Terwijlik dit dchrijf lig ik letterlijk in het bagagerek vd shuttlebus. Blijkt comfortabeler dan je denkt.
Maar wat een bizarre dag. Zaterdag het nieuws gekregen dat de oma vd misses is overlijden. Dus gisteravond een wake in Twente en vandaag de begrafenis. Een forse autorit later sta je opeens in de Marque met
@Dr. Hannibal ,
@Jamel En
@nikita van een werkelijk geweldige show van My Dying Bride te genieten. Die show bracht me instant het festival in en wat was ik blij om weer in mijn favo festivaltent te zijn.
Ook Cradle of Filth gaf een sterke show. Gnr werkelijk verschrikkelijk. Peace out. Op naar dag 2
Ondanks de trieste omstandigheden wel blij en dankbaar dat ik je landing op Graspop heb mogen aanschouwen. Intense set van My Dying Bride, voor mij met afstand het hoogtepunt van dag 1. Het geluid stond werkelijk perfect en door de clash met (het blijkbaar zeer populaire) Ghost, stond de Marquee halfvol met vrijwel uitsluitend mensen die dit soort muziek snappen. Machtig gewoon.
Veel mensen gesproken die voor Ghost hadden gekozen en dat klopte, op basis van hun verhalen, ook weer als een bus. Volgende keer maar echt als headliner in het donker, want dat verdient die band en ze zijn er overduidelijk populair genoeg voor.
Weinig woorden voor GnR na de eerdere posts hier. Was echt zwak, helaas. En dat was niet eens alleen de slecht zingende Axl. Erg jammer dat wij ze dit keer eens op een klassiek slecht moment troffen, nadat we bij de voorgaande twee edities een verrassend sterke versie voorgeschoteld kregen.
De alternatieven waren echter machtig. Cradle of Filth is in mijn hoofd een soort gimmick en een flashback naar mijn 15-jarige zelf die er veel naar luisterde. Maar het was een verdraaid goede set! Goed geluid, hele goede muzikanten, Dani Filth die in het laag uitstekend was. En een werkelijk formidabele vocaliste achter de toetsen, die de show stal.
Stukje Carpenter Brut nog meegepakt en dat was ook verrassend gaaf! De Dome ging ook helemaal uit z'n dak ermee, dus blijkbaar werkt dit soort elektronische muziek gewoon op Graspop. Volgende keer Pendulum of The Prodigy?
Andere hoogtepunten waren Epica, Molybaron, Arch Enemy en net echt een waanzinnig meezingfestijn met Bizkit Park. Eigenlijk heb ik gewoon een prima dag gehad! Op naar morgen!