Graspop Metal Meeting 2023

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
heb me ingeschreven op de sleep token nieuwsbrief en heb dus ook de pre sale code voor hun wembley show, die heb ik in het pre sale topic gezet. Wat mij wel verbaasd is dat ze die 11 uur gestuurd hebben en 11u20 een extra mail gestuurd hebben om te zeggen dat de pre sale capaciteit opnieuw verhoogd werd omdat die al uitverkocht was. U bent gewaarschuwd, jammer voor halestorm maar ik ga ruim op voorhand plaats zoeken, deze band trekt heel veel volk.

Dan maar hopen dat In Flames op de main ook nog veel volk trekt!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Voor de mensen die eerder overnacht hebben op Metal Park, hoe veel tijd moet ik plannen om op het festival te geraken?
Vooral de eerste dag, wil ik graag voor 12:00 er zijn om niets van Molybaron te missen
Moet je dan om 10 uur 's ochtends al klaar staan voor de bus? of is dat overdreven
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.296
5.699
Voor de mensen die eerder overnacht hebben op Metal Park, hoe veel tijd moet ik plannen om op het festival te geraken?
Vooral de eerste dag, wil ik graag voor 12:00 er zijn om niets van Molybaron te missen
Moet je dan om 10 uur 's ochtends al klaar staan voor de bus? of is dat overdreven
Daar op aanhakend: hoe laat opent het festival terrein eigenlijk? Kon dat laatst niet echt duidelijk terugvinden tussen de openingstijden: https://www.graspop.be/nl/info/festival-park#openingstijden

Dagticket houders kunnen vanaf 8 uur hun bandje ophalen, maar het lijkt me niet dat het terrein dan al open is.

De Metal Plaza met de Festival Fair enzo opent om 10 uur elke dag, is dat hoe laat het terrein ook open gaat? Klinkt logisch maar zou daar graag ergens een bevestiging van zien...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Daar op aanhakend: hoe laat opent het festival terrein eigenlijk? Kon dat laatst niet echt duidelijk terugvinden tussen de openingstijden: https://www.graspop.be/nl/info/festival-park#openingstijden

Dagticket houders kunnen vanaf 8 uur hun bandje ophalen, maar het lijkt me niet dat het terrein dan al open is.

De Metal Plaza met de Festival Fair enzo opent om 10 uur elke dag, is dat hoe laat het terrein ook open gaat? Klinkt logisch maar zou daar graag ergens een bevestiging van zien...
Om 10:00 kan je inderdaad de markt enzo bezoeken maar de rest gaat pas later open, je kunt dan al wel door de ingang maar er staat dan een groot hek ter hoogte van de Marquee waardooor je dan nog niet bij de mainstages en marquee kan komen. Dat hek gaat later open, ik dacht dat het vorig jaar 11:30 was maar dat weet ik niet zeker

ik zie nu dat er staat dat het VIP deck om 11:00 open gaat, aangezien dat VIP deck in het mainstage gebied ligt, zal de rest dan misschien ook wel open gaan?
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Ik wil niet moeilijk doen, maar de map is weer uit de app (android)
Stond ook nog niet op de juiste plaats met de juiste tabbladen etc.
Wellicht hebben ze het forum weer bijgelezen en gemerkt dat het weer online stond :ROFLMAO:

Misschien doen ze om 16u wel een nieuwe update over de map?
Nu ze de digitale tokens bekend hebben gemaakt kunnen ze ook de map bekend maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Voor de mensen die eerder overnacht hebben op Metal Park, hoe veel tijd moet ik plannen om op het festival te geraken?
Vooral de eerste dag, wil ik graag voor 12:00 er zijn om niets van Molybaron te missen
Moet je dan om 10 uur 's ochtends al klaar staan voor de bus? of is dat overdreven
Ik zou toch niet veel later dan 10u30 daar staan wachten. Meestal wacht die eerste bus namelijk wel even tot er wat volk op zit.
Reken daarbij nog een rit van bijna 40 minuten bij, een wandeltochtje tot het festivalterrein, het halen van je eerste gouden boterham en dan een goed plekje bij Molybaron. Stel dat je de pech hebt dat die eerste bus net voor je neus vertrekt, heb je nog een klein beetje ruimte om met die 2e ook nog op tijd te zijn...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.296
5.699
Om 10:00 kan je inderdaad de markt enzo bezoeken maar de rest gaat pas later open, je kunt dan al wel door de ingang maar er staat dan een groot hek ter hoogte van de Marquee waardooor je dan nog niet bij de mainstages en marquee kan komen. Dat hek gaat later open, ik dacht dat het vorig jaar 11:30 was maar dat weet ik niet zeker

ik zie nu dat er staat dat het VIP deck om 11:00 open gaat, aangezien dat VIP deck in het mainstage gebied ligt, zal de rest dan misschien ook wel open gaan?
Ah dus je kunt eerder bij het gebied tussen de Metal Dome en Jupiler Stage komen, dan bij de rest van het terrein? Bijzondere keuze van de organisatie. Beetje onduidelijk dus nog steeds, maar we zien het wel als we er zijn dan. Dank voor je antwoord :)

Edit: ik zie nu op de kaart ook dat dat het stuk is wat de Metal Plaza heet. Op de site noemen ze dat "het stuk tussen camping Boneyard en de festival weide" dus ik dacht dat Metal Plaza het gebied met de markt enzo was. Maar blijkbaar hoort de Metal Dome en de Jupiler Stage niet bij de festival weide, en heeft het zijn eigen naam. Weer wat geleerd. Maar daar kun je dan in ieder geval vanaf 10 uur al op, zullen ook wel wat foodtrucks zijn waar je ontbijt kunt halen dan. Of alvast je plekje vooraan tegen het hek claimen voor Mimi natuurlijk :LOL:
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
183
261
Klopt volledig dit. Al verschillende keren gedaan en al controle gehad tussen Essen en Roosendaal. Tickets inderdaad te kopen via NS Internationaal of NMBS Internationaal.
Mijn traject naar DTRH was bijvoorbeeld: Belgisch Youth ticket tot Essen, daarna NMBS Internationaal van Essen naar Nijmegen
Ik vertrek zelf vanuit delft, kan ik dan een internationaal kaartje vanaf delft tot essen boeken, en vanaf Essen met de youth ticket verder reizen?
Nee, dat maakt niet uit. Je kunt opstappen wanneer je wilt op dezelfde dag, maar het is inderdaad erg verwarrend. Je kunt dus gerust een trein eerder of later nemen met een NS International ticket.

edit: Die tijden zijn bedoeld om de reiziger te helpen bij het plannen, niet om je te binden aan een specifiek opstapmoment.
Ah dat is wel beter. Dan boek ik daar maar gewoon een kaartje

Oke tijdens het typen van dit bericht heb ik ook maar contact opgenomen met de NS international chathulp. Ik deel hier wat ik daar heb gehoord voor anderen die dit misschien ook kunnen gebruiken.
NS International voorwaarden: "U mag met elke Intercity of regionale trein reizen, mits u zich houdt aan de reisdag, de route (grenspunt), de tariefvoorwaarden en de eventuele internationale daluren in combinatie met uw NS-abonnement."
Natuurlijk wilde de NS mevrouw dat ik een treinkaartje tot Mol bij de NS zou kopen, maar dat ga ik dus niet doen. (want volgens haar zou dat tot meer vrijheid leiden ofzo) Volgensmij is het wel iets goedkoper om voor mij een kaartje vanaf Delft tot Essen te kopen ipv alleen het stukje Roosendaal - Essen. Nu moet ik zeggen dat die NS mevrouw dacht dat ik naar Essen DE wilde ?? terwijl ik vond dat mijn berichtje het vrij duidelijk maakte dat ik via Essen BE wil reizen, maar goed. Ondertussen reageert ze niet meer, dus ik ga er maar van uit dat het goed is zo *zucht*. Vanuit de site begrijp ik dat naar Duitsland weer andere dingen gelden, maar dat is dus niet relevant.

Als het goed is heb ik nu dus de juiste treinkaartjes. Delft - Essen via NS international en Essen - Mol via NMBS. Iedereen bedankt voor het meehelpen. Floor van NS iets minder bedankt, maar ze heeft me in ieder geval de voorwaarden doorgestuurd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso en Rockbeer

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Heeft er iemand weet van activiteiten op woensdag? Bij mijn weten zijn er op de campings geen bar. Is er al iets te zien in de straten? Of is dit pas op donderdag?
 
  • Leuk
Waarderingen: verdonck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Ik zou toch niet veel later dan 10u30 daar staan wachten. Meestal wacht die eerste bus namelijk wel even tot er wat volk op zit.
Reken daarbij nog een rit van bijna 40 minuten bij, een wandeltochtje tot het festivalterrein, het halen van je eerste gouden boterham en dan een goed plekje bij Molybaron. Stel dat je de pech hebt dat die eerste bus net voor je neus vertrekt, heb je nog een klein beetje ruimte om met die 2e ook nog op tijd te zijn...
Thanks voor de info :) Eerste dag moet het wel lukken om er op tijd te staan haha
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Prima idee hoor, die digitale tokens. Wel benieuwd hoe (of?) ze onderscheid maken tussen vvk en ter plaatse gekochte tokens. Ook benieuwd hoe ze dat gaan doen met dagkaarten. Ik heb alleen vrijdag en zaterdag dus krijg dan voor beide dagen verschillendje bandjes, tenzij ze dat allemaal op één bandje kunnen zetten (en waarom niet?). Als ik tokens op mijn vrijdag bandje zet en ik wil ze zaterdag ook nog gebruiken, moet ik beide bandjes behouden.

Nog een nadeel: je kunt geen 'pot' maken en iemand op pad sturen om drankjes te halen. Verdelen over de bandjes lijkt hier het devies te zijn!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Prima idee hoor, die digitale tokens. Wel benieuwd hoe (of?) ze onderscheid maken tussen vvk en ter plaatse gekochte tokens. Ook benieuwd hoe ze dat gaan doen met dagkaarten. Ik heb alleen vrijdag en zaterdag dus krijg dan voor beide dagen verschillendje bandjes, tenzij ze dat allemaal op één bandje kunnen zetten (en waarom niet?). Als ik tokens op mijn vrijdag bandje zet en ik wil ze zaterdag ook nog gebruiken, moet ik beide bandjes behouden.
Onderscheid maken met presale tokens is vrij makkelijk, als je 20 tokens hebt gekocht in de presale dan zetten ze 20 tokens op je bandje.
Nog een nadeel: je kunt geen 'pot' maken en iemand op pad sturen om drankjes te halen. Verdelen over de bandjes lijkt hier het devies te zijn!
je kunt een gezamelijke betaalpas halen en die gebruiken voor de rondjes
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
Prima idee hoor, die digitale tokens. Wel benieuwd hoe (of?) ze onderscheid maken tussen vvk en ter plaatse gekochte tokens. Ook benieuwd hoe ze dat gaan doen met dagkaarten. Ik heb alleen vrijdag en zaterdag dus krijg dan voor beide dagen verschillendje bandjes, tenzij ze dat allemaal op één bandje kunnen zetten (en waarom niet?). Als ik tokens op mijn vrijdag bandje zet en ik wil ze zaterdag ook nog gebruiken, moet ik beide bandjes behouden.

Nog een nadeel: je kunt geen 'pot' maken en iemand op pad sturen om drankjes te halen. Verdelen over de bandjes lijkt hier het devies te zijn!
In hun systeem zal wel een onderscheid zitten tussen VVk munten en ter plekke gekochte munten, wat de gebruiker dus niet zal merken.
kaarten/bandes worden op account gezet dus wss gaat dat gwn overgezet worden?

Edit: geen munten maar "skullies", moet nog wennen hieraan lol
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.296
5.699
Heeft er iemand weet van activiteiten op woensdag? Bij mijn weten zijn er op de campings geen bar. Is er al iets te zien in de straten? Of is dit pas op donderdag?
Boneyard heeft wel een drankkraam en een eetkraam, maar verder zullen er weinig activiteiten zijn denk ik.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.361
6.553
Heeft er iemand weet van activiteiten op woensdag? Bij mijn weten zijn er op de campings geen bar. Is er al iets te zien in de straten? Of is dit pas op donderdag?
Er zijn geen activiteiten op woensdag, maar er is wel een bar op de campings en vorig jaar was er een kleine DJ boot op Boneyard.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken