Graspop Metal Meeting 2023

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Denk toch wel dat de kansen groter zijn voor een festivaltour in '24. Eerst maar even met hun album een headlinetour doen in de Americas en daarna doorheen zalen in Europa.

Net nog even gekeken naar de twitterpagina van M. Shadows. Daarin is het voornamelijk de NFT's en hun DeathbatsClub die de aandacht krijgt. Met een kleine uitzondering op 11 januari:
Bekijk bijlage 3696
Blijft wel vreemd dat er zo lang gewacht wordt met de laatste twee headliners.
Door embargos and what not, maar ik hoop echt dat ze er nog twee hebben. Kan ook wel zijn dat er twee hebben afgezegd en er nu vervanging moet komen. Kan ook gelden voor a7x?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Blijft wel vreemd dat er zo lang gewacht wordt met de laatste twee headliners.
Door embargos and what not, maar ik hoop echt dat ze er nog twee hebben. Kan ook wel zijn dat er twee hebben afgezegd en er nu vervanging moet komen. Kan ook gelden voor a7x?
Zo vreemd is dat toch niet? In mijn herinnering houden ze toch altijd 1 à 2 headliners achter de hand voor na nieuwjaar. Ik zou zelf eerder zeggen dat ze in maart nog een laatste boost willen in ticketverkoop en momentum.

We zijn toch al erg verwend met 90% van de line-up te krijgen?

Wel een aparte strategie om nu al 2 jaar op rij geen (tijdelijke) affiche te droppen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Guns N' Roses moet die tour gewoon een keer eruit gooien. Weten we ook weer waar we aan toe zijn. Van mij hoeven ze echt niet te komen hoor (ik vond ze vreselijk in 2018 en ben ook na een paar nummers weggegaan om vervolgens thuis in Tilburg te lachen dat ze nog anderhalf uur zouden optreden vanaf dat moment), maar het geeft een affiche toch wel glans. Als er geen overlap is (de donderdag vind ik nog erg karig op Epica en Ghost na persoonlijk) ga ik GNR toch wel weer een kans geven. Ik weet nu wat ik kan verwachten van Axl en de Slash-show dus kan alleen maar goed uitpakken.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Zo vreemd is dat toch niet? In mijn herinnering houden ze toch altijd 1 à 2 headliners achter de hand voor na nieuwjaar. Ik zou zelf eerder zeggen dat ze in maart nog een laatste boost willen in ticketverkoop en momentum.

We zijn toch al erg verwend met 90% van de line-up te krijgen?

Wel een aparte strategie om nu al 2 jaar op rij geen (tijdelijke) affiche te droppen.
Moet toegeven dat ik niet goed kan herrineren in welke periodes ze vaak headliners aankondigen.
Bij andere festivals is het wel vaak eerst de headliners, werchter, pinkpop dacht ik ook,... Hellfest meteen de volledige affiche 🤣

Nuja het forum moet minstens tot pagina 666 gerekt worden. En aangezien ze meelezen...
 
  • Winning
Waarderingen: Dr. Hannibal en jonasvh

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Guns N' Roses moet die tour gewoon een keer eruit gooien. Weten we ook weer waar we aan toe zijn. Van mij hoeven ze echt niet te komen hoor (ik vond ze vreselijk in 2018 en ben ook na een paar nummers weggegaan om vervolgens thuis in Tilburg te lachen dat ze nog anderhalf uur zouden optreden vanaf dat moment), maar het geeft een affiche toch wel glans. Als er geen overlap is (de donderdag vind ik nog erg karig op Epica en Ghost na persoonlijk) ga ik GNR toch wel weer een kans geven. Ik weet nu wat ik kan verwachten van Axl en de Slash-show dus kan alleen maar goed uitpakken.
Haha prachtig dit!

Ik sta er zelf andersom in, heb in 2018 de volle show gezien en best van genoten, maar daar speelde de hype dat ze opeens weer samen speelden, en het gevoel dat het weleens de enige keer kon zijn dat ik ze zo zag spelen, sterk in mee. Nu ze op herhaling komen (goed, 5 jaar later, maar weinig gebeurd in GnR land tussendoor dus zal wel een zeer vergelijkbare show worden) kan het mij nauwelijk interesseren.

Maar ja, tijd dat ze hun tour eruit gooien inderdaad, kunnen we weer verder!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Haha prachtig dit!

Ik sta er zelf andersom in, heb in 2018 de volle show gezien en best van genoten, maar daar speelde de hype dat ze opeens weer samen speelden, en het gevoel dat het weleens de enige keer kon zijn dat ik ze zo zag spelen, sterk in mee. Nu ze op herhaling komen (goed, 5 jaar later, maar weinig gebeurd in GnR land tussendoor dus zal wel een zeer vergelijkbare show worden) kan het mij nauwelijk interesseren.

Maar ja, tijd dat ze hun tour eruit gooien inderdaad, kunnen we weer verder!
Ik sta er weer anders in, heb GNR alleen gezien in 2012 maar dat was die vreemde lineup zonder Slash. Eigenlijk meer Axl & Friends. als GNR komt zou ik wel gaan kijken, maar zou het geen 3 uur vol houden weet ik nu al. In een ideale wereld zou er iets leuks in de marquee staan en kan ik vervolgens de laatste helft van de gnr set bekijken
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Om dan maar een willekeurige top 10 voor de Graspop organisatie erin te gooien ter inspiratie (voor 2024?): Mgla, Dismember, Coroner, Alice In Chains, Entombed, Artillery, W.A.S.P., Obituary (laatste album dit jaar is erg goed), Cryptopsy, Elder.
Some great picks, especially Mgla and Alice In Chains!

I'd add Autopsy, Triptykon, Idles and Cattle Decapitation to that list.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.529
Funny you mention Autopsy, it reminds me of a documentary about Dismember where when asked about their influences they admit to have ripped off Autopsy a couple of times:
(32:58 - 33:48)
 
  • Haha
Waarderingen: festivalryo

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
260
403
Moet toegeven dat ik niet goed kan herrineren in welke periodes ze vaak headliners aankondigen.
Bij andere festivals is het wel vaak eerst de headliners, werchter, pinkpop dacht ik ook,... Hellfest meteen de volledige affiche 🤣

Nuja het forum moet minstens tot pagina 666 gerekt worden. En aangezien ze meelezen...
Theorie:
Graspop wacht gewoon tot we de 666 aangetikt hebben kondigen dan de headliners, en als we de 668 aantikken kondigen ze Fleddy Melcely aan als extra dag act :)
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Mike Patton's Mr. Bungle have just announced a May US tour with the Melvins.

I really hope that Faith No More reschedules their 2020/2021/2022 tour dates once Mike is ready.

Also, Melvins are playing some shows in Europe after the US run, maybe Mr. Bungle will do so as well?
 
  • Geweldig
Waarderingen: WOOOSH

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Mike Patton's Mr. Bungle have just announced a May US tour with the Melvins.

I really hope that Faith No More reschedules their 2020/2021/2022 tour dates once Mike is ready.

Also, Melvins are playing some shows in Europe after the US run, maybe Mr. Bungle will do so as well?
Perhaps 2024? I assume they want to start up rather slowly, compared to immediatly doing a world tour, or at least US to Europe three months
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.036
Donderdag bij Karnivool en The Ocean in de 013 geweest. Was een heerlijk avondje! Op Karnivool hebben we heel lang moeten wachten om die eens live in Nederland te zien. En The Ocean kan ik inmiddels wel mijn favoriete band noemen. Ik heb het idee dat ze met het jaar aan populariteit winnen. Gister ook, zelden een voorprogramma zoveel applaus horen krijgen als hen. En ook bij hun merchstand was het de hele avond heel druk. Zou toch geweldig zijn als ze weer eens op Graspop staan. Al schat ik de kans voor komende editie heel klein. De gitarist vertelde me dat ze toe zijn aan een break. Wat ook wel logisch is; ik heb ze in april op Prognosis gezien, in augustus in de Baroeg en nu dus weer in Tilburg. Drie tours in Europa en tussendoor zijn ze ook nog op tour in Noord- en Zuid-Amerika geweest. Hopelijk volgende editie dan!

Karnivool was ook heel gaaf. Toch ietsje minder mijn muziek en daardoor lastiger in te komen na The Ocean, maar het was echt superstrak. Geweldig geluid ook. En die zanger zingt live loepzuiver. Uiteindelijk toch heel erg van hun set genoten. Fijn om uiteindelijk af te kunnen strepen van mijn lijstje.

Kolere, dat was weer ouderwets genieten dus! Dit verveelt echt nooit.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Rock Am Ring en Rock Im Park zijn gezwicht voor de linkse activisten:

Die Band Pantera wird nicht wie angekündigt bei Rock am Ring und Rock im Park 2023 auftreten.
In den letzten Wochen haben wir viele intensive Gespräche mit Künstler*innen, unseren Partner*innen und euch, den Festivalfans, geführt, uns mit der Kritik weiter gemeinsam auseinandergesetzt und uns dazu entschlossen, die Band aus dem Programm zu nehmen.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Rock Am Ring en Rock Im Park zijn gezwicht voor de linkse activisten:

Die Band Pantera wird nicht wie angekündigt bei Rock am Ring und Rock im Park 2023 auftreten.
In den letzten Wochen haben wir viele intensive Gespräche mit Künstler*innen, unseren Partner*innen und euch, den Festivalfans, geführt, uns mit der Kritik weiter gemeinsam auseinandergesetzt und uns dazu entschlossen, die Band aus dem Programm zu nehmen.
You have no idea how mad I am right now :D

Trying to get rid of my tickets as we speak.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
You have no idea how mad I am right now :D

Trying to get rid of my tickets as we speak.
Isn’t there any kind of refund policy linked to this cancellation? I don’t blame them for the choice they made, but I feel like they should be prepared to bear the consequences from this decision and offer refunds to anyone who bought their tickets expecting to be able to see them…
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.036
Isn’t there any kind of refund policy linked to this cancellation? I don’t blame them for the choice they made, but I feel like they should be prepared to bear the consequences from this decision and offer refunds to anyone who bought their tickets expecting to be able to see them…
Veel sterkte... Rückabwicklung zit niet in het DNA van festivals. Verschil is natuurlijk wel dat het nu het festival is dat de knoop doorhakt i.p.v. de bands, maar zelfs dan: 't is toch altijd een line-up onder voorbehoud. Ben het er ook niet mee eens, maar goed.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Veel sterkte... Rückabwicklung zit niet in het DNA van festivals. Verschil is natuurlijk wel dat het nu het festival is dat de knoop doorhakt i.p.v. de bands, maar zelfs dan: 't is toch altijd een line-up onder voorbehoud. Ben het er ook niet mee eens, maar goed.
Dat is waar ja. Maar het voelt heel anders omdat ze zelf nu bewust die keuze maken, in plaats van dat er overmacht in het spel is. Of die gesprekken die ze gevoerd hebben moeten zo heftig zijn geweest dat men massaal dreigde de samenwerking te beëindigen, dat het gehele festival in gevaar zou komen? Nouja, het is wat het is, benieuwd of we iets van Graspop gaan horen hierover. Denk het niet, geen slapende honden wakker maken, zolang ze zelf niet hoeven te cancellen zullen ze het denk onderwerp vermijden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Dat is waar ja. Maar het voelt heel anders omdat ze zelf nu bewust die keuze maken, in plaats van dat er overmacht in het spel is. Of die gesprekken die ze gevoerd hebben moeten zo heftig zijn geweest dat men massaal dreigde de samenwerking te beëindigen, dat het gehele festival in gevaar zou komen? Nouja, het is wat het is, benieuwd of we iets van Graspop gaan horen hierover. Denk het niet, geen slapende honden wakker maken, zolang ze zelf niet hoeven te cancellen zullen ze het denk onderwerp vermijden.
Graspop is wel echt het laatste festival die dat soort politieke acties zou uithalen.
je kan erover discussieren of het goed of slecht is, maar die zijn nooit zo met die dingen bezig.
enige manier dat ik Pantera niet naar Graspop zie komen is als die de hele tour cancellen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken