Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.731
7.549
Naar aanleiding van Wenteldave zijn lijstje ben ik een van mijn most wanted vergeten zie ik dus bij deze:
1. Porcupine Tree
2. Birds In Row (een van mijn favo albums vorig jaar)
3. Northlane
4. Lamb Of God
5. Rise Against ofzo

Leuk dat je ook niet denkt van een top vier dat mag ook wel, maar dat je gewoon iets willekeurigs als vijfde zet
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Noem 3 bands die jij graag aan de line up wil toevoegen van graspop 2023....
Voor mij:
1.movements
2.citizen
3.rotting christ
#graspop2023
Voor mij is het (zonder te checken of het echt mogelijk is)
1. Rob zombie
2. Aerosmith(heb een soort van vloek op hun. Heb ze nog nooit gezien vanwege corona en in de rocken roller coaster deed de muziek het niet en nu is ie weg ;) )
3. Fleddy melculy
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik heb de knoop doorgehakt ... Geen Graspop voor mij. De headliners heb ik al allemaal wel eens gezien. En ik ben eigenlijk totaal niet meer mee met wat er zich afspeelt in de Metal scene.
Ik heb een tijd getwijfeld, want met Def Leppard staat er een band die me nauw aan het hart ligt. Of eerder lag, want hun laatste album is wat mijn smaak betreft echt niet goed. Dat ze er misschien amper 2 of 3 nummers van brengen, en voor de rest al hun gekende hits, kon me niet over de streep trekken.

Op 2 edities na (wegens Hellfest) was ik er altijd bij. Dus vergezel ik mijn vrouw meer dan waarschijnlijk naar Pinkpop. En dat is ook geen straf :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Mwa, aankomende album kan me niet helemaal bekoren, dus dan sla ik ze liever een keertje over. Nu twee keer gezien, even wat jaartjes niet en dan weer eens gaan kijken. Die blijven toch ook de hele tijd hetzelfde doen, lijkt 't, dus dan kan je het al helemaal missen.


Nee, denk het niet. Heb het vermoeden dat ik gewoon één keer Graspop heb gedaan en dat het daar wel bij blijft. Daar moet echt gigantisch veel vernieuwing gaan komen willen ze mij nog een keer naar Dessel laten trekken en een stuk minder herhaling (al is dat lastig met alles wat ik gezien heb).
Nog belangrijker hierin is trouwens dat een heel weekend metal gewoon te veel is. Hartstikke leuke genre hoor, maar voor een heel weekend...
Ik kan je redenatie best volgen, hoor.
Maar heeft het argument over teveel herhaling niet ook vooral te maken met jouw meer dan gemiddelde concertbezoek (zelfs naar Festileaks-maatstaven)? Niet dat daar iets mis mee is uiteraard. 😉
Voor de 'doorsnee', casual GMM-bezoeker zal er immers lang niet zoveel herhaling staan, integendeel.

GMM is en blijft natuurlijk in de eerste plaats een metalfestival, ook al wordt er steeds meer geëxperimenteerd met andere genres.
En dat maakt de vijver met kandidaten natuurlijk al een stuk kleiner dan voor een mainstream festival met veel meer uiteenlopende genres.
Ze kunnen natuurlijk wel een heleboel nieuwe en/of obscure namen gaan plaatsen, maar ik denk dat het grootste deel van het publiek toch ook gewoon weer graag die bekendere namen (terug) wil zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Dan ook maar eens mijn lijstje...
Niet het volledige lijstje, maar wel dingen waarop ik me goed verheug

Donderdag
1 Beast in Black (Kon ze niet eerder, maar ben er wel benieuwd naar!)
2 Marduk (Met hun is het bij mij misgegaan op me 16e volgens familie hahaha)
3 Epica (Heb hun aller eerste optreden in Eindhoven gezien in een zaal met 100 anderen Max om mij heen, daarna direct opgeslagen)
4 Ghost (Wel al vaak gezien, maar blijft geniaal)
5 Papa Roach (Jeugdsentiment en nog nooit live gezien)

Vrijdag
1 Seether (Had al meerdere nummers in me spotify list, zonder dat ik het wist haha)
2 Delain
3 Black Mirrors (Al is het alleen om “Moonstone” te kunnen horen 😊 )
4 Amon Amarth (Verheug me nu al op om massaal te gaan roeien weer!)
5 Disturbed (Jeugdsentiment en speciaal voor hun wil de vrouw nu na ruim 10 jaar samen ook eens mee haha)

Zaterdag
1 Pantera (Blijft geniaal toch, alhoewel ik live shows op YT heb gezien van laatste jaren, waarin ik van het vocaal steeds minder blij wordt)
2 Sliknot (Jeugdsentiment en heb ze nog nooit eerder gezien)
3 Draconian (Even lekker bijkomen van al het gebeuk om je heen)
4 Park Way Drive (eerste x dat ik ze hoorde was live op de weide en was gelijk verkocht van hun showmanship. Alhoewel ik ze thuis minder graag hoor, echt een combi met hun show, wat me meesleept haha)
5 Halestorm (Altijd genoeg energie)

Zondag (niet echt uitschieters voor mij persoonlijk waarvoor ik iets zou MOETEN zien)
1 Three Days Grace
2 Avatar
3 Greg Pusciato
4 Lorna Shore
5 Monster Magnet
Heb ze allemaal nog niet eerder live gezien, op Avatar na wat altijd leuk is.


En ben heel erg benieuwd naar “The Raven Age” op donderdag
Ik ben niet echt voor 1 genre te vangen haha ik luister naar van alles en nog wat en niks.
Maar er mogen van mij nog wel wat van die symphonic powermetal bandjes bijkomen... altijd lekker aan te horen met een biertje in je hand, zittend in de wei.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Je bent je er bewust van dat er nog 2 headliners bekend gemaakt gaan worden?

Maar ieder zijn eigen natuurlijk, veel plezier op Pinkpop.
Ja hoor. Maar de kans dat ik die nog nooit eerder zag is klein. Er staan ook bands op de affiche die me interesseren, maar ze don in de meeste gevallen ook een zaal toer. Kost me wat meer, maar dan krijg ik ook een volledige show te zien.

En op Pinkpop krijg ik ook wat Metal aangeboden : Disturbed, I Prevail, Hollywood Vampires en The Hu. En heel belangrijk, mijn vrouw is blij dat ik haar vergezel. Als je eens 39 jaar samen bent, weet je dat je in het leven moet geven en nemen ;-)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.382
5.987
Ja hoor. Maar de kans dat ik die nog nooit eerder zag is klein. Er staan ook bands op de affiche die me interesseren, maar ze don in de meeste gevallen ook een zaal toer. Kost me wat meer, maar dan krijg ik ook een volledige show te zien.

En op Pinkpop krijg ik ook wat Metal aangeboden : Disturbed, I Prevail, Hollywood Vampires en The Hu. En heel belangrijk, mijn vrouw is blij dat ik haar vergezel. Als je eens 39 jaar samen bent, weet je dat je in het leven moet geven en nemen ;-)
De laatste headliners moet je het niet van hebben inderdaad. En die redenering mbt zaalshows volg ik ook wel. Dus inderdaad veel plezier dan met je vrouw op Pinkpop, zeker ook belangrijk om samen leuke dingen te doen. En QOTSA is gewoon altijd vet, enige grote naam op Pinkpop/Werchter waar ik echt een beetje jaloers op ben, al zou ik ook bij RHCP gaan kijken. Hollywood Vampires waren ook lekker nostalgisch laatste keer op Graspop. Dus ja have fun 😎
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.303
Ik kan je redenatie best volgen, hoor.
Maar heeft het argument over teveel herhaling niet ook vooral te maken met jouw meer dan gemiddelde concertbezoek (zelfs naar Festileaks-maatstaven)? Niet dat daar iets mis mee is uiteraard. 😉
Voor de 'doorsnee', casual GMM-bezoeker zal er immers lang niet zoveel herhaling staan, integendeel.

GMM is en blijft natuurlijk in de eerste plaats een metalfestival, ook al wordt er steeds meer geëxperimenteerd met andere genres.
En dat maakt de vijver met kandidaten natuurlijk al een stuk kleiner dan voor een mainstream festival met veel meer uiteenlopende genres.
Ze kunnen natuurlijk wel een heleboel nieuwe en/of obscure namen gaan plaatsen, maar ik denk dat het grootste deel van het publiek toch ook gewoon weer graag die bekendere namen (terug) wil zien.
Tuurlijk heeft het daarmee te maken, maar dat bedoelde ik dan ook. Al is het wel zo dat t.o.v. 2019, de editie dat ik ben geweest, er toch wel wat overlap is met aankomend jaar.

Dat denk ik ook, alleen maakt dat het niet minder vervelend.
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
en niet te vergeten is dat de sfeer ook relaxed is op Pinkpop. Alleen blijf ik me verbazen om hun setup van de wei.
Alhoewel ik vorig jaar al positief verrast was om de beide buiten podia tebenover elkaar te zetten, waardoor je lekker met je kleedje en biertjes in het midden kon zitten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.230
7.502
Ik hoop enorm op Avenged Sevenfold als headliner voor GMM23,

Hoe denken jullie hier over?
de meningen zijn hierover verdeeld, maar denk inderdaad dat de kans niet heel groot is.
al blijft het natuurlijk wel een mogelijkheid, zou wel een verklaring zijn voor het lange uitstellen van de laatste 2 headliners.

kleine samenvatting, we zijn vrij zeker dat GNR 1 van de 2 ontbrekende headliners zal zijn.
wie de 2e headliner zal zijn is wat onzekerder, BMTH is een optie en Avenged Sevenfold ook wel maar zou zelf eerder mijn geld op BMTH zetten.
geloof ook niet dat iemand een realistische derde optie weet, naast bmth en a7x dus.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.646
3.293
de meningen zijn hierover verdeeld, maar denk inderdaad dat de kans niet heel groot is.
al blijft het natuurlijk wel een mogelijkheid, zou wel een verklaring zijn voor het lange uitstellen van de laatste 2 headliners.

kleine samenvatting, we zijn vrij zeker dat GNR 1 van de 2 ontbrekende headliners zal zijn.
wie de 2e headliner zal zijn is wat onzekerder, BMTH is een optie en Avenged Sevenfold ook wel maar zou zelf eerder mijn geld op BMTH zetten.
geloof ook niet dat iemand een realistische derde optie weet, naast bmth en a7x dus.
Natuurlijk wel, Volbeat en Sabaton zitten toch altijd in de grote hoed van Graspop :ROFLMAO:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken