Graspop Metal Meeting 2023

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
210
457
Ik heb een heel goed gevoel voor deze week. Dit wordt de week! Dan kunnen we eindelijk de al veel te grote playlist verder gaan aanvullen.

Graag deze 5 er nog:
1. Machine Head
2. Lamb of God
3. Dream Theater
4. Porcupine Tree
5. Crippled Black Phoenix
Is Dream Theater een optie binnen hun tourschema? Lijkt mij heel tof!!
2 bands die mij te binnen schieten die ik nog graag wil zien:
Whitechapel
ERRA, zij staan overigens in maart in de 013, wordt een vet optreden!
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
94
192
ik zeg niet ja, ik zeg niet neen, integendeel!
23 januari 2023 is de 4e maandag van de maand. Deze dag is de 23e dag van het jaar. Ben je op deze dag geboren dan is je sterrenbeeld Waterman. In de Chinese astrologie valt deze dag in het jaar van de Water Konijn. De zon kwam op om 8:33 en ging onder om 17:11. De maan was voor 2% zichtbaar.

en voor morgen zoeken jullie het zelf maar uit ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Tuurlijk heeft het daarmee te maken, maar dat bedoelde ik dan ook. Al is het wel zo dat t.o.v. 2019, de editie dat ik ben geweest, er toch wel wat overlap is met aankomend jaar.

Dat denk ik ook, alleen maakt dat het niet minder vervelend.
Ok, duidelijk.
Maar als je nu een soort verzadigingspunt met GMM en/of metal in het algemeen hebt bereikt, ben je dan niet bang dat dat onvermijdelijk ook gaat gebeuren met andere festivals en/of genres?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Zie discussies van afgelopen maanden 🤣
Kansen slinken met de dag. Nog geen andere eu shows en sowieso weinig nieuws. Kans is klein. Eerder '24 al opschrijven.
Vreemd, ik zie de kansen juist met de dag toenemen. 😉
Ze hebben genoeg hints gedropt de laatste tijd dat ze grootse plannen hebben voor dit jaar.
En dat lijkt me meer te omvatten dan alleen de album-drop en een tourtje door Noord-Amerika.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Ok, duidelijk.
Maar als je nu een soort verzadigingspunt met GMM en/of metal in het algemeen hebt bereikt, ben je dan niet bang dat dat onvermijdelijk ook gaat gebeuren met andere festivals en/of genres?
dat is in sommige genres zelfs nog veel meer: zie tomorrowland en andere EDM festivals, daar hebben ze zelfs headliners die gewoon elk jaar komen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Na al het enthousiasme hier voor Draconian ben ik het ook maar gaan luisteren, en begrijp gelijk het enthousiasme wel want dit klinkt erg goed
enige tegenvaller is dat ze op de zaterdag spelen, die dag zal wel een clashfest worden voor mij. maar laat ik maar goede hoop houden dat het mee zal vallen.
Ja, ben ook zeer positief verrast door al het enthousiasme hier over Draconian!
Zeker een band die het meer dan verdient om meer bekendheid en erkenning te krijgen na al die jaren (bestaan al sinds 1994).
Ik heb dan ook het gevoel dat zij met het optreden op GMM (en dat op Hellfest vorig jaar) een hoop extra fans gaan verzamelen (mits ze natuurlijk niet belachelijk vroeg of tegenover een of meerdere grote publiekstrekkers worden geprogrammeerd).
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.617
11.296
Ok, duidelijk.
Maar als je nu een soort verzadigingspunt met GMM en/of metal in het algemeen hebt bereikt, ben je dan niet bang dat dat onvermijdelijk ook gaat gebeuren met andere festivals en/of genres?
Dat zou kunnen, alleen het voordeel met festivals waar meerdere genres worden geboekt, is de afwisseling. Metal zelf vind ik hartstikke leuk, maar liever wel i.c.m. soul, indie, etc. Een soort wat mijn afspeellijsten op Spotify ook doen.

En ik ga nu natuurlijk sowieso minder optredens en festivals doen, dus dat zorgt er ook minder snel voor dat je verzadigd raakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Vreemd, ik zie de kansen juist met de dag toenemen. 😉
Ze hebben genoeg hints gedropt de laatste tijd dat ze grootse plannen hebben voor dit jaar.
En dat lijkt me meer te omvatten dan alleen de album-drop en een tourtje door Noord-Amerika.
Denk toch wel dat de kansen groter zijn voor een festivaltour in '24. Eerst maar even met hun album een headlinetour doen in de Americas en daarna doorheen zalen in Europa.

Net nog even gekeken naar de twitterpagina van M. Shadows. Daarin is het voornamelijk de NFT's en hun DeathbatsClub die de aandacht krijgt. Met een kleine uitzondering op 11 januari:
1674468909051.png
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Dat zou kunnen, alleen het voordeel met festivals waar meerdere genres worden geboekt, is de afwisseling. Metal zelf vind ik hartstikke leuk, maar liever wel i.c.m. soul, indie, etc. Een soort wat mijn afspeellijsten op Spotify ook doen.

En ik ga nu natuurlijk sowieso minder optredens en festivals doen, dus dat zorgt er ook minder snel voor dat je verzadigd raakt.
Mijn laatste festivals dateren al van 2019. Vorig jaar deden de filmpjes en fotos echt pijn.
Daarom meteen combi voor dit jaar.
Door corona werd muziek bij mij persoonlijk wat achteruit geschoven, maar dit en vorig jaar groeit de goesting weer.
Kan gerust zijn dat ik er dan volgend jaar weer niet bij ben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken