Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Zo'n systeem was er vorig jaar ook op ITG en Dynamo en in principe vind ik het systeem helemaal prima, op 1 ding na. Ik heb graag een overzicht van hoeveel ik nog heb om te besteden. Hopelijk is dit zeer makkelijk en overzichtelijk te vinden in de app.
Zo staat het er wel:

WAAROM EEN ACCOUNT AANMAKEN?​

  • Laad eenvoudig Skullies op
  • Bekijk meteen je saldo
  • Krijg niet-gebruikte Skullies terugbetaald na het festival
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
die pool ben ik wel benieuwd naar, is dat gewoon 1 kaart en verwachten ze dat iedereen daar geld op zet of is dat als je met bijvoorbeeld 4 bent verbonden met alle4 de bandjes
 

Bijlagen

  • 1685606987755.png
    1685606987755.png
    30,4 KB · Weergaven: 5

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
71
106
347264249_953537942463305_8151822626206353900_n.jpg
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Lijkt mee ook dat dit een test zal zijn voor hun netwerk. Kan me niet herrineren dat wifi of mobiel netwerk heel sterk signaal had. Zal dus nu wel moeten met cashless systeem.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
had natuurlijk wel beter geweest dat je al kon registreren vanaf het moment dat ze dit posten, nu verliezen ze wel een segment
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
Op Facebook zijn de reacties weer zeer negatief. Vooral over het punt van bier halen voor een groep.
Ergens zeer begrijpelijk maar daar bestaat op een digitale manier niet meteen een oplossing voor lijkt me. De groep waarmee ik nu ga had als voorstel om 1 groepskaartje te nemen, en bijvoorbeeld af te spreken wie de volgende 3 of 5 rondjes gaat meedrinken. Die personen zetten dan dat aantal skullies op die kaart en dan is het al voor eens stuk opgelost.
Het blijft natuurlijk minder praktisch maar ik vond het wel een slimme oplossing.
Hangt er ook vanaf hoe snel het opgeladen is en of je ook met meerdere personen op dat account kunt van die groepspot of hoe dat precies gaat werken natuurlijk ;)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Op Facebook zijn de reacties weer zeer negatief. Vooral over het punt van bier halen voor een groep.
Ergens zeer begrijpelijk maar daar bestaat op een digitale manier niet meteen een oplossing voor lijkt me. De groep waarmee ik nu ga had als voorstel om 1 groepskaartje te nemen, en bijvoorbeeld af te spreken wie de volgende 3 of 5 rondjes gaat meedrinken. Die personen zetten dan dat aantal skullies op die kaart en dan is het al voor eens stuk opgelost.
Het blijft natuurlijk minder praktisch maar ik vond het wel een slimme oplossing.
Hangt er ook vanaf hoe snel het opgeladen is en of je ook met meerdere personen op dat account kunt van die groepspot of hoe dat precies gaat werken natuurlijk ;)
laat de mensen eens klagen, het is hun natuurlijke habitat
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Op Facebook zijn de reacties weer zeer negatief. Vooral over het punt van bier halen voor een groep.
Ergens zeer begrijpelijk maar daar bestaat op een digitale manier niet meteen een oplossing voor lijkt me. De groep waarmee ik nu ga had als voorstel om 1 groepskaartje te nemen, en bijvoorbeeld af te spreken wie de volgende 3 of 5 rondjes gaat meedrinken. Die personen zetten dan dat aantal skullies op die kaart en dan is het al voor eens stuk opgelost.
Het blijft natuurlijk minder praktisch maar ik vond het wel een slimme oplossing.
Hangt er ook vanaf hoe snel het opgeladen is en of je ook met meerdere personen op dat account kunt van die groepspot of hoe dat precies gaat werken natuurlijk ;)
Mwau opzich kan ook ieder zijn eigen bandje opladen, en gewoon met een vaste beurtrol om drinken gaan. Tot vorig jaar deden we dit met de losse bonnetjes, zal nu niet veel anders zijn. Als er dan eens iemand een rondje overslaat heeft de persoon die er dan omgaat geluk.
 
  • Leuk
Waarderingen: n13k en Dr. Hannibal

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
laat de mensen eens klagen, het is hun natuurlijke habitat
Weet ik hoor ;). Ik vertrouw 5 reacties van actieve forumleden hier veel meer dan 1000 Facebookreacties. Daar is het altijd negatief en nooit goed. Maar het is wel grappig om te lezen soms ;)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Op Facebook zijn de reacties weer zeer negatief. Vooral over het punt van bier halen voor een groep.
Dat is voor mij ook by far het grootste nadeel. Zo'n gezamenlijke kaart is leuk als je het hele weekend met hetzelfde (kleine) groepje bent. Maar ik hop dat weekend van groepje naar groepje. Dan moet ik 6 van die kaarten gaan aanschaffen en die allemaal gezamenlijk gaan opladen dan ofzo. Dat werkt natuurlijk niet en al helemaal niet omdat die kaarten gewoon geld kosten.

Ik ging er na het bericht van Werchter en de leak van de plattegrond al wel vanuit dat dit zou gaan gebeuren, dus ik heb er al even over nagedacht. Als ik nu de kosten voor een rondje met één of twee mensen wil delen, moeten we maar alle twee of drie in de rij gaan staan en de bestellingen verdelen. Duurt dan iets langer dan voorheen, maar soit.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
Mwau opzich kan ook ieder zijn eigen bandje opladen, en gewoon met een vaste beurtrol om drinken gaan. Tot vorig jaar deden we dit met de losse bonnetjes, zal nu niet veel anders zijn. Als er dan eens iemand een rondje overslaat heeft de persoon die er dan omgaat geluk.
inderdaad. Mijn groep is ook niet zo dat als iemand een keertje 2 skullies meer kwijt is meteen gaat liggen klagen. Over het hele weekend compenseert zich dat wel, en als we merken dat 1 persoon de pech heeft altijd voor het meeste te moeten gaan halen laten we die ook gerust eens een rondje overslaan ;)
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
Dat is voor mij ook by far het grootste nadeel. Zo'n gezamenlijke kaart is leuk als je het hele weekend met hetzelfde (kleine) groepje bent. Maar ik hop dat weekend van groepje naar groepje. Dan moet ik 6 van die kaarten gaan aanschaffen en die allemaal gezamenlijk gaan opladen dan ofzo. Dat werkt natuurlijk niet en al helemaal niet omdat die kaarten gewoon geld kosten.

Ik ging er na het bericht van Werchter en de leak van de plattegrond al wel vanuit dat dit zou gaan gebeuren, dus ik heb er al even over nagedacht. Als ik nu de kosten voor een rondje met één of twee mensen wil delen, moeten we maar alle twee of drie in de rij gaan staan en de bestellingen verdelen. Duurt dan iets langer dan voorheen, maar soit.
Het is een heel begrijpelijke kritiek hoor, daar ben ik het ook mee eens. Het is zeker een nadeel en vergt ook wat aanpassingen.
Maar dit is ook meteen het verschil met hier en Facebook.
Op Facebook is het veel blaffen en muilen (sorry voor de harde woordkeuze) maar lees ik nergens oplossingen.
Hier uiten mensen ook hun nadelen maar wordt er wel ook het positieve vernoemd en oplossingen gegeven zodat iedereen toch nog iets ermee kan doen :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Het mooiste is natuurlijk als je nu gewoon aan het begin afspreekt dat iedereen in je groepje hetzelfde aantal munten bestelt. Dan weet je als het allemaal op is zeker, dat iedereen evenveel bijgedragen heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: gerbthederp

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Het mooiste is natuurlijk als je nu gewoon aan het begin afspreekt dat iedereen in je groepje hetzelfde aantal munten bestelt. Dan weet je als het allemaal op is zeker, dat iedereen evenveel bijgedragen heeft.
werkt als je in een klein groepje zit zeker maar bij grotere groepen of als je tussen 2 groepen zit dan kan dat inderdaad tegenvallen, in dat geval zal het met payconiq te doen zijn vermoed ik, of wat meer trakteren.

is de prijs van die cashless card al gekend?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
106
199
Ik snap überhaupt niet waarom er nog met het concept muntjes gehandeld wordt. Betaal gewoon in euros, het liefst met de pinpas. Dit is een ontzettend omslachtig systeem alleen maar lekker duur bier en eten te kunnen verkopen. Buitenlandse festivals zoals Rock am Ring en Wacken doen dit al jaren beter.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Het mooiste is natuurlijk als je nu gewoon aan het begin afspreekt dat iedereen in je groepje hetzelfde aantal munten bestelt. Dan weet je als het allemaal op is zeker, dat iedereen evenveel bijgedragen heeft.
zo werkt het niet helemaal toch? als de ene persoon 20 munten per dag aan eten besteed en de andere eet alleen een frietje en gebruikt de rest om rondjes te halen voor de groep. of ik moet je verkeerd begrijpen.
Ik snap überhaupt niet waarom er nog met het concept muntjes gehandeld wordt. Betaal gewoon in euros, het liefst met de pinpas. Dit is een ontzettend omslachtig systeem alleen maar lekker duur bier en eten te kunnen verkopen. Buitenlandse festivals zoals Rock am Ring en Wacken doen dit al jaren beter.
Ik begrijp inderdaad totaal niet waarom je nog met muntjes zou werken als het cashless is. ik zie er geen enkel voordeel in voor de consument. wellicht voor de organisator wel beter omdat je minder in de gaten hebt hoe veel geld je uitgeeft.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik begrijp inderdaad totaal niet waarom je nog met muntjes zou werken als het cashless is. ik zie er geen enkel voordeel in voor de consument. wellicht voor de organisator wel beter omdat je minder in de gaten hebt hoe veel geld je uitgeeft.
ik denk deels omdat je minder in de gaten hebt hoe veel je uitgeeft maar realistisch gezien is dit ook gewoon gefinaliseerd nadat de early bird bonnen al verkocht waren en die mensen kan je niet in de kou laten staan
 
  • Leuk
Waarderingen: gerbthederp

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Ik snap überhaupt niet waarom er nog met het concept muntjes gehandeld wordt. Betaal gewoon in euros, het liefst met de pinpas. Dit is een ontzettend omslachtig systeem alleen maar lekker duur bier en eten te kunnen verkopen. Buitenlandse festivals zoals Rock am Ring en Wacken doen dit al jaren beter.
Dat is om ons Belgen te misleiden. Wanneer wij zien staan : 2 skullies/pint denken wij ooh cava wel! Kopen zonder nadenken!
Zien wij staan (bvb in sportpaleis) €6/pint zeggen wij : Ja banan, toch wat minder drinken.

Is een klassieke en veel toegepaste sales strategie :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken