Graspop Metal Meeting 2023

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
139
314
As I Lay Dying was ook slecht... Ben echt grote fan van die band maar de vocals waren echt extreem slecht. Clean backups waren ok, maar Lambesis was echt nergens. Lag het aan de PA of aan hem, geen idee, maar ik was enorm teleurgesteld
 
  • Leuk
Waarderingen: Jasper31 en MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Precies all over the board slechte afsluiters. As I lay dying slechte sound en lambesis was ook niet goed, dan maar verder gegaan naar gnr om ... Dit te aanhoren
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Terwijlik dit dchrijf lig ik letterlijk in het bagagerek vd shuttlebus. Blijkt comfortabeler dan je denkt.

Maar wat een bizarre dag. Zaterdag het nieuws gekregen dat de oma vd misses is overlijden. Dus gisteravond een wake in Twente en vandaag de begrafenis. Een forse autorit later sta je opeens in de Marque met @Dr. Hannibal , @Jamel En @nikita van een werkelijk geweldige show van My Dying Bride te genieten. Die show bracht me instant het festival in en wat was ik blij om weer in mijn favo festivaltent te zijn.

Ook Cradle of Filth gaf een sterke show. Gnr werkelijk verschrikkelijk. Peace out. Op naar dag 2
 

DenZwo

Playlistbediener
8 jun 2022
27
69
Het leek wel alsof iedereen wegliep bij GnR. De mensen bleven maar langslooen. 😅. Ik ben zelf ook weggegaan na 3 nummers , want Axl wil ik liever anders herinneren . Een poging gewaagd bij CoF , maar dit is toch niet echt mijn ding. Vervolgens doorgelopen naar As i lay Dying, maar wat stond die zang vreselijk. Uiteindelijk maar terug gegaan naar Devils lake, morgen weer een dag 🤘
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Wat een leegloop tijdens GnR. Niet normaal. De meeste mensen vinden het wel mooi geweest na Cradle of Filth of As i Lay Dying blijkbaar. Wij ook. Axl klinkt werkelijk verschrikkelijk. Wel een veel langere rij bij de shuttlebus dan verwacht..
Wacht tijden voor shuttle bus vallen ons ook nogal tegen tot nu toe. Was dit voorgaande edities beter?
 

SneakyDevill

Playlistbediener
6 okt 2017
35
65
Tot nu toe 2 super dagen gehad, we stonden plots zonder rekening mee te houden 1e rij bij guns n roses. Daar een uur gestaan en toen ook weg gegaan. Meer omdat we naar het toilet moesten eigenlijk 😅. Daarna merch gaan halen, hier hebben we 1,5 uur in de rij gestaan! Was tot nu toe de langste rij die ik gehad heb en dit mag zeker wel beter de komende avonden.

Verder alles helemaal top! 🤘🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Je zal er wel een aantal zien. Een aantal weken geleden werd de actie opgestart om vanuit dit forum de legendarische festileaks-vandaag-is-de-dag-shirts te maken. Toch een pak aantal geïnteresseerden lopen op dit moment met zo'n exemplaar op de wei :D
Kak!!! Die post heb ik gemist, zo’n Tshirt had ik graag gewild!

Heeft iemand nog een paracetamol? Heb nog steeds hoofdpijn v Axl….
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Dan liever een andere headliner , een nieuwe sub en Ghost in het donker dan whatever gnr was. Dit is gewoon 2 verloren plaatsen op je affiche. Ik vraag me af wat de donderdagverkoop was voor de gnr aankondiging en hopelijk leert de organisatie er iets van want dit was dan ook nog eens de duurste band van heel de poster
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Guns was inderdaad erbarmelijk.Je wil toch graag de classics horen,maar na een kwelling van pakweg een half uur gekozen voor As I lay dying en daarna geswitcht naar Cradle omdat die wel op tijd waren.Shuttle naar Metalpark duurde inderdaad even,hopelijk de komende dagen sneller maar prima sfeertje in de bus.

Toppers dag 1: Ghost,Evergrey,Molybaron

De Metaldome ziet er erg goed uit,het sfeervolste podium op Graspop.

Allemaal veel plezier weer vandaag!
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.690
Terwijlik dit dchrijf lig ik letterlijk in het bagagerek vd shuttlebus. Blijkt comfortabeler dan je denkt.

Maar wat een bizarre dag. Zaterdag het nieuws gekregen dat de oma vd misses is overlijden. Dus gisteravond een wake in Twente en vandaag de begrafenis. Een forse autorit later sta je opeens in de Marque met @Dr. Hannibal , @Jamel En @nikita van een werkelijk geweldige show van My Dying Bride te genieten. Die show bracht me instant het festival in en wat was ik blij om weer in mijn favo festivaltent te zijn.

Ook Cradle of Filth gaf een sterke show. Gnr werkelijk verschrikkelijk. Peace out. Op naar dag 2
Ondanks de trieste omstandigheden wel blij en dankbaar dat ik je landing op Graspop heb mogen aanschouwen. Intense set van My Dying Bride, voor mij met afstand het hoogtepunt van dag 1. Het geluid stond werkelijk perfect en door de clash met (het blijkbaar zeer populaire) Ghost, stond de Marquee halfvol met vrijwel uitsluitend mensen die dit soort muziek snappen. Machtig gewoon.

Veel mensen gesproken die voor Ghost hadden gekozen en dat klopte, op basis van hun verhalen, ook weer als een bus. Volgende keer maar echt als headliner in het donker, want dat verdient die band en ze zijn er overduidelijk populair genoeg voor.

Weinig woorden voor GnR na de eerdere posts hier. Was echt zwak, helaas. En dat was niet eens alleen de slecht zingende Axl. Erg jammer dat wij ze dit keer eens op een klassiek slecht moment troffen, nadat we bij de voorgaande twee edities een verrassend sterke versie voorgeschoteld kregen.

De alternatieven waren echter machtig. Cradle of Filth is in mijn hoofd een soort gimmick en een flashback naar mijn 15-jarige zelf die er veel naar luisterde. Maar het was een verdraaid goede set! Goed geluid, hele goede muzikanten, Dani Filth die in het laag uitstekend was. En een werkelijk formidabele vocaliste achter de toetsen, die de show stal.

Stukje Carpenter Brut nog meegepakt en dat was ook verrassend gaaf! De Dome ging ook helemaal uit z'n dak ermee, dus blijkbaar werkt dit soort elektronische muziek gewoon op Graspop. Volgende keer Pendulum of The Prodigy?

Andere hoogtepunten waren Epica, Molybaron, Arch Enemy en net echt een waanzinnig meezingfestijn met Bizkit Park. Eigenlijk heb ik gewoon een prima dag gehad! Op naar morgen!
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Mijn top 5:

  1. Septicflesh
  2. Spiritbox
  3. Ghost (jammer dat die niet hun volledige setlist van deze tour konden spelen zodat Axl lang kon krijsen)
  4. Molybaron
  5. Symphony X (al stonden de drums daar wat te luid)
Had verder geen problemen met skullies en moest 15 seconden aanschuiven om aan mijn bandje te geraken (stond welgeteld 1 persoon voor me). Enige minpuntje was voor mij de merch, daar stonden ze echt op elk moment van dag 10 rijen dik, ik ga geen volledig optreden missen voor een T-shirt, dan maar niet.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Mijn top 5:

  1. Septicflesh
  2. Spiritbox
  3. Ghost (jammer dat die niet hun volledige setlist van deze tour konden spelen zodat Axl lang kon krijsen)
  4. Molybaron
  5. Symphony X (al stonden de drums daar wat te luid)
Had verder geen problemen met skullies en moest 15 seconden aanschuiven om aan mijn bandje te geraken (stond welgeteld 1 persoon voor me). Enige minpuntje was voor mij de merch, daar stonden ze echt op elk moment van dag 10 rijen dik, ik ga geen volledig optreden missen voor een T-shirt, dan maar niet.
Dat van de merch is al jaar en dag zo, jammergenoeg.
Iedereen schreeuwt om een volwaardige 2e merch-stand, maar daar blijken ze dus geen oor naar te hebben. :(
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en EddiePlaysBass

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Aanschuiven voor een bandje was echt een ramp. Ik kwam rond 13u aan en er stond een enorm lange rij. Bleek dat er maar een handjevol "Day" loketten waren. Gevolg: kilometer aanschuiven terwijl de rijen voor de combi loketten (op dat moment) amper twaalf man. Beetje bedenkelijk voor een festival met zoveel ervaring.

Dat skullie systeem werkt helemaal prima, maar ik had op voorhand tokens gekocht dus kreeg ze gelijk met mijn bandje. Ik loop vrolijk naar de toog om bier te halen, krijg ik te horen dat m'n bandje eerst geactiveerd moet worden aan een Cashless automaat (gewoon tegenhouden en saldo checken). Omslachtige bedoening en het ware handig geweest als dit ergens vermeld was.

Dit alles mocht de pret niet drukken, uiteraard. Het was een topdag, ik heb ongeveer alle bands gezien die ik wilde zien (behalve The Raven Age omdat ik "even" merchandise wilde gaan kopen - oeps...) Ik moet bekennen dat ik de hele hype rond Ghost niet echt volg. Ik vond het dik okay maar wisselvallig qua liedjes, en die zanger is voor mij echt geen hoogvlieger.

Over GnR zal nog veel negatiefs volgen (en begrijpelijk) dus ik houd het op: het spelplezier spatte er wel vanaf, en met name Duff hield de boel echt zo recht mogelijk wat de zang betrof. Dit was de derde keer dat ik ze nu zag, en veruit de ... meest interessante 😁

Veel plezier aan hen die vandaag en de rest van het weekend gaan!!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken