Graspop Metal Meeting 2023

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Mijn top 3 gisteren

Motionless in white (met voorsprong, heel strakke set, heel goed geluid)
Agnostic front
Unearth
En toch stond Chris constant aan de zijkant te communiceren.
Jupiler stage voor de rest mooie upgrade gekregen,het zou wel leuker zijn moesten er schermen aan de zijkant hangen.
Komt misschien nog.

Mijn top 5 van gisteren:
Orbit Culture
Ghost
Papa Roach
Motionless inWhite
Arch Enemy/Epica

GNR en Buthcer Babies tegenvallers.
Gloriedagen duidelijk voorbij bij Axl, bij momenten was het wel goed, maar algemeen toch geen hoogstaande performance.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Zie hier kritische geluiden over GNR (verrassend), maar een Dansende Beren heeft nog een aardig positieve recensie over hun optreden. Toch fijn om te lezen dat de waarheid weer ergens in het midden ligt.
Ik zou de laatste keer niet weten wanneer dansende beren een slechte recentie geschreven heeft. Er zijn veel woorden voor gnr gisteren maar zelfs de grootste fan kan niet anders dan toegeven dat het gewoon slecht was.
 

Sam Timmermans

Campingartiest
9 aug 2021
87
70
Er is metalgrass maar de pepersaus was al de hele dag op. Die andere warme saus ook geloof ik. Als je niet metalgrass met alleen mayo wilt zou ik overwegen om het als ontbijt te nemen morgen:ROFLMAO:

Hopelijk heeft de cateraar morgen zijn zaakjes op orde
Ik had nog de pepersaus hoor. En t heeft gigantisch gesmaakt 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Zie hier kritische geluiden over GNR (verrassend), maar een Dansende Beren heeft nog een aardig positieve recensie over hun optreden. Toch fijn om te lezen dat de waarheid weer ergens in het midden ligt.
Heeft Dansende Beren letterlijk ooit al een negatieve recensie geschreven?

Denk dat de mening van mensen hier op het forum nog het meest waarheidsgetrouw zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en Joslittel

won666

Support act
17 mei 2019
1.183
1.242
Dag slecht begonnen. Problemen met fiets en moest worden gedepaneerd. Veel later toegekomen dan gepland dus.

Het aanschuiven voor een bandje was rampzalig. Minstens een uur daar gestaan en er stonden natuurlijk veel meer combi's dan dag tickets. Toen het bijna aan mij was besloten ze enkele dag ticket kassa's te vervangen voor combi ticket kassa's. Nuja kassa ... Loketten zeg maar.

Gestart met de meeting en dan een stuk Made In Purple. Die mannen speelden heel strak maar 3 verschillende sets dus ik had iets van foert. Ik kom jullie wel eens zien op een andere gelegenheid desnoods in Duitsland of Nederland.


Arch Enemy was het eerste hoogtepunt van de dag. Strak en een show om U tegen te zeggen. Die muzikanten bljven gestoord goed.

Tussendoor ook stukjes Epica en Papa Roach gezien en ik kon daarvan genieten. Papa Roach ontgroeid maar blijft nostalgie dus vanaf de andere mainstage een stuk gezien. En Epica was eigenlijk ook echt strak. Niet echt mijn ding maar ok.

Motionless In White was ook leuk om te zien en het tweede hoogtepunt. Maar kende er niet genoeg van om te genieten en bovendien ook teveel popsongs met distortion over. Waardoor ik soms eerder op Mars dan op Aarde zat.

Sick Of It All viel tegen. Circle pits lukte maar niet want niemand keek het concept te begrijpen. Teveel asociaal gepit zeg maar. Band speelde wel strak maar ik kwam om te spinnen.

Guns N' Roses vond ik niet zo erbarmelijk als 99 percent van de rest. Maar die cover van Slither. Wat een verkrachting. Daarvoor mag Axl gerust worden veroordeeld bij de Metal politie 🤣. Maar echt serieus. De rest kon ik wel hebben maar toch niet volledig gebleven want na 3 volle optredens had ik had wel stilletjes aan gehad met die band live.


Nog even metal markt en dan een stukje Bizkit Park maar rap opgegeven toen het eerst DJ set was. Respect wel voor PJ (de DJ, ik ken die persoonlijk) maar het werd wat laat en moest vandaag voor iets op om 06 h. Ook nog stukje Gunners gehoor op de tribune en ja cava wel.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.337
Gisteravond wilde ik na sick of it all (wat een feest was dat) uithijgen bij GNR. Tijdens het 2e nummer maar weggelopen. Vond ze in 2017 in de Goffert een stuk sterker openen. Zonde. Is toch de band die ik als veertienjarige grijs heb gedraaid.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
308
642
Tja, GNR. Ik vond dat er na Ghost al vrij veel volk vertrok voor GNR uberhaupt begonnen waren, dus los van de kwaliteit, gewoon geen interesse. Dan blijkt de show toch voor een té groot deel van het publiek tegen te vallen, is het daarnaast een dure groep én ook nog eens veeleisend met hun 3 uur.

Vraag me af of dit het allemaal nog waard zal zijn in de toekomst voor Graspop. Het festival verkoopt ook echt wel uit zonder die band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MarcoReusel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.618
11.302
Heeft Dansende Beren letterlijk ooit al een negatieve recensie geschreven?

Denk dat de mening van mensen hier op het forum nog het meest waarheidsgetrouw zal zijn.
Ja, zo erg is het nou ook weer niet gesteld met DB.

Dat is 't echt nooit. Wat zij ook zeggen, 't is maar net aan wie je het vraagt. Vond 't op Hellfest best wel sterk, anderen niet. Vrienden van mij vonden 't in Groningen sterk, anderen niet. Dus vandaar dat ik zeg, het zal wel in het midden liggen. Niet goed, maar ook niet slecht (zoals ook 't Gazet zegt). Heb op 't forum ook het idee dat iedereen hun mening van tevoren al klaar had.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Zie hier kritische geluiden over GNR (verrassend), maar een Dansende Beren heeft nog een aardig positieve recensie over hun optreden. Toch fijn om te lezen dat de waarheid weer ergens in het midden ligt.
Dit keer ligt de waarheid niet in het midden, vrees ik. Zelfs mensen die echt fan zijn van de band zijn vroegtijdig totaal teleurgesteld afgehaakt. Hoorde ook van mensen die op het laatst nog naar voren gelopen dat er voor een headliner bijzonder weinig volk was blijven staan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.337
Tja, GNR. Ik vond dat er na Ghost al vrij veel volk vertrok voor GNR uberhaupt begonnen waren, dus los van de kwaliteit, gewoon geen interesse. Dan blijkt de show toch voor een té groot deel van het publiek tegen te vallen, is het daarnaast een dure groep én ook nog eens veeleisend met hun 3 uur.

Vraag me af of dit het allemaal nog waard zal zijn in de toekomst voor Graspop. Het festival verkoopt ook echt wel uit zonder die band.
Aan het begin stond het veld toch aardig vol voor GNR. Zo druk had ik het nog niet gezien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Ja, zo erg is het nou ook weer niet gesteld met DB.

Dat is 't echt nooit. Wat zij ook zeggen, 't is maar net aan wie je het vraagt. Vond 't op Hellfest best wel sterk, anderen niet. Vrienden van mij vonden 't in Groningen sterk, anderen niet. Dus vandaar dat ik zeg, het zal wel in het midden liggen. Niet goed, maar ook niet slecht (zoals ook 't Gazet zegt). Heb op 't forum ook het idee dat iedereen hun mening van tevoren al klaar had.
Is dat zo? Ik herinner me vooral 100 pagina's hype met 'vandaag is de dag' in afwachting op de GnR aankondiging. En blijdschap toen het zover was. Verder was het vooral spannend afwachten of het beter zou zijn met de stem van Axl. Ik ga er in ieder geval niet over oordelen, want ik heb ze niet gezien. Was meer een opmerking over Dansende Beren, wat ik met grote afstand de matigste recensenten op het internet vind. Verschrikkelijk geschreven lappen tekst ook altijd. Vaak ook vol spelfouten en feitelijke onwaarheden, plus positief over werkelijk alles.

Hoorde ook van mensen die er echt wel zin in hadden dat dit echt niet goed was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken