Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.438
6.138
En om dat laatste pakket nog maar even verder op te hypen: zonder verder andere verplichtingen elders gecheckt te hebben, zouden op basis van het Hellfest affiche ook Paradise Lost, Candlemass, Bloodbath, Gorgoroth, Imperial Triumphant, Harakiri for the Sky, Der Weg Einer Freiheit, en Coheed & Cambria erbij kunnen komen. Best dik.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.692
5.203
Noem 3 bands die jij graag aan de line up wil toevoegen van graspop 2023....
Voor mij:
1.movements
2.citizen
3.rotting christ
#graspop2023
3??? 😵

Season 5 Nbc GIF by The Office


Hier heb je er 25 😉 :
Aephanemer
Airbourne
Be'lakor
Carach Angren
Electric Callboy
Equilibrium
Flogging Molly
Hällas
Kvelertak
Lacuna Coil
Månegarm
Moonsorrow
My Dying Bride
Orden Ogan
Parasite Inc.
Rotting Christ
Skáld
Sonata Arctica
Stratovarius
The Night Flight Orchestra
Therion
Thurisaz
Turnstile
Uriah Heep
Wintersun

En als kers op de taart natuurlijk:
Avenged Sevenfold 😎

Verder nog wat mooie classic namen:
Boston
Journey
Toto

En wat 'out of the box' namen:
Cypress Hill
Gogol Bordello
Rudeboy plays Urban Dance Squad
Therapy?

Tenslotte nog de categorie onwaarschijnlijk/onmogelijk (maar hopelijk volgend jaar of ooit?):
Avantasia
Ayreon
Faith No More
Metallica
Nightwish
My Chemical Romance
Tenacious D
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.823
7.772
Angus McSix (woordspeling op Angus McFife, zijn personage in Gloryhammer) is de nieuwe band van Thomas Winkler, die in 2021 werd ontslagen uit Gloryhammer ("disagreements on business and organizational matters").
@jvandeweyer doelt er dus op dat zij vermoedelijk niet snel meer zullen willen spelen op festivals waar ook Gloryhammer en/of Alestorm aanwezig zijn.

En die zijn totaal niet vriendelijk uit elkaar gegaan volgens mij. Was toen de hele rel rondom de whatsappgroep van Alestorm/Gloryhammer en mogelijk mishandeling van de bassist van Gloryhammer aan diens vriendin of iets dergelijks. Paar maanden tot een jaar later hoor je er verder niks meer over.

Maar de kwaliteit van het nieuwe nummer van Angus McSix vind ik verder momenteel maar matig. En over het niet goed uit elkaar, zo voelt het nummer voor mij ook aan. Weet niet de exacte tekst maar iets dat ie nog steeds Angus McFife is “just one better”. 5+1=6 natuurlijk.

Klinkt als een enorme haat naar Gloryhammer en een trap na
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
383
542
En die zijn totaal niet vriendelijk uit elkaar gegaan volgens mij. Was toen de hele rel rondom de whatsappgroep van Alestorm/Gloryhammer en mogelijk mishandeling van de bassist van Gloryhammer aan diens vriendin of iets dergelijks. Paar maanden tot een jaar later hoor je er verder niks meer over.

Maar de kwaliteit van het nieuwe nummer van Angus McSix vind ik verder momenteel maar matig. En over het niet goed uit elkaar, zo voelt het nummer voor mij ook aan. Weet niet de exacte tekst maar iets dat ie nog steeds Angus McFife is “just one better”. 5+1=6 natuurlijk.

Klinkt als een enorme haat naar Gloryhammer en een trap na

Inderdaad. Ook de manier waarop hij ontslagen is - volgens Thomas zelf - via een mailbericht.
Kort daarna kwam een persbericht op Facebook bestaande uit amper 3 zinnen zonder enige verklaring.
Dit nummer bevat inderdaad ook enkele verwijzingen naar z'n oude band... "Glory left my hammer", "I came back one better", "Now my green has turned gold" ... Verder vind ik het nummer ook niet érg speciaal.

Vandaar mijn bericht als mogelijke kanshebber. Ik denk dat hijzelf zijn oud-collega's op dit moment liever mijdt. Als die op Alcatraz optreden, bestaat de kans dat deze band wel op Graspop kan staan!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.668
11.542
Ik ga dan wel niet dit jaar, maar toch leuk om me mee bezig te houden. We delen 'm even op...
Bands die er al staan, maar eerste keer voor mij:
1. The Winery Dogs
2. Motionless in White
3. Pantera
4. 1914
5. Bloodywood

Kom hier eigenlijk maar op vijf bands. Da's niet best...

Bands die er al staan, maar ik al gezien heb:
1. Antimatter
2. Katatonia
3. Draconian
4. Molybaron
5. Sólstafir
6. The Raven Age
7. Soen
8. Watain
9. Russkaja
10. Def Leppard

Dit zijn er eigenlijk 22 maar heb het lijstje wat ingekort. Was er nou niet zoveel herhaling geweest, was ik misschien nog gegaan ook.

Bands van Hellfest die ook op Graspop moeten staan:
1. Birds in Row
2. Harakiri for the Sky
3. LLNN
4. Der Weg Einer Freiheit
5. Porcupine Tree
6. Svalbard
7. Vreid
8. The Cult
9. Fishbone
10. Wolvennest

En wat er voor de rest moet staan:
1. Skáld
2. Gaerea
3. Møl
4. Lucifer
5. Hällas
6. MONO
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.438
6.138
Ik ga dan wel niet dit jaar, maar toch leuk om me mee bezig te houden. We delen 'm even op...
Bands die er al staan, maar eerste keer voor mij:
1. The Winery Dogs
2. Motionless in White
3. Pantera
4. 1914
5. Bloodywood

Kom hier eigenlijk maar op vijf bands. Da's niet best...

Bands die er al staan, maar ik al gezien heb:
1. Antimatter
2. Katatonia
3. Draconian
4. Molybaron
5. Sólstafir
6. The Raven Age
7. Soen
8. Watain
9. Russkaja
10. Def Leppard

Dit zijn er eigenlijk 22 maar heb het lijstje wat ingekort. Was er nou niet zoveel herhaling geweest, was ik misschien nog gegaan ook.

Bands van Hellfest die ook op Graspop moeten staan:
1. Birds in Row
2. Harakiri for the Sky
3. LLNN
4. Der Weg Einer Freiheit
5. Porcupine Tree
6. Svalbard
7. Vreid
8. The Cult
9. Fishbone
10. Wolvennest

En wat er voor de rest moet staan:
1. Skáld
2. Gaerea
3. Møl
4. Lucifer
5. Hällas
6. MONO
Laat je je nog verleiden tot een ticket als een paar van je wensenlijstje erbij komen? Of ben je er hoe dan ook niet bij dit jaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.668
11.542
Wow dacht dat je de grootste Avatar fan was hier maar ze halen niet eens de top 10 😱
Mwa, aankomende album kan me niet helemaal bekoren, dus dan sla ik ze liever een keertje over. Nu twee keer gezien, even wat jaartjes niet en dan weer eens gaan kijken. Die blijven toch ook de hele tijd hetzelfde doen, lijkt 't, dus dan kan je het al helemaal missen.

Laat je je nog verleiden tot een ticket als een paar van je wensenlijstje erbij komen? Of ben je er hoe dan ook niet bij dit jaar?
Nee, denk het niet. Heb het vermoeden dat ik gewoon één keer Graspop heb gedaan en dat het daar wel bij blijft. Daar moet echt gigantisch veel vernieuwing gaan komen willen ze mij nog een keer naar Dessel laten trekken en een stuk minder herhaling (al is dat lastig met alles wat ik gezien heb).
Nog belangrijker hierin is trouwens dat een heel weekend metal gewoon te veel is. Hartstikke leuke genre hoor, maar voor een heel weekend...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.438
6.138
Nee, denk het niet. Heb het vermoeden dat ik gewoon één keer Graspop heb gedaan en dat het daar wel bij blijft. Daar moet echt gigantisch veel vernieuwing gaan komen willen ze mij nog een keer naar Dessel laten trekken en een stuk minder herhaling (al is dat lastig met alles wat ik gezien heb).
Nog belangrijker hierin is trouwens dat een heel weekend metal gewoon te veel is. Hartstikke leuke genre hoor, maar voor een heel weekend...
Snap ik wel. Ik heb de afgelopen edities ook heel sterk dat gevoel gehad. Maar na een pauze van een paar jaar is het enthousiasme wel weer terug. Er staan toch ook een flink aantal first timers die ik wel graag wil zien, daar probeer ik ook nog een vriend mee over te halen die de herhaling ook teveel vind worden haha. Maar we hebben toch weer een leuk clubje bij elkaar, twee vrienden waar ik een aantal keer eerder mee naar Graspop ben geweest, en voor een iemand zijn festival vuurdoop haha. Ik vind de sfeer van bijna een hele week daar op een weiland kamperen met al die metalheads ook een grote factor hoor, daar heb ik wel echt weer zin in. Bijzonder sfeertje.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken