Zit thuis achter de computer met een koffietje. Sffs weer de fiets op. Proberen Oceans te halen. Moet lukken.
Gisteren om 10u30 ongeveer toegekomen. Heel vroeg omdat ik een grote locker wilde voor het weekend, de andere jaren telkens te laat daarvoor. Het was me wel nooit opgevallen dat die grote lockers helemaal vanboven zitten. Ik ga dus zondag goed moeten checken of er nog iets inzit. Niet zo handig. Maar ja...
Dan in een wip mijn bandje en de skullies erop. Kon meteen op mijn gsm zien dat mijn saldo correct was! Dan metal market. Patches gekocht. Dan mijn boterhammen gegeten en de wei op gegaan rond 11u45. Was nog nooit zo vroeg op de eerste dag en verschoot van de drukte. De hoofdwei was nog niet open, maar vreemd genoeg ook niet elke dranktoog van de Dome/Jupstage/CRC-area. Daarom toch vrij lang moeten aanschuiven voor een drankje. Molybaron was goed, stukje Beast in Black gezien ook goed. Marquee in om goed op tijd te zijn voor Orbit Culture. Het publiek had er zin in. Ze moesten niet vragen voor circle pits, wall of deaths of beweging, dat ging vanzelf. Ik vond wel het geluid niet goed. Ik hoorde de gitaren niet altijd, de zang kwam niet door als de zanger door één van de microfoons van de bassist en gitarist ging zingen. Ik vind het altijd goed als frontmannen dat doen, maar dan moet de geluidsman wel meedenken! Ook vond ik dat de bindteksten niet duidelijk klonken.
Dan wou ik naar Spiritbox, maar mijn kameraden die eindelijk van de camping op de wei waren geraakt, wilden naar Cancer Bats. Ik heb niet opgelet, eerlijk gezegd, enkel gebabbeld met oude en nieuwe vrienden. De nieuwe leden van onze groep drinken wel iets te snel voor mij, amai wat een tempo. Daarna CRC in en we komen daar net binnen bij het laatste nummer van de set van Made in Purple en eindelijk Child in Time live gehoord. Beste timing ooit. Heerlijk gebracht!
Stray from the path gehoord, was goed, wat gecrowdsurft. Dan Epica, ook goed. Einde van Unearth, jeugdsentiment. Septic Flesh, misschien wel mijn favoriet van donderdag. Beter geluid dan Orbit Culture, zelfde tent. Dan wou ik einde agnostic front kijken, maar ik ben ff gaan liggen (zie drinktempo eerder). Dan naar de main stages voor Alter Bridge en Ghost. Allebei degelijke shows, maar ze hebben me niet meegepakt. Over GNR ga ik niks zeggen, alles lijkt me gezegd. Cradle of Filth vond ik zoals altijd heel plezant. Luister er niet zo vaak naar, maar ze hebben wel echt goeie nummers! En die werden goed gebracht.
Dan naar huis vertrokken nadat ik November Rain nog had meegepikt. Een uur gefietst over iets dat normaal 45 minuten duurt...