Graspop Metal Meeting 2023

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
99
289
Ik verwacht rond 14:30 wel in Dessel te zijn. Sowieso alles lekker op het gemakje doen. De edities dat er op de dag van aankomst al bandjes speelden, vond ik toch wat meer stressvol. Toen wilde ik echt zo snel mogelijk mijn spullen op de camping hebben staan. Nu vind ik het prima als we rond 17/18u onszelf hebben geïnstalleerd. In de tussentijd lekker de sfeer op me laten inwerken en een koud biertje erbij. Helemaal fijn, ik kan ook bijna niet meer wachten!

In 2018 blackstone cherry gemist omdat ik welgeteld 4 uur erover heb gedaan om binnen te komen! Sindsdien is alles gelukkig veel beter geregeld. Vorig jaar om 09:00 uur vertrokken en dat was iets te vroeg. Moest om 11 uur al aan het bier, omdat het tentje al stond… dik op tijd voor de vette opening van While She Sleeps! Na 20:00 uur ben ik wel veel kwijt als gevolg van het vroege bierdrinken 😜

Dit jaar moet ik er om 13:00 zijn ivm orbit culture!
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
In 2018 blackstone cherry gemist omdat ik welgeteld 4 uur erover heb gedaan om binnen te komen! Sindsdien is alles gelukkig veel beter geregeld. Vorig jaar om 09:00 uur vertrokken en dat was iets te vroeg. Moest om 11 uur al aan het bier, omdat het tentje al stond… dik op tijd voor de vette opening van While She Sleeps! Na 20:00 uur ben ik wel veel kwijt als gevolg van het vroege bierdrinken 😜

Dit jaar moet ik er om 13:00 zijn ivm orbit culture!
Ja 2018 was inderdaad een ramp. De fout daar lag toen in dat het de eerste keer 4 dagen was ipv 3 maar de camping niet een dag vroeger openging.
Dus je kreeg die donderdag vanaf de ochtend al enorm lange rijen omdat iedereen zijn campingspullen ook mee had.
Ik was toen goed op tijd daar en heb 'maar' 2 uur moeten aanschuiven. Maar vrienden van mij hebben er toen ook 4-5 uur overgedaan om binnen te geraken. Maar ze hebben gelukkig geleerd uit die chaos van toen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
99
289
Ja 2018 was inderdaad een ramp. De fout daar lag toen in dat het de eerste keer 4 dagen was ipv 3 maar de camping niet een dag vroeger openging.
Dus je kreeg die donderdag vanaf de ochtend al enorm lange rijen omdat iedereen zijn campingspullen ook mee had.
Ik was toen goed op tijd daar en heb 'maar' 2 uur moeten aanschuiven. Maar vrienden van mij hebben er toen ook 4-5 uur overgedaan om binnen te geraken. Maar ze hebben gelukkig geleerd uit die chaos van toen ;)
Dat was mijn eerste jaar Graspop en niet zo’n goede reclame. Maar het feit dat we eindelijk het festival hadden gevonden die aansloot bij onze muzieksmaak maakte alles weer goed! Hoogtepunt en verassing van dat jaar blijft Parkway Drive. Sinds dat jaar groot fan geworden. Afgelopen najaar naar de AFAS geweest en was weer geweldig! Strakke show en Winston is fenomenaal in het opjutten/meekrijgen van het publiek 🔥 🔥
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Boefjes zijn het! Ik kan me trouwens niet herinneren dat ze ooit zo laat waren met de kaart delen.
Opzich valt het toch goed mee. Je kan toch niets met het plaatje van het terrein, dus dat kunnen ze in principe de week van te voren bekend maken.
En het is hier nu toch al geleaked, dus nu moeten ze wel :ROFLMAO:

Vorig jaar was het zo:
6/05 : Terrein update + eerste parkeer info
16/5 : Laatste bands + schema + app
23/5 : Info camping
25/5 : ticketmaster info
30/5 : onderweg naar gmm

Tegenover vorig jaar zijn ze dus wat aan het mixen qua berichtgeving.
Maar na dat kaartje op de app gisteren verwacht ik wel dat ze vandaag die dingen gaan bekend maken.

------------------------------------------------------------
Doet eigenlijk die "webshop" iets? of is dit iets enkel voor de medewerkers? Ik heb dat precies nog nooit weten 'open' gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Opzich valt het toch goed mee. Je kan toch niets met het plaatje van het terrein, dus dat kunnen ze in principe de week van te voren bekend maken.
En het is hier nu toch al geleaked, dus nu moeten ze wel :ROFLMAO:

Vorig jaar was het zo:
6/05 : Terrein update + eerste parkeer info
16/5 : Laatste bands + schema + app
23/5 : Info camping
25/5 : ticketmaster info
30/5 : onderweg naar gmm

Tegenover vorig jaar zijn ze dus wat aan het mixen qua berichtgeving.
Maar na dat kaartje op de app gisteren verwacht ik wel dat ze vandaag die dingen gaan bekend maken.

------------------------------------------------------------
Doet eigenlijk die "webshop" iets? of is dit iets enkel voor de medewerkers? Ik heb dat precies nog nooit weten 'open' gaan.
De webshop was in het verleden wel al eens actief. Ik dacht voor oudere shirts en tijdens corona met vanalles en nogwat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Lees net de recensie van de nieuwe plaat van The Amity Affliction op Zware Metalen inclusief clipje van single I see dead people. Damn wat klinkt dat goed zeg. Vraag me direct af waarom deze band niet meer is komen bovendrijven in al die maanden inluisteren. Als ik na Finntroll nog energie heb ga ik daar nog ff kijken denk ik.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Lees net de recensie van de nieuwe plaat van The Amity Affliction op Zware Metalen inclusief clipje van single I see dead people. Damn wat klinkt dat goed zeg. Vraag me direct af waarom deze band niet meer is komen bovendrijven in al die maanden inluisteren. Als ik na Finntroll nog energie heb ga ik daar nog ff kijken denk ik.
Nieuw album is inderdaad zeer sterk! En bij het lied 'pittsburgh' krijg ik nog steeds kippenvel. Staat toch in mijn top 10 songs uit mijn tienerjaren (niet dat dat superlang geleden is maar toch :p )
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Lees net de recensie van de nieuwe plaat van The Amity Affliction op Zware Metalen inclusief clipje van single I see dead people. Damn wat klinkt dat goed zeg. Vraag me direct af waarom deze band niet meer is komen bovendrijven in al die maanden inluisteren. Als ik na Finntroll nog energie heb ga ik daar nog ff kijken denk ik.
nieuwe album is inderdaad erg goed ontvangen, ben er ook groot fan van. Is één van de bands waar ik echt naar uit kijk op de vrijdag. The Amity Affliction en Ice Nine Kills na elkaar op de jupiler stage is wel een mooi rijtje. wellicht tussendoor even bijkomen op de nieuwe tribune bij de jupiler stage:D

Even iets anders, Polaris heeft trouwens gisteren een nieuw album aangekondigd dat in September uit komt en heeft alvast de eerste single uitgebracht:
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Even iets anders, Polaris heeft trouwens gisteren een nieuw album aangekondigd dat in September uit komt en heeft alvast de eerste single uitgebracht:
die ga ik later vandaag zeker eens checken! Heb Polaris eerder deze week nog aan mijn kameraad aangeraden om in te luisteren om samen te kunnen gaan kijken :D Gaf me het gevoel in het straatje van de Amity Affliction, I Prevail etc te liggen!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
europese tourdata van judas priest, maart/april 2024. voorals nog geen datum in belgië of nederland
Kunnen we dus al met een stevige potlood opschrijven voor volgend jaar :D Maar ik denk dat het ook al verwacht werd voor de line up van volgend jaar meen ik hier eens gelezen te hebben ;)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
die ga ik later vandaag zeker eens checken! Heb Polaris eerder deze week nog aan mijn kameraad aangeraden om in te luisteren om samen te kunnen gaan kijken :D Gaf me het gevoel in het straatje van de Amity Affliction, I Prevail etc te liggen!
Klopt ja, Australië en metalcore is altijd een goede combi :)
met Polaris, The Amity Afflction en natuurlijk Parkway Drive heb ik al drie must sees uit Australië op mijn lijstje.

wellicht dat ik ook nog een kijkje neem bij Airbourne, volgens mij heb ik nog nooit zoveel australiers live gezien in 1 weekend valt me nu op.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Zolang het met potlood is geschreven kan ik het gelukkig rap uitgommen ;)
Haha! Ik heb persoonlijk ook niet superveel met hen, maar het is qua naam wel gewoon een mooie headliner die zeker hun deel van tickets zal verkopen! En als ik niets anders te zien heb op dat moment is het altijd mooi meegenomen vind ik persoonlijk :)
 

Metalhead Liam

Randprogramma
25 nov 2022
243
380
Even een random vraag. Maar weet iemand ofdat je nu al iets van het terein kan zien als je dr heen zou fietsen. Ik ga met een groep vrienden in Mol camperen en ben dan van plan met 1 van die vrienden (die mee gaat naar zn 1e festival ooit) naar het terein te fietsen. Maar als er dan niet echt veel te zien is weet ik nie of hij mee wil...
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
Even een random vraag. Maar weet iemand ofdat je nu al iets van het terein kan zien als je dr heen zou fietsen. Ik ga met een groep vrienden in Mol camperen en ben dan van plan met 1 van die vrienden (die mee gaat naar zn 1e festival ooit) naar het terein te fietsen. Maar als er dan niet echt veel te zien is weet ik nie of hij mee wil...
Ik ga zelf morgen of volgende week eens naar daar om te kijken of ik iets van de opbouw kan zien! Ik vermoed niet dat je op het terrein zelf kunt, maar je zal wel iets kunnen zien. Of het veel is betwijfel ik ;)
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Even een random vraag. Maar weet iemand ofdat je nu al iets van het terein kan zien als je dr heen zou fietsen. Ik ga met een groep vrienden in Mol camperen en ben dan van plan met 1 van die vrienden (die mee gaat naar zn 1e festival ooit) naar het terein te fietsen. Maar als er dan niet echt veel te zien is weet ik nie of hij mee wil...
Neem aan dat de tenten er al ongeveer zullen staan. Je zal wel iets zien, maar de podia zullen er nog niet staan denk ik.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik denk trouwens dat we niets gaan krijgen vandaag, Stubru is druk bezig met een hele dag winacties te doen, maar mss kan dat ook juist als extra promotie gebruikt worden
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Simoni

Gebruikers die dit onderwerp bekijken