acts staat en dat ze het juist daarom willen.

Zijn voor mij allemaal namen (net zoals Kiss of een Aerosmith) geen bands waar ik los kaartje voor zou kopen. Dan is juist leuk om zoiets voor de variatie eens mee te pakken en een keer wat anders te doen.

De headlinerpool van Graspop is al niet gigantisch groot. Als het dan altijd maar vernieuwend moeten zijn dan kan je het festival wel opdoeken volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken