Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.384
6.620
Dat is wel waar anderzijds is het een beetje jammer van de organisatie dat ze meestal dezelfde tribute bands laten komen.
Eens hoor. Al kennen we, op Present Danger na, de andere tributebands nog niet. En Present Danger is alweer van 2018 geleden dat die er waren. En persoonlijk heb ik liever een top tribute als Present Danger af en toe op herhaling, dan een Bon Jovi of een Van Halen band, waar ik zelf gewoon veel minder mee heb. Voor mij gaan die nachten echt om het meezingen en feesten en dat doe ik zelf liever met Metallica dan met Bon Jovi, haha.

Bizkit Park mag van mij elk jaar wel komen. Die zijn zo goed in wat ze doen. Echt een unieke tributeband.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.138
7.332
Als we achteraf kijken naar deze mooie line up, zijn er bands waarvan jullie wel vrij zeker waren dat ze er zouden staan en er toch niet staan?
Ik was bijvoorbeeld wel vrij zeker dat Lamb of God het festival seizoen Europa aan zou doen en dus ook Graspop
Ook van Electric Callboy was ik vrij zeker dat ze op Graspop of Werchter zouden staan, wat niet het geval is
doet natuurlijk niet af aan het feit dat we gewoon een prachtige line up hebben, er zijn ook veel bands die ik totaal niet had verwacht, zoals Machine Head als headliner bijvoorbeeld.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
821
2.355
Als we achteraf kijken naar deze mooie line up, zijn er bands waarvan jullie wel vrij zeker waren dat ze er zouden staan en er toch niet staan?
Ik was bijvoorbeeld wel vrij zeker dat Lamb of God het festival seizoen Europa aan zou doen en dus ook Graspop
Ook van Electric Callboy was ik vrij zeker dat ze op Graspop of Werchter zouden staan, wat niet het geval is
doet natuurlijk niet af aan het feit dat we gewoon een prachtige line up hebben, er zijn ook veel bands die ik totaal niet had verwacht, zoals Machine Head als headliner bijvoorbeeld.
Ik had A7X en Lamb of God wel echt verwacht. En had heel goeie hoop voor Be’Lakor, maar die beginnen de Europese Tour pas in augustus..
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.310
5.772
Als we achteraf kijken naar deze mooie line up, zijn er bands waarvan jullie wel vrij zeker waren dat ze er zouden staan en er toch niet staan?
Ik was bijvoorbeeld wel vrij zeker dat Lamb of God het festival seizoen Europa aan zou doen en dus ook Graspop
Ook van Electric Callboy was ik vrij zeker dat ze op Graspop of Werchter zouden staan, wat niet het geval is
doet natuurlijk niet af aan het feit dat we gewoon een prachtige line up hebben, er zijn ook veel bands die ik totaal niet had verwacht, zoals Machine Head als headliner bijvoorbeeld.
Ik ben wel teleurgesteld dat er helemaal niks uit mijn onderstaande opsomming van Hellfest bands is doorgekomen in de laatste aankondiging.
Nou laat ik na mijn vorige bericht de top 3 maar volmaken dan:

1. Porcupine Tree!
2. Riverside
3. Vektor

Staan allemaal op Hellfest dus prima realistisch. En dan nog wat stoner uit het rijtje Earthless - Stoned Jesus - Weedeater - Bongripper erbij, ik ben een gelukkig mens. Nu ik de Hellfest line up nog eens nader bestudeert heb ben ik best optimistisch geworden over dat laatste namen pakket! Headliners kunnen me gestolen worden dan verder.

Edit: er laait bij mij dan wel weer hoop op nu, dat we wellicht een herkansing krijgen voor iets uit dit rijtje als invaller? Is Riverside op de Coheed and Cambria spot teveel gevraagd? Zou mooi passen, zaterdag op Hellfest, zondag op Graspop, en dan woensdag in Kortrijk. Dus ze moeten toch al in de buurt zijn. Alleen hopen dat ze bij De Kreun geen exclusiviteit bedongen hebben dan, maar ze spelen ook 4x in Nederland dit jaar dus wat dat betreft zie ik geen probleem. Anders, zoals ik al eerder genoemd heb, kan Candlemass ook heel goed doorkomen op die spot, die hebben er ook alle ruimte voor in hun tourschema. En nog een van die stoner bands op de spot van The Distillers ofzo. Ik zie mogelijkheden!
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.384
6.620
Als we achteraf kijken naar deze mooie line up, zijn er bands waarvan jullie wel vrij zeker waren dat ze er zouden staan en er toch niet staan?
Ik was bijvoorbeeld wel vrij zeker dat Lamb of God het festival seizoen Europa aan zou doen en dus ook Graspop
Ook van Electric Callboy was ik vrij zeker dat ze op Graspop of Werchter zouden staan, wat niet het geval is
doet natuurlijk niet af aan het feit dat we gewoon een prachtige line up hebben, er zijn ook veel bands die ik totaal niet had verwacht, zoals Machine Head als headliner bijvoorbeeld.
Psychonaut en Brutus. Ik blijf het apart vinden dat het grootste Belgische metalfestival deze Belgische topbands nog nooit een plek heeft gegeven op hun festival. Zeker omdat Brutus gewoon op tour is en de zanger van Psychonaut met zijn andere band al op het festival staat. Dan was het toch geen onmogelijke opgave om ze te boeken, zou je denken.

Maar verder heb je natuurlijk gelijk en hebben we een prachtige line-up.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
Als we achteraf kijken naar deze mooie line up, zijn er bands waarvan jullie wel vrij zeker waren dat ze er zouden staan en er toch niet staan?
Ik was bijvoorbeeld wel vrij zeker dat Lamb of God het festival seizoen Europa aan zou doen en dus ook Graspop
Ook van Electric Callboy was ik vrij zeker dat ze op Graspop of Werchter zouden staan, wat niet het geval is
doet natuurlijk niet af aan het feit dat we gewoon een prachtige line up hebben, er zijn ook veel bands die ik totaal niet had verwacht, zoals Machine Head als headliner bijvoorbeeld.
Lamb of God inderdaad maar ook Nightwish was ik vrij zeker van en Porcupine Tree meer persoonlijke hoop maar had ook zomaar gekund. Dat zijn in ieder geval de grote namen die ik mis dit jaar. Zeker Nightwish nu bekend is dat ze er voorlopig mee sroppen :(
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.138
7.332
Lamb of God inderdaad maar ook Nightwish was ik vrij zeker van en Porcupine Tree meer persoonlijke hoop maar had ook zomaar gekund. Dat zijn in ieder geval de grote namen die ik mis dit jaar. Zeker Nightwish nu bekend is dat ze er voorlopig mee sroppen :(
Ja ik had ook veel hoop dat Nightwish eindelijk weer eens geboekt zou worden, maar deze hoop had ik voorgaande jaren ook en toen gebeurde het ook niet dus op gegeven moment ben ik gestopt met te verwachten dat ze geboekt werden. Begin langzaam het gevoel te krijgen dat Graspop een soort afkeer heeft tegen Nightwish, of andersom. Na die fantastische headliner show in 2016 van ze had ik eerder verwacht dat dit een band was die je om de paar jaar boekt, als onderdeel van de nieuwe generatie headliners, maar wellicht dat de organisatie het niet zo ziet. Die band tourt bijna ieder jaar en doet ook bijna ieder jaar een aantal Europese festivals aan in juni, waaronder dus ook dit jaar. het is niet alsof ze niet touren dus. Zal waarschijnlijk toch wel 10 jaar zitten tussen hun show in 2016 en hun eerstvolgende show op Graspop, dat vind ik persoonlijk wel erg jammer.
Ik had A7X en Lamb of God wel echt verwacht. En had heel goeie hoop voor Be’Lakor, maar die beginnen de Europese Tour pas in augustus..
Avenged Sevenfold had ik ook vantevoren zeker verwacht! Hopelijk volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en RubenJS

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
106
199
Het gaat mij ook meer om zijn uitspraken over de Russische inval in Oekraïne en over Joden.
Daarnaast de combi met de naam van Anne Frank tijdens dit optreden erg discutabel is.
Wat denk jij precies dat hij over joden gezegd zou hebben dan ? Volgens mij is hij alleen kritisch op Israel, iets wat los staat van de joden in het algemeen.
Tijdens zijn show stond er op een gegeven moment enorm groot "fuck antisemitism" in beeld dus dat hij er zelf een zou zijn is een absurd statement.

Over Oekraïne vind hij voornamelijk dat er geprobeerd moet worden een diplomatische weg naar vrede te vinden in plaats van constant wapens leveren, kun je hier niet mee eens zijn of naive vinden maar de man kan toch gewoon zijn eigen mening hebben zonder meteen als pro-russisch neergezet te worden.

Zelf heb ik de naam Anne Frank niet gehoord tijdens de voorstelling, maar als hij het over haar gehad heeft is de context natuurlijk uiterst belangrijk. Hij deed veel anti oorlog uitspraken, dus het zou best kunnen. Nogsteeds niet direct fout ofzo, om mensen te herinneren aan de verschrikkingen uit de geschiedenis.

Lijkt me voor iedereen gewoon verstandig om zich in te lezen / zijn voorstelling te bekijken voordat er een oordeel gedaan wordt aan de hand van een sensationele media headline.
De man is trouwens kort geleden vrij gesproken van anti semitisme in Frankfurt, hier was een concert van hem tegen gehouden maar uit eindelijk zag de lokale overheid in dat ze fout zaten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.138
7.332
Wat mij betreft zijn discussies over politiek in dit topic niet nodig, brengt de sfeer erg naar beneden. Kan er niet ergens op het forum een apart topic voor worden gemaakt waar mensen zo veel over politiek kunnen discussieren als ze willen? dan kunnen we het hier gewoon over Graspop hebben. Als het dan nog over de poltieke overtuigingen ging van een metalband die op Graspop stond, maar het gaat over Roger Waters.

Af en toe wat off topic dingen hier heb ik totaal geen problemen mee, maar dit onderwerp brengt gewoon alleen maar verdeeldheid en daar zit ik persoonlijk niet op te wachten. als ik de enige ben met deze mening, dan is het ook prima hoor maar wilde mijn mening hierover gewoon even delen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.384
6.620
Wat mij betreft zijn discussies over politiek in dit topic niet nodig, brengt de sfeer erg naar beneden. Kan er niet ergens op het forum een apart topic voor worden gemaakt waar mensen zo veel over politiek kunnen discussieren als ze willen? dan kunnen we het hier gewoon over Graspop hebben. Als het dan nog over de poltieke overtuigingen ging van een metalband die op Graspop stond, maar het gaat over Roger Waters.

Af en toe wat off topic dingen hier heb ik totaal geen problemen mee, maar dit onderwerp brengt gewoon alleen maar verdeeldheid en daar zit ik persoonlijk niet op te wachten. als ik de enige ben met deze mening, dan is het ook prima hoor maar wilde mijn mening hierover gewoon even delen.
Helemaal met je eens.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.875
Wat mij betreft zijn discussies over politiek in dit topic niet nodig, brengt de sfeer erg naar beneden. Kan er niet ergens op het forum een apart topic voor worden gemaakt waar mensen zo veel over politiek kunnen discussieren als ze willen? dan kunnen we het hier gewoon over Graspop hebben. Als het dan nog over de poltieke overtuigingen ging van een metalband die op Graspop stond, maar het gaat over Roger Waters.

Af en toe wat off topic dingen hier heb ik totaal geen problemen mee, maar dit onderwerp brengt gewoon alleen maar verdeeldheid en daar zit ik persoonlijk niet op te wachten. als ik de enige ben met deze mening, dan is het ook prima hoor maar wilde mijn mening hierover gewoon even delen.
Dames en heren, Phil Anselmo...

Politiek topic op het forum moet je ook gewoon niet willen. Dan ga je maar onder ieder artikel op nu.nl iets neer kwakken, maar dat wordt hier sowieso alleen maar gezeik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
Dames en heren, Phil Anselmo...

Politiek topic op het forum moet je ook gewoon niet willen. Dan ga je maar onder ieder artikel op nu.nl iets neer kwakken, maar dat wordt hier sowieso alleen maar gezeik.
Mee eens. Het is in de basis een festivalforum. Genoeg andere plekken voor politieke gesprekken. Juist zo fijn dat je hier lekker in een muziekbubble kunt zitte
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
367
835
Avenged Sevenfold had ik ook vantevoren zeker verwacht! Hopelijk volgend jaar.
Ik vermoed wel dat ze volgend jaar zeker van de partij gaan zijn. Ik lees vaak dat het album enkele keren vertraging had opgelopen en aangezien de zomer en het voorjaar al flink wat shows in Amerika spelen denk ik dat een Europese tour volgend jaar zeker zal gebeuren. En ze doen ook graag festivals meen ik me te herinneren dus het zou heel vreemd zijn als ze niet komen! Ik hoop het ook enorm want is toch 1 van de bands die mij in de metal getrokken heeft en heb ze nog niet live kunnen zien! Vorige passage op Graspop heb ik ze gemist wegens ziekte die dag! :(
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo en RubenJS

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Wat denk jij precies dat hij over joden gezegd zou hebben dan ? Volgens mij is hij alleen kritisch op Israel, iets wat los staat van de joden in het algemeen.
Tijdens zijn show stond er op een gegeven moment enorm groot "fuck antisemitism" in beeld dus dat hij er zelf een zou zijn is een absurd statement.

Over Oekraïne vind hij voornamelijk dat er geprobeerd moet worden een diplomatische weg naar vrede te vinden in plaats van constant wapens leveren, kun je hier niet mee eens zijn of naive vinden maar de man kan toch gewoon zijn eigen mening hebben zonder meteen als pro-russisch neergezet te worden.

Zelf heb ik de naam Anne Frank niet gehoord tijdens de voorstelling, maar als hij het over haar gehad heeft is de context natuurlijk uiterst belangrijk. Hij deed veel anti oorlog uitspraken, dus het zou best kunnen. Nogsteeds niet direct fout ofzo, om mensen te herinneren aan de verschrikkingen uit de geschiedenis.

Lijkt me voor iedereen gewoon verstandig om zich in te lezen / zijn voorstelling te bekijken voordat er een oordeel gedaan wordt aan de hand van een sensationele media headline.
De man is trouwens kort geleden vrij gesproken van anti semitisme in Frankfurt, hier was een concert van hem tegen gehouden maar uit eindelijk zag de lokale overheid in dat ze fout zaten.

Hierin staat ook stukje over Oekraïne enz
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Mag ik trouwens even zeggen, dat ik het weer van dit weekend UITERMATE geschikt vind voor een feestje!

De hele dag staat hier al de GMM'23 Playlist aan op Spotify, met een lekker glaasje ijskoud genot erbij!

Ik denk dat de buurt blij is, als wij even paar dagen naar Graspop zijn en zij hun eigen muziek terug mogen horen 😂😂😂
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-05-27-15-08-43-314_com.miui.gallery-edit.jpg
    Screenshot_2023-05-27-15-08-43-314_com.miui.gallery-edit.jpg
    956,1 KB · Weergaven: 17

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.310
5.772
Mag ik trouwens even zeggen, dat ik het weer van dit weekend UITERMATE geschikt vind voor een feestje!

De hele dag staat hier al de GMM'23 Playlist aan op Spotify, met een lekker glaasje ijskoud genot erbij!

Ik denk dat de buurt blij is, als wij even paar dagen naar Graspop zijn en zij hun eigen muziek terug mogen horen 😂😂😂
Ik ben ook net lekker in de tuin gaan zitten, met die Antimatter Graspop playlist aan, een koud biertje en een pretsigaret erbij, dus ik sluit me hier volledig bij aan haha. Proost 🍻☀️🤘🏼
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Ik ben ook net lekker in de tuin gaan zitten, met die Antimatter Graspop playlist aan, een koud biertje en een pretsigaret erbij, dus ik sluit me hier volledig bij aan haha. Proost 🍻☀️🤘🏼
Ik kreeg trek, dus maar ff snel de BBQ (mijn versie van potpourri 😇) aangegooid voor paar frikandelletjes 😂 niet te veel hoor, ga dadelijk paar biertjes doen BBQ'en bij een maatje 🤫

Oh en Antimatter is hier ook al paar x bewust opgezet... Is echt zalig met dit weer
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.310
5.772
Hier ook lekker buiten mensen. Lekkere Brewdog Hazy Jane Guave er bij. Metel op de achtergrond. En niks geen politiek🤭🤭
Oh, die is lekker ja! Goed fris biertje.

En ja, politiek. Hoe sterker ik ergens een mening over heb, hoe lastiger ik het vind om een stelling waar ik het hartgrondig mee oneens ben, onbeantwoord voorbij te laten gaan. Misschien had ik beter niet kunnen doen, of in een ander topic. Dus hierbij excuses voor het voeden ervan, ook al was het eigenlijk bedoeld als afrondende opmerking.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken