Exact de reden waarom ik pleit voor een plek als afsluiter op de Jupiler Stage. Sum 41 is geen headliner voor een festival als Graspop. Zelfs Jera headlinen ze niet, dat zegt genoeg. Maar het is wel een geweldige band om met een fijne lichtshow een stage af te sluiten.Yep ik verwacht Sum 41 eigenlijk ook wel op de mainstage, van mij mogen ze zelfs de North Stage headlin, mooie nachtelijke afsluiter na de echte headliner om nog even een uurtje lekker los te gaan en mee te zingen.
Ik weet dat het geen populaire mening zal zijn, in principe zijn ze ook veel te klein voor die spot, maar toen ik die video zag van Hellfest waar ze ms2 afsloten na ML was ik toch wel jaloers.
Misschien komt het door mijn persoonlijke voorkeur van shows in de tenten, maar als ik fan ben van een band dan ben ik zelf veel blijer als ze een avondshow op een ander podium krijgen dan een middagshow op mainstage. Zeker een meezing- en moshpitfestijn als Sum 41 komt toch veel beter tot z'n recht als de zon onder is en de temperatuur daardoor een stuk aangenamer?