Graspop Metal Meeting 2023

won666

Support act
17 mei 2019
1.193
1.250
ik denk dat we hier toch sommige mensen overschatten, ik heb nog in het lokaal dorp een ac dc coverband gezien en daar was een laaiend enthousiaste 'fan' die dus echt dat dat dit ac dc zelf was. hij vond het wel vreemd dat ze nederlands spraken maar de klik had die nog niet gemaakt.
Angus Young heeft ooit in Nederland gewoond dus als die een paar woorden Nederlands kan zou dat nog niet eens zo vreemd zijn 🤣
 
  • Haha
Waarderingen: BlackRamIndian

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
484
1.535
Ahh, I see you're a man of culture as well.

I've said it before but I highly recommend the new Autonoesis record, especially if you're into black and death metal. My personal metal album of the year.
Dank voor deze aanrader. Ik ben halverwege de 2e track, maar dit klinkt heel lekker. Goed album om het weekend mee te beginnen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: festivalryo

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
122
388
Heb besloten mijn volledige planning eens te delen. Heb voor elke dag een 7tal bands uit gekozen.

Donderdag (rank 2):
1. ❤️Motionless in White
2. ❤️Papa Roach
3. Spiritbox
4. Escape the Fate
5. Epica
6. The Raven Age
7. Ghost

Vrijdag (rank 3):
1. ❤️Disturbed
2. Seether
3. Asking Alexandria
4. Hollywood Undead
5. The Amity Aflliction
6. Delain
7. Fever 333

Zaterdag (rank 1):
1. ❤️Architects
2. ❤️Parkway Drive
3. ❤️Slipknot
4. I Prevail
5. Halestorm
6. Sleep token
7. Pantera

Zondag (rank 4):
1. ❤️Three Days Grace
2. Bloodywood
3. Novelists FR
4. Deathstars
5. Billy Talent
6. Stand Atlantic
7. Polaris

Kunnen zeker nog bands bijkomen, maar heb nu toch al een goed gevuld schema, nu hopelijk weinig clashes 🙏
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.182
Weinig liefde voor Beast in Black
Viel net buiten mijn top-10 voor de donderdag.
Altijd leuk, maar heb ze de afgelopen jaren al meerdere keren gezien, en er staan gewoon zoveel andere goede namen.. 🤷‍♂️
Maar als het schema het toelaat, zal ik er zeker weer naar toe gaan.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.065
2.722
ik denk dat we hier toch sommige mensen overschatten, ik heb nog in het lokaal dorp een ac dc coverband gezien en daar was een laaiend enthousiaste 'fan' die dus echt dat dat dit ac dc zelf was. hij vond het wel vreemd dat ze nederlands spraken maar de klik had die nog niet gemaakt.
Er is een verhaal op het internet over iemand die dacht dat hij een kaartje had voor de Red Hot Chili Peppers, maar het bleek om de Red Hot Chili Pipers te gaan.

 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: PreFXDesigns en Paddy

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Ik ga ook een poging doen. Na een innerlijke strijd met mijzelf door de keuzestress, heb ik uiteindelijk maar besloten voor een meer uitgebreide poging in navolging van @MetalLimbo . Het blijft echter nog steeds een dappere poging, voor mij persoonlijk is de keuze enorm en bovendien ook nog meestal afhankelijk van het moment.🙃

Donderdag
1 1914
2 Orbit Culture
3 End
4 Stray From The Path
5 Unearth
6 Marduk
7 Septicflesh
8 Cradle Of Filth
9 Motioless In White
10 Sick Of It All

Vrijdag
1 Any Given Day
2 Crowbar
3 Watain
4 Orange Goblin
5 Meshuggah
6 Behemoth
7 Gojira
8 Loathe
9 The Amity Affliction
10 Landmvrks

Zaterdag
1 Draconian
2 Parkway Drive
3 Oceans
4 Legion Of The Damned
5 The Ghost Inside
6 Fields of the Nephilim
7 Soen
8 Dark Angel
9 I Prevail
10 Sólstafir

Zondag
1 Lorna Shore
2 The Halo Effect
3 Deathstars
4 Enter Shikari
5 Lionheart
6 Novelists
7 Polaris
8 Insomnium
9 Katatonia
10 Eluveitie

We zullen tzt zien hoe het gaat uitpakken, mede afhankelijk van het blokkenschema, kunnen altijd nog bands bijkomen of afvallen.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Vooral groepen die ik al vaak heb gezien, aangevuld met een handvol die me misschien iets minder liggen, maar waar ik wel benieuwd naar ben

Donderdag

1 Ghost
2 Septicflesh
3 1914
4 Spiritbox
5 Orbit Culture

Vrijdag

1 Gojira
2 Behemoth
3 Loathe
4 Meshuggah
5 Hatebreed

Zaterdag

1 Slipknot
2 Pantera
3 Draconian
4 Sleep Token
5 Antimatter

Zondag

1 Lorna Shore
2 Kreator
3 Insomnium
4 Avatar
5 Monster Magnet
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.990
Hij woont zelfs nog steeds in Nederland en is ook met een Nederlandse getrouwd, dus sowieso hij zal wel wat spreken
Jazeker. Een gigantisch kasteel in Aalten Gelderland.leuk weetje: tijdens een concert in Nederland was Normaal het voorprogramma. Angus is er toen vandoor gegaan met de vriendin van Bennie Jolink van Normaal. Is nu nog steeds de vrouw van Angus. @leuke weetjes in de metal😆😆
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Dr. Hannibal

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
122
388
Toevallig dit interessant filmpje gezien vanavond over SAOD.

Ging over de toekomst van System of a Down. Ik wist dat bepaalde bandleden niet meer op dezelfde lijn zaten, maar blijkt dat Serj dus een andere visie heeft dan de andere bandleden. De rest zou wel nog op dezelfde lijn zitten.

Daarnaast claimde John dat ze al redelijk wat materiaal hebben voor nieuwe songs/album, maar dat het enkel nog maar in de studio record moet worden. De band is altijd loyaal gebleven met tegenover Serj en is niet opzoek geweest naar een andere zanger. John gaf wel aan dat ze in 2006 (dacht ik) het eventueel wel hadden kunnen doen. Paar albums recorden en dat Serj dan later nog zou kunnen terug keren. Nu zijn ze bijna 20 jaar later en hebben ze nauwelijks nieuwe muziek uitgebracht.
Ook interessant, John gaf aan dat ze het touren nog wel fijn vinden. Maar dat ze dit jaar nog maar 1 show hebben gepland, ook op vraag van Serj blijkbaar, die precies nauwelijks nog wilt touren.

Wil ze heel graag eens live zien, maar dit ziet er toch niet goed uit.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Jazeker. Een gigantisch kasteel in Aalten Gelderland.leuk weetje: tijdens een concert in Nederland was Normaal het voorprogramma. Angus is er toen vandoor gegaan met de vriendin van Bennie Jolink van Normaal. Is nu nog steeds de vrouw van Angus. @leuke weetjes in de metal😆😆
Volgens Vandenberg introduceerde hij Ellen aan Angus…
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401


Dus waarom nog wachten met tour aankondigingen?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Volgens Vandenberg introduceerde hij Ellen aan Angus…
Had niks beters te doen dus heb het even uitgezocht. Normaal heeft inderdaad in het voorprogramma van AC/DC gespeeld, en wel in 1979, de beelden staan op youtube.

Maar de kennismaking lijkt inderdaad via Adje Vandenberg te zijn gelopen, aldus Wikipedia, waar andere interviews met meer details aangehaald worden:
Angus Young trouwde, vlak voor de dood van bandlid Bon Scott in 1980, met Ellen van Lochem uit het Nederlandse dorp Aalten.[4] Zij is een voormalige vriendin van Bennie Jolink. Hij leerde haar kennen toen zij samen met een aantal vriendinnen op de gastenlijst was gezet door Ad Vandenberg. Die speelde namelijk met zijn band Teaser in het voorprogramma van AC/DC bij een concert in Nijmegen. Adje leek het een leuke kennismaking tussen de lange, blonde Ellen en de kortere mannen van AC/DC.[5]
Dat moet een jaar daarvoor geweest zijn, want het enige concert van AC/DC in Nijmegen wat ik kan vinden uit die tijd is in 1978 in De Vereeniging. Persoonlijke noot: ik heb in die zaal King Crimson gezien, leek me toen een beetje een rare plek voor dat concert, maar blijkbaar toch een locatie met een langere rock 'n roll geschiedenis dan de keurige aankleding doet vermoeden. Maar goed, het was dus inderdaad wel een voormalige vriendin van Bennie Jolink, maar gezien het feit dat ze een jaar later vrolijk in hun voorprogramma speelden suggereert aan mij dat die relatie al voorbij was toen Angus in beeld kwam, en er geen kwaad bloed is verder.

Oh en hier meer over dat "kasteel" van ze, in Aalten inderdaad.



Goed, en nu is het tijd voor nieuwe namen, want dit begint intussen meer op de Privé dan op een festival forum te lijken... :LOL:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken