Graspop Metal Meeting 2023

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Als we achteraf kijken naar deze mooie line up, zijn er bands waarvan jullie wel vrij zeker waren dat ze er zouden staan en er toch niet staan?
Ik was bijvoorbeeld wel vrij zeker dat Lamb of God het festival seizoen Europa aan zou doen en dus ook Graspop
Ook van Electric Callboy was ik vrij zeker dat ze op Graspop of Werchter zouden staan, wat niet het geval is
doet natuurlijk niet af aan het feit dat we gewoon een prachtige line up hebben, er zijn ook veel bands die ik totaal niet had verwacht, zoals Machine Head als headliner bijvoorbeeld.
Electric callboy komt de zondag wel naar Alcatraz
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
Als we achteraf kijken naar deze mooie line up, zijn er bands waarvan jullie wel vrij zeker waren dat ze er zouden staan en er toch niet staan?
Ik was bijvoorbeeld wel vrij zeker dat Lamb of God het festival seizoen Europa aan zou doen en dus ook Graspop
Ook van Electric Callboy was ik vrij zeker dat ze op Graspop of Werchter zouden staan, wat niet het geval is
doet natuurlijk niet af aan het feit dat we gewoon een prachtige line up hebben, er zijn ook veel bands die ik totaal niet had verwacht, zoals Machine Head als headliner bijvoorbeeld.
ik had persoonlijk gehoopt op nightwish, blind guardian, queensryche, anthrax en trivium. en zeker wat meer powermetal als hammerfall of helloween.
maar ik vermaak me ook zeker met deze line-up 🍻
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
Wat mij betreft zijn discussies over politiek in dit topic niet nodig, brengt de sfeer erg naar beneden. Kan er niet ergens op het forum een apart topic voor worden gemaakt waar mensen zo veel over politiek kunnen discussieren als ze willen? dan kunnen we het hier gewoon over Graspop hebben. Als het dan nog over de poltieke overtuigingen ging van een metalband die op Graspop stond, maar het gaat over Roger Waters.

Af en toe wat off topic dingen hier heb ik totaal geen problemen mee, maar dit onderwerp brengt gewoon alleen maar verdeeldheid en daar zit ik persoonlijk niet op te wachten. als ik de enige ben met deze mening, dan is het ook prima hoor maar wilde mijn mening hierover gewoon even delen.
Eens.
Dit topic is (nu nog) informeel en gaat regelmatig off-topic, maar dit soort discussies gaat wel wat erg ver.
Toen het een tijdje geleden nog over Phil Anselmo ging, en nu de bassist van Marduk, is het tot op zekere hoogte nog wel relevant en verdedigbaar, maar Roger Waters heeft hier niet veel te zoeken, lijkt me.

Mooie reactie ook, Loek, die laat zien dat binnen dit topic wel degelijk een goede etiquette en zelf-corrigerend vermogen heerst.

Dames en heren, Phil Anselmo...

Politiek topic op het forum moet je ook gewoon niet willen. Dan ga je maar onder ieder artikel op nu.nl iets neer kwakken, maar dat wordt hier sowieso alleen maar gezeik.
Daar is Festileaks inderdaad niet geschikt voor.
Mee eens. Het is in de basis een festivalforum. Genoeg andere plekken voor politieke gesprekken. Juist zo fijn dat je hier lekker in een muziekbubble kunt zitte
Niet mee eens.
Ik zie geen enkele reden waarom op dit forum niet over politiek gesproken zou mogen worden.
Er is zelfs een hele hoek 'Overig' ingericht om over zowat alles behalve muziek, concerten en festivals te spreken, uiteenlopend van sport, films, games en ook actualiteit (er is o.a. al een topic over de oorlog in Oekraïne).

Als je daar geen behoefte aan hebt, kun je die topics gewoon negeren, niemand dwingt je om ze te lezen of er te reageren (heb er zelf ook nog nooit in gekeken).
Maar omgekeerd hoeven we ook niet anderen op te leggen over welke onderwerpen ze wel of niet mogen spreken in daarvoor bedoelde topics.

Het Festileaks forum is in mijn ogen inmiddels veel meer geworden dan alleen maar een plek om over festivals te praten, het is een hele gemeenschap geworden.
En binnen een gemeenschap praten mensen nu eenmaal over vanalles, niet alleen maar wat hen heeft samen gebracht.
Bij ons in de voetbalkantine wordt lang niet altijd alleen maar over voetbal gesproken, en ook op m'n werk praat ik met collega's over allerlei onderwerpen.

Politieke kwesties kunnen natuurlijk heel gevoelig liggen en allerlei emoties oproepen, maar zolang een discussie beschaafd blijft, zie ik er geen enkel probleem in. En we hebben natuurlijk altijd ons Team Sfeerbeheer en elkaar om een discussie niet uit de hand te laten lopen.

Ik houd in ieder geval wel van een politieke discussie op z'n tijd.
Mocht iemand deze discussie willen voortzetten, of over een ander onderwerp willen discussiëren, dan kan hier altijd even een linkje naar een ander, daarvoor bestemd topic worden geplaatst, zodat de geïnteresseerden daarnaartoe kunnen gaan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.817
Mocht iemand deze discussie willen voortzetten, of over een ander onderwerp willen discussiëren, dan kan hier altijd even een linkje naar een ander, daarvoor bestemd topic worden geplaatst, zodat de geïnteresseerden daarnaartoe kunnen gaan.
Nu niet direct behoefte aan, wel een goede strategie om meer toe te passen op dit forum denk ik, om gesprekken wat meer in de correcte topics te sturen. Zelfregulerend, dat is het mooiste, zoals jij ook al aangeeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
Nu niet direct behoefte aan, wel een goede strategie om meer toe te passen op dit forum denk ik, om gesprekken wat meer in de correcte topics te sturen. Zelfregulerend, dat is het mooiste, zoals jij ook al aangeeft.
Klopt, heb dat ook wel eens aangegeven in het topic over de nieuwe forumstructuur.
Sommigen gaven aan dat ze het zo fijn vonden om over alles te spreken binnen het GMM-topic, omdat je dan weet dat het door veel mensen gelezen wordt, en er ook meer reacties op kunnen volgen, terwijl op bv. een concertreview in een apart, minder bezocht topic niet of nauwelijks gereageerd wordt.
Niet omdat het niemand interesseert, maar omdat simpelweg niet iedereen het hele forum afstruint om dit soort berichten te lezen.

Een van de manieren om ervoor te zorgen dat meer mensen je berichten zien, is om een linkje te plaatsen in topics die wel veel bezocht worden, was mijn voorstel.
Zo kan ook na splitsen van topics gegarandeerd worden dat het gevoel van gemeenschap, waar de meesten veel waarde aan blijken te hechten, behouden blijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Wat denk jij precies dat hij over joden gezegd zou hebben dan ? Volgens mij is hij alleen kritisch op Israel, iets wat los staat van de joden in het algemeen.
Tijdens zijn show stond er op een gegeven moment enorm groot "fuck antisemitism" in beeld dus dat hij er zelf een zou zijn is een absurd statement.

Over Oekraïne vind hij voornamelijk dat er geprobeerd moet worden een diplomatische weg naar vrede te vinden in plaats van constant wapens leveren, kun je hier niet mee eens zijn of naive vinden maar de man kan toch gewoon zijn eigen mening hebben zonder meteen als pro-russisch neergezet te worden.

Zelf heb ik de naam Anne Frank niet gehoord tijdens de voorstelling, maar als hij het over haar gehad heeft is de context natuurlijk uiterst belangrijk. Hij deed veel anti oorlog uitspraken, dus het zou best kunnen. Nogsteeds niet direct fout ofzo, om mensen te herinneren aan de verschrikkingen uit de geschiedenis.

Lijkt me voor iedereen gewoon verstandig om zich in te lezen / zijn voorstelling te bekijken voordat er een oordeel gedaan wordt aan de hand van een sensationele media headline.
De man is trouwens kort geleden vrij gesproken van anti semitisme in Frankfurt, hier was een concert van hem tegen gehouden maar uit eindelijk zag de lokale overheid in dat ze fout zaten.
Ik plaats alleen dit artikel om duidelijk te maken wat ik bedoelde:

Maar deze discussie hoort inderdaad niet in het Graspop draadje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
ik had persoonlijk gehoopt op nightwish, blind guardian, queensryche, anthrax en trivium. en zeker wat meer powermetal als hammerfall of helloween.
maar ik vermaak me ook zeker met deze line-up 🍻
Hier ook een teleurgestelde Nightwish-fan, snap echt niet waarom ze die weer (al dan niet bewust) hebben laten glippen..
Andere bands die ik graag gezien en ook wel verwacht had:
  • Electric Callboy
  • Rotting Christ
  • Moonsorrow
  • Carach Angren
  • Uriah Heep
  • Lacuna Coil
  • Infected Rain
  • Kvelertak
  • The Hu (afgesnoept door Werchter)
  • Wardruna (idem)
En ik had zeker ook wat meer power metal verwacht en gehoopt, meer dan genoeg keuze:
  • Wind Rose
  • Stratovarius
  • Sonata Arctica
  • DragonForce
  • Orden Ogan
  • Visions Of Atlantis
  • HammerFall
  • Rhapsody Of Fire
  • Amaranthe
  • Nanowar Of Steel
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en duck

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Ik had Electric Callboy ook wel een beetje verwacht en die had ik ook echt heel erg graag willen zien net als Powerwolf trouwens. Ook Fear Factory zou ik heel graag nog eens zien. Sowieso hou ik wel van die industriële ram muziek van FF.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Paddy

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Ik had vooral gehoopt op Lamb of God en eventueel Anthrax. En natuurlijk de "onmogelijke" headliners. AC/DC en Metallica. Helemaal na de aankondiging van het Powertrip Festival in de USA. Lucky Basterds!!😉
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Ik had Electric Callboy ook wel een beetje verwacht en die had ik ook echt heel erg graag willen zien net als Powerwolf trouwens. Ook Fear Factory zou ik heel graag nog eens zien. Sowieso hou ik wel van die industriële ram muziek van FF.
Powerwolf stond er vorig jaar al. Die zullen er vermoedelijk volgend jaar of het jaar erna wel weer staan.
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Ja ik wist wel dat Powerwolf niet zou komen hoor, maar ik had het wel leuk gevonden hahaha! En ook ik had wel gehoopt op Metallica, maar ook daar was ik al helemaal niet vanuit gegaan.
Maar afgezien daarvan ben ik wel echt heel blij met de line up van dit jaar! Afgezien van Def Leppard dan, daar kan ik echt niks mee. Daar hadden ze voor mij echt iets leukers kunnen plaatsen, maar ja, voor ieder wat wils denk ik dan maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Ik had vooral gehoopt op Lamb of God en eventueel Anthrax. En natuurlijk de "onmogelijke" headliners. AC/DC en Metallica. Helemaal na de aankondiging van het Powertrip Festival in de USA. Lucky Basterds!!😉
ik zou powertrip niet echt een festival noemen, 2 bands per dag met voornamelijk zitplaatsen
Metallica was leuk geweest inderdaad, helaas
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
ik zou powertrip niet echt een festival noemen, 2 bands per dag met voornamelijk zitplaatsen
Metallica was leuk geweest inderdaad, helaas
Dat klopt inderdaad Loek. Voor dat geld en dan zitten. Zijn eigenlijk 3 losse avonden. Maar doordat AC/DC daar aangekondigd werd schepte dat toch wat (onrealistische) verwachtingen. Men moet blijven hopen😜
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

saurus

Dagopener
4 feb 2019
531
619
Als we achteraf kijken naar deze mooie line up, zijn er bands waarvan jullie wel vrij zeker waren dat ze er zouden staan en er toch niet staan?
Ik was bijvoorbeeld wel vrij zeker dat Lamb of God het festival seizoen Europa aan zou doen en dus ook Graspop
Ook van Electric Callboy was ik vrij zeker dat ze op Graspop of Werchter zouden staan, wat niet het geval is
doet natuurlijk niet af aan het feit dat we gewoon een prachtige line up hebben, er zijn ook veel bands die ik totaal niet had verwacht, zoals Machine Head als headliner bijvoorbeeld.
Na hellfest vorig jaar had ik Metallica dit jaar op graspop verwacht.
Electric Callboy had ik ook wel verwacht, voor de rest hoopte ik op wat meer power metal maar dat is ieder jaar maar povertjes gesteld.
Maar ik ben wel tevreden met de huidige affiche.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
531
619
Het zal daar gewoon zijn Paddy. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat je moet zitten tijdens een metalconcert. Dan ga ik wel naar Rieu.🤭
Ooit naar the Scorpions geweest in het sportpaleis redelijk kort na de aanslagen in de bataclan.
Middenplein zitplaatsen met megaveel security, togen dicht tijdens de show, opstaan mocht zelfs niet of er stond security langs u.
Een van de raarste optredens wat ik ooit gezien heb.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken