Na enkele weken volledig anoniem op refresh drukken, toch maar eens op register geklikt.
Nog altijd redelijk anoniem, maar toch al iets minder.
Dit jaar nog eens een weekendje naar Graspop.
Vorige edities meestal maar 1 dagje geweest, wegens slechte rug.
Vandaar dat ik deze keer een weekendje op Inferno (Tip-Up) heb gekozen en een VIP-deck ticket heb genomen om af en toe iets makkelijker te kunnen zitten.
Dus hopelijk trek ik het vier dagen.
Ik ga gezellig in mijn eentje, volk komt ge toch wel weer tegen.
Mijn lijstje voor het feest (dikkertjes zijn redelijk must-sees voor mij):
Do: Molybaron - Beast In Black - Butcher Babies - Epica - Arch Enemy - Cradle of Filth - Bizkit Park
Vr: Saltatio Mortis - Pro-Pain - Heidevolk - Landmvrks - Finntroll - Amon Amarth - Delain - Watain - Gojira
Za: Mimi Barks (tja gewoon nieuwsgierig hiernaar, kan ofwel goed zijn, ofwel om te lachen, ofwel snel weer weg) - Heriot - Schizophrenia - The Ghost Inside - Infected Rain - Sleep Token - Architects - Eivor - Korpiklaani - Solstafir
Zo: Polaris - Bloodywood - Insomnium - Avatar - Hellmut Lotti Goes Classic (uit nieuwsgierigheid) - Generation Sex - Eluveitie
Verder dus nog wel tijd om wat te zitten, te drinken, rond te wandelen en te ontdekken.
Lijkt me wel duidelijk dat mijn favorieten vooral binnen de symphonic en de pagan/folk vallen.
Maar ik sta verder wel open om nieuwe dingen te ontdekken, om de een of andere reden begin ik ook core meer een meer te waarderen.
Alleen doom lukt me meestal niet. (Amenra in Durbuy deed het gewoon niet voor mij, ik geraak daar niet in de sfeer).