Klopt volledig dit. Al verschillende keren gedaan en al controle gehad tussen Essen en Roosendaal. Tickets inderdaad te kopen via NS Internationaal of NMBS Internationaal.
Mijn traject naar DTRH was bijvoorbeeld: Belgisch Youth ticket tot Essen, daarna NMBS Internationaal van Essen naar Nijmegen
Ik vertrek zelf vanuit delft, kan ik dan een internationaal kaartje vanaf delft tot essen boeken, en vanaf Essen met de youth ticket verder reizen?
Nee, dat maakt niet uit. Je kunt opstappen wanneer je wilt op dezelfde dag, maar het is inderdaad erg verwarrend. Je kunt dus gerust een trein eerder of later nemen met een NS International ticket.
edit: Die tijden zijn bedoeld om de reiziger te helpen bij het plannen, niet om je te binden aan een specifiek opstapmoment.
Ah dat is wel beter. Dan boek ik daar maar gewoon een kaartje
Oke tijdens het typen van dit bericht heb ik ook maar contact opgenomen met de NS international chathulp. Ik deel hier wat ik daar heb gehoord voor anderen die dit misschien ook kunnen gebruiken.
NS International voorwaarden: "U mag met elke Intercity of regionale trein reizen, mits u zich houdt aan de reisdag, de route (grenspunt), de tariefvoorwaarden en de eventuele internationale daluren in combinatie met uw NS-abonnement."
Natuurlijk wilde de NS mevrouw dat ik een treinkaartje tot Mol bij de NS zou kopen, maar dat ga ik dus niet doen. (want volgens haar zou dat tot meer vrijheid leiden ofzo) Volgensmij is het wel iets goedkoper om voor mij een kaartje vanaf Delft tot Essen te kopen ipv alleen het stukje Roosendaal - Essen. Nu moet ik zeggen dat die NS mevrouw dacht dat ik naar Essen DE wilde ?? terwijl ik vond dat mijn berichtje het vrij duidelijk maakte dat ik via Essen BE wil reizen, maar goed. Ondertussen reageert ze niet meer, dus ik ga er maar van uit dat het goed is zo *zucht*. Vanuit de site begrijp ik dat naar Duitsland weer andere dingen gelden, maar dat is dus niet relevant.
Als het goed is heb ik nu dus de juiste treinkaartjes. Delft - Essen via NS international en Essen - Mol via NMBS. Iedereen bedankt voor het meehelpen. Floor van NS iets minder bedankt, maar ze heeft me in ieder geval de voorwaarden doorgestuurd.