Had niks beters te doen dus heb het even uitgezocht. Normaal heeft inderdaad in het voorprogramma van AC/DC gespeeld, en wel in 1979, de beelden staan op
youtube.
Maar de kennismaking lijkt inderdaad via Adje Vandenberg te zijn gelopen, aldus Wikipedia, waar andere interviews met meer details aangehaald worden:
Dat moet een jaar daarvoor geweest zijn, want het enige concert van AC/DC in Nijmegen wat ik kan vinden uit die tijd is in
1978 in De Vereeniging. Persoonlijke noot: ik heb in die zaal King Crimson gezien, leek me toen een beetje een rare plek voor dat concert, maar blijkbaar toch een locatie met een langere rock 'n roll geschiedenis dan de keurige aankleding doet vermoeden. Maar goed, het was dus inderdaad wel een voormalige vriendin van Bennie Jolink, maar gezien het feit dat ze een jaar later vrolijk in hun voorprogramma speelden suggereert aan mij dat die relatie al voorbij was toen Angus in beeld kwam, en er geen kwaad bloed is verder.
Oh en
hier meer over dat "kasteel" van ze, in Aalten inderdaad.
Goed, en nu is het tijd voor nieuwe namen, want dit begint intussen meer op de Privé dan op een festival forum te lijken...