Graspop Metal Meeting 2023

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Heerlijk al die lijstjes/voorpret 😊
Word dus lekker de ruimte bij Kreator en een handjevol forumgangers bij Seether en Testament .
Maandag is de dag...😝
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.587
11.174
Had niks beters te doen dus heb het even uitgezocht. Normaal heeft inderdaad in het voorprogramma van AC/DC gespeeld, en wel in 1979, de beelden staan op youtube.

Maar de kennismaking lijkt inderdaad via Adje Vandenberg te zijn gelopen, aldus Wikipedia, waar andere interviews met meer details aangehaald worden:

Dat moet een jaar daarvoor geweest zijn, want het enige concert van AC/DC in Nijmegen wat ik kan vinden uit die tijd is in 1978 in De Vereeniging. Persoonlijke noot: ik heb in die zaal King Crimson gezien, leek me toen een beetje een rare plek voor dat concert, maar blijkbaar toch een locatie met een langere rock 'n roll geschiedenis dan de keurige aankleding doet vermoeden. Maar goed, het was dus inderdaad wel een voormalige vriendin van Bennie Jolink, maar gezien het feit dat ze een jaar later vrolijk in hun voorprogramma speelden suggereert aan mij dat die relatie al voorbij was toen Angus in beeld kwam, en er geen kwaad bloed is verder.

Oh en hier meer over dat "kasteel" van ze, in Aalten inderdaad.



Goed, en nu is het tijd voor nieuwe namen, want dit begint intussen meer op de Privé dan op een festival forum te lijken... :LOL:
King Crimson gezien is sowieso mooi, waar dan ook! Baal nog steeds dat ik die over heb geslagen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.934
Gisteren de nieuwe van Katatonia gedraaid. Fijne plaat, moet nog wat meer van ze luisteren om er goed in te komen, maar ik denk dat dat wel een pareltje kan worden op de zondag. Iemand een idee welke positie die band speelt? Neem aan Metal Dome of Marquee, maar exact weten doe ik het niet.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Donderdag bij Karnivool en The Ocean in de 013 geweest. Was een heerlijk avondje! Op Karnivool hebben we heel lang moeten wachten om die eens live in Nederland te zien. En The Ocean kan ik inmiddels wel mijn favoriete band noemen. Ik heb het idee dat ze met het jaar aan populariteit winnen. Gister ook, zelden een voorprogramma zoveel applaus horen krijgen als hen. En ook bij hun merchstand was het de hele avond heel druk. Zou toch geweldig zijn als ze weer eens op Graspop staan. Al schat ik de kans voor komende editie heel klein. De gitarist vertelde me dat ze toe zijn aan een break. Wat ook wel logisch is; ik heb ze in april op Prognosis gezien, in augustus in de Baroeg en nu dus weer in Tilburg. Drie tours in Europa en tussendoor zijn ze ook nog op tour in Noord- en Zuid-Amerika geweest. Hopelijk volgende editie dan!

Karnivool was ook heel gaaf. Toch ietsje minder mijn muziek en daardoor lastiger in te komen na The Ocean, maar het was echt superstrak. Geweldig geluid ook. En die zanger zingt live loepzuiver. Uiteindelijk toch heel erg van hun set genoten. Fijn om uiteindelijk af te kunnen strepen van mijn lijstje.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
538
734
Three days grace heeft wel terug contact opgenomen met Adam voor een of andere inhuldiging dus er is wel een opening tot een reunie
In het interview was het Adam Gontier zelf die aangaf dat er gesprekken waren, maar geen concrete plannen om samen te spelen. Ik denk dat vooral hij de deur opende, maar ik vraag me af of de band zelf daarop zou ingaan.
My Darkest Days is nooit ontbonden dus het lijkt mij de enige oplossing als Matt Walst daar terug kan, maar dan zitten we al met 2 bands die moeten samenkomen.. :/
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.934
Donderdag bij Karnivool en The Ocean in de 013 geweest. Was een heerlijk avondje! Op Karnivool hebben we heel lang moeten wachten om die eens live in Nederland te zien. En The Ocean kan ik inmiddels wel mijn favoriete band noemen. Ik heb het idee dat ze met het jaar aan populariteit winnen. Gister ook, zelden een voorprogramma zoveel applaus horen krijgen als hen. En ook bij hun merchstand was het de hele avond heel druk. Zou toch geweldig zijn als ze weer eens op Graspop staan. Al schat ik de kans voor komende editie heel klein. De gitarist vertelde me dat ze toe zijn aan een break. Wat ook wel logisch is; ik heb ze in april op Prognosis gezien, in augustus in de Baroeg en nu dus weer in Tilburg. Drie tours in Europa en tussendoor zijn ze ook nog op tour in Noord- en Zuid-Amerika geweest. Hopelijk volgende editie dan!

Karnivool was ook heel gaaf. Toch ietsje minder mijn muziek en daardoor lastiger in te komen na The Ocean, maar het was echt superstrak. Geweldig geluid ook. En die zanger zingt live loepzuiver. Uiteindelijk toch heel erg van hun set genoten. Fijn om uiteindelijk af te kunnen strepen van mijn lijstje.
Gaaf! Ik werd nog gevraagd om mee te gaan daarheen, heb het niet gedaan omdat ik niet zoveel met Karnivool heb, maar The Ocean is wel heel vet ja. Beetje spijt nu achteraf, maar wel beter voor de portemonnee haha.

Wellicht Graspop 2024 een herkansing inderdaad, zou van harte welkom zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.587
11.174
Donderdag bij Karnivool en The Ocean in de 013 geweest. Was een heerlijk avondje! Op Karnivool hebben we heel lang moeten wachten om die eens live in Nederland te zien. En The Ocean kan ik inmiddels wel mijn favoriete band noemen. Ik heb het idee dat ze met het jaar aan populariteit winnen. Gister ook, zelden een voorprogramma zoveel applaus horen krijgen als hen. En ook bij hun merchstand was het de hele avond heel druk. Zou toch geweldig zijn als ze weer eens op Graspop staan. Al schat ik de kans voor komende editie heel klein. De gitarist vertelde me dat ze toe zijn aan een break. Wat ook wel logisch is; ik heb ze in april op Prognosis gezien, in augustus in de Baroeg en nu dus weer in Tilburg. Drie tours in Europa en tussendoor zijn ze ook nog op tour in Noord- en Zuid-Amerika geweest. Hopelijk volgende editie dan!

Karnivool was ook heel gaaf. Toch ietsje minder mijn muziek en daardoor lastiger in te komen na The Ocean, maar het was echt superstrak. Geweldig geluid ook. En die zanger zingt live loepzuiver. Uiteindelijk toch heel erg van hun set genoten. Fijn om uiteindelijk af te kunnen strepen van mijn lijstje.
Pauzetje tot aan de release van het album, neem ik aan, dus dat zal wel in het najaar touren worden. Kan je ze inderdaad ook wel opschrijven voor Graspop 2024. Die nieuwe single is ook weer zo bijster goed.

Dat touren in Zuid-Amerika is nog bijna de dood van Robin Staps, gitarist, geworden ook. Even een stukje zwemmen in de zee bij Puerto Rico, meegesleurd worden met de stroming en uiteindelijk na twee/drie uur gered. Die heeft echt gigantisch veel geluk gehad.
 
  • Wow
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Pauzetje tot aan de release van het album, neem ik aan, dus dat zal wel in het najaar touren worden. Kan je ze inderdaad ook wel opschrijven voor Graspop 2024. Die nieuwe single is ook weer zo bijster goed.

Dat touren in Zuid-Amerika is nog bijna de dood van Robin Staps, gitarist, geworden ook. Even een stukje zwemmen in de zee bij Puerto Rico, meegesleurd worden met de stroming en uiteindelijk na twee/drie uur gered. Die heeft echt gigantisch veel geluk gehad.
Zo dan, die had ik even gemist. Heftig!

Die gasten maken wel wat mee ook. Vorig jaar Loic die z'n beide benen brak bij het stagediven. En nu dit weer.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ik had tickets voor zowel Ice Nine Kills als voor Electric Callboy, 2 concerten die op 1 Maart plaats vinden.
Vervolgens heb ik mijn Ice Nine Kills ticket verkocht, met verlies. en nu hebben die hun show verplaatst
leuk dat ik er alsnog heen kan nu, maar wel balen dat ik net mijn ticket had verkocht.
Zou trouwens nog wel een leuke toevoeging zijn voor Graspop, ook al staat er natuurlijk al heel veel metalcore. ze staan 18 juni in Zweden dus zijn in de buurt.
EDIT: Zie nu dat het ook al uitverkocht is :(
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537

Zouden we deze band ook op Graspop kunnen verwachten, rekening houdend met het feit dat ze dan touren én Christopher Bowes en compagnie met Alestorm en Gloryhammer op Alcatraz staan deze zomer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.934
Zouden we deze band ook op Graspop kunnen verwachten, rekening houdend met het feit dat ze dan touren én Christopher Bowes en compagnie met Alestorm en Gloryhammer op Alcatraz staan deze zomer?
Meestal sluit een tour met andere projecten het juist uit dat een band ergens op zal treden toch? Alestorm en Gloryhammer zullen vast meer data spelen, dus ik verwacht dat ze het daar druk genoeg mee zullen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.934
Ik acht de kans op Riverside op Graspop nog best flink trouwens. Goed, ze boeken nooit mega veel prog, en er staat al aardig wat. Maar ze spelen op de Graspop zaterdag op Hellfest, zijn verder om dat weekend heen nog vrij, en hebben er ook geen moeite mee twee dagen op rij te spelen getuige hun huidige tour. Nog niks staan in België, Prognosis in april in Nederland en dus die Hellfest gig zijn nog de dichtstbijzijnde. Ik durf te hopen.

Heerlijk album hebben ze weer gedropt namelijk. Zit het nu opnieuw door te luisteren. Ik wacht de laatste aankondigingen van Graspop af, en als ze daar onverhoopt niet bij zitten ga ik toch voor Prognosis kaarten denk ik. Idem met Porcupine Tree en Bospop trouwens. Dus Graspop boekers, doe mijn portemonnee een plezier, en zet beide gewoon lekker in de Graspop Marquee!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.650
5.116
Meestal sluit een tour met andere projecten het juist uit dat een band ergens op zal treden toch? Alestorm en Gloryhammer zullen vast meer data spelen, dus ik verwacht dat ze het daar druk genoeg mee zullen hebben.
Angus McSix (woordspeling op Angus McFife, zijn personage in Gloryhammer) is de nieuwe band van Thomas Winkler, die in 2021 werd ontslagen uit Gloryhammer ("disagreements on business and organizational matters").
@jvandeweyer doelt er dus op dat zij vermoedelijk niet snel meer zullen willen spelen op festivals waar ook Gloryhammer en/of Alestorm aanwezig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.934
Angus McSix (woordspeling op Angus McFife, zijn personage in Gloryhammer) is de nieuwe band van Thomas Winkler, die in 2021 werd ontslagen uit Gloryhammer ("disagreements on business and organizational matters").
@jvandeweyer doelt er dus op dat zij vermoedelijk niet snel meer zullen willen spelen op festivals waar ook Gloryhammer en/of Alestorm aanwezig zijn.
Ah zo. Dank voor de update. Ik was niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in fantasy folk metal land 😆
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.934
Noem 3 bands die jij graag aan de line up wil toevoegen van graspop 2023....
Voor mij:
1.movements
2.citizen
3.rotting christ
#graspop2023
Nou laat ik na mijn vorige bericht de top 3 maar volmaken dan:

1. Porcupine Tree!
2. Riverside
3. Vektor

Staan allemaal op Hellfest dus prima realistisch. En dan nog wat stoner uit het rijtje Earthless - Stoned Jesus - Weedeater - Bongripper erbij, ik ben een gelukkig mens. Nu ik de Hellfest line up nog eens nader bestudeert heb ben ik best optimistisch geworden over dat laatste namen pakket! Headliners kunnen me gestolen worden dan verder.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken