Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

kevichkovil

Playlistbediener
12 nov 2019
27
0
Ik zag net ergens voorbij komen over dat voor de vrijdag nog
de scorpions erbij zouden kunnen komen. Maar dan krijg je wel een hele erge herhaling van 2015. De vorige jubileum editie. Toen had je op de zondag scorpions die ms1 afsloten en daarna fnm die ms2 afsloten.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Heeft Brussel nog leuke of grote concertzalen? Ben niet zo bekend in Belgie
1f61b.svg

Leuke zeker wel; AB zoals gezegd, maar ook het koninklijk circus (cirque royal) is een heel fijne zaal met goede akoestiek, hetzelfde geldt denk ik voor La Madeleine maar ben ik zelf nog niet geweest. Botanique heeft ook leuke zaaltjes.
Verder heb je nog Vorst (cap 8 400), Paleis 12 (capaciteit 15 000) of het Koning Boudewijnstadion (cap. 50 000)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Heeft Brussel nog leuke of grote concertzalen? Ben niet zo bekend in Belgie ?
De AB, Vorst Nationaal, Paleis 12, Cirque royal, La Madeleine. Op paleis 12 en Vorst na niet al te grote zalen maar meestal wel heel goed qua akoestiek, Vorst kan daar al wel eens in tegenvallen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
koekdoos wrote:
Heeft Brussel nog leuke of grote concertzalen? Ben niet zo bekend in Belgie
1f61b.svg


Leuke zeker wel; AB zoals gezegd, maar ook het koninklijk circus (cirque royal) is een heel fijne zaal met goede akoestiek, hetzelfde geldt denk ik voor La Madeleine maar ben ik zelf nog niet geweest. Botanique heeft ook leuke zaaltjes.
Verder heb je nog Vorst (cap 8 400), Paleis 12 (capaciteit 15 000) of het Koning Boudewijnstadion (cap. 50 000)
Ah just, den Botanique was ik nog vergeten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Ja, versta mij niet verkeerd. Kendrick zal zijn tickets wel verkopen maar denk dat de gemiddelde Faith no more fan het niet echt warm krijgt van de Werchter zaterdag.
Al is de Graspop vrijdag ook maar karig tot nu toe.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Ja, versta mij niet verkeerd. Kendrick zal zijn tickets wel verkopen maar denk dat de gemiddelde Faith no more fan het niet echt warm krijgt van de Werchter zaterdag.
Al is de Graspop vrijdag ook maar karig tot nu toe.

Vandaar dat Werchter FNM juist ook heeft toegevoegd aan die dag.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Heeft Brussel nog leuke of grote concertzalen? Ben niet zo bekend in Belgie
1f61b.svg


Edit: Vorst Nationaal gevonden in ieder geval, zag al Sportpaleis is Antwerpen. Misschien wat kleinere zalen? Formaat 013 of gewoon random kleine zaaltjes?

Cirque royal is een prachtige zaal, ong 3,5k capaciteit
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Dank voor de metalcore suggesties, Motionless in White en Bury tomorrow waren bij mij nog onbekend maar hier ga ik zeker kijken volgend jaar.

Ik vind persoonlijk de headliners van komend jaar redelijk teleurstellend. Met name Faith no more en Judas Priest doen mij niets.
Ik hoop dat de ms2 afsluiter op vrijdag een jonge headliner zal worden en niet iets als Scorpions. Al zullen hier genoeg mensen niet mee eens zijn.

Wat verwachten jullie dat de ms2 afsluiter zal worden op de donderdag? Mercyful fate, Alter Bridge of verwachten jullie toch wel dat hier nog iets voor aangekondigd zal worden?

Ik ben erg benieuwd wie de ms2 headliners zullen zijn op de donderdag/vrijdag.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.105
Wat verwachten jullie dat de ms2 afsluiter zal worden op de donderdag? Mercyful fate, Alter Bridge of verwachten jullie toch wel dat hier nog iets voor aangekondigd zal worden?

Ik denk zelf dat Alter Bridge vóór Iron Maiden op MS2 gaat spelen, en Mercyful Fate daarna zal afsluiten. Zanger King Diamond heeft dat solo ook al eens gedaan. Ik zou niet rekenen op nog een grote naam erbij voor de donderdag. Wel een zootje middelgrote en kleinere bands nog aub, om er een volwaardig dagprogramma van te maken!
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Hoi allen,

Na een tijdje te hebben meegelezen besloot ik toch maar een account aan te maken, afgelopen vrijdag heeft mij wat dat betreft denk ik over de streep getrokken. Ik heb een weekendticket voor de komende editie van GMM en toen ik de aankondiging van FNM als headliner zag dacht ik "ach, op zich wel lachen. En ze spelen ook op Hellfest dus het kwam niet bepaald als donderslag bij heldere hemel ofzo". Maar afgelopen vrijdag zowel de bevestiging dat FNM op Werchter komt èn dat GNR naar Pinkpop komt... dat zat mij toch niet helemaal lekker...

Ongetwijfeld werkt de organisatie van GMM hard aan een zo goed mogelijke line up, maar een beetje jammer vond ik dit wel. Ik verwacht eigenlijk Nightwish wel als de 2e headliner voor de vrijdag, hoewel ik de namen Scorpions en Avenged Sevenfold hier langs heb zien komen en die spreken mij misschien nog wel iets meer aan (hoewel ik Nightwish nog nooit heb gezien en dat lijkt me ook wel een keer leuk hoor).

Per dag zijn mijn favorieten op dit moment:

Donderdag: Airbourne, Alter Bridge, Iron Maiden, Mercyful Fate, Phil Campbell

Vrijdag: Enter Shikari, Faith No More, Enter Shikari. Misschien lijkt Wednesday 13 mij ook wel gaaf live, als ze een beetje flink uitpakken qua showelementen.

Zaterdag: Devin Townsend, Down, Foreigner, Judas Priest, Korn, Michael Schenker, Opeth

Zondag: Aerosmith, Anti Flag, Body Count, Deep Purple, Deftones, Killswitch Engage, Sepultura, The Offspring

Momenteel is de vrijdag nog de dag die mij het minst aanspreekt. Op donderdag zitten er ook niet heel erg veel bands waar enthousiast van word, maar omdat ik echt groot fan van Alter Bridge en Iron Maiden ben stoort mij dit minder
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Acid st

Die Temple of Rock van Michael Schenker, wat moet ik me daarvan voorstellen eigenlijk?
Michael speelde bij o.a. UFO en Scorpions. Dus mag je nummers van die periode verwachten, samen met songs uit zijn solo projecten. De man heeft meer dan een paar ferme klassiekers geschreven. En zijn solo's zijn van een klasse apart.

Ik hoop dat hij niet te vroeg op de affiche komt te staan. Geef hem maar een uur of meer om zijn ding te doen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
verwachten we nog iets voor het einde van het jaar of zal de warmste week al de aandacht krijgen?
 

rickniel

Playlistbediener
22 nov 2019
17
0
verwachten we nog iets voor het einde van het jaar of zal de warmste week al de aandacht krijgen?

Normaalgesproken niet en pas eind januari maar het zou wel mogelijk zijn.

Ik denk wel dat het "poster" argument uitgesloten kan worden. Als het missen van de poster alleen gekomen was door snel komende nieuwe namen dan is het apart dat er niet in november al een poster kwam en dan in december een update.

Echter door de waarschijnlijke wisselingen moeten ze toch echt nog met wat goeds komen voor de vrijdag wil die verkopen. Ik denk dan ook dat zodra het lukt om een goede naam toe te voegen dat ze dit zo snel mogelijk willen publiceren.

 

rickniel

Playlistbediener
22 nov 2019
17
0
Maar wat zou dan de reden zijn voor het achterhouden van de poster? Is dit een ander jaar ook al gebeurd?

Zoals andere al speculeerde zou het kunnen komen door een discussie over plaatsing van bands op de poster. Dit is al langere tijd een issue voor festivals maar vorig jaar is het een beetje doorgeslagen doordat Architects jera on air had afgezegd doordat ze niet de hoogste headliner waren op de poster. (contractueel gezien stonden ze volledig in hun recht om dat te doen ook) Echter schijnt dit dus buiten headline spots ook een probleem te worden wat het maken van de poster lastig maakt.

Puur speculatie natuurlijk dat dit is wat er aan de hand is maar ik zou het anders echt niet weten, een poster lijkt me erg goed helpen bij de marketing dus om die achter te houden is apart.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
kobloodflames wrote:
Maar wat zou dan de reden zijn voor het achterhouden van de poster? Is dit een ander jaar ook al gebeurd?

Zoals andere al speculeerde zou het kunnen komen door een discussie over plaatsing van bands op de poster. Dit is al langere tijd een issue voor festivals maar vorig jaar is het een beetje doorgeslagen doordat Architects jera on air had afgezegd doordat ze niet de hoogste headliner waren op de poster. (contractueel gezien stonden ze volledig in hun recht om dat te doen ook) Echter schijnt dit dus buiten headline spots ook een probleem te worden wat het maken van de poster lastig maakt.

Puur speculatie natuurlijk dat dit is wat er aan de hand is maar ik zou het anders echt niet weten, een poster lijkt me erg goed helpen bij de marketing dus om die achter te houden is apart.
alfabetische poster in lagen zoals veel andere festivals gaan we veel meer zien in de toekomst
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Maar doen metalbands ook zo moeilijk daarover?

bands misschien niet, maar dat is tegenwoordig de agent zijn job. de bands onder zijn/haar hoede moeten de best mogelijke deal krijgen. en in de social media wereld is positie op een poster een belangrijke indicator van grootte geworden. Ik zou zelfs beweren dat dit vooral in genrespecifieke festivals zoals graspop nog belangrijker is dan festivals met verschillende genres.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken