Altijd handig om de barmensen een beetje te leren kennen, vooral omdat ze vaak andere gewoontes en regels hanteren.
Op Durbuy Rock gebruikten ze hardcups van 25 cl, maar verkochten ze ook lokaal speciaalbier (Durboyse blonde/brune) uit glazen flesjes van 33 cl.
Die flesjes schonken ze dan in de hardcups (wat altijd vreselijk lang duurde, omdat ze niet goed wisten hoe ze dat het beste konden doen, en daardoor veel te veel schuim produceerden..).
Toen ik de eerste keer 2 Durboyse brune bestelde (mijn vrouw drinkt normaal altijd wijn, maar dat hebben ze daar helemaal niet), gaf de barman mij de restanten in beide flesjes om ter plekke aan de bar leeg te drinken (glas mocht vanzelfsprekend niet mee de zaal in).
Een volgende keer bij iemand anders besteld, maar die dame gaf mij alleen de 2 bekers mee. Toen ik vroeg om de restanten zei ze dat de prijs voor 25 cl was, niet voor 33 cl.
Later toch weer bij een andere meid geweest, die mij wel weer de restanten mee gaf, in een 3e beker (toch zo'n 2/3 vol).
Vanzelfsprekend daarna steeds bij diezelfde meid blijven bestellen..