Graspop Metal Meeting 2024

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
438
653
About Download's problems with headliners according to user who leaked 2023 headliners:
"This is exactly what happened. Rammstein were booked and then canceled after Til's issues... A7X were always on there, System of a Down were supposed to be too. Prodigy were offered a spot, as were Limp Bizkit. Not sure why they 're not playing tbh."
 

pidie

Randprogramma
26 okt 2018
100
211
Alsof Guns n Roses en Iron Maiden voor een krat bier en zakje chips komen. Een snelle zoek en je ziet dat (blijkbaar) Metallica $1.3 miljoen vraagt voor een show en GnR $2.5 tot $6 MILJOEN. Iron Maiden zal ook wel rond een miljoentje liggen.

Heel nauwkeurig zijn die bedragen natuurlijk niet, maar het idee dat Metallica te duur zou zijn vind ik echt flauwekul. Rock Werchter combiticket is toch ook net zo duur? Copenhell is wat duurder maar in Denemarken is bier ook 30% duurder.
wel voor een knaak en een boswortels en een netje droge worst natuurlijk
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: MarcoReusel en Dg 129m

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
omdat rock werchter vanochtend om 8 uur foo fighters heeft aangekondigd hoeven we vandaag niets van graspop te verwachten ?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
204
400
Andere jaren dropten ze eerst enkele headliners individueel, gevolgd door een eerste pakket met namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
omdat rock werchter vanochtend om 8 uur foo fighters heeft aangekondigd hoeven we vandaag niets van graspop te verwachten ?
Zou geen reden zien waarom ze niet om 16:00 een teken van leven kunnen tonen. We hebben nu de vakantie wel/niet, het weer en andere festivals als reden gehad waarom Graspop stil blijft. Maar RW die zo vroeg in de ochtend iets laat weten (en niet zoals bijna elk ander festival gewoon ergens in de namiddag) is voor mij eerder een reden waarom vandaag juist wel de dag is. Ook dat QOTSA zondag in het Sportpaleis speelt zou ik niet een reden voor het wachten vinden want als dat de aankondiging moet gaan worden dan gaat de rest niet heel veel voorstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
131
207
Gelukkig zijn de Graspop line ups vaak vele beter dan Download
Download is al een paar jaar richting RW aan het evolueren met hun headliners, 'k ben nog in de goeien tijd naar Download geweest, nog kunnen genieten van een weekendje met AC/DC - RATM - AEROSMITH als headliners 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
204
400
Bij Werchter waren er gisteren wel al duidelijke veranderingen aan de website, waardoor al duidelijk was dat een eerste aankondiging er snel zou aankomen.

Op de website van Graspop is er nog niet veel aangepast. Al zou dat bv. vanmiddag wel nog kunnen gebeuren ter voorbereiding op een aankondiging morgen. Er zijn dus gewoon nog niet veel signalen geweest, waardoor een eerste naam vandaag onwaarschijnlijk is.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Zolang Graspop de website niet heeft aangepast zijn die vandaag is de dag berichten ook een beetje kansloos
Aangezien er nog niks aan de site is gebeurd kan je al zien dat er vandaag niets gaat komen
wellicht als er vanmiddag iets veranderd op de website dat ze morgen ergens mee komen
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
651
935
Ik ben persoonlijk wel overtuigd dat bij mindere headliners (los van de rest van de line-up) het interessanter is een groot deel van de line-up te droppen.

Stel je voor dat bv. Download Festival Fall Out Boy apart gedropt had. De kritiek online had niet min geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: nepticot en festivalryo

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Zou geen reden zien waarom ze niet om 16:00 een teken van leven kunnen tonen. We hebben nu de vakantie wel/niet, het weer en andere festivals als reden gehad waarom Graspop stil blijft. Maar RW die zo vroeg in de ochtend iets laat weten (en niet zoals bijna elk ander festival gewoon ergens in de namiddag) is voor mij eerder een reden waarom vandaag juist wel de dag is. Ook dat QOTSA zondag in het Sportpaleis speelt zou ik niet een reden voor het wachten vinden want als dat de aankondiging moet gaan worden dan gaat de rest niet heel veel voorstellen.
Maar waarom zou je per se op dezelfde dag als RW willen aankondigen? Als Graspop straks een headliner lost zit je gewoon in elkaars vaarwater qua media-aandacht. Terwijl je morgen of vrijdag alle aandacht voor jezelf kan hebben.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
147
198
DXXI-RGB-launch-admat_final-900x1273.jpg


tja.......
Download heeft vaak de neiging om Uk eb US bands hoger te plaatsen van bands uit andere streken. Dat gezegd hebbende staat er dit jaar wel een erg zwakke line-up, naar mijn mening.
Queens of the Stone age en Fall out Boy als headliners is echt een zwaktebod.
Ik verwacht dit jaar bij GMM ook geen killeraffiche, maar misschien komen ze nog met wat verrassingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken