Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.408
4.536
heb me ingeschreven op de sleep token nieuwsbrief en heb dus ook de pre sale code voor hun wembley show, die heb ik in het pre sale topic gezet. Wat mij wel verbaasd is dat ze die 11 uur gestuurd hebben en 11u20 een extra mail gestuurd hebben om te zeggen dat de pre sale capaciteit opnieuw verhoogd werd omdat die al uitverkocht was. U bent gewaarschuwd, jammer voor halestorm maar ik ga ruim op voorhand plaats zoeken, deze band trekt heel veel volk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Willem85

Playlistbediener
16 jun 2022
40
99
heb me ingeschreven op de sleep token nieuwsbrief en heb dus ook de pre sale code voor hun wembley show, die heb ik in het pre sale topic gezet. Wat mij wel verbaasd is dat ze die 11 uur gestuurd hebben en 11u20 een extra mail gestuurd hebben om te zeggen dat de pre sale capaciteit opnieuw verhoogd werd omdat die al uitverkocht was. U bent gewaarschuwd, jammer voor halestorm maar ik ga ruim op voorhand plaats zoeken, deze band trekt heel veel volk.
Ook buiten Engeland?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.408
4.536
Ook buiten Engeland?
het zal wel geen wembley buiten engeland zijn maar ik denk wel dat die een AB kunnen uitverkopen en misschien wel zullen proberen een lotto arena aan te doen als ze beslissen van deze winter nog een tour in te plannen met een stop in België.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
89
165
Jammer dat we geen muntjes meer kunnen opsporen in het gras, maar wel fijn dat ik mn muntjes ook niet meer kan kwijtraken. Ik ben wel positief hierover, zolang het makkelijk is om te zien hoeveel skullies ik nog over heb. Ik heb zojuist 40 skullies gekocht (was het eigenlijk al vorige week van plan, maar mn telefoon was kapot en ik kan niet internetbankieren zonder). 40 is tot nu toe ieder jaar genoeg geweest (geen grote eter of drinker) dus neem aan dat dat nu weer zo zal zijn.

Andere vraag. Ik ga dit jaar voor het eerst alleen, en met het OV (vanuit Nederland). Ik steek de grens over bij Roosendaal - Essen. Hoe zit dat nou precies met treintickets? NL kan ik natuurlijk met mijn OV kaart doen. Via NMBS kan ik een kaartje kopen vanaf Essen (ben nog 25 dus het wordt zon youth ticket ipv de graspop korting, scheelt toch weer 80 cent haha). Maar welke ticket heb ik nodig voor het specifieke stuk tussen Roosendaal en Essen? Volgensmij stap ik in Roosendaal over op een Belgische trein (aldus 9292.nl), maar via NMBS kan ik pas vanaf Essen een Belgisch treinkaartje kopen. Ik wil niet per ongeluk een stuk zwart reizen en precies daar gecontroleerd worden. Iemand ervaring mee?

Stoptreinen naar Antwerpen en Luik​

Van Roosendaal naar Antwerpen en van Maastricht naar Luik reist u eenmaal per uur met de Belgische spoorwegen NMBS. Voor reizen via deze verbindingen bieden we naast het reguliere Flex tarief ook de volgende kortingen aan:

  • Jongerenkorting voor reizigers t/m 25 jaar die reizen in de 2e klas.
  • Seniorenkorting voor reizigers van 65 jaar en ouder die reizen in de 1e of 2e klas.
Beide kortingstarieven kunnen gecombineerd worden met uw NS-abonnement of RAILPLUS kaart, waardoor u in Nederland de korting krijgt waar u met uw abonnement recht op heeft. Deze tarieven zijn online te boeken, via de NS International-balies in de Servicewinkels, telefonisch via het NS International Klantenservice of het reisbureau. Voor het traject Maastricht-Luik is ook het zogenaamde Euregioticket verkrijgbaar, een speciaal dagticket dat u laat reizen door de gehele Euregio.

Edit: https://www.ns.nl/reisinformatie/bijzondere-trajecten/regionale-treinen-de-grens-over.html
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Andere vraag. Ik ga dit jaar voor het eerst alleen, en met het OV (vanuit Nederland). Ik steek de grens over bij Roosendaal - Essen. Hoe zit dat nou precies met treintickets? NL kan ik natuurlijk met mijn OV kaart doen. Via NMBS kan ik een kaartje kopen vanaf Essen (ben nog 25 dus het wordt zon youth ticket ipv de graspop korting, scheelt toch weer 80 cent haha). Maar welke ticket heb ik nodig voor het specifieke stuk tussen Roosendaal en Essen? Volgensmij stap ik in Roosendaal over op een Belgische trein (aldus 9292.nl), maar via NMBS kan ik pas vanaf Essen een Belgisch treinkaartje kopen. Ik wil niet per ongeluk een stuk zwart reizen en precies daar gecontroleerd worden. Iemand ervaring mee?
Je hebt ook voor het traject dat je de grens oversteekt (dus de laatste Nederlandse halte en de eerste Belgische halte) een kaartje nodig. In België wordt er vaker gecontroleerd bij het oversteken van de grens dan in Nederland is mijn ervaring (althans in Antwerpen was dat zo, waar ik jaren heb gewoond). Ik zou op NS International een kaartje kopen voor het traject Roosendaal - Essen (of het eindpunt waar je uitstapt, als dat niet al gedekt is met je Graspop voucher).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.209
In mijn herinnering waren dat twee aparte balies. Aan de ingang van Camping Boneyard nochtans. Wellicht dat dit voor dagtickets anders was, dat weet ik niet.
Er waren wel 2 aparte balies, maar je kon alsnog op de plek waar je je bandje haalde ook direct je munten vouchers laten scannen en dan kreeg je de munten ook mee
Kan ik eigenlijk nog 10.000 skullies in voorverkoop aan 3.25 kopen en aan 3.5 terug inwisselen? :unsure:
Haha ik zat hier toevallig ook aan te denken!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Kan ik eigenlijk nog 10.000 skullies in voorverkoop aan 3.25 kopen en aan 3.5 terug inwisselen? :unsure:
Haha ik vrees dat dit wel beveiligd zal zijn en er ergens een verschil zal zitten tussen de gescande vvk vouchers en de terplaatse opgelade tokens.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Kan ik eigenlijk nog 10.000 skullies in voorverkoop aan 3.25 kopen en aan 3.5 terug inwisselen? :unsure:
Als veel mensen dat inderdaad gaan doen, betekent dat gelijk het einde van de voorverkoop voor de komende edities. Dus hopelijk gaan mensen dit idee niet daadwerkelijk uitvoeren, of komt er een limiet op het aantal skullies dat je kunt terugvorderen aan het einde van het festival.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252

Stoptreinen naar Antwerpen en Luik​

Van Roosendaal naar Antwerpen en van Maastricht naar Luik reist u eenmaal per uur met de Belgische spoorwegen NMBS. Voor reizen via deze verbindingen bieden we naast het reguliere Flex tarief ook de volgende kortingen aan:

  • Jongerenkorting voor reizigers t/m 25 jaar die reizen in de 2e klas.
  • Seniorenkorting voor reizigers van 65 jaar en ouder die reizen in de 1e of 2e klas.
Beide kortingstarieven kunnen gecombineerd worden met uw NS-abonnement of RAILPLUS kaart, waardoor u in Nederland de korting krijgt waar u met uw abonnement recht op heeft. Deze tarieven zijn online te boeken, via de NS International-balies in de Servicewinkels, telefonisch via het NS International Klantenservice of het reisbureau. Voor het traject Maastricht-Luik is ook het zogenaamde Euregioticket verkrijgbaar, een speciaal dagticket dat u laat reizen door de gehele Euregio.

Edit: https://www.ns.nl/reisinformatie/bijzondere-trajecten/regionale-treinen-de-grens-over.html
Ah nou heb ik net gewoon een losse belgische ticket gekocht. Toch bedankt voor het opzoeken. Ik verdwaal heel erg in alle verschillende OV sites😅
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en gmm033

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
Het is echt een prima systeem. Heb het vorig jaar ervaren op Rock am Ring, Novarock en Mad Cool. Daar werkte het niet met tokens op je wristband, maar gewoon een tegoed. Wij deden gewoon drinken halen omstebeurten, soms haalt de een vaker dan de ander. Maar we hadden allemaal vantevoren 300eu op die band geknald, aan het einde keken we gewoon of het ongeveer gelijk was. Bij ons scheelde het na 3-4 dagen echt niet meer dan 2 tientjes!
Mocht het flink gescheeld hebben, dan hadden we het gewoon verrekend met elkaar.
En geen lange rijen om tokens te halen, je kan het gewoon vanuit je tent doen.

Het is dus oprecht fijn. Het gaat ook nog eens snel! Iedere barmedewerker had gewoon een eigen scanapparaat en dat ging super vlotjes.

Tip: regel het van te voren. Soms heeft een paar uur verwerkingstijd nodig. Dus check 's avonds al ff of je bijboekt voor de volgende dag, het kan zijn dat er even overheen gaat voor het op je bandje staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jasper31

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Je hebt ook voor het traject dat je de grens oversteekt (dus de laatste Nederlandse halte en de eerste Belgische halte) een kaartje nodig. In België wordt er vaker gecontroleerd bij het oversteken van de grens dan in Nederland is mijn ervaring (althans in Antwerpen was dat zo, waar ik jaren heb gewoond). Ik zou op NS International een kaartje kopen voor het traject Roosendaal - Essen (of het eindpunt waar je uitstapt, als dat niet al gedekt is met je Graspop voucher).
Pfoe nou weet ik het allemaal niet meer. Via die site moet ik meteen een specifieke tijd kiezen? Dan kan ik dus niet op de dag zelf een trein eerder of later nemen (en laten treinen nou niet altijd betrouwbaar zijn of ze rijden of niet)
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
Als veel mensen dat inderdaad gaan doen, betekent dat gelijk het einde van de voorverkoop voor de komende edities. Dus hopelijk gaan mensen dit idee niet daadwerkelijk uitvoeren, of komt er een limiet op het aantal skullies dat je kunt terugvorderen aan het einde van het festival.
zit je straks met 9300 munten over na Graspop ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Pfoe nou weet ik het allemaal niet meer. Via die site moet ik meteen een specifieke tijd kiezen? Dan kan ik dus niet op de dag zelf een trein eerder of later nemen (en laten treinen nou niet altijd betrouwbaar zijn of ze rijden of niet)
Nee, dat maakt niet uit. Je kunt opstappen wanneer je wilt op dezelfde dag, maar het is inderdaad erg verwarrend. Je kunt dus gerust een trein eerder of later nemen met een NS International ticket.

edit: Die tijden zijn bedoeld om de reiziger te helpen bij het plannen, niet om je te binden aan een specifiek opstapmoment.
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Pfoe nou weet ik het allemaal niet meer. Via die site moet ik meteen een specifieke tijd kiezen? Dan kan ik dus niet op de dag zelf een trein eerder of later nemen (en laten treinen nou niet altijd betrouwbaar zijn of ze rijden of niet)

Iemand mag mij hier gerust over tegenspreken maar normaal kan je je kaartje voor eender welk tijdstip gebruiken, zolang het op dezelfde dag is.
Of toch zeker als het om een binnenlands traject gaat.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.153
2.915
Je hebt ook voor het traject dat je de grens oversteekt (dus de laatste Nederlandse halte en de eerste Belgische halte) een kaartje nodig. In België wordt er vaker gecontroleerd bij het oversteken van de grens dan in Nederland is mijn ervaring (althans in Antwerpen was dat zo, waar ik jaren heb gewoond). Ik zou op NS International een kaartje kopen voor het traject Roosendaal - Essen (of het eindpunt waar je uitstapt, als dat niet al gedekt is met je Graspop voucher).
Klopt volledig dit. Al verschillende keren gedaan en al controle gehad tussen Essen en Roosendaal. Tickets inderdaad te kopen via NS Internationaal of NMBS Internationaal.
Mijn traject naar DTRH was bijvoorbeeld: Belgisch Youth ticket tot Essen, daarna NMBS Internationaal van Essen naar Nijmegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken