Wat mij betreft zijn discussies over politiek in dit topic niet nodig, brengt de sfeer erg naar beneden. Kan er niet ergens op het forum een apart topic voor worden gemaakt waar mensen zo veel over politiek kunnen discussieren als ze willen? dan kunnen we het hier gewoon over Graspop hebben. Als het dan nog over de poltieke overtuigingen ging van een metalband die op Graspop stond, maar het gaat over Roger Waters.
Af en toe wat off topic dingen hier heb ik totaal geen problemen mee, maar dit onderwerp brengt gewoon alleen maar verdeeldheid en daar zit ik persoonlijk niet op te wachten. als ik de enige ben met deze mening, dan is het ook prima hoor maar wilde mijn mening hierover gewoon even delen.
Eens.
Dit topic is (nu nog) informeel en gaat regelmatig off-topic, maar dit soort discussies gaat wel wat erg ver.
Toen het een tijdje geleden nog over Phil Anselmo ging, en nu de bassist van Marduk, is het tot op zekere hoogte nog wel relevant en verdedigbaar, maar Roger Waters heeft hier niet veel te zoeken, lijkt me.
Mooie reactie ook, Loek, die laat zien dat binnen dit topic wel degelijk een goede etiquette en zelf-corrigerend vermogen heerst.
Dames en heren, Phil Anselmo...
Politiek topic op het forum moet je ook gewoon niet willen. Dan ga je maar onder ieder artikel op nu.nl iets neer kwakken, maar dat wordt hier sowieso alleen maar gezeik.
Daar is Festileaks inderdaad niet geschikt voor.
Mee eens. Het is in de basis een festivalforum. Genoeg andere plekken voor politieke gesprekken. Juist zo fijn dat je hier lekker in een muziekbubble kunt zitte
Niet mee eens.
Ik zie geen enkele reden waarom op dit forum niet over politiek gesproken zou mogen worden.
Er is zelfs een hele hoek 'Overig' ingericht om over zowat alles behalve muziek, concerten en festivals te spreken, uiteenlopend van sport, films, games en ook actualiteit (er is o.a. al een topic over de oorlog in Oekraïne).
Als je daar geen behoefte aan hebt, kun je die topics gewoon negeren, niemand dwingt je om ze te lezen of er te reageren (heb er zelf ook nog nooit in gekeken).
Maar omgekeerd hoeven we ook niet anderen op te leggen over welke onderwerpen ze wel of niet mogen spreken in daarvoor bedoelde topics.
Het Festileaks forum is in mijn ogen inmiddels veel meer geworden dan alleen maar een plek om over festivals te praten, het is een hele gemeenschap geworden.
En binnen een gemeenschap praten mensen nu eenmaal over vanalles, niet alleen maar wat hen heeft samen gebracht.
Bij ons in de voetbalkantine wordt lang niet altijd alleen maar over voetbal gesproken, en ook op m'n werk praat ik met collega's over allerlei onderwerpen.
Politieke kwesties kunnen natuurlijk heel gevoelig liggen en allerlei emoties oproepen, maar zolang een discussie beschaafd blijft, zie ik er geen enkel probleem in. En we hebben natuurlijk altijd ons Team Sfeerbeheer en elkaar om een discussie niet uit de hand te laten lopen.
Ik houd in ieder geval wel van een politieke discussie op z'n tijd.
Mocht iemand deze discussie willen voortzetten, of over een ander onderwerp willen discussiëren, dan kan hier altijd even een linkje naar een ander, daarvoor bestemd topic worden geplaatst, zodat de geïnteresseerden daarnaartoe kunnen gaan.