Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Ik begrijp inderdaad totaal niet waarom je nog met muntjes zou werken als het cashless is. ik zie er geen enkel voordeel in voor de consument. wellicht voor de organisator wel beter omdat je minder in de gaten hebt hoe veel geld je uitgeeft.
Dit geeft mij als consument ook een mentaal voordeel hoor. Ik lees liever '5 skullies' dan 17,50 euro.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Ik snap überhaupt niet waarom er nog met het concept muntjes gehandeld wordt. Betaal gewoon in euros, het liefst met de pinpas. Dit is een ontzettend omslachtig systeem alleen maar lekker duur bier en eten te kunnen verkopen. Buitenlandse festivals zoals Rock am Ring en Wacken doen dit al jaren beter.
2 skullies lijkt minder dan €7, is puur psychologisch. 2 skullies voor een hamburger, oke; 7 euro voor een hamburger...What!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
zo werkt het niet helemaal toch? als de ene persoon 20 munten per dag aan eten besteed en de andere eet alleen een frietje en gebruikt de rest om rondjes te halen voor de groep. of ik moet je verkeerd begrijpen.
Ik ga er inderdaad vanuit dat iedereen ongeveer gelijkwaardige eet- en drink-patronen volgt binnen de groep. Als dat heel erg scheef loopt, kom je inderdaad in de problemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Mocht er nog iemand een business idee zoeken...
Rfid beschermers voor festivalbandjes. Kan twee kanten uit, ofwel is het mogelijk om tokens van de bandjes te pikken en kan je zo de beschermers verkopen.
Mochten ze onsteelbaar zn, krijg je ze toch verkocht aan mensen die denken dat ze gestolen kunnen worden.
Personaliseerbaar met logo van festival etc. Wie wil rijk worden 🤣
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Ik ga er inderdaad vanuit dat iedereen ongeveer gelijkwaardige eet- en drink-patronen volgt binnen de groep. Als dat heel erg scheef loopt, kom je inderdaad in de problemen.
ja bij ons werkt het helaas niet zo, zou wel lekker makkelijk zijn
de een zuipt de hele dag bier terwijl de andere de hele dag water drinkt, en weer een andere persoon zit daar weer mooi tussen in
wordt toch maar gewoon onze eigen drankjes halen dit jaar denk ik dit jaar haha
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
ja bij ons werkt het helaas niet zo, zou wel lekker makkelijk zijn
de een zuipt de hele dag bier terwijl de andere de hele dag water drinkt, en weer een andere persoon zit daar weer mooi tussen in
wordt toch maar gewoon onze eigen drankjes halen dit jaar denk ik dit jaar haha
Tja, dan zou ik toch denken aan een losse groepskaart voor rondjes bier, waar grote drinkers meer tokens op laden, en kleine drinkers minder? Snap wel dat dit systeem in zo'n situatie een stuk minder ideaal is...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
374
850
Een ander idee is koppeltjes vormen. Dat is ook hoe ik het ga doen. Zo blijft het redelijk overzichtelijk. Dus ipv een hele groep voorzien van bier, per twee- of drietal werken. Is meteen een stuk makkelijker dragen
Vind ik ook geen slecht idee. Moet ik aan de vriendin wel even uitleggen dat het om een drink-partner gaat en dat ze haar (nog) geen zorgen moet maken ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
In mijn herinnering waren dat twee aparte balies. Aan de ingang van Camping Boneyard nochtans. Wellicht dat dit voor dagtickets anders was, dat weet ik niet.

Bij de "normale" ingang had je een hele balie met dan bordjes "Weekendtickets", "dagtickets" en iets van "tickets + tokens". Op zo'n manier. Bij de Camping ben ik nooit geweest om een bandje te wisselen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
184
264
Jammer dat we geen muntjes meer kunnen opsporen in het gras, maar wel fijn dat ik mn muntjes ook niet meer kan kwijtraken. Ik ben wel positief hierover, zolang het makkelijk is om te zien hoeveel skullies ik nog over heb. Ik heb zojuist 40 skullies gekocht (was het eigenlijk al vorige week van plan, maar mn telefoon was kapot en ik kan niet internetbankieren zonder). 40 is tot nu toe ieder jaar genoeg geweest (geen grote eter of drinker) dus neem aan dat dat nu weer zo zal zijn.

Andere vraag. Ik ga dit jaar voor het eerst alleen, en met het OV (vanuit Nederland). Ik steek de grens over bij Roosendaal - Essen. Hoe zit dat nou precies met treintickets? NL kan ik natuurlijk met mijn OV kaart doen. Via NMBS kan ik een kaartje kopen vanaf Essen (ben nog 25 dus het wordt zon youth ticket ipv de graspop korting, scheelt toch weer 80 cent haha). Maar welke ticket heb ik nodig voor het specifieke stuk tussen Roosendaal en Essen? Volgensmij stap ik in Roosendaal over op een Belgische trein (aldus 9292.nl), maar via NMBS kan ik pas vanaf Essen een Belgisch treinkaartje kopen. Ik wil niet per ongeluk een stuk zwart reizen en precies daar gecontroleerd worden. Iemand ervaring mee?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Jammer dat we geen muntjes meer kunnen opsporen in het gras, maar wel fijn dat ik mn muntjes ook niet meer kan kwijtraken. Ik ben wel positief hierover, zolang het makkelijk is om te zien hoeveel skullies ik nog over heb. Ik heb zojuist 40 skullies gekocht (was het eigenlijk al vorige week van plan, maar mn telefoon was kapot en ik kan niet internetbankieren zonder). 40 is tot nu toe ieder jaar genoeg geweest (geen grote eter of drinker) dus neem aan dat dat nu weer zo zal zijn.

Andere vraag. Ik ga dit jaar voor het eerst alleen, en met het OV (vanuit Nederland). Ik steek de grens over bij Roosendaal - Essen. Hoe zit dat nou precies met treintickets? NL kan ik natuurlijk met mijn OV kaart doen. Via NMBS kan ik een kaartje kopen vanaf Essen (ben nog 25 dus het wordt zon youth ticket ipv de graspop korting, scheelt toch weer 80 cent haha). Maar welke ticket heb ik nodig voor het specifieke stuk tussen Roosendaal en Essen? Volgensmij stap ik in Roosendaal over op een Belgische trein (aldus 9292.nl), maar via NMBS kan ik pas vanaf Essen een Belgisch treinkaartje kopen. Ik wil niet per ongeluk een stuk zwart reizen en precies daar gecontroleerd worden. Iemand ervaring mee?
lijkt mij net een voordeel dat we vanaf dit jaar muntjes die over zijn kunnen terugbetaald krijgen
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.633
3.256
Jammer dat we geen muntjes meer kunnen opsporen in het gras, maar wel fijn dat ik mn muntjes ook niet meer kan kwijtraken. Ik ben wel positief hierover, zolang het makkelijk is om te zien hoeveel skullies ik nog over heb. Ik heb zojuist 40 skullies gekocht (was het eigenlijk al vorige week van plan, maar mn telefoon was kapot en ik kan niet internetbankieren zonder). 40 is tot nu toe ieder jaar genoeg geweest (geen grote eter of drinker) dus neem aan dat dat nu weer zo zal zijn.

Andere vraag. Ik ga dit jaar voor het eerst alleen, en met het OV (vanuit Nederland). Ik steek de grens over bij Roosendaal - Essen. Hoe zit dat nou precies met treintickets? NL kan ik natuurlijk met mijn OV kaart doen. Via NMBS kan ik een kaartje kopen vanaf Essen (ben nog 25 dus het wordt zon youth ticket ipv de graspop korting, scheelt toch weer 80 cent haha). Maar welke ticket heb ik nodig voor het specifieke stuk tussen Roosendaal en Essen? Volgensmij stap ik in Roosendaal over op een Belgische trein (aldus 9292.nl), maar via NMBS kan ik pas vanaf Essen een Belgisch treinkaartje kopen. Ik wil niet per ongeluk een stuk zwart reizen en precies daar gecontroleerd worden. Iemand ervaring mee?
Volgens mij is dat correct zo. Je kan in een land maar tot de laatste halte een ticket kopen en in een ander land dus vanaf de eerste. Als je de combinatie laat zien komt dat helemaal goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken