Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
Wat me aan GnR vooral tegenviel, is dat de hele band vrij lusteloos speelde, en de productie ook maar heel matig was. Dat Axl tegenvalt, is in de lijn der verwachting (en hij was écht slecht deze keer, niet als in 2018 toen het nog half te pruimen was), maar dat Slash ook sloppy speelt en noten mist, en er gewoon uit de hele band weinig energie komt… dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Ik ben echt bereid de positieve kant de zien, maar die was er voor mij niet. Voor en na CoF/Carpenter Brut nog Welcome to the Jungle en Nightrain meegepakt, toch wel mijn twee favoriete GnR nummers, maar de versies die ik gisteren avond gehoord heb vergeet ik graag zsm.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Wat me aan GnR vooral tegenviel, is dat de hele band vrij lusteloos speelde, en de productie ook maar heel matig was. Dat Axl tegenvalt, is in de lijn der verwachting (en hij was écht slecht deze keer, niet als in 2018 toen het nog half te pruimen was), maar dat Slash ook sloppy speelt en noten mist, en er gewoon uit de hele band weinig energie komt… dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Ik ben echt bereid de positieve kant de zien, maar die was er voor mij niet. Voor en na CoF/Carpenter Brut nog Welcome to the Jungle en Nightrain meegepakt, toch wel mijn twee favoriete GnR nummers, maar de versies die ik gisteren avond gehoord heb vergeet ik graag zsm.
Precies dit idd.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Ligt het aan mij of is die Dome kleiner dit jaar? Dit wordt echt een ramp bij sleep token

Van hoe het eruit zag, leek het mij hetzelfde

Zie hier kritische geluiden over GNR (verrassend), maar een Dansende Beren heeft nog een aardig positieve recensie over hun optreden. Toch fijn om te lezen dat de waarheid weer ergens in het midden ligt.
Ik zou de laatste keer niet weten wanneer dansende beren een slechte recentie geschreven heeft. Er zijn veel woorden voor gnr gisteren maar zelfs de grootste fan kan niet anders dan toegeven dat het gewoon slecht was.

Als groot fan van bands als GNR, het was echt niet goed; alles wat hoog was, miste de power. Lager gezongen nummers vond ik goed, alleen dan een hoge uithaal maakte t weer minder, sommige nummers kon ik nog goed hebben; Civil War en Estranged waren goed vol te houden en waren eigenlijk nog wel prima uitgevoerd, alleen weer wat weinig power als er wat hoge noten zaten. November Rain viel me ook dan weer alles mee, natuurlijk een rustiger nummer.

Het publiek ging bij You Could Be Mine helemaal uit z'n dak, waar ik stond in ieder geval, en dat maakte dat moment wel echt heel gaaf. Maar de Down On the Farm cover was dramatisch, Duff McKagan stond erbij met een gezicht van "schiet mij maar lek", en ookal is zo'n nieuw nummer als Absurd beter passend bij het restant van wat men Axl's stem noemt, dat nummer is gewoon raar. Lage noten klonk het gewoon lekker, maar hoge noten was gewoon lachwekkend, zeker ten opzichte van 2018 waar het in mijn herinneringen gewoon echt solide was.

Wat me aan GnR vooral tegenviel, is dat de hele band vrij lusteloos speelde, en de productie ook maar heel matig was. Dat Axl tegenvalt, is in de lijn der verwachting (en hij was écht slecht deze keer, niet als in 2018 toen het nog half te pruimen was), maar dat Slash ook sloppy speelt en noten mist, en er gewoon uit de hele band weinig energie komt… dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Ik ben echt bereid de positieve kant de zien, maar die was er voor mij niet. Voor en na CoF/Carpenter Brut nog Welcome to the Jungle en Nightrain meegepakt, toch wel mijn twee favoriete GnR nummers, maar de versies die ik gisteren avond gehoord heb vergeet ik graag zsm.

Heb gelukkig het voordeel dat ik het over het algemeen niet hoor als een gitarist noten mist, maar dat lusteloos spelen was wel echt een tegenvaller, al viel me dat eigenlijk alleen op bij Duff. Jammer, maar we hebben gelukkig zondag nog Vince Neil om het goed te maken
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Is dat zo? Ik herinner me vooral 100 pagina's hype met 'vandaag is de dag' in afwachting op de GnR aankondiging. En blijdschap toen het zover was. Verder was het vooral spannend afwachten of het beter zou zijn met de stem van Axl. Ik ga er in ieder geval niet over oordelen, want ik heb ze niet gezien. Was meer een opmerking over Dansende Beren, wat ik met grote afstand de matigste recensenten op het internet vind. Verschrikkelijk geschreven lappen tekst ook altijd. Vaak ook vol spelfouten en feitelijke onwaarheden, plus positief over werkelijk alles.

Hoorde ook van mensen die er echt wel zin in hadden dat dit echt niet goed was.
Ik snap ook echt niet waarom dat verschrikkelijke Dansende Beren hier steeds vaker aangehaald worden. Vind het recensies van niks en die mensen hebben weinig benul van muziek.

En nee. Bij deze gnr lag de waarheid niet in het midden. De collectieve mening is dat dit verschrikkelijk was.


Zin in dag 2!
 

Willem85

Playlistbediener
16 jun 2022
40
99
Zit thuis achter de computer met een koffietje. Sffs weer de fiets op. Proberen Oceans te halen. Moet lukken.

Gisteren om 10u30 ongeveer toegekomen. Heel vroeg omdat ik een grote locker wilde voor het weekend, de andere jaren telkens te laat daarvoor. Het was me wel nooit opgevallen dat die grote lockers helemaal vanboven zitten. Ik ga dus zondag goed moeten checken of er nog iets inzit. Niet zo handig. Maar ja...

Dan in een wip mijn bandje en de skullies erop. Kon meteen op mijn gsm zien dat mijn saldo correct was! Dan metal market. Patches gekocht. Dan mijn boterhammen gegeten en de wei op gegaan rond 11u45. Was nog nooit zo vroeg op de eerste dag en verschoot van de drukte. De hoofdwei was nog niet open, maar vreemd genoeg ook niet elke dranktoog van de Dome/Jupstage/CRC-area. Daarom toch vrij lang moeten aanschuiven voor een drankje. Molybaron was goed, stukje Beast in Black gezien ook goed. Marquee in om goed op tijd te zijn voor Orbit Culture. Het publiek had er zin in. Ze moesten niet vragen voor circle pits, wall of deaths of beweging, dat ging vanzelf. Ik vond wel het geluid niet goed. Ik hoorde de gitaren niet altijd, de zang kwam niet door als de zanger door één van de microfoons van de bassist en gitarist ging zingen. Ik vind het altijd goed als frontmannen dat doen, maar dan moet de geluidsman wel meedenken! Ook vond ik dat de bindteksten niet duidelijk klonken.
Dan wou ik naar Spiritbox, maar mijn kameraden die eindelijk van de camping op de wei waren geraakt, wilden naar Cancer Bats. Ik heb niet opgelet, eerlijk gezegd, enkel gebabbeld met oude en nieuwe vrienden. De nieuwe leden van onze groep drinken wel iets te snel voor mij, amai wat een tempo. Daarna CRC in en we komen daar net binnen bij het laatste nummer van de set van Made in Purple en eindelijk Child in Time live gehoord. Beste timing ooit. Heerlijk gebracht!
Stray from the path gehoord, was goed, wat gecrowdsurft. Dan Epica, ook goed. Einde van Unearth, jeugdsentiment. Septic Flesh, misschien wel mijn favoriet van donderdag. Beter geluid dan Orbit Culture, zelfde tent. Dan wou ik einde agnostic front kijken, maar ik ben ff gaan liggen (zie drinktempo eerder). Dan naar de main stages voor Alter Bridge en Ghost. Allebei degelijke shows, maar ze hebben me niet meegepakt. Over GNR ga ik niks zeggen, alles lijkt me gezegd. Cradle of Filth vond ik zoals altijd heel plezant. Luister er niet zo vaak naar, maar ze hebben wel echt goeie nummers! En die werden goed gebracht.
Dan naar huis vertrokken nadat ik November Rain nog had meegepikt. Een uur gefietst over iets dat normaal 45 minuten duurt...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Nog tips voor een first timer, die zaterdag voor het eerst naar Graspop gaat?
Moet ik schrik hebben en veel extra tijd voorzien voor "bonnetjes" geregeld te krijgen? Of loopt dat ondertussen al wat soepeler?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
Zin in dag 2!
Nou, inderdaad! Crowbar, Legions of Doom, Planet of Zeus en Orange Goblin op het dagprogramma voor mij (allemaal lekker in de schaduw). Nog even met het halve forum feesten bij Finntroll ergens tussendoor. En dan Clutch, Gojira, en Machine Head als avond programma. Wat een feest alweer. En daarna zijn we pas op de helft 🙈
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Wat me aan GnR vooral tegenviel, is dat de hele band vrij lusteloos speelde, en de productie ook maar heel matig was. Dat Axl tegenvalt, is in de lijn der verwachting (en hij was écht slecht deze keer, niet als in 2018 toen het nog half te pruimen was), maar dat Slash ook sloppy speelt en noten mist, en er gewoon uit de hele band weinig energie komt… dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Ik ben echt bereid de positieve kant de zien, maar die was er voor mij niet. Voor en na CoF/Carpenter Brut nog Welcome to the Jungle en Nightrain meegepakt, toch wel mijn twee favoriete GnR nummers, maar de versies die ik gisteren avond gehoord heb vergeet ik graag zsm.

Wel grappig, in mijn beleving was de band bij GNR heel erg gemotiveerd en stonden ze met veel plezier te spelen. Ja er werden foute noten gespeeld, absoluut, en Duff kijkt altijd verveeld. Maar met name die Ron Wood lookalike was on fire opt einde van de set. Soit ik wil er geen discussie over (starten) want uiteindelijk is het een persoonlijke ervaring.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Nog tips voor een first timer, die zaterdag voor het eerst naar Graspop gaat?
Moet ik schrik hebben en veel extra tijd voorzien voor "bonnetjes" geregeld te krijgen? Of loopt dat ondertussen al wat soepeler?

Ons dagticket hebben wij gisteren om ongeveer 10:00 ingeruild. Toen was het echt niet druk, zie foto hieronder.

Mijn tip is vooral, vertrek gewoon ruim op tijd, want las net iemand hier die pas op donderdag om 13:00 aankwam en dat het toen enorm druk was voor dagtickets.

Als je vouchers hebt, is dat ter plekke heel snel geregeld.

Edit: groot voordeel zaterdag; je zal weinig combitickets meer voor je in de rij hebben bij alles; parkeren, ticket etc

D53FC1FF-194D-4B7F-8DBD-3B0A64D793FE.jpeg
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Even iets anders dan G&R, ligt het aan mij of is het eten dit jaar aanzienlijk duurder dan vorig jaar? (Qua aantal bonnen wat je betaald voor iets)
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Even iets anders dan G&R, ligt het aan mij of is het eten dit jaar aanzienlijk duurder dan vorig jaar? (Qua aantal bonnen wat je betaald voor iets)
Ja. Volgens mij wel. Patat met saus was nooit meer dan 2 munten maar nu 2.3. Lijkt niet veel maar is toch een euro. Hetzelfde geldt voor broodjes en pizza. De altijd al 'duurdere' dingen zoals de foodtrucks zijn nog wel hetzelfde.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken