Graspop Metal Meeting 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Yep ik verwacht Sum 41 eigenlijk ook wel op de mainstage, van mij mogen ze zelfs de North Stage headlin, mooie nachtelijke afsluiter na de echte headliner om nog even een uurtje lekker los te gaan en mee te zingen.
Ik weet dat het geen populaire mening zal zijn, in principe zijn ze ook veel te klein voor die spot, maar toen ik die video zag van Hellfest waar ze ms2 afsloten na ML was ik toch wel jaloers.
Exact de reden waarom ik pleit voor een plek als afsluiter op de Jupiler Stage. Sum 41 is geen headliner voor een festival als Graspop. Zelfs Jera headlinen ze niet, dat zegt genoeg. Maar het is wel een geweldige band om met een fijne lichtshow een stage af te sluiten.

Misschien komt het door mijn persoonlijke voorkeur van shows in de tenten, maar als ik fan ben van een band dan ben ik zelf veel blijer als ze een avondshow op een ander podium krijgen dan een middagshow op mainstage. Zeker een meezing- en moshpitfestijn als Sum 41 komt toch veel beter tot z'n recht als de zon onder is en de temperatuur daardoor een stuk aangenamer?
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
406
937
Als sub, voor EC. Van de Cha Cha Cha naar Hypa Hypa!

200.gif
How to tigger half the forum :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Exact de reden waarom ik pleit voor een plek als afsluiter op de Jupiler Stage. Sum 41 is geen headliner voor een festival als Graspop. Zelfs Jera headlinen ze niet, dat zegt genoeg. Maar het is wel een geweldige band om met een fijne lichtshow een stage af te sluiten.

Misschien komt het door mijn persoonlijke voorkeur van shows in de tenten, maar als ik fan ben van een band dan ben ik zelf veel blijer als ze een avondshow op een ander podium krijgen dan een middagshow op mainstage. Zeker een meezing- en moshpitfestijn als Sum 41 komt toch veel beter tot z'n recht als de zon onder is en de temperatuur daardoor een stuk aangenamer?
Ik begrijp wat je zegt maar ik betwijfel toch of Sum 41 met een afscheidstour niet wat te groot is voor de jupiler stage, zelfs na de vergroting van deze stage
Lijkt me toch dat deze band met een laatste festivalshow in belgië meer volk aantrekt dan een Billy Talent of Hollywood Undead, maar kan ook zijn dat ik ze te groot inschat.

north stage head is trouwens ook niet hoe groot ik ze inschat hoor, denk dat ze normaal gezien 4e/5e laatste band zouden zijn ongeveer op de Mainstage
vind jupiler stage headliner als fan inderdaad wel een fijnere spot dan dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Ik begrijp wat je zegt maar ik betwijfel toch of Sum 41 met een afscheidstour niet wat te groot is voor de jupiler stage, zelfs na de vergroting van deze stage
Lijkt me toch dat deze band met een laatste festivalshow in belgië meer volk aantrekt dan een Billy Talent of Hollywood Undead, maar kan ook zijn dat ik ze te groot inschat.

north stage head is trouwens ook niet hoe groot ik ze inschat hoor, denk dat ze normaal gezien 4e/5e laatste band zouden zijn ongeveer op de Mainstage
vind jupiler stage headliner als fan inderdaad wel een fijnere spot dan dat.
Ik schat ze ongeveer even groot in als Billy Talent. Die twee staan ook achter elkaar op het Jera affiche, bijvoorbeeld.

Het ligt er denk ik ook aan hoe je programmeert als festival. Zet ze tegelijk met, ik noem maar iets, Judas Priest op main en Dimmu Borgir in de Marquee en ik denk dat het volk zich mooi gaat verdelen over de stages. Als je geen of een mager alternatief tegenover Sum 41 zet, gaat de Jupiler Stage inderdaad te klein zijn.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
493
1.567
Nou jongens ik heb er even voor gezeten en met wat hulp van een paar forumgenoten is het me gelukt, de line up voor volgend jaar is af.
Paar disclaimers nog:
  • Ik heb bijna alleen maar bands gebruikt die al een tour hebben aangekondigd.
  • Ik heb weinig verstand van marquee bands dus had veel moeite met het bedenken van 4 marquee headliners
  • North stage head was ook bijzonder lastig
  • voor dat er een nieuwe discussie ontstaat, ik wilde EC eigenlijk gewoon bij subs zetten maar ik vond geen andere potentiële north stage headliner
  • Ik hoop zelf nog heel erg dat Lamb of god gaat touren, potentiele north head of sub. hetzelfde voor A perfect circle
  • Beartooth verwacht ik eigenlijk op de mainstage, maar wist niet zo veel jupiler stage headliners
Nou hier is die dan, de vrij armoedige line up van 2024:
South stage headNorth stage headSub southSub north5th bandMarquee headJupiler head
DonderdagBring me the horizonQueens of the stone ageThe OffspringBad OmensCorey TaylorDimmu BorgirSum 41
VrijdagAvenged SevenfoldElectric CallboyAlice CooperSaxonBruce DickinsonEmperorWhile She Sleeps
ZaterdagJudas PriestPWD/Machine Head?AlestormSlash ft. MylesAcceptSaxonBeartooth
ZondagSabatonDeep PurpleDropkick MurphysBabymetalLimp BizkitHeilungBowling for soup
Je hebt wel 2x Saxon nu, op vrijdag sub north en zaterdag marquee headliner. Ik verwacht hen zoals altijd weer op de main stage te zien en nog een andere Marquee afsluiter, misschien Amorphis?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Afgelopen weekend er eens even een mailtje naar Graspop gedaan wanneer we wat kunnen verwachten.
Antwoord: We zijn achter de schermen hard bezig en kaarten komen dit najaar in de verkoop.

Vertel eens wat nieuws🤣
verkeerde festival om zo'n mailtjes naar te sturen en antwoord te verwachten :p
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

pidie

Randprogramma
26 okt 2018
100
211
Afgelopen weekend er eens even een mailtje naar Graspop gedaan wanneer we wat kunnen verwachten.
Antwoord: We zijn achter de schermen hard bezig en kaarten komen dit najaar in de verkoop.

Vertel eens wat nieuws🤣
Het gaat in ieder geval wel door volgend jaar dat kunnen we nu wel concluderen, dat is ook nieuws.:unsure:😉
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: prins en gerbthederp

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
persoonlijk gun ik QOTSA, foo fighters en EC hele hoge spots of div. festivals, maar zie ze liever niet op graspop :ROFLMAO:
metallica zou ik erg toejuichen maar wel een enkele show en geen 2 avonden (moet geen graspop metallica meeting worden) ook al omdat de thrash metal komen jaar weer dun is.

metallica - BMTH
avenged sevenfold - PWD/machine head (voorkeur PWD)
judas priest - ???
sabaton - avantasia
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en KazuyaYuza

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
persoonlijk gun ik QOTSA, foo fighters en EC hele hoge spots of div. festivals, maar zie ze liever niet op graspop :ROFLMAO:
metallica zou ik erg toejuichen maar wel een enkele show en geen 2 avonden (moet geen graspop metallica meeting worden) ook al omdat de thrash metal komen jaar weer dun is.

metallica - BMTH
avenged sevenfold - PWD/machine head (voorkeur PWD)
judas priest - ???
sabaton - avantasia
Oeeh Avantasia!
Dat is wel een leuke toevoeging, of ze als headliner op de main staan weet ik niet, maar laat maar doorkomen!
EC mag best komen, maar dan wel rond 1700-1900 ;)
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
persoonlijk gun ik QOTSA, foo fighters en EC hele hoge spots of div. festivals, maar zie ze liever niet op graspop :ROFLMAO:
metallica zou ik erg toejuichen maar wel een enkele show en geen 2 avonden (moet geen graspop metallica meeting worden) ook al omdat de thrash metal komen jaar weer dun is.

metallica - BMTH
avenged sevenfold - PWD/machine head (voorkeur PWD)
judas priest - ???
sabaton - avantasia
2 Avonden Metallica is mij ook wat overdreven. Snap dat dat format werkt voor hun zelf maar het maakt het inderdaad een Metallica Meeting en niet Metal Meeting. Als ze nou net zo lang als GnR zouden spelen op 1 avond dan ben ik er wel helemaal voor.

Ik zie echter PWD en Machine Head echt totaal niet gebeuren. Zijn beide dit jaar geweest.
Dus als ik zo vrij mag zijn:

Metallica - Avenged Sevenfold
BMTH - Within Temptation
Foo Fighters - Judas Priest
Sabaton - Avantasia

En voor de Marquee afsluiters: Dimmu Borgir - Cannibal Corpse - Bad Omens - ?
De helft interesseert me niet heel veel, maar zou veel sneller geneigd zijn een weekend kaart te kopen en het wel allemaal mee pakken. Als het bij BMTH - A7X - Priest zou blijven bijvoorbeeld, dan is het mij de 300+ euro niet waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
2 Avonden Metallica is mij ook wat overdreven. Snap dat dat format werkt voor hun zelf maar het maakt het inderdaad een Metallica Meeting en niet Metal Meeting. Als ze nou net zo lang als GnR zouden spelen op 1 avond dan ben ik er wel helemaal voor.

Ik zie echter PWD en Machine Head echt totaal niet gebeuren. Zijn beide dit jaar geweest.
Dus als ik zo vrij mag zijn:

Metallica - Avenged Sevenfold
BMTH - Within Temptation
Foo Fighters - Judas Priest
Sabaton - Avantasia

En voor de Marquee afsluiters: Dimmu Borgir - Cannibal Corpse - Bad Omens - ?
De helft interesseert me niet heel veel, maar zou veel sneller geneigd zijn een weekend kaart te kopen en het wel allemaal mee pakken. Als het bij BMTH - A7X - Priest zou blijven bijvoorbeeld, dan is het mij de 300+ euro niet waard.
Foo Fighters zitten tijdens Graspop nog in UK
 

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
149
197
Mijn gok:
South stage headNorth stage headSub southSub north5th bandMarquee headJupiler head
DonderdagQOTSASabatonThe OffspringCorey TaylorBruce DickinsonAmenraChanel Zero
VrijdagAvenged SevenfoldBring me the horizonSlash ft. MylesLamb of godFear FactoryEmperorKittie
ZaterdagJudas PriestAerosmithDeep PurpleAlice CooperAcceptSaxonOpeth
ZondagGreendayAvril LavigneDropkick MurphysSum 41Limp BizkitFlogging MollyMudvayne
 

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
149
197
Mijn gok:
South stage headNorth stage headSub southSub north5th bandMarquee headJupiler head
DonderdagQOTSASabatonThe OffspringCorey TaylorBruce DickinsonAmenraChanel Zero
VrijdagAvenged SevenfoldBring me the horizonSlash ft. MylesLamb of godFear FactoryEmperorKittie
ZaterdagJudas PriestAerosmithDeep PurpleAlice CooperAcceptSaxonOpeth
ZondagGreendayAvril LavigneDropkick MurphysSum 41Limp BizkitFlogging MollyMudvayne

Vind ik trouwens wel mooi
 

Nietje

Playlistbediener
17 okt 2023
12
25
Mijn gok:
South stage headNorth stage headSub southSub north5th bandMarquee headJupiler head
DonderdagQOTSASabatonThe OffspringCorey TaylorBruce DickinsonAmenraChanel Zero
VrijdagAvenged SevenfoldBring me the horizonSlash ft. MylesLamb of godFear FactoryEmperorKittie
ZaterdagJudas PriestAerosmithDeep PurpleAlice CooperAcceptSaxonOpeth
ZondagGreendayAvril LavigneDropkick MurphysSum 41Limp BizkitFlogging MollyMudvayne
je vergeet de 2 absolute toppers........ Metallica en natuurlijk EC 🤪.
Maar zeker wat leuks ervan gemaakt!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken