Festileaks Draft XXII - through the decades

Ik zit ook nog met een vraag voor men lineup.

Als volgende wil ik graag Creedence Clearwater Revival boeken. Maar ik vrees dat die net wat groot als “north stage sub” zijn voor onder King crimson.

Anders zou ik ook John Forgery performing his hits from CCR kunnen plaatsen? Maar zijn solo album was van 1973 en dus niet meer in de 60s dus is een randgeval?

(Keep in mind dat het op de dubbele MainStage is en de volgorde dan PJ - king crimson - placebo - ccr zou zijn)

Als volgende wil ik graag Creedence Clearwater Revival boeken. Maar ik vrees dat die net wat groot als “north stage sub” zijn voor onder King crimson.

Anders zou ik ook John Forgery performing his hits from CCR kunnen plaatsen? Maar zijn solo album was van 1973 en dus niet meer in de 60s dus is een randgeval?

(Keep in mind dat het op de dubbele MainStage is en de volgorde dan PJ - king crimson - placebo - ccr zou zijn)
Ik zou King Crimson zelf onder CCR zetten..

• Geweldig
Waarderingen: BlackwaterPark

Ik zelf heb CCR niet gekozen omdat ik ze zelfs te groot vond voor afsluiter 2e podium. Ik schat CCR persoonlijk namelijk groter in dan Kiss en dat werd in een discussie een tijdje terug gezien als een absolute headliner. Bij een dubbele mainstage zou ik ze ook zien als de grotere van de 2 headliners en ik laat aan jou hoe groot je Pearl Jam inschat. Volgens @Koekdoos en @Oasiss kun je die denk ik wel ergens als sub wegzetten (sarcasme op basis van de RW hurt en heal).

Ik zelf heb CCR niet gekozen omdat ik ze zelfs te groot vond voor afsluiter 2e podium. Ik schat CCR persoonlijk namelijk groter in dan Kiss en dat werd in een discussie een tijdje terug gezien als een absolute headliner. Bij een dubbele mainstage zou ik ze ook zien als de grotere van de 2 headliners en ik laat aan jou hoe groot je Pearl Jam inschat. Volgens @Koekdoos en @Oasiss kun je die denk ik wel ergens als sub wegzetten (sarcasme op basis van de RW hurt en heal).
Dus men gevoel zit wel juist dan dat CCR te groot zou zijn als sub. Dan maar beter John performing CCR zoals op TWclassic 2019. Waar hij onder bon jovi stond.

Maar mag hij dan nog in de 60s staan? Aangezien het over een ccr set gaat @Oasiss

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Pearl Jam en CCR als headliners met daaronder King Crimson en Placebo lijkt me logischer inderdaad. King Crimson lijkt tegenwoordig toch vooral relatief kleine zalen (max 2000 man) te spelen, maar dan wel meer a la Carré.

Pearl Jam en CCR als headliners met daaronder King Crimson en Placebo lijkt me logischer inderdaad. King Crimson lijkt tegenwoordig toch vooral relatief kleine zalen (max 2000 man) te spelen, maar dan wel meer a la Carré.
Zelfs dan vind ik het nogal stacked aan de bovenkant maar dat kun je weer compenseren als dat de enige dag is op deze wijze. Maar verder eens dat CCR/ PJ als headliner duo veel logischer klinkt.

Ik ga alvast aankondigen en dan zien we wel of ik het moet aanpassen.

CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL

Vanuit hun mix van blues, country, folk, R&B en rock groeide Creedence uit tot een van de bepalende Amerikaanse rockbands van hun generatie. Van “Bad Moon Rising” en “Proud Mary” tot “Fortunate Son”, “Have You Ever Seen the Rain?” en “Born on the Bayou”: hun catalogus staat vol nummers die decennia later nog altijd tot de grootste rockklassiekers behoren.

WALLACE COLLECTION
Een stukje Belgische muziekgeschiedenis. Wallace Collection brak internationaal door met Daydream en brengt de psychedelische en symfonische kant van de Belgische jaren 60 naar Breakpoint. Een naam die absoluut niet mocht ontbreken in onze tijdreis.

SOPWITH CAMEL
Psychedelische rock uit het San Francisco van de jaren 60. Sopwith Camel brengt die typische combinatie van psychedelica, pop en experimentele rock naar onze 60s-stage.

MANCHESTER ORCHESTRA
Van intieme indie-rock tot grootse, meeslepende arrangementen. Manchester Orchestra brengt een emotionele en dynamische sound uit de 00s naar Breakpoint en vormt een mooie brug tussen onze meer atmosferische en alternatieve namen.

XXII and XXI - 4.jpeg
XXII and XXI - 2.jpeg
XXII and XXI - 5.jpeg

@MadMandra27 -> @AngieH

Bijlagen

• XXII and XXI - 3.jpeg
    XXII and XXI - 3.jpeg
    317,2 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Tijd om mijn 2003 stage te vervolledigen met 2 bands die beiden hun debuutalbum integraal zullen spelen: The Mars Volta & Arsenal. Wederom hieronder de programmatie volgorde en aan jullie de vraag of deze voor jullie klopt 😇

Epica - Three Days Grace - Dizzee Rascal - The Cat Empire - The Mars Volta - Arsenal

Next: @AngieH @Dante

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

ORBITAL & THIS MORTAL COIL

(60's) David Bowie, The Who, Sly & the Family Stone, Marianne Faithfull
(70's) Kate Bush, Siouxsie and the Banshees, Thin Lizzy, The Runaways, Grace Jones
(80's) Talk Talk, Dinosaur Jr., Dead Can Dance, Yazoo, The Psychedelic Furs, This Mortal Coil
(90's) Moloko, Aaliyah, Suede, TLC, Lamb, Orbital
(10's) Frank Ocean, FKA Twigs, Mitski, Eartheater, Nation of Language, Cassandra Jenkins, Father John Misty, Rina Sawayama
(20's) Geese, Dijon, Oklou, Slow Pulp, The Warning, Yousuke Yukimatsu

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yannick
Ja ben ook wel akkoord dat het 70s is.
Ik zou ook gwn PJ - CCR - Placebo - King Crimson doen. Voelt als een sterke RW-dag
Is 70s daarmee wat de voorkeur heeft? Ik ben helemaal geen knopen doorhakker joh ;).

Oh, ik begrijp nu dat het niet om jouw lineup gaat @Blommie (dacht ik het even makkelijk te kunnen laten lopen).

Maar 70s lijkt mij ook wel het meest passend als dat is wanneer het debuutalbuum is uitgebracht door de hoedanigheid die je boekt.

Ja ben ook wel akkoord dat het 70s is.
Ik zou ook gwn PJ - CCR - Placebo - King Crimson doen. Voelt als een sterke RW-dag

Denk dat we door alle mogelijkheden die er zijn, maar wel verplicht aan decennium per stage we sowieso gewoon allemaal zeer sterke lineups aan het maken zijn (wat uiteraard ook wel leuk is en eigenlijk altijd wel gebeurt)

• Leuk
Waarderingen: Blommie

Users who are viewing this thread