Dag slecht begonnen. Problemen met fiets en moest worden gedepaneerd. Veel later toegekomen dan gepland dus.
Het aanschuiven voor een bandje was rampzalig. Minstens een uur daar gestaan en er stonden natuurlijk veel meer combi's dan dag tickets. Toen het bijna aan mij was besloten ze enkele dag ticket kassa's te vervangen voor combi ticket kassa's. Nuja kassa ... Loketten zeg maar.
Gestart met de meeting en dan een stuk Made In Purple. Die mannen speelden heel strak maar 3 verschillende sets dus ik had iets van foert. Ik kom jullie wel eens zien op een andere gelegenheid desnoods in Duitsland of Nederland.
Arch Enemy was het eerste hoogtepunt van de dag. Strak en een show om U tegen te zeggen. Die muzikanten bljven gestoord goed.
Tussendoor ook stukjes Epica en Papa Roach gezien en ik kon daarvan genieten. Papa Roach ontgroeid maar blijft nostalgie dus vanaf de andere mainstage een stuk gezien. En Epica was eigenlijk ook echt strak. Niet echt mijn ding maar ok.
Motionless In White was ook leuk om te zien en het tweede hoogtepunt. Maar kende er niet genoeg van om te genieten en bovendien ook teveel popsongs met distortion over. Waardoor ik soms eerder op Mars dan op Aarde zat.
Sick Of It All viel tegen. Circle pits lukte maar niet want niemand keek het concept te begrijpen. Teveel asociaal gepit zeg maar. Band speelde wel strak maar ik kwam om te spinnen.
Guns N' Roses vond ik niet zo erbarmelijk als 99 percent van de rest. Maar die cover van Slither. Wat een verkrachting. Daarvoor mag Axl gerust worden veroordeeld bij de Metal politie
. Maar echt serieus. De rest kon ik wel hebben maar toch niet volledig gebleven want na 3 volle optredens had ik had wel stilletjes aan gehad met die band live.
Nog even metal markt en dan een stukje Bizkit Park maar rap opgegeven toen het eerst DJ set was. Respect wel voor PJ (de DJ, ik ken die persoonlijk) maar het werd wat laat en moest vandaag voor iets op om 06 h. Ook nog stukje Gunners gehoor op de tribune en ja cava wel.